The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
het grote komkommertijdtopic - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Thread: het grote komkommertijdtopic (/showthread.php?tid=2442)

Pages: 1 2 3 4 5


- EJR - 05-07-2007

[Image: meisje-in-bad-web1.jpg]


- waf - 06-07-2007

Quote:Nieuwe Feyenoord-investeerders hopen niet op snelle winst

Jos Kaalen (33), Feyenoord-fan uit Moerdijk, zit tijdens wedstrijden van zijn club niet op een van de 1.200 businessseats van stadion De Kuip. Kaalen heeft al jaren een gewone seizoenkaart en zit dus ook ‘gewoon tussen de rest’, en niet bij de zakenmensen. Toch heeft hij, als eigenaar van het bedrijf PK Trucks, onlangs een fors bedrag in de club gestoken. Of beter gezegd: in een aantal jonge spelers van de club.

Kaalen kocht een certificaat ter waarde van 250 duizend euro, waarmee hij meedeelt in de toekomstige opbrengst van een zestal jonge spelers uit de selectie. Zodra een van hen wordt doorverkocht aan een andere club, verdeelt Feyenoord 25 procent van de transferwinst onder Kaalen en de overige certificaat-bezitters.

De eerste certificaten, 24 stuks, waren vlot uitverkocht. Sinds deze week worden ook op een tweede plukje jonge spelers certificaten uitgegeven. Middels die twee ‘talentpools’ heeft voetbalclub Feyenoord in korte tijd al bijna 11 miljoen euro weten op te halen. Volgens de club, die geen namen van geldschieters wil bekendmaken, komt het bedrag voor een substantieel deel van personen en bedrijven die nog niet eerder als sponsor of geldschieter bekendstonden. Feyenoord is daartoe ‘het land ingegaan’, in de overtuiging dat de welgestelde supporters zich ook buiten de Rotterdamse regiogrenzen ophouden.

‘Ze zitten van Antwerpen tot Delfzijl’, zegt ondernemer Hans Vervat, die ook een talentpool-certificaat kocht, maar als oud-‘Havenman van het jaar’ (2001) zelf tot de plaatselijke supporters moet worden gerekend. Vervat, die tevens commissaris is van het stadion van de club, noemt de pools ‘een goed commercieel verhaal’.

Vervat: ‘Het ging echt niet zo van: o wat zijn we zielig bij Feyenoord, pet af, hoofd naar beneden en wil je ons redden alsjeblieft.’

Vrachtwagenverkoper Kaalen van PK Trucks nam uit eigen beweging contact op met de club. ‘Ik dacht: ze hebben nu echt hulp nodig. Vanwege het slechte seizoen waren we toch in behoorlijk moeilijk vaarwater beland.’

Inmiddels lijkt de club weer wel te varen; er zijn verschillende topspelers aangetrokken en een van de talenten uit de talentpool van Kaalen, Royston Drenthe, is het onderwerp van serieuze belangstelling van zowel Britse als Spaanse topclubs – de kans bestaat dat hij nog voor het seizoen wordt doorverkocht. In dat geval verdienen de certificaatbezitters direct een deel van hun investering terug.

‘Maar die investeerders willen allemaal dat Royston gewoon bij ons blijft’, zegt Chris Woerts, de commercieel directeur van Feyenoord. ‘En daar gaat iedereen ook van uit.’

Jos Kaalen: ‘Ik doe dit in eerste plaats uit emotionele overwegingen, en niet voor de handel. Geld is leuk, maar van mij hoeft Drenthe zeker niet te vertrekken.’

Overigens hebben de certificaat-bezitters geen invloed op een mogelijke verkoop van de speler.

Qua vorm is de constructie van de talentpools van Feyenoord niet bijzonder, zegt sporteconoom Pieter Verhoogt van Sport2B, adviseur van onder meer de KNVB en van het ministerie van VWS. ‘In feite zijn het doodgewone aandelenmandjes. Investeren in één speler is een te groot risico.’

Behalve bij voetbalclubs komt dit soort investeringsvormen ook voor in de tennis- en de golfwereld. Of bij het paardrijden. Verhoogt: ‘Dan gaat het om een pakketje van een aantal paarden.’

Het succes van de Feyenoord-talentpools heeft Verhoogt wel enigszins verrast. ‘Het is zeker geen rocket science, maar Feyenoord heeft het plan wel goed in elkaar geschroefd. Het geld was overigens nodig om een paar grote namen te kunnen aantrekken.’

De inkomsten van de nieuwe financiële constructies vallen buiten de 40 miljoen die op de begroting van Feyenoord staat. Verhoogt: ‘In Engeland praat de overheid met de voetbalbond over dit soort investeringssystemen. In de Engelse competitie komt zo veel geld binnen via Russische en Amerikaanse investeerders dat de vraag opspeelt of er geen regulering nodig is.’

De KNVB meldt ‘in principe’ niks op de spelersfondsen tegen te hebben, zolang de rechten van de spelers niet in het geding komen.

Komende zaterdag wordt tijdens de eerste training van Feyenoord traditioneel het nieuwe uit- en thuisshirt gepresenteerd. Commercieel directeur Woerts heeft het nu al druk met de bevoorrading. De winkeliers, die vanwege het slechte seizoen voorzichtig hadden ingekocht, zitten plots te springen om het Feyenoord-tricot.


Bron: Volkskrant

ziet er toch wel goed uit dit plan. ik denk dat dit bij psvee nooit zal lukken omdat er eenvoudigweg te weinig mensen zijn die daarin willen investeren. en ook omdat ze weinig talent hebben natuurlijk. :razz:


- Mukkus - 06-07-2007

waf Wrote:ik denk dat dit bij psvee nooit zal lukken omdat er eenvoudigweg te weinig mensen zijn die daarin willen investeren. en ook omdat ze weinig talent hebben natuurlijk. :razz:

Ik denk dat de verbondenheid bij Feyenoord groter is dan de rest van de nederlandse clubs bij elkaar. Hand in hand!


- Bredanaar - 06-07-2007

Quote:ziet er toch wel goed uit dit plan. ik denk dat dit bij psvee nooit zal lukken omdat er eenvoudigweg te weinig mensen zijn die daarin willen investeren. en ook omdat ze weinig talent hebben natuurlijk.

:crazy: Undecided Calimero


- Mukkus - 06-07-2007

Over komkommertijd gesproken; Op de site AZ.nl weten ze ook niet meer wat ze moeten plaatsen:

Quote:‘Teller’ Ari en Sigthórsson staat op 1
ALKMAAR- De tweede training van AZ in de voorbereiding op het seizoen 2007-2008 werd afgesloten met een partijspel. Ari scoorde op fraaie wijze in het team met de gele hesjes. Met een stiftbal uit stand verschalkte hij de nieuwe keeper Kevin Rijnvis. In het blauwe team vond de 17-jarige Kolbeinn Sigthórsson het net nadat hij zich knap had vrijgespeeld.

En dit staat dus onder 'nieuws'. :roll: En ik denken dat ze hun eerste 'officiele' goal gemaakt hadden in een min of meer serieus oefenwedstrijdje. Ben benieuwd of ze alle goals op de training gaan bijhouden, zodat we halfnovember kunnen lezen; "Teller Ari staat op 431".....


- Peter - 06-07-2007

waf Wrote:weinig talent

Toch maar weer even :hap: Je hebt gelijk als je bedoeld dat onze jonge spelers itt tot die van Feyenoord de fase talent alweer ontstegen zijn (Gomes,Koné,Farfan,Lazovic). Met Ibi, Isi, Da Costa en die nieuwe Mexicaan heb je echter nog steeds best een leuke ploeg vol talenten. Zet daar Kromkamp,Salcido en Simons bij en je hebt zowaar een hele aardige ploeg. De echte aankomende talenten (Reis en Fagner) mogen dan op de bank plaatsnemen met Bakkel (hey, nog een talent!), Addo, Roorda, Mendez, Zonneveld en de nog te halen spits die ze op het oog hebben naast zich. En Alex is nog steeds niet weg. Wink

:eten:


- Mukkus - 06-07-2007

Peter Wrote:
waf Wrote:weinig talent

Toch maar weer even :hap: Je hebt gelijk als je bedoeld dat onze jonge spelers itt tot die van Feyenoord de fase talent alweer ontstegen zijn (Gomes,Koné,Farfan,Lazovic). Met Ibi, Isi, Da Costa en die nieuwe Mexicaan heb je echter nog steeds best een leuke ploeg vol talenten. Zet daar Kromkamp,Salcido en Simons bij en je hebt zowaar een hele aardige ploeg. De echte aankomende talenten (Reis en Fagner) mogen dan op de bank plaatsnemen met Bakkel (hey, nog een talent!), Addo, Roorda, Mendez, Zonneveld en de nog te halen spits die ze op het oog hebben naast zich. En Alex is nog steeds niet weg. Wink

:eten:

En dat noemt zich een PSV supporter.......Bakkel. :roll:


- Depor - 07-07-2007

Lazovic is een Feyenoord talent...en is meneer Makaay nog lang niet ontstegen.


- centre court - 07-07-2007

Zet Lazo 1x op de bank en je weet niet wat je meemaakt. type perez maar dan nog 3x zo emotioneel. van mij mag perez best naar de boertjes. gaat 't volgend jaar lekker spoken in ehv. Icon_twisted


- de nieuwe - 07-07-2007

Mukkus Wrote:Over komkommertijd gesproken; Op de site AZ.nl weten ze ook niet meer wat ze moeten plaatsen:

Quote:‘Teller’ Ari en Sigthórsson staat op 1
ALKMAAR- De tweede training van AZ in de voorbereiding op het seizoen 2007-2008 werd afgesloten met een partijspel. Ari scoorde op fraaie wijze in het team met de gele hesjes. Met een stiftbal uit stand verschalkte hij de nieuwe keeper Kevin Rijnvis. In het blauwe team vond de 17-jarige Kolbeinn Sigthórsson het net nadat hij zich knap had vrijgespeeld.

En dit staat dus onder 'nieuws'. :roll: En ik denken dat ze hun eerste 'officiele' goal gemaakt hadden in een min of meer serieus oefenwedstrijdje. Ben benieuwd of ze alle goals op de training gaan bijhouden, zodat we halfnovember kunnen lezen; "Teller Ari staat op 431".....
Krijgen we de romARIo teller.......


- waf - 07-07-2007

zo, waf is ff naar de 1ste training geweest. samen met 15.000 anderen. cry

[Image: 200707071etraining_05_rh.jpg]

[Image: img0154101fr5.jpg]

[Image: img014841oy9.jpg]


- Mukkus - 07-07-2007

Niet liegen waf, 14.996. Die 4 gele poppetjes zijn niet echt.


- waf - 07-07-2007

Mukkus Wrote:Niet liegen waf, 14.996. Die 4 gele poppetjes zijn niet echt.

die had ik helemaal niet meegeteld! :razz:


- Ekslem - 07-07-2007

Wel vet =D>

het legioen heeft er vertrouwen in. Ik hoop niet dat heel dit zooitje volgende week ook op de Oisterwijkse kermis te vinden is!


- gittermaster - 07-07-2007

prachtig dat optimisme....
Kan me het voorstellen na afgelopen seizoen.
Zal toch wat zijn als die helicopter boven het stadion straks neerstort...


- Ekslem - 07-07-2007

Ze moeten dit jaar een vrachtvliegtuig huren :waf:


- waf - 07-07-2007

gittermaster Wrote:prachtig dat optimisme....
Kan me het voorstellen na afgelopen seizoen.
Zal toch wat zijn als die helicopter boven het stadion straks neerstort...

vorig jaar was het niet veel minder druk hoor.

voor de liefhebber:

http://www.fr4ever.nl/index.php?p=foto_1stetraining1

fd schrijft vandaag dat feyenoord met talentpools en aandelenuitgifte 30 mio opgehaald heeft.....

das lekker.


- Peter - 07-07-2007

Stelletje gloryhunters. Wink
Zag net het rijtje rugnummers van Feyenoord.

Rugnummers 2007-2008:
3. Hofland
4. Bahia
5. De Cler
6. Lucius
7. Danny Buijs
8. Van Bronckhorst
9. Makaay
10. Hofs
11. Slory
18. Greene
20. Vlaar
21. Tiendalli
22. Bruins
23. Jordy Buijs
24. Drenthe
25. Wijnaldum
26. Lensky
27. Biseswar
28. Castelen
29. Vincken
31. Timmer
32. Ekramy
33. De Guzman
37. Mulder

Is toch nog steeds een mindere selectie dan die van Ajax, AZ en PSV denk ik. :o


- FC Petr - 07-07-2007

Sahin was dus net niet op tijd.


- Bor de Wolf - 07-07-2007

Guzman wordt dit jaar dus de vrolijke bankzitter met nr. 33


- waf - 07-07-2007

Peter Wrote:Is toch nog steeds een mindere selectie dan die van Ajax, AZ en PSV denk ik. :o

klinkt niet erg overtuigend. :razz: deze selectie doet zeker niet onder voor az, sterker nog, op papier vind ik het beter dan az en ook psvee.

nu nog ff hopen dat ajakkes sneijder kwijtraakt.

en.........er komen nog spelers bij hoor.
1 of 2 spitsen bijv.

@ petr: sahin heeft direct nummer 17 gekregen.

@ bor: guzman had vorig jaar ook 33
:razz:


- waf - 08-07-2007

Quote:Feyenoord vraagt 12 mil.voor Drenthe
[Bron: telegraf.nl]

Er gaapt een kloof tussen het bedrag dat Real Madrid biedt voor Royston Drenthe en de vraagprijs van Feyenoord voor het talent. De Stadionclub wil 12 miljoen euro incasseren voor de revelatie van het jeugd-EK, terwijl het eerste bod van Real Madrid 7 miljoen euro bedraagt. Het verschil is zo groot, dat een akkoord ver weg lijkt.

Technisch directeur Predrag Mijatovic van Real Madrid sprak vorige week donderdag in Amsterdam met een delegatie van Feyenoord. Er heerst verbazing over de hoge vraagprijs van Feyenoord voor een speler met 29 wedstrijden eredivisie-ervaring. Zo kostte goalgetter Klaas-Jan Huntelaar ajaks 9 miljoen euro, terwijl spitsen normaal een hogere marktwaarde hebben dan middenvelders. Ook Chelsea wil 7 miljoen euro neertellen voor Drenthe, maar de Londense club is daarnaast bereid om hem een jaar terug te verhuren aan Feyenoord.

wat denken die madrilenen nou? als dit waar is vraag ik me af hoe ze dit in hun botte kop halen.

drenthe staat nog 4 jaar onder contract, speelt een goed seizoen, is de man van het jeugd ek, 10 clubs zouden hem willen hebben, zouden zij met de opmerking komen: dat is wel veel voor iemand met 29 wedstrijden ervaring. nou, ik heb nieuws voor ze, ik vind het nog aan de lage kant. en als het je niet aanstaat, teringtiefstraalt je maar weer lekker op naar dat kut paelladorp van je.

en ik heb nog meer nieuws voor ze: volgend jaar heeft hij 60 wedstrijden gespeeld op eredivisieniveau (en is hij international :razz: ), dus dan kun je helemaal de spaanse poeplap trekken.

en nu oprotten met je schuld van 500 mio, en gauw een beetje (net of het wat uitmaakt als ze er nu 20 uitgeven....).

mijn psuycholoog vond het beter als ik het ff opschreef. :8:


- gittermaster - 08-07-2007

Quote:en als het je niet aanstaat, teringtiefstraalt je maar weer lekker op naar dat kut paelladorp van je.
:lol: :lol:
Maar ben het met je eens, echter zo'n super seizoen heeft ie toch niet gespeeld?
Ik denk zeker dat t een groot talent is hoor, maar dit seizoen vaak op verkeerde positie gespeeld en heeft volgens mij aardig wat punten gekost


- waf - 08-07-2007

gittermaster Wrote:
Quote:en als het je niet aanstaat, teringtiefstraalt je maar weer lekker op naar dat kut paelladorp van je.
:lol: :lol:
Maar ben het met je eens, echter zo'n super seizoen heeft ie toch niet gespeeld?
Ik denk zeker dat t een groot talent is hoor, maar dit seizoen vaak op verkeerde positie gespeeld en heeft volgens mij aardig wat punten gekost

hij heeft vrij goed gespeeld, was volgens de meerderheid van de supporters het enige lichtpuntje. dat weet jnij niet, want dat schrijven ze niet op in de media. daar wordt alleen maar geluld over het pretense jeugdbeleid van ajakkes en az.

maar goed, ik kan er gewoon met mijn kop niet bij, madrid volgt hem een heel jaar, vanaf het tournooi in toulon, iedereen wil hem nu hebben (zegt men) en en dat komen zei met het aantal wedstrijden dat hij gespeeld heeft.

hij is daarnaast ook never nooit niet de opvolger van roberto carlos. dus ze beoordelen hem ook nog eens verkeerd. hij is veel meer een type davids. niet dat dat slecht is trouwens.

echt, laat ze oprotten. die vergelijking met huntelaars slaat helemaal nergens op.


- gittermaster - 08-07-2007

dat weet ik niet want ik zit niet dagelijks in het feyenoord stadion. Echter zie ik wel veel wedstrijden en gaat een maatje van mij wel naar alle westrijden en als ik hem af en toe over Drenthe hoorde...


- Ad Wim - 08-07-2007

Drenthe moet gewoon geen back staan, want hij kan én geen man dekken én hij snapt de buitenspelval niet. Dat zorgde voor koddige momenten dit seizoen, en ook tijdens het jeugd-EK. Hij doet gewoon soms hele rare dingen.
Maar als hij op het middenveld komt te staan, kan hij heel goed worden.


- waf - 08-07-2007

Ad Wim Wrote:Drenthe moet gewoon geen back staan, want hij kan én geen man dekken én hij snapt de buitenspelval niet.

begin je nou weer? dat was 1x tegen ajakkes en op het aantal tegendoelpunten dat wij gekregen hebben is dat vrij weinig. als iets 250x herhaald wordt bij talpa om het in te wrijven, wil dat niet zeggen dat hij 250x in de fout gegaan is, denkhoofd.

voor de rest is het normaal dat een 19-jarige foutjes maakt in een slecht draaiend team.

ik vind trouwens dat hij nog veel beter moet, maar dat zal hij bij ons eerder geneuren dan bij madrid.


- Ad Wim - 08-07-2007

Ik begin niet weer en het was niet de enige fout. Mijn Feyenoordcollega zegt namelijk exact hetzelfde en die van Gitter ook al. Misschien zie jij het gewoon verkeerd...


- waf - 08-07-2007

Ad Wim Wrote:Ik begin niet weer en het was niet de enige fout. Mijn Feyenoordcollega zegt namelijk exact hetzelfde en die van Gitter ook al. Misschien zie jij het gewoon verkeerd...

jij zegt dat hij de buitenspelval niet snapt en ik zeg je dat hij daarmee maar 1x de fout in gegaan is en dat dat niet wil zeggen dat je de buitenspelval niet snapt.

daar begon je vorige keer ook al over en dat is gewoon onzin. ik lees nergens dat een collega van gitter dat ook zegt, hetgeen overigens ook een kutredenering is, uit de serie: 'iedereen zegt het dus het is waar' :roll: word concreet of hou je snavel, met dit vage gelul kan ik helemaal niets.


- Berend Botje - 08-07-2007

waf Wrote:(...) hetgeen overiges ook een kutredenering is, uit de serie 'iedereen zegt het dus het is waar' (....)