The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Opmerkelijke (voetbal)berichten
Waf zal zeggen: told you so! Van Gaal en vedetten...


Lúcio: 'Mijn afscheid bij Bayern was respectloos'
23/07/2009 12:27

Luca Toni (foto) en Lúcio, twee vaste waarden van het afgelopen seizoen, zijn niet onverdeeld gelukkig met de komst van Louis van Gaal. 'Mijn afscheid was respectloos.'

Koud terug van de strijd om de Confederations Cup maakte Lúcio de overstap van Bayern München naar Internazionale. De verdediger hield een vervelende nasmaak over aan zijn vertrek uit Beieren.

'Het is normaal dat een trainer zijn eigen ideeën heeft', aldus de Braziliaan in Kicker. 'Maar dit afscheid was respectloos. Ik denk gewoon dat ik een beetje meer respect verdiende. Ik hoopte dat de trainer eerst met mij zou praten voordat hij een conclusie trok.'

Luca Toni is nog wel bij Bayern maar dreigt buiten de boot te vallen. Van Gaal heeft de 32-jarige aanvaller teruggezet naar de reserves. Bovendien kampt de Italiaan niet alleen met een achillespeesblessure, maar moet hij in de pikorde ook de nieuwelingen Mario Gomez en Ivica Olic voor zich dulden.
Reply
gittermaster Wrote:,,Dat is nog geen vijf cent per supporter,’’ verzucht Verschuuren.

Ik zou er ook geen stuiver voor geven.
Reply
Quote:NAC supporters stranden in zicht Armeense haven
Twee NAC-supporters uit Breda die donderdagavond de uitwedstrijd in de Europe League tegen Gandzasar Kapan in Jerevan, Armenië, wilden bezoeken, zijn in het zicht van de haven gestrand. Ze waren ruim een week geleden per auto vertrokken en hadden bijna 5000 kilometer gereden. Vader Ad en zoon Levien den Boer liepen woensdag vast in het onherbergzame gebied in Zuid-Georgië en er zat niets anders op dan om te draaien. "Een bergrivier is ons Waterloo geworden. We konden niet verder meer. We waren nog maar 300 kilometer van het stadion verwijderd," vertelde Levien donderdag vanuit de Turkse badplaats Rize aan de Zwarte Zee. Het duo mocht eerder al niet de Turks-Armeense grens passeren. Echt lang willen de NAC-supporters niet treuren. "Het is jammer, maar de reis is zo gaaf. Dat maakt veel goed. Ik hoop dat de supporters in het stadion mij via sms op de hoogte houden van de stand," vervolgde Levien. Na een paar dagen vakantie beginnen vader en zoon aan de terugreis.
Reply
Mac Wrote:We waren nog maar 300 kilometer van het stadion verwijderd

Zo 'nog maar' vind ik dat niet Confused
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
mwoah, op een sfastand van 5000 km is dat natuurlijk best wel een "nog maar-tje" :razz:
The great old Ludwig von...
Reply
Als je vanaf 300 kilometer de haven al kunt zien, heb je wel hele goeie ogen :razz:

Bovendien, als je dan echt zo'n supporter bent, donder je dien woagen oan de kaant en geweun deuuurdonderen! \Big Grin/

Op een ossenkar, achterop de hooiwagen, op een gestolen fiets, afijn, wat is nou 300 kilometer?
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
en dat met die hoge benzineprijs.....

Transformers-fan (14) drinkt al 5 jaar lang benzine


In het Chinese Yibin City is een Transformers-fan wel heel erg ver gegaan om op zijn idolen te lijken. De 14-jarige jongen keek altijd naar de tekenfilms en besloot op zijn negende dat hij net zo sterk wilde zijn als de autobots. Dus begon hij met het drinken van benzine uit aanstekers. Zijn moeder verkocht deze in een klein kruidenierswinkeltje en merkte op een dag dat er steeds aanstekers verdwenen waren. De vader merkte dat zijn zoon verdacht veel naar benzine rook en zo kwamen de ouders erachter. Maar de jongen was niet te stoppen. In plaats van de aanstekers stapte hij over op de benzine uit de motorfietsen van zijn ouders. Toen zij ook daar achter kwamen, ging de jongen de vloeistof bij de buren stelen. Het ging zo ver dat hij soms wel 2 tot 3 flessen benzine in één keer opdronk. De ouders hebben de jongen inmiddels op laten nemen in een ziekenhuis, waar is geconstateerd dat zijn IQ dramatisch achteruit is gegaan door de benzineconsumptie. Volgens de vader was het altijd een erg slimme jongen, maar kan hij nu niet eens meer simpele rekensommetjes oplossen. Benzine bevat veel lood, wat zeer schadelijk is voor het lichaam en de hersenen, al helemaal bij iemand die in de groei zit. De jongen is behoorlijk in de war en heeft een serieuze benzineverslaving opgebouwd.
The great old Ludwig von...
Reply
Coach krijgt ontslag na opstellen twaalfjarige zoon
28/07/2009 10:32

Dat Julio Cesar Baldivieso zijn twaalfjarige zoon Mauricio liet debuteren in het eerste elftal van Aurora, heeft de voormalige Boliviaanse international zijn ontslag gekost. De coach ging lijnrecht in tegen de orders van het bestuur.

Hoewel officiële cijfers ontbreken, staat het debuut van Mauricio Baldivieso te boek als een wereldrecord. De piepjonge aanvaller kwam als invaller binnen de lijnen bij Aurora dat met 1-0 klop kreeg van La Paz. Rond Baldivieso junior ontstond tijdens zijn invalbeurt van negen minuten nog een opstootje nadat hij een flinke schop had gekregen van tegenstander Henry Alaca.

Het bestuur van Aurora kon de stunt van pa Baldivieso minder waarderen. De clubleiding had de trainer van tevoren laten weten het niet op prijs te stellen als hij zijn zoon zou opstellen. Na het ontslag van Baldivieso senior is ook junior bij Aurora vertrokken.
The great old Ludwig von...
Reply
gittermaster Wrote:waar is geconstateerd dat zijn IQ dramatisch achteruit is gegaan door de benzineconsumptie.

Bestaat er dan zoiets als een negatief IQ? Confused
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
El Hamdaoui koelt af na aanvaring

Trainer Ronald Koeman heeft Mounir El Hamdaoui bij de laatste training van AZ naar de kleedkamer gestuurd om hem te laten afkoelen na een botsing met medespelers.

De topscorer van de kampioen kon zich niet vinden in de manier waarop hij werd behandeld tijdens de training.

El Hamdaoui kreeg een discussie met Shota Arveladze, een van Koemans assistenten, tijdens een oefening. Toen de gemoederen wat opliepen en ook Stijn Schaars als aanvoerder vergeefs probeerde de zaak op te lossen, greep Koeman in. El Hamdaoui had de keuze om de opdracht die hij kreeg uit te voeren of binnen in de kleedkamer te gaan afkoelen. De spits besloot het laatste te doen.

---
Koeman en vedettes.. 8-[
Reply
Net ook bij laatste training van NEC geweest. Vlak voor het einde van de training ook nog flinke aanvaring tussen El Ak en Pothuizen waarbij El Ak imo gelijk had al kon ik het niet helemaal goed zien.

El Kabir is echt een mannetje, erg irritant ook maar gaat er wel altijd voor. Hij traint net zoals ie een wedstrijd speelt dus inclusief kleine overtredingen als vasthouden, schouderduwtje in de rug, handen in de nek bij een kopduel etc. Ik vind dat dat kan zolang de trainer er niks van zegt. Trainer is ook scheids tijdens zo'n potje dus zolang hij niks zegt gewoon spelen. Maar goed.. Kabir is dus weer beetje bezig en maakt 2 x zo'n kleine overtreding tegen Wellenberg (piep piep calimero himself), Wellenberg huilen tegen lodeweges en tegen Pothuizen die ook bij "blauw" zat. Paar minuten later kopduel waarbij Kabir beetje de handen in de nek van Pothuizen legt, Pothuizen ook weer een opmerking en dan 3 minuten later valt de bal tussen Kabir en Pothuizen in, Kabir wil schiet en pothuizen haalt ook vol door ("met de intentie om de bal te spelen", tsja?). Kabir geblesseerd van het veld af en El Ak staat na die actie natuurlijk binnen 2 seconden met z'n grote dominante bek vooraan om er wat van te zeggen. Wat overigens ook niet geheel rustig ging...

Maar goed zo zijn er meer dingen bij NEC. Lodeweges heeft het ook al een hele grillige selectie genoemd maar wel een selectie die erg hard werkt en erg talentvol is.

Ben benieuwd, morgen eerst maar eens naar de Kuip. Ondanks 30 euro voor eigen vervoer... ](*,)
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Kabir is twijfelgeval na die actie van Pothuizen en het wordt nog mooier... Saïdi weigert nog te spelen voor NEC, contract-conflict bla bla bla.. Gaat lekker zo!

Morgen iig wel onze nieuwe aanwinst Erton + onuitspreekbare achternaam in de basis.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Succes Harry, laat die havenarbeiders huilen zoals vorig seizoen.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
harry_bierdop Wrote:Saïdi weigert nog te spelen voor NEC, contract-conflict bla bla bla.. Gaat lekker zo!

ZO'N SCHIJT AAN DIE HOUDING BIJ DIE KUTVOETBALLERS!

Aanpakken die hap, NEC. Ik zeg loonstop tijdens de periode van werkweigering, ontslag op staande voet aankondigen bij volharding in werkweigering, daarna op staande voet ontslaan en onder het motto "opzettelijk geven dringende reden voor ontslag op staande voet", alle schade opvorderen (misgelopen transfersom etc.) van dit arrogante stuk boeroendese hutu (rijmt op "zo doet Chelsea dat ook met Mutu"). Kannie voor de rest van z'n leven afbetalen!
Reply
Hij zal er wel onderuit komen, stromannetje ftw!

--------

ADO-keeper Coutinho opgepakt voor hennepteelt
Uitgegeven: 5 augustus 2009 10:30
Laatst gewijzigd: 5 augustus 2009 10:40
ENS - Op het erf van ADO Den Haag-keeper Gino Coutinho is dinsdag een hennepplantage ontmanteld. De politie trof in een schuur aan de Sloefweg in Ens (Noordoostpolder) een professioneel ingerichte plantage aan met ruim 4500 planten.

De politie kwam de kwekerij op het spoor na een tip en deed dinsdagmorgen een inval. De 27-jarige Coutinho en zijn 28-jarige medeverdachte uit Eindhoven werden opgepakt.

Beide mannen zitten in voorarrest. Ze worden volgens een woordvoerder van de politie woensdagochtend verhoord.

Coutinho kocht het perceel in het buitengebied van Ens vorig jaar.

Vriendin

ADO Den Haag bevestigt het verhaal, maar trekt voorlopig geen conclusies. ''We hebben alleen de vriendin van Coutinho gesproken'', zegt een woordvoerster.

''Wat we weten is dat onze doelman nu wordt gehoord. Hij heeft het betreffende terrein verhuurd aan iemand anders. Nu wordt bekeken in hoeverre Coutinho bij de zaak is betrokken.''

ADO wacht daarom het onderzoek af. ''Op dit moment nemen wij geen maatregelen. Het kan heel goed zijn dat Coutinho er verder niets mee te maken heeft.''

Keepersprobleem

Het afgelopen weekeinde verdedigde Coutinho het doel van ADO in het thuisduel met NAC Breda (1-2). Normaliter is hij de derde keeper, maar door blessures van Robert Zwinkels en Boy Waterman kwam hij in actie. De nood was bij ADO zelfs zo hoog, dat keeperstrainer René Stam (44) als tweede doelman op de bank zat.

Coutinho begon zijn profloopbaan in 2000 bij PSV. Hij speelde vier keer in de competitie voor de topclub uit Eindhoven. Coutinho kwam verder uit voor FC Den Bosch, NAC Breda en Vitesse.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Zaakwaarnemer Saïdi: "NEC valt niets te verwijten"
05 augustus 2009


Zaakwaarnemer Ger Lagendijk snapt niets van de situatie rond Saidi Ntibazonkiza. De aanvaller uit Burundi ligt in de clinch met NEC, omdat hij vorige week plots salarisverhoging eiste. Toen duidelijk werd dat NEC niet aan deze eis wilde voldoen, liet de aanvaller doodleuk weten dat hij niet langer voor de club wilde spelen.



Saïdi ondernam deze stappen volledig op eigen houtje, laat Lagendijk weten in Dagblad de Gelderlander. "Dit is een hele rare situatie. Ik zit al sinds 1971 in de spelersbegeleiding, maar zoiets heb ik nog niet meegemaakt."

Lagendijk begrijpt niet wat de 22-jarige aanvaller bezielt. "Aanvankelijk waren er problemen omdat Saïdi er op stond dat zijn vrouw en kind toestemming zouden krijgen zich bij hem te voegen. Toevallig kregen we een paar dagen geleden te horen dat zijn gezin voorlopig voor negentig dagen naar Nederland mag komen. Vervolgens is hij op directeur Carlos Aalbers afgestapt omdat hij meer wilde verdienen. Ik weet echt niet wat hem bezielt. Ik kan alleen zeggen dat NEC niets te verwijten valt."

NEC heeft Saïdi tot nader orde teruggezet naar het beloftenelftal. Ook heeft hij een maximale boete, tien procent van zijn bruto maandsalaris, opgelegd gekregen.
Reply
Ik vind het een hoogst opmerkelijke situatie.

Ondanks dat het op een one man actie lijkt zijn er verschillende scenario's mogelijk imo. Maar goed geen van die scenario's kan natuurlijk een actie als deze ondersteunen. Zal waarschijnlijk neerkomen op einde Saïdi bij NEC. Zonde want hij begon zich steeds beter te ontwikkelen.

Wat mijn idee/gevoel is, is dat 1 van zijn de beweegredenen (ik zeg niet dé beweegreden maar het speelt het wel mee) is dat hij er langzaam maar zeker achter gekomen is wat andere selectie spelers voor salaris ontvangen. Ik weet uit betrouwbare bron dat Saïdi toen hij in '06 hier kwam een amateur-contract heeft gekregen. Hij kwam hierheen als asielzoeker (dus niet als voetballer) en bleek aardig te kunnen ballen.

Ze hebben hem toen zo'n amateur contractje gegeven wat neerkomt op nog geen 25k per jaar (ex bonussen maar dat is niet veel als reserve speler bij NEC). ECHTER heeft NEC nooit dat contract aan laten passen. Ok, hij was dan wel geen basisspeler in de 1e 2 seizoen maar hij was wel een volwaardig selectie lid. imo hoor je dan geen amateurcontract te hebben maar (ik vermoed dat) NEC het wel best vond aangezien Saïdi er zelf niks van zei. Hij wist waarschijnlijk niet beter aangezien het voor hem natuurlijk een HUGE salaris was. Communiceren met hem is vrijwel onmogelijk, hij spreekt alleen gebrekkig Frans en thats it. Hij gaat ook zelden ergens heen met andere spelers. Hij zal dus vrijwel nooit met medespelers gesproken hebben over zaken als salarissen etc.

Imo hadden ze hem best een kleine upgrade kunnen geven. Hoeft niet meteen een dikke aanbieding te zijn maar gewoon een kleine upgrade. Ik denk dat ie langzaam maar zeker toch heeft beseft (of is er achter gekomen) dat hij gewoon 2,5 jaar significant minder heeft gekregen als mede-prutsers like Rutger "talent" Worm, Paul Jans en Guilliano "ik scoor overal" Grot.

Zijn zeer beperkte communicatievermogen speelt natuurlijk ook een grote rol hierin. Zou mij niks verbazen als ie er allemaal niks meer van gelooft en als dat ie denkt dat ie van alle kanten genaaid.

--------

Wat mij betreft hoeft ie niet terug te komen. Ik zou het daarentegen ook niet heel erg vinden als ie wel terugkeert in de selectie. Ik zal hem iig niet uitfluiten ofzo.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Zenit Sint-Petersburg zet Advocaat op straat
10/08/2009 08:21

Dick Advocaat is ontslagen als trainer van Zenit Sint-Petersburg. De club nam het besluit naar aanleiding van de tegenvallende resultaten van de afgelopen weken. Zenit behaalde de afgelopen vier competitiewedstrijden slechts twee punten, waardoor het verschil met koploper Rubin Kazan inmiddels tien punten bedraagt.

'Dick Advocaat heeft veel voor de club betekend en zijn naam zal altijd in verband worden gebracht met de grote successen die deze club heeft behaald', aldus een verklaring van Zenit. 'Nadat hij heeft besloten in te gaan op een aanbieding van de Belgische voetbalbond hebben wij de resultaten echter zien afnemen.'

In zijn periode bij Zenit leidde Advocaat de club naar de eerste landstitel in zijn historie (2007) en won hij de UEFA Cup (2008). De voormalig bondscoach van het Nederlands elftal zou Zenit in december verlaten om aan de slag te gaan als bondscoach van België.
Mijn gras is groener
Reply
[Image: bomm49885650844.jpg]

Van Bommel heeft het gedaan
Mark van Bommel heeft het verbruid bij de Duitse voetballiefhebber, vindt Bild.

De krant verklaart Van Bommel na zijn jongste vermeende elleboogstoot tot de grote boosdoener.

De Bayernfans zullen hem missen bij een nieuwe schorsing, "vele anderen niet", schrijft de krant over "Rambo Van Bommel". Zijn acties verdelen de voetbalwereld: in een groep fans van hard spel en van mensen die vindt dat hij staat voor de verloedering van de sport.

De 32-jarige aanvoerder van Bayern gaf dit weekend Isaac Vorsah van Hoffenheim een enorme beuk.

De schoonzoon van onze bondscoach kreeg in 86 Bundeslige wedstrijden 28 maal geel en drie maal rood. Drie maal werd hij alsnog geschorst na het zien van videobeelden.

De krant suggereert dat Van Bommel dit keer ook moet worden aangepakt, maar de chef aanklager van de voetbalbond liet gisteren al weten dat hij het allemaal wel mee vond vallen.

Ook trainer Louis van gaal nam hem in bescherming. "Dit soort dingen gebeuren in het strafschopgebied".

Voormalig Bayern-aanvoerder Effenberg vindt het "gejammer" over Van Bommel onzin. "Zonder zulke types win je internationaal niks.

------------

Doet me goed te lezen dat het juist Effenberg is die begrip heeft voor het spel van Van Bommel. Effenberg en Bommel zijn precies hetzelfde type spelers dus het zou gek zijn als hij gene begrip op zou kunnen brengen voor de speelwijze van Der Mark.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
Norwich supporter gooit seizoenskaart weg na 22 minuten.

Norwich stond binnen 22 minuten 4-0 achter. supporter het veld opgelopen naar de trainer en seizoenskaart voor zijn neus verscheurd. €375,- + boete voor 22 minuten voetbal (wel 4 goals gezien).
Reply
Inderdaad prima omschreven.. "raadsel Rommedahl"

'Het raadsel Rommedahl'
11/08/2009 09:30

Het begon in Hoogeveen, op sportpark Bentincksdijk. Tijdens de oefenwedstrijd van Ajax tegen de amateurs van HZVV viel Dennis Rommedahl een half uur voor tijd in en leverde met drie panklare assists een niet geringe bijdrage aan de 11-0 overwinning.

Op de perstribune werden grapjes gemaakt. Hadden we hier misschien te maken met Piet Rommedahl, een onbekende halfbroer? Of had Finidi George zich vakkundig vermomd als Dennis Rommedahl?

Toegegeven, humor van de bovenste plank was het niet, maar de verwarring onder de vaste Ajax-volgers was dan ook groot. Naarmate de oefencampagne vorderde maakte het cynisme steeds meer plaats voor verwondering. Het was wel degelijk Dennis Rommedahl zelf die tegen Bristol City met een subtiel stiftballetje scoorde.

Die tegen Atlético Madrid slinks een penalty versierde en later met het hoofd scoorde. Die afgelopen zondag tegen FC Groningen Miralem Sulejmani per dienblad een doelpunt aanbood en zelf de beslissende tweede treffer binnentikte. Dat was allemaal Rommedahl, die raadselachtige voetballer uit Denemarken.

Twee jaar geleden vormde de rechteraanvaller ongewild de aanleiding van een stevige controverse tussen toenmalig trainer Henk ten Cate en technisch directeur Martin van Geel. Ten Cate had geen behoefte aan Rommedahl als nieuwe aankoop en gaf dat aan tijdens een gesprek met Van Geel.

Kort daarop zette de huidige technisch directeur van Roda JC Rommedahl bovenaan de lijst van gewenste versterkingen, tot ergernis van Ten Cate. Die ging uiteindelijk overstag, maar niet van harte. Rommedahl zou onder Ten Cate en zijn tijdelijke opvolger Adrie Koster nog flink wat wedstrijden spelen, totdat Marco van Basten het roer in Amsterdam overnam.

Die liet de Deense international een half jaar links liggen, waarna Rommedahl in de winterstop aan NEC werd verhuurd. Geen haan die er naar kraaide. Het wachten was op een transfer. Maar vorige maand meldde Rommedahl zich monter als altijd weer in Amsterdam.

Hij heeft een onverwoestbaar goed humeur, ongeacht het schuitje waar hij in zit, en bij de start van de seizoensvoorbereiding van Martin Jol was het niet anders. Rommedahl rook nieuwe kansen en die heeft hij gegrepen.

Het is en blijft een vreemde voetballer. Zijn snelheid is een machtig wapen, zijn baltechniek laat behoorlijk te wensen over. Dat kan tijdens wedstrijden merkwaardige situaties opleveren. Zijn directe tegenstanders spurt hij met regelmaat voorbij, tijdens de vervolgactie kan het alle kanten op. Richting doel, richting cornervlag, dwars door de reclameborden; je weet het nooit bij Rommedahl.

Bij een collega-snelheidsduivel uit vroegere tijden, Marc Overmars, wisten zijn medespelers precies wat er komen ging. Overmars denderde zijn tegenstander voorbij en trok de bal laag voor bij de eerste paal. Centrumspits Patrick Kluivert bewoog automatisch die kant op, zodra Overmars in balbezit kwam.

Het was een ingeslepen patroon dat Ajax, Barcelona en het Nederlands elftal talloze doelpunten heeft opgeleverd. Rommedahl moet het meer hebben van toevalsacties, zo lijkt het. Zelf zit hij daar niet mee. Hij heeft inmiddels 344 competitiewedstrijden in het betaalde voetbal gespeeld en er staan vier landstitels met PSV en een goedbetaald avontuur bij Charlton Athletic achter zijn naam.

In 2007 werd Rommedahl verkozen tot voetballer van het jaar in Denemarken, het land waar hij al 86 interlands voor speelde, waarvan enkele op het WK 2002 en het EK 2004. In de kwalificatiepoule voor het WK 2010 staat hij met zijn nationale elftal fier aan kop, met Portugal, Zweden en Hongarije op eerbiedwaardige achterstand.

Zo zijn de droge feiten. Ze maken het raadsel Rommedahl alleen maar groter.

Simon Zwartkruis
The great old Ludwig von...
Reply
Ik vond hem dus zaterdag echt weer dramatisch. Van mij mag hij heel hard de ArenA uitrennen...............
Overigens vind ik het wel een sympathieke en vrolijke gast.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
Ik vond m zaterdag zeker niet dramatisch. Wisselvallig vind ik beter. Mooie acties afgewisseld met slechte acties.
Aissati en Cvitanich waren imo dramatisch.
De Zeeuw overigens zeer goed
The great old Ludwig von...
Reply
Cvitanich had drie prima kaatsen...Verder weinig bespeelbare ballen gehad.
Reply
???

Ik telde bij Cvitanich 5 foute kaatsen...
Maar goed, glas is halfvol of halfleeg...

en dat ie verder weinig speelbare ballen heeft gehad, heeft natuurlijk ook met hem zelf te maken.
Een mooi voorbeeld, precies aan de kant waar ik zit.
Rommedahl gaat langs zijn man, kijkt of ie voor kan geven. Cvitanich staat in de dekking bij 2 man, beweegt totaal niet. Rommedahl geeft wanhopig een voorzet richting Cvitanich, maar uietraard zit daar een verdediger tussen en Cvitanich maakt een wegwerpgebaar.
Echt die gast liep totaal niet vrij, geen klein stukje beweging
The great old Ludwig von...
Reply
Heb ik anders gezien. Was ook in het stadion.
Dat hij nog niet fit is ben ik wel met je eens. Hij moet veel meer gaan doen. Toch heeft hij wel het gevoel en het inzicht om een balvaste,kaatsende spits te worden.
Rommedahl kan lekker rennen, maar echt combinatievoetbal is met deze man niet te doen. Ook Suarez doet dat alleen wanneer het hem uitkomt, al is hij natuurlijk tien klasses beter dan Rommedahl.
Aissati heeft dat normaal wel, maar was heel matig zaterdag. Wanneer het een iets moeilijke pass werd dan over 10 meter ging het fout.

Verder vond ik Vertonghen opvallend langzaam, wel erg sterk in balbezit. Echt een middenvelder in mijn ogen. Tijd dat Atouba fit wordt, die is in ieder geval snel en fysiek sterk achterin.
Reply
Ik zat schuin achter de dug-out van Ajax en heb wel 10 minuten naar Cvitanich gekeken nadat hij gewisseld was. Wat werd die gozer gek zeg, fantastisch om te zien. Hij gooide met jasjes, water en handgebaartjes.
Verwacht dat we die voorlopig niet meer in de basis terugzien.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
Mooi toch...
Reply
Bumme Wrote:heb wel 10 minuten naar Cvitanich gekeken

[gay]
Reply
Niks "onsportiefs" aan vind ik. Gast probeert zelfs bal tegen te houden en daarna blijft ie liggen omdat ie toch al weet dat het een goal is imo.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j0KWa4EpZl0&feature=related[/youtube]
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply


Forum Jump: