FTM Forum

Full Version: ChampCar in Nederland
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Champ Car coming back to Europe
The Champ Car World Series is to host two races in Europe next year, one the road circuits of Assen in Holland and Oschersleben in Germany. The news will be confirmed as soon as the necessary contractual work is completed. The Champ Car series wants to take advantage of the fanbase that exists in Europe, thanks in part ot the success in the series of European racers such as Sebastien Bourdais and Justin Wilson. There are also a string of younger Europeans trying to make the grade in the series, including Dan Clarke, Jan Heylen, Charles Zwolsman and Katherine Legge.

According to stories in the US, the Assen race will be on September 23 with Oschersleben a week later.

Champ Car has not visited Europe since 2003 when there were races at Brands Hatch and on the Lausitzring oval.

Assen is best known for its motorcycle races but in the last 12 months major investment has been made in the track in an effort to increase the racing potential for cars. The original Assen circuit was an 18-mile road course on which the Dutch TT took place. After 1955 the track was shortened and in recent years has been 2.8 miles in length. The recent work, which cost around $100m, is a reprofiled version of the 1955 track with all the modern safety norms.




=D> Volgend jaar dus raceje champcar kijken!
Snap alleen niet waarom ze Engeland niet aandoen. Brands Hatch of Silverstone lijkt me een ideaal circuit, beter dan Assen.
Ik ben gisteren geweest, samen met pa, broertjes en nog wat vrienden en het was een leuke dag. Doornbos stelde teleur, maar de race zelf was prima, waarbij vooral Bruno Junqueira, als geluk bij een ongeluk, door zijn lekke band een alternatieve pitstopstrategie kon afwikkelen die hem van 11 naar laatst, naar 1, naar laatst, naar 1 en naar 3 kon laten rijden.
Het bijprogramma was ok, waarbij vooral de laatste race (Dutch Supercar Challenge) spectaculair was. Dik 50 gekietelde (straat)auto's die de baan vullen en dus ervoor zorgen dat er bijna nergens een leeg stuk is waar je echt relaxt kunt rijden. Vooral 1 911 en 2 ex-DTM-Audi's zorgden voor snaarstrakke inhaalacties en geduw en getrek.
Het weer was goed tot halverwege de laatste race en toen waren we al opgeschoven tot vlakbij de uitgang, dus een snelle aftocht was gegarandeerd. Ook een pluspunt was dat er NERGENS echte verkeersproblemen waren rondom het circuit zelf.
De A28 richting Zwolle stond wel vol, begreep ik, maar richting Groningen was het allemaal rustig. :8: