FTM Forum

Full Version: Button
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
En wat vinden jullie van het hele Button gebeuren?

Ik vind dat hij nu toch echt alle gezicht verliest met zijn actie om niet voor Williams te willen gaan rijden. Als persoon val je dan echt af voor mij. Hoe kijken jullie daar tegen aan?

---

One year ago, in Hungary, Jenson Button found a very icy reception in the BAR-Honda garage after announcing he wanted to drive for Williams in 2005.

Now, even the 25-year-old Briton can see the irony in wanting to jump out of a Williams contract to stay at BAR.

Spooked by Williams' loss of works BMW support, JB says Brackley is now his best bet for a swift world championship.

So much has his attitude changed, that Button is actually questioning the 'binding' nature of his Grove deal.

'We don't think the (Williams) contract is binding,' he startlingly claimed.

Clearly, Sir Frank Williams - who brought Jenson into F1 in 2000 - is not amused. 'A deal is a deal,' the Englishman rasped, before questioning the racer's 'honour.'

'There is no turning back for me. There would be chaos ... if drivers were allowed to ignore contracts when it suits them.'

Button, however, made it clear he is not prepared to fight fire with anything other than fire. He didn't even rule out point-blank refusing to drive Williams' car.

'I will fight this all the way,' JB vowed.
Dit valt mij ook erg tegen, komt waarschijnlijk alleen doordat Williams zo'n bagger seizoen maakt nu. Als je een jaar geleden nog koste wat kost naar Williams wil en nu niet meer, haak je voor mij af.
Tsja, jullie kunnen zeiken maar dit is natuurlijk gewoon bull****. Hele natuurlijke reactie, 98% van jullie zal precies hetzelfde doen en geef Button eens ongelijk!! BAR draait werelds de laatste seizoenen, doet goed mee en mag zolangzamerhand dit seizoen toch wel het 4e team genoemd worden. En dan ga je BMW dus gewoon voorbij. Daar komt dan nog eens bij dat het volgend seizoen bij BMW waarschijnlijk enkel en alleen slechter wordt... Dan zou ik het ook wel weten. Lekker blijven zitten waar je zit en de BAR verder omhoog werken.
Marshall Wrote:BAR draait werelds de laatste seizoenen, doet goed mee en mag zolangzamerhand dit seizoen toch wel het 4e team genoemd worden.

ik weet niet welke races jij bekijkt, maar BAR heeft alleen vorig jaar een goed seizoen gehad. Dit jaar is dramatisch, voor algelopen race waren alleen jordan en minardi slechter.

Nick Heidfeld heeft in een BMW in monaco en nurnberg meer punten gehaald dit seizoen dan beide bar coureurs bij elkaar het hele seizoen.
Marshall Wrote:Tsja, jullie kunnen zeiken maar dit is natuurlijk gewoon bull****. Hele natuurlijke reactie, 98% van jullie zal precies hetzelfde doen en geef Button eens ongelijk!! BAR draait werelds de laatste seizoenen, doet goed mee en mag zolangzamerhand dit seizoen toch wel het 4e team genoemd worden. En dan ga je BMW dus gewoon voorbij. Daar komt dan nog eens bij dat het volgend seizoen bij BMW waarschijnlijk enkel en alleen slechter wordt... Dan zou ik het ook wel weten. Lekker blijven zitten waar je zit en de BAR verder omhoog werken.

Waarom wou meneer Button dan na vorig seizoen met alle geweld naar BMW toe, terwijl BAR een seizoen had dat kort gezegd beter was dan die van Williams?

Werelds draaien de laatste seizoenen? Daar kan ik alleen een rode auto bij denken, alhoewel die dit jaar niet werelds is
Race BMW BAR
1 - 5/out - 11/14
2 - 3/out - out/out
3 - 5/out - out/out
4 - 8/9 - 3/4 (teruggedraaid door disq voor BAR)
5 - 6/10 - no results
6 - 2/3 - no results
7 - 2/out - 10/12
8 - 5/out - out/out
9 - tsja
10 - 12/14 - 4/11
11 - 11/12 - 5/16
12 - 11/out - 3/12

Je ziet de ommekeer. BAR is de problemen te boven van de eerste helft van het seizoen en kan NU imo toch echt wel het 4e team genoemd worden. En ik heb het ook over het werelds draaien de laatste seizoenEN Quatro...
Marshall Wrote:Race BMW BAR
1 - 5/out - 11/14
2 - 3/out - out/out
3 - 5/out - out/out
4 - 8/9 - 3/4 (teruggedraaid door disq voor BAR)
5 - 6/10 - no results
6 - 2/3 - no results
7 - 2/out - 10/12
8 - 5/out - out/out
9 - tsja
10 - 12/14 - 4/11
11 - 11/12 - 5/16
12 - 11/out - 3/12

Je ziet de ommekeer. BAR is de problemen te boven van de eerste helft van het seizoen en kan NU imo toch echt wel het 4e team genoemd worden. En ik heb het ook over het werelds draaien de laatste seizoenEN Quatro...

je maakt het mooier dan het is, dit seizoen is er nauwelijks verschil tussen bar en bmw, maat bmw heeft tenminste een race gewonnen.

Vorig seizoen was bar super, maar het jaar daarvoor ook slechts gemiddeld.
BMW race gewonnen?? Welke heb ik nu weer gemist Quatro?
Marshall Wrote:BMW race gewonnen?? Welke heb ik nu weer gemist Quatro?

eh, heidfeld heeft monaco toch gewonnen, of ben ik nu abuis?
Quatro Wrote:
Marshall Wrote:BMW race gewonnen?? Welke heb ik nu weer gemist Quatro?

eh, heidfeld heeft monaco toch gewonnen, of ben ik nu abuis?

Die is gewonnen door ene Kimi...
ge benne abuis Wink
Quote:BAR draait werelds de laatste seizoenen

Je hebt het over seizoenEN, maak dan ook even een vergelijking van de jaren hiervoor...
Goed BAR draait werelds de laatste seizoenen, wat is bij jou seizoenen?

(eerstgenoemde is BAR, aantallen zijn behaalde punten)

2005: 15 - 47
2004: 119 - 88
2003: 26 - 144
2002: 7 - 92
2001: 17 -80
Werelds toch?
van bmw wel ja!
Marshall Wrote:Werelds toch?

BAR is werelds ja... als dat in jouw ogen werelds is...
we·relds (bn.)
1 aards

Wat zeg ik nou verkeerd? :wink:
je hebt een woordenboek betekenis en een betekenis die in algemene zin door een ieder wordt begrepen...

Weet haast zeker dat jij er wat anders mee bedoelde
Wie? Iiiiik???? :wink:
wie anders...

maar het is al goed hoor :lol:
Overigens was het m.i. vorig seizoen al duidelijk dat BAR omhoog ging, maar toen was de Willliams nog goed. Waarom toen niet gewoon goed gekeken. Ik begrijp het op zich wel dat hij nu wil blijven, maar als je een contract tekent dan teken je een contract. Hij weet wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
Button zet zaken via statement recht

Jenson Button is het gespeculeer rond zijn persoon en de uitspraken van Frank Williams en de media helemaal zat, en heeft via een officieel statement de feiten op een rij gezet.

Het statement luidt als volgt:
Op basis van meldingen in de media dat Jenson Button niet eerlijk en integer zou zijn, heeft Jenson besloten om een statement te maken. Jenson is vooral boos op de suggestie dat hij geen ontzag voor Frank Williams zou hebben door hem niet van man tot man te woord te staan in een persoonlijk gesprek.

De volgende feiten zijn er om de zaken recht te zetten.

Op dinsdag 12 juli heeft er een ontmoeting plaats gehad in de vergaderzaal van het Williams hoofdkwartier te Grove om 12 uur 's middags. Bij die vergadering was Jenson persoonlijk aanwezig, evenals zijn manager Richard Goddard. Van de kant van Williams waren aanwezig Sir Frank Williams, Patrick Head, Chris Chapple, Sam Michael en advocaat John Healey van het team. De vergadering duurde ongeveer een uur, en gedurende die vergadering vroeg Sir Frank Williams een specifieke vraag: "Als ik luister naar wat je zegt, dan wil je niet bij ons rijden volgend seizoen." Jenson antwoordde hierop: "Nee, dat wil ik ook niet". Er is geen sprake van enige onduidelijkheid op dat punt.

Sir Franck Williams heeft gezegd dat er een contract is getekend ( En daar zijn nog steeds openstaande vragen en opmerkingen of dit geldig is) 7 maanden geleden, dat zou dus januari dit jaar zijn. Dit klopt niet. Er zijn twee documenten relevant, één van augustus 2004 en één van september 2004.

Quotes in de media zeggen ook dat Williams een groot bedrag als optie op Jenson Button heeft betaald in de jaren 2001, 2002, 2003 en 2004. De feiten zijn echter anders: De betalingen waren geen betalingen om een optie te hebben op de diensten van Jenson Button. In principe waren de betalingen juist het tegengestelde. De betalingen werden gedaan om ervoor te zorgen dat Jenson Williams niet kon dwingen om de optie die ze op hem hadden te verzilveren, en dus Williams te dwingen hem onder contract te nemen.
Nou, inderdaad... hiermee zet je de zaken recht: dat je een lul bent imho.
lijkt me duidelijk...
button blijft toch bij bar, het contract met williams is afgekocht 33 milj euri.

Button en Rubens, das toch wel een ooi rijders duo. Keb alleen wat medelijden met Williams..geen BMW, geen HP en geen Button meer...Met die 33 milj euri kan ie helemaal overnieuw gaan beginnen...
[Image: button1.jpg]