FTM Forum

Full Version: Nooit meer Nostradamus?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat Hans Teeuwen geen zin meer heeft... en niet meer in het theater zal staan Sad

In het Volkskrant magazine van morgen een interview met opheldering...
Treesong Wrote:Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat Hans Teeuwen geen zin meer heeft... en niet meer in het theater zal staan Sad

In het Volkskrant magazine van morgen een interview met opheldering...

Ik las al ergens dat het hem teveel moeite kost om elke avond (en dan tussen de 100 en 150 voorstellingen) als een speer te gaan, terwijl dat zijn handelsmerk is en de mensen dat dus wel willen zien. En nu hij aan het regisseren geslagen is blijkt dat een rustiger, interessanter baantje dan elke avond net doen alsof je een wijf in haar kont neukt.
Mooi zo, grappiger werd ie er niet op. Het werd met de show slechter, minder en flauwer!
De Duitse monoloog uit Industry of Love vond ik op z'n zachtst gezegd briljant, hoor... :lol:
Ik haal Maassen en Teeuwen altijd door elkaar. Wie is nou de grofste? Diegene die ook de koningin zogenaamd in d'r achterste zat te bonken? Was dat Teeuwen? Dan zal het me namelijk boeien dat ie ermee kapt (nee, en niet om die scene want wat mij betreft bonkt ie de koningin waar ie wil...). Hoogstaand heb ik 'm nooit gevonden...
Teeuwen was trix idd lekker aant beffen!
dat was idd teeuwen.
Maasen is beschaafder, maar zeker niet minder grappig.
zou me overigens niets verbazen als dit een onderdeel van een neiuwe grap van teeuwen is.
Marshall Wrote:Ik haal Maassen en Teeuwen altijd door elkaar. Wie is nou de grofste? Diegene die ook de koningin zogenaamd in d'r achterste zat te bonken? Was dat Teeuwen? Dan zal het me namelijk boeien dat ie ermee kapt (nee, en niet om die scene want wat mij betreft bonkt ie de koningin waar ie wil...). Hoogstaand heb ik 'm nooit gevonden...

Gelukkig dan maar voor je dat het volledige oeuvre van Seth Gaaikema en Fons Jansen binnenkort op DVD verschijnt
gittermaster Wrote:dat was idd teeuwen.
Maasen is beschaafder, maar zeker niet minder grappig.
zou me overigens niets verbazen als dit een onderdeel van een neiuwe grap van teeuwen is.

Neuh... die Teeuwen is al eerder door het lint gegaan omdat het em teveel werd... het zit ook niet helemaal goed tussen z'n oren (beetje schizo zeg maar)
Treesong is de cabaretier van het stel.... :roll:
Het kan toch gewoon voorkomen dat iemand Teeuwen niet grappig vindt?
Geef mij maar humor a la de Lama's, daar lig ik dan weer in een scheur om. Een opgefokte gast als Teeuwen kan me gestolen worden...
Treesong Wrote:
gittermaster Wrote:dat was idd teeuwen.
Maasen is beschaafder, maar zeker niet minder grappig.
zou me overigens niets verbazen als dit een onderdeel van een neiuwe grap van teeuwen is.

Neuh... die Teeuwen is al eerder door het lint gegaan omdat het em teveel werd... het zit ook niet helemaal goed tussen z'n oren (beetje schizo zeg maar)
Pcies en t leuke daarvan is dat ie morgen weer gelukkig en blij kan zijn Smile
Marshall Wrote:Een opgefokte gast als Teeuwen kan me gestolen worden...

Nou dan! Daarom suggereer ik ook wat rustiger cabaretiers, zoals Seth Gaaikema en Fons Jansen...
Teeuwen is wel erg goed ja, al vond ik Industry of Love minder dan En dat dan weer wel. Het stukje met die matroos en das A-team was wel werg goed.

Hij mag echter de reetveter van Youp nog niet flossen. EN Herman is een goede 2e na youp, dan komt Hans wel op plek 3. Jiskefit blijft ook super op dvd, echt toppers. De lama's ken ik niet, krijg volgende week van BNN een dvd van ze.
Ik moet zeggen dat ik wat ik van hem gezien en gehoord heb niet veel soeps vind. Theo Maassen vind ik wel heel leuk.
Zeg Berend, heb je eigenlijk m'n PB ontvangen? :roll:
Lees ik hier tussen de regels door dat Teeuwen misschien in het cabaret van Jack Spijkerman te bewonderen is vanaf januari op Talpa?

Oftewel: Zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Jammer dattie stopt. Ik vind hem namelijk (wel) BRILJANT.
Teeuwen was in het begin van zijn carriere natuurlijk meesterlijk. Zijn "mannen van de radio" samen met Pieter Bouwman en hier en daar Theo Maassen zijn echt om te huilen van het lachen. Met name "Frisdrank" en "06-lijn" raad ik van harte aan om even te downloaden als je ze niet kent.

Wat betreft zijn shows vond ik Hard en Zielig echt een revelatie en van een nivo dat afgezien van Freek maar weinigen in Nederland gehaald hebben. In de jaren daarna heb ik toch vaak het idee gehad dat hij bepaalde dingen bleef recycelen. Natuurlijk waren er toen ook nog absolute toppers, maar het nivo van hard en zielig heeft ie niet meer gehaald. Theo Maassen vond ik vaak leuker omdat het toch minder voorspelbaar was. In zijn strijd tegen de voorspelbaarheid moest Teeuwen skits doen over het in de reet naaien van Beatrix, dan zie je wel hoe wanhopig hij zelf al werd.

Even voor de goede orde: Finkers is onderbroekenlol uit de categorie Tineke Schouten en Bert Visscher. Youp is sinds halverwege de jaren 80 verworden tot een repeterende breuk. Of een langspeelplaat die blijft hangen, wat je wil. Sowieso vind ik dat de spoeling ERG dun is in het Nederlandse cabaret. Het volk staat te dringen voor de deur als er cabaret is, ongeacht het nivo. Als er maar gelachen kan worden. En daarna lekker stappen op het Rembrandtplein :roll:
Met Jochem Meyer hebben we de opvolger van Hans Teeuwen al in huis. ADHD vond ik goed en ik ga ergens in oktober volgens mij naar zijn nieuwe show. Ben erg benieuwd.
De term 'cabaretier' is nmbm een enorme vergaarbak geworden en heeft niets meer te maken met de originele betekenis... iedere jan lul met een hazenlip noemt zich tegenwoordig cabaretier als ze anderhalf uur vol kunnen lullen met moppen en geestige verhaaltjes... en zo langzamerhand heeft Fikkie last van overgewicht en lijd ik aan ondervoeding, tis triest maar waar Sad
goa Wrote:Teeuwen was in het begin van zijn carriere natuurlijk meesterlijk. Zijn "mannen van de radio" samen met Pieter Bouwman en hier en daar Theo Maassen zijn echt om te huilen van het lachen. Met name "Frisdrank" en "06-lijn" raad ik van harte aan om even te downloaden als je ze niet kent.

Wat betreft zijn shows vond ik Hard en Zielig echt een revelatie en van een nivo dat afgezien van Freek maar weinigen in Nederland gehaald hebben. In de jaren daarna heb ik toch vaak het idee gehad dat hij bepaalde dingen bleef recycelen. Natuurlijk waren er toen ook nog absolute toppers, maar het nivo van hard en zielig heeft ie niet meer gehaald. Theo Maassen vond ik vaak leuker omdat het toch minder voorspelbaar was. In zijn strijd tegen de voorspelbaarheid moest Teeuwen skits doen over het in de reet naaien van Beatrix, dan zie je wel hoe wanhopig hij zelf al werd.

Even voor de goede orde: Finkers is onderbroekenlol uit de categorie Tineke Schouten en Bert Visscher. Youp is sinds halverwege de jaren 80 verworden tot een repeterende breuk. Of een langspeelplaat die blijft hangen, wat je wil. Sowieso vind ik dat de spoeling ERG dun is in het Nederlandse cabaret. Het volk staat te dringen voor de deur als er cabaret is, ongeacht het nivo. Als er maar gelachen kan worden. En daarna lekker stappen op het Rembrandtplein :roll:

Met het stuk over Teeuwen en Maassen ben ik het helemaal eens. Finkers heeft een paar mindere shows, maar is zijn eenvoud geniaal zonder overdreven druk, agressief of kwetsend te zijn en dat is erg knap, vind ik. De meeste 'cabaretiers' van tegenwoordig schreeuwen vooral heel hard en proberen iedereen af te zeiken en dat is redelijk makkelijk, maar slaapverwekkend na een tijdje.
Ook Visscher heeft een aantal briljante stukken (bekijk Peterson's vogelgeluidengids, Brandend Zand, Bloemschikken en Fout in de Oorlog), maar is nooit een show lang constant goed.
Ik ga in december voor het eerst in 10 jaar weer es naar Youp, dus ik ben benieuwd of ie beter/slechter is geworden...
hetzelfde en dat maakt m slechter mi. zoveel grappen zijn bijna hetzelfde alleen net in een ander jasje gestoken. Best vermakelijk nog hoor maar zeker niet meer wat ie vroeger was
Mijn top 3 mooiste stukjes cabaret.
1; Het bijbelverhaal van Hans Teeuwen. Werkelijk grandioos, tot in alle details
2; Mengvoeders United van Theo Maasen. Die hele show is briljant, maar dat stukje vond ik heel bijzonder.
3; Vliegrit van Najhib. Vergt een behoorlijk stukje talent.
Lamme Lennie Wrote:Met Jochem Meyer hebben we de opvolger van Hans Teeuwen al in huis. ADHD vond ik goed en ik ga ergens in oktober volgens mij naar zijn nieuwe show. Ben erg benieuwd.

Je weet het dus nog niet zeker of je gaat?

In december ook naar Youp, lijkt me wel weer een keer leuk. Verder wel wat gezien op dit gebied, lang niet alles.

Youp vond ik super in 1995, Herman vind ik altijd wel lekker dreug en grappig, Teeuwen heeft zo z'n leuke momenten maar moet het te vaak hebben van gekke bekken trekken en dom schreeuwen. Theo Maassen heb ik pas 1x gezien op dvd, best leuk vond ik het. Bij NUHR ben ik in slaag gevallen na een lange middag op het terras in Groningen, erg saai was het wel de 1e 10 minuten, Hemelvaartsdag 2004 was dat. De vliegende panters was best komisch, maar zeker niet top. Arie en Sylvester gingen wel leuk met het publiek om, of het publiek dat ook leuk vond is een 2e, alleen gezien op dvd trouwens.
Dolf Jansen is ook nog wel te doen, lekker druk en lekekr snel, maar wel goed te verstaan. Dolf is alleen wat te links, dat moet ik niet. Bert Visser heb ik nog nooit kunnen betrappen op ene leuke grap, dat terwijl ik toch al wel 3-4 dvd's van hem bekeken heb. Sommigen zijn echt lyrisch over hem, dat kan, smaken verschillen nou eenmaal.

!. Youp - Spelen met je leven, div. conferences!
2. Herman - Kalm an en rap ene beetje, ach, eigelijk alles wel!
3. Hans - Hard en Zielig, op een breienbeck
4. Theo - Functioneel naakt
5. Dolf - Div. conferences

Jochem M. heb ik nog nooit gezien of gehoord, ga ik dus zeker eens een keer een show van bezoeken. Peter Heerschop is op 538 altijd wel leuk met zn overzicht, op tv doet die groep het ook wel aardig zoals bij kopspijkers etc. maar live viel NUHR wel uit het raam.
gittermaster Wrote:Mijn top 3 mooiste stukjes cabaret.
1; Het bijbelverhaal van Hans Teeuwen. Werkelijk grandioos, tot in alle details
2; Mengvoeders United van Theo Maasen. Die hele show is briljant, maar dat stukje vond ik heel bijzonder.
3; Vliegrit van Najhib. Vergt een behoorlijk stukje talent.

1. Hans Teeuwen - Jostiband, goede vader, dat duitse verhaal
2. Youp - Stapelbed, Zwerver Frans, vakantie naar frankrijk
3. Herman - zn liedjes, afgestudeerde broer, de nieuwsberichten
Ik ben het grotendeels met GZ eens. Finkers vind ik leuk maar is mi ook weer niet geniaal. Teeuwen vind ik, zoals eerder gezegd, een opgefokte schreeuwlelijk en Youp blijf ik leuk vinden alhoewel ik na afloop van een show, column of boek niet meer weet of ik een recent iets gezien/gelezen heb of een oude show. Precies wat Mac zegt, allemaal bijna hetzelfde. Blijf zijn stuk over vakantie met de auto in Frankrijk geniaal vinden.
Verder ben ik meer van het genre Najib Amhali en Javier Guzman. Dat is echte humor volgens mij en ook deze kunnen het meestal zonder grof te worden...

Enne Treesong, raad jij mensen die Blair Witch Project niks vinden ook direct aan om de Sound of Music te huren? :roll:
Bert vind ik idd een van de slechtste die er momenteel rondloopt. Ook bij kopspijkers gewoon niet leuk!

jochum meyer is idd erg goed
Marshall Wrote:Verder ben ik meer van het genre Najib Amhali en Javier Guzman. Dat is echte humor volgens mij en ook deze kunnen het meestal zonder grof te worden...

Enne Treesong, raad jij mensen die Blair Witch Project niks vinden ook direct aan om de Sound of Music te huren? :roll:

Icon_question

Wat een vreemde vergelijking, zeg... probeer je iemand de helpende hand te reiken, krijg je dit... :roll:

NB: Najib niet grof? Dan zou ik maar niet naar z'n Late Night Show in Toomler gaan, want dan zit je de halve show met je vingers in je oren :Big Grin
Gerben Zonderland Wrote:Met het stuk over Teeuwen en Maassen ben ik het helemaal eens. Finkers heeft een paar mindere shows, maar is zijn eenvoud geniaal zonder overdreven druk, agressief of kwetsend te zijn en dat is erg knap, vind ik. De meeste 'cabaretiers' van tegenwoordig schreeuwen vooral heel hard en proberen iedereen af te zeiken en dat is redelijk makkelijk, maar slaapverwekkend na een tijdje.

beaam. ik vind finkers (vooral in ehbo is mijn lust en mijn leven) bepaald geen onderbroekenlol. hij eeft wel poep en plasgrappen, maar dat is voor het gedeelte van de zaal dat zijn goeie grappen niet snapt. :wink: bert visser vind ik om te huilen zo slecht.

teeuwen vind ik ook geen klap aan, freek in gewone doen wel, maar niet in shows. youp is altijd hetzelfde, onderhoudend. niet echt saai, maar ook niet meer supergeestig. je kan hem na zijn affaire met een tandartsenvrouw uit breda met 5 kinderen ook niet echt meer serieus nemen.

maassen vind ik ook heel leuk en ik mis toch wel (wederom) de vliegende panters hier. vind ik persoonlijk het beste wat er op dit moment is. ik weet ook niet of het echt cabaret is, maar ik vind het steengoed.
waf Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Met het stuk over Teeuwen en Maassen ben ik het helemaal eens. Finkers heeft een paar mindere shows, maar is zijn eenvoud geniaal zonder overdreven druk, agressief of kwetsend te zijn en dat is erg knap, vind ik. De meeste 'cabaretiers' van tegenwoordig schreeuwen vooral heel hard en proberen iedereen af te zeiken en dat is redelijk makkelijk, maar slaapverwekkend na een tijdje.

beaam. ik vind finkers (vooral in ehbo is mijn lust en mijn leven) bepaald geen onderbroekenlol. hij eeft wel poep en plasgrappen, maar dat is voor het gedeelte van de zaal dat zijn goeie grappen niet snapt. :wink: bert visser vind ik om te huilen zo slecht.

teeuwen vind ik ook geen klap aan, freek in gewone doen wel, maar niet in shows. youp is altijd hetzelfde, onderhoudend. niet echt saai, maar ook niet meer supergeestig. je kan hem na zijn affaire met een tandartsenvrouw uit breda met 5 kinderen ook niet echt meer serieus nemen.

maassen vind ik ook heel leuk en ik mis toch wel (wederom) de vliegende panters hier. vind ik persoonlijk het beste wat er op dit moment is. ik weet ook niet of het echt cabaret is, maar ik vind het steengoed.

Dugarry Wrote:De vliegende panters was best komisch, maar zeker niet top.

Ik heb van hun live De Grote Drie gezien. Was dit hun beste show, dan heb ik verder geen interesse. Als dit een opwarmetje is dan ga ik de anderen zeker kijken. Nog een tip Waf?
Heel erg slecht nieuws. :cry:
Stond naar mijn mening met afstand op nummer 1, met Theo Maassen als (hele) goede tweede. Ik hou wel van zijn humor.
Pages: 1 2