FTM Forum

Full Version: De opgevers in de Tour
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Altijd handig om even bij te houden voor de Rondemastert.

De link is dan ook deze:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.letour.fr/2007/TDF/LIVE/fr/2000/abandons.html">http://www.letour.fr/2007/TDF/LIVE/fr/2 ... ndons.html</a><!-- m -->
Freire morgen ook eruit:

Oscar Freire, vandaag in Autun tweede achter Filippo Pozzato, zal naar alle waarschijnlijkheid morgen (vrijdag) de Ronde van Frankrijk verlaten. De blessure aan het zitvlak hindert de Spanjaard dusdanig dat verder rijden nare consequenties voor hem kan hebben. En in de Tour komen zaterdag de Alpen.

Freire maakte al kort voor de start van de Tour in Londen duidelijk, dat de kwetsuur hem hindert. Maar hij begon toch aan het avontuur. Volgens ploegleider Erik Breukink wilde de Spaanse topsprinter gisteren al stoppen. Freire: ,, Als ik te lang doorga, moet ik misschien naar het ziekenhuis en volgt er allicht een operatie. Daar heb ik geen trek in. Mogelijk rijd ik vrijdag nog mee, maar dan komen de Alpen. En dat bevordert niet echt mijn herstel.
Handig om te weten.
Ben ik efkes blij. Op het werk moest je 10 man vast opgeven, geen reserves, geen wisselingen, gewoon 10 man...
Geen Freire en geen Kloden opgegeven Wink
Freire heeft toch zijn punten al gehaald en Kloden vooraf niet nemen vind ik niet slim, aangezien hij toch een van de grote favorieten was.
Lamme Lennie Wrote:Freire heeft toch zijn punten al gehaald en Kloden vooraf niet nemen vind ik niet slim, aangezien hij toch een van de grote favorieten was.

ik had freire niet genomen vanwege zijn ryan bijbal.

zelf ook eens gehad, dat is wel zo ongelooflijk geen pretje.
Lamme Lennie Wrote:Freire heeft toch zijn punten al gehaald en Kloden vooraf niet nemen vind ik niet slim, aangezien hij toch een van de grote favorieten was.

Favoriet voor de EINDzege ja maar we moeten op het werk enkel punten verzamelen per etappe. En als er iets is wat tourwinnaars over het algemeen weinig tot niet doen is het wel etappes winnen.
Meestal blijven ze lekker controlerend rijden en mogen de 2e en 3erangs renners de etappes pakken.
Marshall Wrote:En als er iets is wat tourwinnaars over het algemeen weinig tot niet doen is het wel etappes winnen.

armstrong won er maar een stuk of 4 per ronde. een beetje tourwinnaar pakt normaal gesproken de tijdritten en 1 of 2 bergetappes.
Armstrong is een verhaal apart, net als Indurain. Ik verwacht niet dat er deze tour een dergelijke 'geweldenaar' opstaat en dat het bij de tourwinnaar bij een paar keer top10 bljft. Misschien 1 overwinning en een tijdrit-goede-notering maar meer niet. Plus dat men echt niet zomaar de kopmannen laat gaan.
Dus vandaar mijn keuze om de 'grote' mannen die achter de kopmannen te rijden te selecteren en niet de kopmannen zelf. Zo zal Astana imo grotendeels in dienst van Kloden rijden en heb ik Vino wel geselecteerd. Des te beter nu want met 1.20 min achterstand kan ie misschien nog wel eens een ontsnappinkje meepikken.
Zelfde achtergrond bijvoorbeeld voor Popovitsj, geen tourwinnaar maar wel een geweldenaar in een paar losse etappes misschien...
Marshall Wrote:Zo zal Astana imo grotendeels in dienst van Kloden rijden.
Dat zagen we vandaag :roll:
Vinokoerov mogelijk uit Tour
Uitgegeven: 12 juli 2007 20:21
Laatst gewijzigd: 12 juli 2007 23:22

AUTUN - De vijfde etappe van de Ronde van Frankrijk is voor wielerploeg Astana, met twee favorieten voor het klassement in de gelederen, op een klein drama uitgelopen. Zowel Alexander Vinokoerov als Andreas Klöden kwam ten val.

De Duitser kan, ondanks een haarscheur in zijn stuitje, de Tour in principe vervolgen. Of zijn Kazachstaanse kopman, die flinke verwondingen aan beide knieën opliep, vrijdag weer op de fiets stapt is twijfelachtig.

Vinokoerov klaagde al over een pijnlijke enkel. Daar kwam donderdag in de slotfase van de rit naar Autun het nodige fysieke ongemak bij.

Hij kwam tachtig tellen na winnaar Filippo Pozzato en de meeste klassementrijders over de streep. 'Vino' moet nu 2.10 goedmaken op Fabian Cancellara, die de gele trui opnieuw behield. Als hij z'n tocht al kan vervolgen.

Ziekenhuis

Klöden maakte de ellende voor de ploeg van Astana compleet. Hij belandde in de berm, bezeerde het stuitbeen maar finishte in tegenstelling tot zijn collega uit Kazachstan wel in het peloton.

Klöden ging niettemin toch naar het ziekenhuis voor onderzoek. De schade viel mee. "Het is allemaal niet zo dramatisch als werd gevreesd", zei ploegleider Mario Kummer. "Hij kan verder in de Tour."

Hechtingen

Dat wordt wel afzien. "Medisch gezien kan het geen kwaad om door te gaan, al zal het wel veel pijn doen", aldus Tour-arts Gérard Porte. Dat kan in de bergen natuurlijk nog voor extra problemen zorgen.

Zorgelijker is de toestand van Vinokoerov. Hij moest ondermeer open wonden aan beide knieën laten hechten. "Dat zijn zeer slechte plekken voor een wielrenner. Het ziet er beroerder uit dan voor Klöden", zei teamchef Marc Biver donderdagavond.

De Duitser klom nog wel naar de tweede plaats in het algemeen klassement. Hij heeft een achterstand van 33 seconden op koploper Cancellara. Hij hoefde evenals Kasjetsjkin, de derde allrounder in het Astana-team, niet te wachten op Vinokoerov na diens val maar kreeg de opdracht voor eigen kans te gaan.

Jacht

De renners van de Rabobank waren voor een groot deel verantwoordelijk voor de mislukte inhaalrace van Vinokoerov. De coureurs van de enige Nederlandse ploeg in de Ronde van Frankrijk maakten na de val van de favoriet voor de eindzege jacht op het viertal koplopers.

"Het is niet zo dat we wilden profiteren van de val van Vinokoerov", benadrukte Michael Boogerd. "Natuurlijk is onze kopman Mentsjov een concurrent van Vinokoerov. Maar zo willen we geen tijd winnen. We reden voor Freire omdat bijna alle sprinters achterop waren geraakt."

Voordeel

De Spanjaard in Nederlandse dienst verloor de sprint echter van Pozzato en finishte als tweede. "Dat is natuurlijk heel jammer", treurde ploegleider Erik Breukink van Rabobank.

"Toch hebben we in de slotfase van de etappe als ploeg een sterke indruk gemaakt. Ik vind het overigens helemaal geen voordeel dat Vinokoerov tijd heeft verloren. Ik denk dat hij nu nog gevaarlijker wordt."

Dekker

Erik Zabel nam de groene trui over van Tom Boonen. Vladimir Goesev behield de witte trui. De Rus heeft nog steeds een voorsprong van zes seconden op Thomas Dekker, met een negende plaats de beste Nederlander in het klassement
Marshall Wrote:Armstrong is een verhaal apart, net als Indurain. Ik verwacht niet dat er deze tour een dergelijke 'geweldenaar' opstaat en dat het bij de tourwinnaar bij een paar keer top10 bljft. Misschien 1 overwinning en een tijdrit-goede-notering maar meer niet. Plus dat men echt niet zomaar de kopmannen laat gaan.
Dus vandaar mijn keuze om de 'grote' mannen die achter de kopmannen te rijden te selecteren en niet de kopmannen zelf. Zo zal Astana imo grotendeels in dienst van Kloden rijden en heb ik Vino wel geselecteerd. Des te beter nu want met 1.20 min achterstand kan ie misschien nog wel eens een ontsnappinkje meepikken.
Zelfde achtergrond bijvoorbeeld voor Popovitsj, geen tourwinnaar maar wel een geweldenaar in een paar losse etappes misschien...

armstrong was een geval apart. oh. en indurain was ook een geval apart. en hinault? en merkck? moet ik er nog een zwikkie noemen?

joh, ik reageer alleen op je algemene regel nl:

Quote:En als er iets is wat tourwinnaars over het algemeen weinig tot niet doen is het wel etappes winnen.

gewoon stom gelul, en ga dan niet zo'n zwetsverhaal ophangen over deze tour, want dat weet ik (en vast iedereen) ook wel.
A. Theist (COF) is afgestapt.
Barloworld's Enrico Degano has pulled out after his fall in the feeding zone.
Bleh, das wat een van mijn goedkoopies die vandaag in de sprint nog punten kon gaan halen Sad
Fred Naaigaren Wrote:Barloworld's Enrico Degano has pulled out after his fall in the feeding zone.

Lekkere informatie dan van Eurosport, die Degano finisht netjes als 16de.
Fred Naaigaren Wrote:
Fred Naaigaren Wrote:Barloworld's Enrico Degano has pulled out after his fall in the feeding zone.

Lekkere informatie dan van Eurosport, die Degano finisht netjes als 16de.

Inderdaad, verbaasde me ook toen ik vannacht de uitslag las :Big Grin
Quote:Oscar Freire verlaat alsnog Tour

Voor Oscar Freire is de 94ste Tour de France voorbij. De Spanjaard van Rabobank besloot vrijdag na de zesde etappe in overleg met de ploegleiding en -arts af te stappen.

Freire, die donderdag en vrijdag tweede werd in de massasprint, wil de blessure aan zijn zitvlak niet verergeren.
Fred Naaigaren Wrote:
Fred Naaigaren Wrote:Barloworld's Enrico Degano has pulled out after his fall in the feeding zone.

Lekkere informatie dan van Eurosport, die Degano finisht netjes als 16de.

Quote:12:13 - Correction: Enrico Degano Still In The Race
One of the Barloworld riders, Enrico Degano crashed in the feedzone of the sixth stage. It was announced during the live coverage on LeTour.fr (and in the stage summary) that the Italian sprinter – who currently holds the position of ‘Lanterne Rouge’ in the 2007 Tour de France – had, in fact, abandoned the race. This is incorrect and we offer our sincere apologies for any confusion caused by this error.
His team manager, Claudio Corti was contacted this morning by LeTour.fr and he explained that Degano did sustain some injuries in the crash but he still found the energy to finished 16th in the stage to Bourg-en-Bresse. “It will be difficult for him in the mountains today,” said Corti, “but hopefully we’ll have other riders who can perform in the mountains like the Colombians Felix Cardenas and Juan Soler.”
Once again, apologies for the error in yesterday’s report and best wishes to Mr Degano today.
Maar nu is ie er wel uit:

13:41 - Degano Abandons
Today we can report that Enrico Degano (BAR) has, in fact, abandoned. He crashed in the feedzone of stage six and held down the last position of general classification at the start of the day.
Ach ja, daar werd toch niet echt veel meer van verwacht. Ben benieuwd naar de jonge Columbiaan Soler.
Lamme Lennie Wrote:Ach ja, daar werd toch niet echt veel meer van verwacht. Ben benieuwd naar de jonge Columbiaan Soler.

Nou, daar gaan we dus nog wel meer van zien!
waf Wrote:gewoon stom gelul, en ga dan niet zo'n zwetsverhaal ophangen over deze tour, want dat weet ik (en vast iedereen) ook wel.
Ging het nou over de keuze voor DEZE tour of niet? :roll:
McEwen staat niet bij de dagklassering, die is dus exit, dat was ook wel te verwachten.
Deze mannen doen dinsdag niet meer mee volgens Sporza:

999 Michael ROGERS AUS TMO aba
999 Mark CAVENDISH GBR TMO aba
999 Stuart O'GRADY AUS CSC aba
999 Robbie MC EWEN AUS PRL hors d
999 Danilo NAPOLITANO ITA LAM hors d
999 Romain FEILLU FRA AGR aba
999 Cédric HERVÉ FRA AGR hors d
999 Ivan Ramiro PARRA COL COF aba
Zonde, daar gaat mijn plasmascherm Sad
Fred Naaigaren Wrote:Deze mannen doen dinsdag niet meer mee volgens Sporza:

999 Michael ROGERS AUS TMO aba
999 Mark CAVENDISH GBR TMO aba
999 Stuart O'GRADY AUS CSC aba
999 Robbie MC EWEN AUS PRL hors d
999 Danilo NAPOLITANO ITA LAM hors d
999 Romain FEILLU FRA AGR aba
999 Cédric HERVÉ FRA AGR hors d
999 Ivan Ramiro PARRA COL COF aba
:eeeek:

Worden leuke sprints straks tussen alleen Zabel, Boonen, Forster en Bennati...
Ad Wim Wrote:
Fred Naaigaren Wrote:Deze mannen doen dinsdag niet meer mee volgens Sporza:

999 Michael ROGERS AUS TMO aba
999 Mark CAVENDISH GBR TMO aba
999 Stuart O'GRADY AUS CSC aba
999 Robbie MC EWEN AUS PRL hors d
999 Danilo NAPOLITANO ITA LAM hors d
999 Romain FEILLU FRA AGR aba
999 Cédric HERVÉ FRA AGR hors d
999 Ivan Ramiro PARRA COL COF aba
:eeeek:

Worden leuke sprints straks tussen alleen Zabel, Boonen, Forster en Bennati...

Hunter is er ook nog
Marshall Wrote:
waf Wrote:gewoon stom gelul, en ga dan niet zo'n zwetsverhaal ophangen over deze tour, want dat weet ik (en vast iedereen) ook wel.
Ging het nou over de keuze voor DEZE tour of niet? :roll:

ja, en jouw keuze onderbouwde je oa met deze stelling:

Quote:En als er iets is wat tourwinnaars over het algemeen weinig tot niet doen is het wel etappes winnen.
Dit is ook lekker, wat een etappe joh :|

Quote:Tot overmaat van ramp kwam Patrik Sinkewitz na afloop van de etappe zwaar ten val. De Duitser botste op een toeschouwer en liep daarbij in elk geval een gebroken neus op. De toeschouwer verkeert in coma en is per helikopter naar het ziekenhuis gebracht.
Pages: 1 2