FTM Forum

Full Version: (OT)Steun Yuri
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Mac Wrote:alles is in theorie verslavend. Alleen niet altijd lichamelijk. Lichamelijke verslaving is ook de moeilijkheid niet, dat is een/twee weekjes bikkelen en dan ben je er vanaf.

Ik kan me best voorstellen dat als jij er een gewoonte van maakt om elk weekend een lijntje te nemen dat dit een verslaving wordt. Ik vind het dan weer een stuk moeilijker voor te stellen dat als je er zo hard voor gestraft bent dat je dan weer terugvalt.

Maar goed ik vind het ook heel lastig voor te stellen dat als je een leuke vrouw, leuke kinderen, succesvolle carriere etc hebt dat je dan zo depressief bent dat je zelfmoord wilt plegen en dat gebeurt ook.

volgens mij is heroine verslavend en coke niet. ook niet als je het elke week gebruikt, dan moet je ervan kunnen afblijven.

ik begrijp antonie kamerling ook niet. maar hij was ziek in zijn hoof. misschien is youri dat ook wel, dat is dus wat ik wilde zeggen. ik reageerde namelijk op de opmerking van bredanaar dat hij het niet onbegrijpelijk vond.
coke is ook niet verslavend imo. althans het hangt natuurlijk wel van de definitie af.
Maar de vergelijking met heroine is een goeie. Het schijnt dat je van heroine niet meer afkomt en dat je lichaam daarom blijft vragen en ook je state of mind. De "kater" als je na je trip weer in het "gewone" leven staat.

Bij coke is dat anders. Echter wanneer je minder sterk in je schoenen staat is het misschine een ander verhaal. Ook als je het gebruikt om een prestatie te bevorderen. Bijvoorbeeld een topmanager die lange dagen maakt en dit niet meer zonder coke kan, dan is dit natuurlijk wel verslavend te noemen. Voor de recreatieve gebruiker ligt dit imo anders.
Cocaïne is na gebruik wel degelijk prestatiebevorderend , maar dat is maar voor even. Na gebruik is het risico voor hartinfarcten en dergelijke, zeker voor een topsporter, groot. Terecht dus dat het op de dopinglijst staat. Cocaïne is sterk verslavend, maar dan vooral in geestelijke zin. Afkicken neemt vele jaren in beslag. Vooral wanneer (zowel positieve als negatieve) emoties en spanning toenemen wordt de neiging om weer naar de coke te grijpen groot. Misschien is dat laatste vooral van toepassing op van Gelder.
Bredanaar Wrote:Cocaïne is na gebruik wel degelijk prestatiebevorderend , maar dat is maar voor even. Na gebruik is het risico voor hartinfarcten en dergelijke, zeker voor een topsporter, groot. Terecht dus dat het op de dopinglijst staat. Cocaïne is sterk verslavend, maar dan vooral in geestelijke zin. Afkicken neemt vele jaren in beslag. Vooral wanneer (zowel positieve als negatieve) emoties en spanning toenemen wordt de neiging om weer naar de coke te grijpen groot. Misschien is dat laatste vooral van toepassing op van Gelder.

als dat zo is is het idd minder onbegrijpelijk.
tja ik weet niet waar je dat op baseert. Ik denk dat er andere drugs zijn die veel meer in geestelijke zin verslavend zijn dan coke. Elke drug is op een bepaalde manier verslavend, net als chocola, kauwgom en drop.
Maar dat cocaine sterk verslavend is betwijfel ik ten zeerste (in vergelijking met andere drugs dan)
van wikipedia

De geestelijke verslaving bij het snuiven van cocaïne is minder sterk.
edit:
ff de volledige alinea...


Cocaïne
Crack: drang naar herhaling flash-effect
Crack is met ammonium opgeschoonde cocaïne, die ofwel gerookt wordt met een zogenaamde basepijp ofwel op aluminiumfolie ge-based wordt, zoals heroïne. Crack wordt ook wel basecoke genoemd. Het op deze manier gebruiken van coke geeft een sterk flash-effect. Anders dan bij het roken van heroïne is cocaïne binnen een kwartier tot een halfuur weer uitgewerkt en ontstaat er een sterke drang naar herhaling van het flash-effect. De roes kan maximaal een uur duren. Cocaïne leidt niet tot een lichamelijke afhankelijkheid, maar de geestelijke verslaving van met name basecoke is sterk.[1] Cocaïne kan ook -opgelost in water- gespoten worden. Dit geeft een sterke maar korte flash, en het risico van overdosering is hierbij groot.[2] De geestelijke verslaving bij het snuiven van cocaïne is minder sterk.
gittermaster Wrote:van wikipedia

De geestelijke verslaving bij het snuiven van cocaïne is minder sterk.
edit:
ff de volledige alinea...


Cocaïne
Crack: drang naar herhaling flash-effect
Crack is met ammonium opgeschoonde cocaïne, die ofwel gerookt wordt met een zogenaamde basepijp ofwel op aluminiumfolie ge-based wordt, zoals heroïne. Crack wordt ook wel basecoke genoemd. Het op deze manier gebruiken van coke geeft een sterk flash-effect. Anders dan bij het roken van heroïne is cocaïne binnen een kwartier tot een halfuur weer uitgewerkt en ontstaat er een sterke drang naar herhaling van het flash-effect. De roes kan maximaal een uur duren. Cocaïne leidt niet tot een lichamelijke afhankelijkheid, maar de geestelijke verslaving van met name basecoke is sterk.[1] Cocaïne kan ook -opgelost in water- gespoten worden. Dit geeft een sterke maar korte flash, en het risico van overdosering is hierbij groot.[2] De geestelijke verslaving bij het snuiven van cocaïne is minder sterk.

Minder sterk dan bij basen inderdaad, maar nog steeds sterk. Er staat 'met name' geschreven wat volgens mij aangeeft dat ook de andere gebruiksmogelijkheden een sterk geestelijk verslavend effect hebben. Lees anders ook eens andere sites dan wikipedia.
pffff, bredanaar geloof me dat ik wel redelijk weet waar ik over praat. Ik kom ten minste nog met een bron, ik heb al meerdere malen gevraagd waar je dat op baseert, maar daar geef je geen antwoord op.
nog steeds sterk zeg je, hoezo? Ik vroeg al eerder om een referentiekader. Wat is sterk?
Theoretisch is elke drug verslavend, maar jij stelt dat Cocaine STERK verslavend is (geestelijk). Ik bestrijdt dat en geef ook aan waarom.
gittermaster Wrote:pffff, bredanaar geloof me dat ik wel redelijk weet waar ik over praat. Ik kom ten minste nog met een bron, ik heb al meerdere malen gevraagd waar je dat op baseert, maar daar geef je geen antwoord op.
nog steeds sterk zeg je, hoezo? Ik vroeg al eerder om een referentiekader. Wat is sterk?
Theoretisch is elke drug verslavend, maar jij stelt dat Cocaine STERK verslavend is (geestelijk). Ik bestrijdt dat en geef ook aan waarom.

Nou vooruit dan, als je te lui bent om een beetje te googelen, hier zijn wat links:

1. bron:http://artikelen.foobie.nl/gezondheid/cocaine-niet-verslavend/

Quote:Het magazine Eos beschrijft hoe cocaïne zijn werk doet: "De drug kaapt als het ware de hersengebieden die verantwoordelijk zijn voor de gewaarwording van genot. Door cocaïne wordt de concentratie van dopamine ( een adrenalinedrager) in de hersenen twee tot wel tien keer zo hoog als normaal, en dat leidt tot euforie."

Niet iedereen die coke gebruikt raakt hieraan verslaafd, maar vaak kunnen mensen het verlangen naar de drug maar moeilijk weerstaan. Cocaïne kan de de hersenen zo ernstig beïnvloeden dat de jacht op drugs het enige is waar de gebruiker nog aan kan denken. Regelmatig gebruik van coke leidt op termijn ook tot gezondheidsproblemen, zoals hart-en vaatziekten.

2. bron: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.cocaine-info.nl/cocaine_verslaving/">http://www.cocaine-info.nl/cocaine_verslaving/</a><!-- m -->
Quote:Aan allen die te maken hebben met drugs,
Mijn naam is Brian en ik ben jaren verslaafd geweest aan cocaïne. Mijn cocaïne verslaving dacht ik jaren lang in de hand te hebben en ik was ervan overtuigd dat ik sterker was dan die drug. Ik ben er echter op zeer pijnlijke wijze achter gekomen dat deze drugs verslaving erg veel complicaties met zich mee brengt.

3. bron: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.consumed.nl/ziekten/6580/Cocaine-verslaving">http://www.consumed.nl/ziekten/6580/Cocaine-verslaving</a><!-- m -->
Quote:Cocaïne is een snel verslavende hard drug met een sterk stimulerende werking op alle lichamelijke en geestelijke functies.

4. bron: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://mens-en-gezondheid.infoyo.nl/verslaving/13006-cocaine-gebruiken-en-de-gevolgen.html">http://mens-en-gezondheid.infoyo.nl/ver ... olgen.html</a><!-- m -->
Quote:Cocaine is een krachtig middel, dat kan worden gesnoven, gespoten of gerookt. Meestal wordt het gesnoven. Cocaïne is sterk verslavend en gevaarlijk.

5. bron: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.drugsondercontrole.nl/446/Klachten-Cocaine.html">http://www.drugsondercontrole.nl/446/Kl ... caine.html</a><!-- m -->
Quote:Cocaïne is sterk verslavend.

6. bron: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.gezondleven.blessure-aanwijzer.nl/gezondleven_drugs.htm">http://www.gezondleven.blessure-aanwijz ... _drugs.htm</a><!-- m -->
Quote:Cocaïne (ook: wit, coke, snow)
Een krachtige stimulerende drug die een gevoel van euforie geeft. Sterk verslavend.

7. bron: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.scholieren.com/werkstukken/8775">http://www.scholieren.com/werkstukken/8775</a><!-- m -->
Quote:Cocaïne
Cocaïne komt van de cocastruik deze wordt verbouwd in sommige Zuid-Amerikaanse landen. Cocaïne werkt maar kort en is duur. Na gebruik voel je je sterk, helder en vol zelfvertrouwen. Er is een groot risico om aan cocaïne verslaafd te raken. Bij langdurig gebruik raakt je lichaam verwaarloosd en uitgeput en je hebt nog maar weinig weerstand. Het kan worden gelikt, gesnoven, gerookt en gespoten. Snuiven is de voornaamste manier. Snuiven kan op ten duur het neustussenschot beschadigen. Een andere manier om cocaïne te gebruiken is basen (beezen). Het poeder wordt vermengd met water en ammonia of maagzout en wordt dan verhit. Het spul dat ontstaat is COKE. Dit wordt opgerookt of geïnhaleerd als het op een stukje folie wordt verhit. Cocaïne is geestelijk sterk verslavend.
Ik ben niet te lui om te googlen, het lijkt me logisch als je mij vraagt om eens iets anders te gebruiken dan wiki, dat je zelf met andere links komt, niet zo vreemd toch?

oke gaan we:
bron 1:
zegt me weinig, laat in het midden in hoeverre het verslavend is. Het kan de hersenen bla bla nog aan kan denken... Dat is met chocolade ook zo, tegelijkertijd staat er ook niet iedereen raakt verslaafd, ook zo'n inkopper. Maw deze link doet me zeker niet overtuigen dat cocaine zeer verslavend is.

Bron 2:
Xtragaap4de leuke stukje van Brian

Bron 3:
Consumed; verrassend dat ze met deze conclusie komen... :roll:

Bron 4:
Lachwekkend. Wie dat stukje geschreven heeft is hilarisch...
Wat zijn de tekenen van cocaïnegebruik

•De onmiddelijke tekenen zijn veel meer energie en een grote alertheid, verhoogde hartslag, bloeddruk en temperatuur. echt joh?
•Gebruikers hebben vaak een loopneus of vaak een bloedneus. :lol:
•Rusteloosheid, paniekerigheid en paranoia. kan t nog algemener en paranoia is nou niet echt kenmerkend voor cokegebruik ivm vele andere drugs
•Drastisch gewichtsverlies. :lol:
•Niet kunnen slapen. ja? net als koffie?
•Depressie als men stopt met het gebruik. kenmerk van algemene verslaving, wat dit specifiek met coke van doen heeft is mij een raadsel...
•Altijd allerlei gereedschap bij zich hebben, dat nodig is bij gebruik: scheermesjes, papiergeld, kleine zakjes met witte inhoud, spiegeltjes. :lol: =D> :lol: ik zie Yuri al op straat lopen met zijn rugzak
•Altijd geld tekort.
Undecided Undecided Undecided de yuppendruk bij uitstek, vooral gebruikt in de middenklasse en hoger...

en dan die reacties, sorry maar ik kan dit echt niet serieus nemen, al doe ik hard mijn best.
Bron 5:

wederom een mooie qoute van Micha in dit geval. Ik denk dat ik ook wel 300 qoutes van personen van internet kan halen die beweren dat het niet verslavend is.

Bron 6:
Misschien je minst slechte bron, maar als je ff doorleest zie je bij de andere drugsvormen ipv "sterk verslavend" "zwaar verslavend" staan. Zegt me genoeg over de maatstaf. Ook het zinnetje
Gebruik geen alcohol en drugs door elkaar, dat is gevaarlijk en verslavend. is weer zo'n one liner.

Bron 7:
Leuk werkstuk van een scholier. Opvallend genoeg komt het zinnetje pas na het stukje over "basen".

Samenvattend: Dat cocaine net als andere drugs een vorm van verslaving teweeg kan brengen lijkt me logisch en bestrijd ik ook niet, volgen mij is dat ook en kenmerk van een drug, maar het is imo zeker niet een specifiek zeer verslavende drug in vergelijking met andere drugs. Uiteraard kan het voor bepaalde mensen wel zwaar verslavend werken, maar deze mensen zullen ook snel verslaafd raken aan chocola, roken, koffie, bier, wiet en xtc.
Maar goed, het is een erg controversieel onderwerp en erg subjectief
Tja voor bepaalde mensen kan alles zeer sterk geestelijke verslavend zijn. Gokverslavingen zouden niet bestaan als dit niet zo zou zijn. Natuurlijk zijn er bepaalde dingen waar je iets makkelijker geestelijk verslaafd aan raakt (sigaretten, alcohol, koffie) maar ik denk niet cocaine ver boven dat rijtje uitsteekt wat betreft verslavingsgevoeligheid.
gittermaster Wrote:•Drastisch gewichtsverlies. :lol:

Iedereen met overgewicht aan de coke! Rot op met die Sonja Bakkert......

on-topic: Coke (snuiven, dus) is een gelegenheidsdrug en hangt dus af van het moment. Iemand die depressief is en coke snuift zal een gevoel van euforie krijgen. Elke keer weer en dus wordt het een gewoonte en dus een verslaving. Coke snuiven om lekker los te gaan op een feestje hoeft niet verslavend te zijn, net als coke snuiven voor het hebben van sex. De lichamelijke verslaving is veel lager dan bijv. heroïne, daar blijft je lichaam behoefte aan hebben. Bij het snuiven van coke niet. Maar dat hangt erg van de persoon af. Ik kan zelf zonder drank een prima avond hebben, anderen worden pas na een kratje bier een beetje losser......

Als van Gelder een gelegenheidssnuivert is, is het heul dom. Nog dommer dan de som van de IQ van beide ringen plus de touwen, die eraan hangen. Als hij coke snuift vanwege zijn gemoedstoestand (depressief, de druk van moeten presteren of faalangst) is het wat begrijpelijker.
nu heb ik gisteren een stukje van die docu gezien en ik denk dat de conclusie gerechtvaardigd is dat hij nogal dom is.
waf Wrote:nu heb ik gisteren een stukje van die docu gezien en ik denk dat de conclusie gerechtvaardigd is dat hij nogal dom is.

Helemaal eens, hij is idd verre van de slimste. Geeft niet, maar het helpt ook niet.

Maar ondertussen heeft hij dus helemaal geen coke gebruikt en is hij genaaid door de KNGU. Tenminste, als we Yuri mogen geloven, maar dat doe ik eerlijk gezegd wel.
Overdune Wrote:
waf Wrote:nu heb ik gisteren een stukje van die docu gezien en ik denk dat de conclusie gerechtvaardigd is dat hij nogal dom is.

Helemaal eens, hij is idd verre van de slimste. Geeft niet, maar het helpt ook niet.

Maar ondertussen heeft hij dus helemaal geen coke gebruikt en is hij genaaid door de KNGU. Tenminste, als we Yuri mogen geloven, maar dat doe ik eerlijk gezegd wel.

ik geloof hem helegaar niet. dit is ingefluisterd door zijn advocaat. hij is naar portugal gegaan en hij is niet getest. hij kan dus ook niet geschorst worden, als het snel genoeg afbreekt dan dat spul. hij heeft ook geen test laten doen om zijn ongelijk te bewijzen.

maar juridisch is het natuurlijk slim en staat de kngu voor lul.
exact! Ik dacht direct hetzelfde. Wel opvallend dat hij 2 dagen later pas terugkomt om zijn verklaring af te leggen, volgens mij blijven sporen van Cocaine max 3 dagen in je bloed.
Mocht het niet zo zin, dsan is het natuurlijk oerdom om ff weg te gaan, dan heb je echt de schijn tegen.
Volgens mij zou ieder normaal mens die zich van geen kwaad bewust is, direct flippen als je zo genaaid wordt, het kan er bij mij echt niet in dat hij dat hoort, dan eerst even 2 dagen weggaat en dan met een tegenverklaring komt.
Volgens zijn verklaring is er woensdagochtend nog een urinemonster genomen, die negatief is. Alle dopingtesten tot op heden waren negatief. Wat ik me wel afvraag: Controleren ze wél altijd op sporen van cocaïne?

Zoals er niks bewezen is, heeft hij niet gebruikt. Dan kan die turnbond 238 persconferenties beleggen, maar kom dan ook met harde bewijzen en niet met eigen interpretaties.
Was mijn eerste gedachte ook. Maar ik neem aan dat hij het niet uit zn duim zuigt dat hij woensdagochtend nog gecontroleerd is. Anders wordt hij keihard aan de schandpaal genageld natuurlijk
Uitslag van woensdag is nog niet bekend.
met een haartest kun je na 6 maanden nog coke opsnorren, schijnt.

dan zou ik als ik hem was zeggen dat je meteen een flinke snuif hebt genomen toen je in portugal aankwam.
Waarschijnlijk scheert ie nu zijn kop volledig kaal en harst ie zijn hele lichaam, onder het mom van, ik trek de stress niet meer.
een sampel van woensdag via urine zegt natuurlijk niet zo veel, als hij 1 of 2 weken daarvoor coke gebruikt heeft
gittermaster Wrote:als hij 1 of 2 weken daarvoor coke gebruikt heeft

Ik ken de dopingcontroles niet, maar hij werd (en wordt) zeer regelmatig gecontroleerd, ook out-of-competition en onaangekondigd. Dat zegt toch wel wat, dat er nooit iets bij hem aangetroffen is.
Mukkus Wrote:
gittermaster Wrote:als hij 1 of 2 weken daarvoor coke gebruikt heeft

Ik ken de dopingcontroles niet, maar hij werd (en wordt) zeer regelmatig gecontroleerd, ook out-of-competition en onaangekondigd. Dat zegt toch wel wat, dat er nooit iets bij hem aangetroffen is.

Dat doen ze bij alle toppers van elke sport. Armstrong was een meester in het ontlopen van de controles en zorgen dat hij overal buiten bleef. Contador nu gepakt. jammer.
Haggie Wrote:
Mukkus Wrote:
gittermaster Wrote:als hij 1 of 2 weken daarvoor coke gebruikt heeft

Ik ken de dopingcontroles niet, maar hij werd (en wordt) zeer regelmatig gecontroleerd, ook out-of-competition en onaangekondigd. Dat zegt toch wel wat, dat er nooit iets bij hem aangetroffen is.

Dat doen ze bij alle toppers van elke sport. Armstrong was een meester in het ontlopen van de controles en zorgen dat hij overal buiten bleef. Contador nu gepakt. jammer.


Helemaal niet jammer! klote spanjaard! ( sorry, het zit er nog steeds.....)
Van Gelder zit nu bij DWDD te vertellen dat hij voor de wedstrijd niet goed genoeg was, en zeker wilde weten dat hij niet mee hoefde te doen (naar huis gestuurd zou worden). Om die reden heeft hij aangegeven coke te hebben gebruikt.........yeah right! Undecided
Tsja.. in de testen zijn geen sporen aangetroffen. Wij oordelen altijd veel te vlot in Nederland!
Haggie Wrote:Tsja.. in de testen zijn geen sporen aangetroffen. Wij oordelen altijd veel te vlot in Nederland!

maar geen haartest.

en wat is dat nou voor gelul zeg. hij heeft zelf gezegd dat hij coke heeft gebruikt, en dan zou nederland te snel oordelen?
inderdaad, als hij echt niets heeft gebruikt, waarom dan geen haartest.. Kan je een lange periode terug kijken...
Yuri II

Zijn advocaat in een ander interview. "Die coke kan ook via een andere manier in zijn haar terecht gekomen zijn" Undecided Undecided
Formeel waarschijnlijk waar, maar....
En dan over die sms-jes... "Heb je nog wat van dat lekkere spul voor vanavond?" en dan zeggen dat t om experimentele sex met lachgaspatronen gaat" Undecided Undecided Undecided


NFI wilde borsthaar Marco Kroon niet onderzoeken
Uitgegeven: 5 april 2011 12:19
Laatst gewijzigd: 5 april 2011 14:28
AMSTERDAM – Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) wilde het borsthaar van Marco Kroon , de militair die maandag en dinsdag in Arnhem terechtstaat, in eerste instantie niet onderzoeken. Het instituut vond dat er te weinig haar beschikbaar was om het onderzoek goed uit te voeren.


© ANP
Bekijk video
Dit bleek dinsdag tijdens het verhoor van drie deskundigen horen over het NFI-onderzoek, zo meldt Omroep Brabant.
Er waren zes borstharen van Kroon die bij elkaar 0,3 milligram wogen. Het NFI heeft eigenlijk 10 milligram nodig. Het onderzoek is desondanks uitgevoerd, waarbij cocaïne in het haar is gevonden.


Kroon heeft altijd ontkend dat hij bewust drugs heeft ingenomen. Zijn theorie is dat er mensen zijn die hem drugs hebben toegediend, bijvoorbeeld door ze in zijn drankjes te doen. Kroon is eigenaar van een café aan de Pensmarkt in Den Bosch en zijn vriendin werkt daar ook. Toen hij de kroeg eind 2008 overnam, moest hij naar eigen zeggen flink orde op zaken stellen en een hoop drugsgebruikende klanten eruit zetten. Dat heeft volgens hem kwaad bloed gezet.
Willemsorde
Toen bekend was dat hij de Willemsorde zou krijgen voor getoonde heldenmoed in Afghanistan, zou Kroon zijn bedreigd. Hij zou pamfletten en sms-berichten hebben gekregen waarin werd aangekondigd dat hij kapot gemaakt zou worden.
De vriendin van Kroon heeft wel toegegeven dat zij ''een paar keer'' cocaïne heeft gebruikt. Ze heeft dat pas aan haar partner verteld nadat ze door de politie was verhoord.
Vriendin
Het is in theorie mogelijk dat de cocaïne van buitenaf het haar binnengedrongen is, aldus de deskundigen tegenover de rechtbank dinsdag. Dat zou dan bijvoorbeeld gebeurd zijn doordat de vriendin van Kroon met coke aan haar vingers aan het borsthaar gezeten zou hebben.
Tijdens het onderzoek zijn op diverse plekken sporen van drugs gevonden. Naast in het borsthaar zijn ook op Kroons jas, broek en in zijn auto drugsresten aangetroffen.
Stroomstootwapens
Kroon staat naast het gebruik en bezit van cocaïne ook terecht voor het bezit van en doorgeven aan anderen van stroomstootwapens. Maandag werd tijdens de rechtszitting bekend dat het Openbaar Ministerie (OM) af zou zien van een rechtszaak als Kroon het gebruik en bezit van cocaïne zou toegeven. Dit voorstel wees Kroon echter van de hand.
De verdediging verhoort dinsdag naast de drie deskundigen ook nog de chef van de Criminele Inlichtingen Eenheid. Volgende week maandag wordt de strafeis tegen Kroon verwacht.



Marco Kroon: Wij hebben een spaarkaart bij de sekswinkel


Het privéleven van Marco Kroon ligt sinds gisteren op straat. Sms'jes die hij zijn vriendin stuurde, werden gebruikt als bewijsvoering voor zijn drugsgebruik en dus moest Kroon uitleggen wat hij bedoelde met teksten als 'Moeten we nog iets lekkers halen voor vanavond? Was wel goeie, werd er geil van. Haha'.


© ANP
Kroon wist wat hem te wachten stond. "Ik ben blij dat zo heel Nederland weet wat ik in de slaapkamer doe," kondigde hij vast aan. "Maar wij houden nogal van speeltjes tijdens de seks. We hebben zelfs een spaarkaart bij de sekswinkel. Die gesprekken gingen over lachgaspatroontjes. Daar krijg je een opgewonden gevoel van, hadden we een keer gezien op televisie."

De oorlogsheld moest ook uitleggen wat hij precies bedoelde met 'Heb je nog iets over? (...) Kun je het even klaarleggen?'. Zo liet het Openbaar Ministerie verschillende saillante telefoontaps de revue passeren in de rechtbank. Kroon verklaarde dat 'iets lekkers' zou doelen op cocaïne, de harddrugs die inderdaad zijn gevonden in zijn borstharen, op zijn kleding en in zijn auto. En ook zijn vriendin Mirjam, met wie hij samen een café runt, zou van het witte goedje hebben gesnoept, een aantijging die ze gisteren overigens bekende.

Uiterlijk niet mee
Kroon begrijpt heel goed dat hij verdacht wordt. "Wie de feiten zo leest zonder mijn verklaringen te hebben gehoord, zou dat kunnen zeggen, ja. En dan heb ik mijn kop ook niet bepaald mee," doelend op zijn uiterlijk. Maar hij benadrukte gisteren ter verdediging dat het allemaal puur toeval is: 'écht'.
Lijkt me duidelijk, onschuldig
Pages: 1 2 3