FTM Forum

Full Version: Federer & Nadal
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7
_Tampie Wrote:Vanaf Stuttgart tot nu heeft dus pas 1700 punten gehaald. Undecided
:lol:

Dat alles dus op HC. En dan vindt Kooltje het gek dat ik in Nadal op HC geen echt moeilijke loting zie...
Er zijn maar 3 spelers die beter gepresteerd hebben op hardcourt (Federer, Djokovic en Ferrer), dus zo makkelijk is het nou ook weer niet. Hij is dus gewoon nummer 4 van de wereld op hardcourt...
Dus je kan wel blijven volhouden, maar het slaat gewoon nergens op. Altijd en overal is Nadal extreem lastig te verslaan, en er is niemand die hem graag loot. :roll:
Federer heeft straks dus een excuus als ie van de nr. 1 positie af is. Als Nadal niet zo zat te kwakkelen met zijn blessure, was hij natuurlijk allang de nr. 1 geweest, maar daar hoor je dan weer niemand over... De reden dat Federer nr. 1 staat is dat Nadal niet het hele jaar voluit kan gaan en als Rafa of Djokovic op nr. 1 terecht komt, dan ligt dat niet aan Roger's kwaaltje...
Wat een vreemd timing trouwens dat dat stuk over Nadal en de nr 1 nu komt, terwijl hij juist vanaf nu onwijs veel te verdedigen heeft...
omyaca Wrote:Er zijn maar 3 spelers die beter gepresteerd hebben op hardcourt (Federer, Djokovic en Ferrer), dus zo makkelijk is het nou ook weer niet. Hij is dus gewoon nummer 4 van de wereld op hardcourt...
Dus je kan wel blijven volhouden, maar het slaat gewoon nergens op. Altijd en overal is Nadal extreem lastig te verslaan, en er is niemand die hem graag loot. :roll:
Tja, naar welke stats kijk je dan? Van Stuttgart tot nu? Dan is hij inderdaad nummer 4, maar als je gewoon naar dit moment/dit jaar kijkt, zie ik hem echt niet als 4e op HC en dat zullen we ook zien de komende weken. Bovendien heb je bij hem het gevoel dat hij van heel veel mensen kan verliezen op HC, dat heb je bij Federer, Djoko, Roddick en ook Murray niet. Daar baseerde ik de uitspraak over de loting op.
Ad Wim Wrote:
omyaca Wrote:Er zijn maar 3 spelers die beter gepresteerd hebben op hardcourt (Federer, Djokovic en Ferrer), dus zo makkelijk is het nou ook weer niet. Hij is dus gewoon nummer 4 van de wereld op hardcourt...
Dus je kan wel blijven volhouden, maar het slaat gewoon nergens op. Altijd en overal is Nadal extreem lastig te verslaan, en er is niemand die hem graag loot. :roll:
Tja, naar welke stats kijk je dan? Van Stuttgart tot nu? Dan is hij inderdaad nummer 4, maar als je gewoon naar dit moment/dit jaar kijkt, zie ik hem echt niet als 4e op HC en dat zullen we ook zien de komende weken. Bovendien heb je bij hem het gevoel dat hij van heel veel mensen kan verliezen op HC, dat heb je bij Federer, Djoko, Roddick en ook Murray niet. Daar baseerde ik de uitspraak over de loting op.
Wat voor stats je er ook bij pakt. Vorig jaar, vorig kalenderjaar, Stuttgart tot nu. Overal staat Nadal op 4. En dit tennisjaar staat hij zelfs 3e.
Maar omdat Nadal een dramatische wedstrijd tegen Seppi speelt, concludeer jij dat hij van iedereen kan verliezen? Tsonga en Roddick speelde gewoon idioot goed tennis toen ze tegen Nadal speelde. Kijk maar naar de andere namen die ze verslaan.
En Nadal een goede loting noemen is toch gewoon belachelijk. :roll: Kan me niet voorstellen dat iemand anders er ook zo over denkt.
Ten eerste is het al niet waar dat ik Nadal een goede loting heb genoemd. Ik vond het in Dubai alleen relatief gezien geen moeilijke loting gezien zijn vorm en omdat in de andere delen Djokovic en Murray zaten, die ik sterker achtte. Murray gezien zijn overwinning op Federer en zijn goede vorm dit jaar, Djoko omdat hij de man is op HC momenteel. En ik vond dus dat je iemand moest hebben in zijn kwart omdat ik bijvoorbeeld jongens als PHM en Kohlschreiber wel van hem zag winnen, en ik vond, net als jij, Roddick een te grote gok, maar ik zag in Roddick ook een man die op dat moment beter was op HC.

Ten tweede is alleen verliezen tegen Seppi ook niet waar. Tegen Tsonga werd hij vernederd en dat kan niet als je nummer 4 bent op HC, hoe goed je ook bent. Zeker niet als je ziet hoe relatief makkelijk Djoko van hem wint vervolgens en hoe dichtbij Murray bij de overwinning zat. Hij werd ook twee keer vernederd door Nalbandian, maar dat kan op zich nog. En door Youzhny eerder dit jaar.

Ik vind hem gewoon geen absolute top op HC. Vooral omdat hij zo wisselvallig is. Als je top bent, verlies je op een slechte dag alsnog niet van de gasten waar hij soms van verliest. Een andere bevestiging is de hoeveelheid punten hij haalt op HC vergeleken met gravel. 1700 punten dus maar op HC. Federer en Djoko halen bijna alles van HC, net als Murray, Nalbi, Roddick en Davy.
Misschien kun je hem wel top noemen in best-of-5, omdat hij dan ook vechtlust erbij kan pakken, maar ook daar werd hij verslagen door Ferrer vorig jaar en Tsonga dit jaar. Het feit dat hij op de AO pas de eerste keer een halve finale haalde op een HC-GS, zegt volgens mij genoeg. Hij heeft tijdens zijn hele nummer 2-periode (3 jaar al volgens mij) maar 1x de halve gehaald en twee keer de kwart. Terwijl Djoko meteen de finale haalde op de US Open en de AO won. En die begint pas net eigenlijk.
Maar 4e, of misschien 3e, is ook goed natuurlijk. Maar daardoor wordt hij geen nummer 1. Als Djoko nog iets beter wordt op gravel, zal Nadal nog heel lang nummer 2 blijven...
Volgens mij heeft Nadal na Federer de meeste masters-series op HC gewonnen
Nee hoor, Safin heeft er 5, Roddick en Hewitt hebben er vier. Nadal heeft er drie gewonnen, net als Nalbi. Djoko heeft er nu al twee en die is pas net bezig.

En om even het onderscheid aan te geven, Federer heeft er 14...
Als Nadal straks nummer 3 is dan komt hij altijd voor de finale Djoko of Fedex tegen en haalt hij niets meer op HC.

Ad Wim haalt er al wat rake cijfers bij; zijn record vorig jaar op HC: 27-11. Nu 12-4.

15 nederlagen in 54 wedstrijden, 28%.

Djoko: 43-11 en 11-2
13 nederlagen in 67 wedstrijden, 19%

Federer: 38-5 en 5-2
7 nederlagen in 50 wedstrijden, 14%

Roddick
38-11 en 13-2
13 nederlagen in 63 wedstrijden, 20%

Nalbi
17-9 en 2-1
10 nederlagen in 29, 34%

Ferrer
35-12 en 9-4
16 nederlagen in 60 wedstrijden, 27%
Federer: Ik had zes weken Pfeiffer
NEW YORK - De Zwitserse tennisser Roger Federer wijt zijn matige prestaties van de laatste tijd aan de ziekte van Pfeiffer. "Volgens de dokters moet ik het al zes weken gehad hebben”, vertelde hij zaterdag aan de Amerikaanse krant The New York Times.

Roger Federer

De 26-jarige nummer één op de wereldranglijst verloor deze week in de eerste ronde van het ATP toernooi in Dubai van Andy Murray, zijn eerste wedstrijd sinds hij in januari in de halve finale van de Australian Open uitgeschakeld werd door Novak Djokovic.

Pfeiffer heeft onder meer extreme vermoeidheid en koorts als symptomen. "Het was niet leuk om er maar voor de helft voor te kunnen gaan”, aldus Federer. Alhoewel het virus de drager soms maandenlang plaagt, gaf de Zwitser zaterdag aan weer voluit te kunnen trainen
hij is dus weer 100% fit.
Xtragaap4de
Twee compilatie video's van punten van Federer

=D>

Wel lang downloaden, beide duren ongeveer een half uur.

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.megaupload.com/nl/?d=2M8FXWHC">http://www.megaupload.com/nl/?d=2M8FXWHC</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.megaupload.com/?d=138V6RU3">http://www.megaupload.com/?d=138V6RU3</a><!-- m -->

Credits aan The General@Fok!
ik heb net het eerste deel zitten kijken, wat blijft t toch heerlijk zeg om te zien wat die man kan met een bal.
Het wordt weer een interessante periode voor de nummer 1 strijd op het gravel. Federer ging sinds de start van zijn hegemonie steeds als nummer 1 van de champions race het gravelseizoen in. In 2006 met 368 punten voor op Nadal (267 op nr. 2 Ljubicic) en in 2007 met 71 punten op Nadal, 4 op nr. 2 Djokovic. Nu heeft hij een achterstand van 89 op Nadal en 171 op Djokovic.

Voor met name Nadal en toch ook Djokovic zal het gravelseizoen gaan dienen om een goede uitgangspositie te creeren om de aanval op de nummer 1 positie te doen. Het is onwaarschijnlijk dat het 1 van de heren nu al zal lukken, als je de rankings 'schoont' van de gravelresultaten in het april-mei seizoen, zijn dit de ranking punten:

Federer 4975
Djokovic 3810
Nadal 3280

Nadal haalde vorig jaar een enorme bak punten, moet om gelijk te blijven 2650 punten halen. Het is dus onwaarschijnlijk dat hij Federer nu gaat inhalen, want Federer gaat mogelijk zakken maar Nadal zal nauwelijks kunnen stijgen.
Voor Djokovic is het een ander verhaal. Hij verdedigt nog geen 1000 punten (975). Als hij erin slaagt hier zo'n 1500 punten van te maken, heeft hij een prachtige uitgangspositie en zou hij bijvoorbeeld op Wimbledon al een aanval kunnen doen op de toppositie.
Federer heeft 1625 te verdedigen, in zijn huidige vorm is dat een heel gevecht. Op gravel zijn er heel wat mannen die het hem moeilijk zouden kunnen maken, al is hij op alle 4 mandatories een kandidaat voor de titel.

Lastig te zeggen, veel zal afhangen van de lotingen (waar zit Djoko; bij FedEx of bij Nadal).
Mijn prognose±
Fedex 1100 (6075) 225 - 75 - 350 - 450
Nadal 2300 (5580) 500 - 300 - 500 - 1000
Djoko 1350 (5160) 350 - 225 - 75 - 700
Federer 525
Nadal 500
Djokovic 225

Federer is dus erg goed op weg op zijn positie te handhaven. Het extraatje van 175 in Estoril had ik niet op gerekend, en in Monte Carlo verrast hij met het verdedigen van zijn finaleplaats.
Wat een koning hè Wink
kut 1e ronde Icon_evil
buurs Wrote:kut 1e ronde Icon_evil
Icon_question
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:kut 1e ronde Icon_evil
Icon_question

5-1 achter 3e set ](*,)
Oh, dat bedoel je, dat was de 2e ronde. Ja, daar komt Federer goed weg. Maar goed, hij had Rafa gisteren ook kunnen hebben, dan was hij al vrijwel zeker geweest van de nummer 1-positie...
Ad Wim Wrote:Oh, dat bedoel je, dat was de 2e ronde. Ja, daar komt Federer goed weg. Maar goed, hij had Rafa gisteren ook kunnen hebben, dan was hij al vrijwel zeker geweest van de nummer 1-positie...

Voor Federer de eerste ronde. Van Bye had hij weinig te duchten...
Federer heeft anders geen game gepakt tegen Bye.
En daar gaan 495 punten voor Nadal down the drain. Federer kan hier alleen maar winnen, dus Nadal sowieso niet na Wimbledon op nr. 1 en het wordt sowieso nog lastig om het dit jaar nog te halen...
In de Champions Race staat hij bovenaan, dus dat zit er zeker nog in
Na deze week misschien al niet meer...

En nogmaals, de CR is de CR en niet de echte ranglijst waarop de nummer 1 wordt bepaald. Nogal wiedes dat hij straks na RG bovenaan de CR staat. Het gaat om het half jaar daarna.
_Tampie Wrote:Lastig te zeggen, veel zal afhangen van de lotingen (waar zit Djoko; bij FedEx of bij Nadal).
Mijn prognose±
Fedex 1100 (6075) 225 - 75 - 350 - 450
Nadal 2300 (5580) 500 - 300 - 500 - 1000
Djoko 1350 (5160) 350 - 225 - 75 - 700

Federer 525
Nadal 500
Djokovic 225

Federer is dus erg goed op weg op zijn positie te handhaven. Het extraatje van 175 in Estoril had ik niet op gerekend, en in Monte Carlo verrast hij met het verdedigen van zijn finaleplaats.

Federer is beter bezig op gravel dan we hadden gedacht, dat is wel duidelijk.
Hij heeft nu 525 punten, en kan deze week al in de buurt van de gravelprognose 1100 komen (1025 is mogelijk).
Nadal heeft sowieso een verlies van 345 in het gravelseizoen t.o.v. vorig jaar. De prognose van 2300 is nog alleszins redelijk.
Ook Djokovic ligt redelijk op schema, wellicht pakt hij deze week de winst maar ik acht Roger toch sterker.

Als ik terugkijk naar de prognose qua ranking punten na het gravelseizoen, kan dus ofwel Federer ofwel Djokovic hier nog behoorlijk beter van worden, en Nadal eigenlijk niet. Wanneer dat Djokovic zal zijn dan zie ik hem als gegadigde nummer 1 of Federer te onttronen, wanneer dat Roger wordt dan is het gat dus weer gegroeid en zal Nadal toch een een keer een heel goed naseizoen moeten draaien, maar ik zie geen reden waarom hij dat nu wel zou kunnen.

Let's see; zoals ik al eerder zei zal het voor Djokovic waarschijnlijk pas lukken na de Masters Cup, omdat hij daar een groot aantal potentiele extra punten kan halen. Hij zal dus moeten aantonen fysiek gegroeid te zijn; ik ben bang dat ook dat nog tegenvalt en dat we dus nog wel even Roger bovenaan zien staan.
Tja, je hebt finale voor Djoko voorspeld op RG, ik denk dat hij dat sowieso niet gaat halen. Ik denk dan ook niet dat Djoko aan jouw voorspelde 1350 punten komt in het gravelseizoen, dus dat we Roger nog wel even bovenaan zien staan. En wellicht dat Djoko dit jaar wat fitter is aan het eind, maar hij speelt nog meer partijen dan vorig jaar, dus dat zie ik inderdaad niet echt gebeuren...
Ad Wim Wrote:Tja, je hebt finale voor Djoko voorspeld op RG, ik denk dat hij dat sowieso niet gaat halen. Ik denk dan ook niet dat Djoko aan jouw voorspelde 1350 punten komt in het gravelseizoen, dus dat we Roger nog wel even bovenaan zien staan. En wellicht dat Djoko dit jaar wat fitter is aan het eind, maar hij speelt nog meer partijen dan vorig jaar, dus dat zie ik inderdaad niet echt gebeuren...

Tja, van de drie is Nadal fysiek het sterkst, en Federer fysiek het slimst (houdt zijn speelschema goed in de gaten).
Djoko is daar veel minder ver in, fysiek niet sterk maar ook niet slim (zie Davis Cup + debacle in Marseille / Rotterdam).
Dat zou hem op iedere Grand Slam kunnen opbreken, maar ik acht hem zeker toch kansrijk voor een finale Roland Garros. Wie moet hem verslaan behalve Federer en Nadal? Ferrer, Almagro, Gonzalez, tegen allen zie ik Djoko toch wel als favoriet. Maar de kans is gewoon heel groot dat zijn fysiek hem weer ergens zal opbreken. En in een race tegen Federer heb je alles nodig wat je mee kan pakken.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7