FTM Forum

Full Version: Koeman naar Spanje!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Meer nieuws volgt :wink:
EINDHOVEN - Ronald Koeman wordt trainer van Valencia, zo melden diverse Spaanse media. Het zou gaan om de rest van de huidige competitie en twee volledige seizoenen.


De trainer van PSV en de Eindhovense club geven geen commentaar, maar PSV heeft voor woensdagavond wel een persconferentie belegd. Over de inhoud daarvan wil de club niets zeggen.

Koemans zaakwaarnemer Ger Lagendijk wilde er woensdag evenmin inhoudelijk op ingaan. "Voor het eerst in 28 jaar heb ik van Ronald een spreekverbod gekregen", aldus Lagendijk. "Ik kan en mag niets zeggen en dat doe ik dan ook niet. Donderdag kan ik misschien meer melden."

Contractbesprekingen

Volgens de Spaanse krant AS zullen de contractbesprekingen woensdagmiddag afgerond worden. Koeman (44) was in Spanje eerder assistent-trainer van Barcelona (1998-1999). Daarna coachte hij Vitesse, Ajax, Benfica (Por) en PSV.

Bij Valencia moet Koeman Quique Sanchez Flores opvolgen. Hij werd deze week ontslagen. Valencia staat na negen speelronden in de Primera Division op de vierde plaats. In de Champions League haalden de Spanjaarden uit drie duels drie punten.

Seizoen

PSV is momenteel lijstaanvoerder in de eredivisie. Afgelopen seizoen behaalden de Eindhovenaren op de slotdag van de competitie de landstitel, op doelsaldo. Bij PSV stond Koeman nog tot en met dit seizoen onder contract.

Valencia bereikte in 2000 en 2001 de finale van de Champions League, maar won de belangrijkste Europese prijs nooit. De club behaalde in Spanje zes bekers en evenveel landstitels, waarvan de laatste in het seizoen 2003/2004.

Prijzenkast

In dat jaar won Valencia ook de UEFA Cup, net als in 1962 en 1963. De club heeft verder nog de toenmalige Europacup II (1980) en twee Europese Supercups in de prijzenkast.

Guus Hiddink was in het verleden coach bij Valencia, de club waarvoor ooit ook de Nederlandse spelers Faas Wilkes, Johnny Rep en Patrick Kluivert uitkwamen. Eerder dit seizoen was Valencia in de markt voor Wesley Sneijder, die uiteindelijk koos voor Real Madrid.
#-o
cry
En nou eens zien of Jol wel of niet met PSV wil praten GZ. Wink
wat een hoer is dat joh. blijft nergens langer dan 2 jaar....

en in de vi van vandaag een citaat van koeman: ik ga begin 2008 met psvee praten, maar ik ben nu nog helemaal niet met de toekomst bezig... :lol:
waf Wrote:wat een hoer is dat joh. blijft nergens langer dan 2 jaar....

en in de vi van vandaag een citaat van koeman: ik ga begin 2008 met psvee praten, maar ik ben nu nog helemaal niet met de toekomst bezig... :lol:

Naja Valencia - PSV keuze is snel gemaakt, al helemaal omdat ze hem vorig jaar bijna hadden gewipt.
Depor Wrote:
waf Wrote:wat een hoer is dat joh. blijft nergens langer dan 2 jaar....

en in de vi van vandaag een citaat van koeman: ik ga begin 2008 met psvee praten, maar ik ben nu nog helemaal niet met de toekomst bezig... :lol:

Naja Valencia - PSV keuze is snel gemaakt, al helemaal omdat ze hem vorig jaar bijna hadden gewipt.

nou ja, 2,5 jaar ajakkes, 1 jaar benfica, 1,5 jaar psvee, ik vind het al met al wat wispelturig.
Quote:31/10/2007 - Reker ontkent ontmoeting met Martin Jol
(Gepost door RvN)

BRON: Sportweek

Johan Derksen meldde zojuist op RTL7 dat Jan Reker een ontmoeting zou hebben gehad in Amsterdam met Martin Jol. Hij zou daar zijn gesignaleerd. De algemeen directeur van PSV ontkende na afloop van de persconferentie direct dat hij in Amsterdam is geweest. "De geruchten dat ik met Martin Jol aan afspraak zou hebben gehad in Amsterdam, kloppen niet. Dat zal mijn broer zijn geweest." Op de vraag of Jol een kandidaat is, antwoordde Reker. "Iedereen die van waarde kan zijn voor PSV, is een kandidaat. Mooi antwoord, hè", aldus Reker
waf Wrote:
Depor Wrote:
waf Wrote:wat een hoer is dat joh. blijft nergens langer dan 2 jaar....

en in de vi van vandaag een citaat van koeman: ik ga begin 2008 met psvee praten, maar ik ben nu nog helemaal niet met de toekomst bezig... :lol:

Naja Valencia - PSV keuze is snel gemaakt, al helemaal omdat ze hem vorig jaar bijna hadden gewipt.

nou ja, 2,5 jaar ajakkes, 1 jaar benfica, 1,5 jaar psvee, ik vind het al met al wat wispelturig.

Ja ben ik met je eens, maar resultaten haalt ie wel.
Laat Jol maar komen, gaat PSV wellicht een keer leuk voetbal spelen =D>
Depor Wrote:
waf Wrote:
Depor Wrote:
waf Wrote:wat een hoer is dat joh. blijft nergens langer dan 2 jaar....

en in de vi van vandaag een citaat van koeman: ik ga begin 2008 met psvee praten, maar ik ben nu nog helemaal niet met de toekomst bezig... :lol:

Naja Valencia - PSV keuze is snel gemaakt, al helemaal omdat ze hem vorig jaar bijna hadden gewipt.

nou ja, 2,5 jaar ajakkes, 1 jaar benfica, 1,5 jaar psvee, ik vind het al met al wat wispelturig.

Ja ben ik met je eens, maar resultaten haalt ie wel.

Hij haalt resultaten met spelers die door voorgangers aangetrokken zijn en is daarna net op tijd weer weg voor hij zelf ontslagen wordt omdat hij eigenlijk maar een matige trainer is.
Gerben Zonderland Wrote:
Depor Wrote:
waf Wrote:
Depor Wrote:
waf Wrote:wat een hoer is dat joh. blijft nergens langer dan 2 jaar....

en in de vi van vandaag een citaat van koeman: ik ga begin 2008 met psvee praten, maar ik ben nu nog helemaal niet met de toekomst bezig... :lol:

Naja Valencia - PSV keuze is snel gemaakt, al helemaal omdat ze hem vorig jaar bijna hadden gewipt.

nou ja, 2,5 jaar ajakkes, 1 jaar benfica, 1,5 jaar psvee, ik vind het al met al wat wispelturig.

Ja ben ik met je eens, maar resultaten haalt ie wel.

Hij haalt resultaten met spelers die door voorgangers aangetrokken zijn en is daarna net op tijd weer weg voor hij zelf ontslagen wordt omdat hij eigenlijk maar een matige trainer is.

Maar het lukt hem wel...
Als Rutten maar in Enschede blijft..........
Quote:VOETBAL - Fred Rutten wordt genoemd als nieuwe trainer van PSV. De huidige trainer van FC Twente moet Ronald Koeman opvolgen.

Koeman gaat voor twee-eneenhalf jaar naar het Spaanse Valencia. Rutten heeft er nooit een geheim van gemaakt om ooit nog eens terug te willen keren bij PSV waar hij assistent was onder trainer Guus Hiddink. Naast Rutten worden ook Martin Jol en Erwin Koeman als kandidaat genoemd. Erwin Koeman, die ook assistent was onder Guus Hiddink, zegt niet benaderd te zijn door PSV.

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.rtvoost.nl">http://www.rtvoost.nl</a><!-- w -->
Denk dat Jol bovenaan het lijstje staat, met daaronder Rutten, E. Koeman, Advocaat en Stevens. Ik hoop persoonlijk op Jol, met Rutten als goede 2e keus.
Ad Wim Wrote:Laat Jol maar komen, gaat PSV wellicht een keer leuk voetbal spelen =D>

Hup Ad :lol:
Ekslem Wrote:
Ad Wim Wrote:Laat Jol maar komen, gaat PSV wellicht een keer leuk voetbal spelen =D>

Hup Ad :lol:
:eten:
Ad Wim Wrote:
Ekslem Wrote:
Ad Wim Wrote:Laat Jol maar komen, gaat PSV wellicht een keer leuk voetbal spelen =D>

Hup Ad :lol:
:eten:

Hap ik? :lol:
Peter Wrote:Denk dat Jol bovenaan het lijstje staat, met daaronder Rutten, E. Koeman, Advocaat en Stevens. Ik hoop persoonlijk op Jol, met Rutten als goede 2e keus.

Ik hoop op Erwin Koeman, dé aangewezen trainer om spelers aantoonbaar slechter te maken
Ekslem Wrote:
Ad Wim Wrote:
Ekslem Wrote:
Ad Wim Wrote:Laat Jol maar komen, gaat PSV wellicht een keer leuk voetbal spelen =D>

Hup Ad :lol:
:eten:

Hap ik? :lol:

Volgens Ad zijn begrippen vast wel Wink
PSV praat in Londen met Jol
door Frans van den Nieuwenhof door Frans van den Nieuwenhof


EINDHOVEN - Martin Jol heeft in een eerste onderhoud met een delegatie van PSV laten weten dat hij bedenktijd nodig heeft om eventueel te kunnen ingaan op een aanbod van de Eindhovense club.

Algemeen directeur Jan Reker en president-commissaris Frits Schuitema legden woensdagmiddag een bliksembezoek af aan Londen, waar zij enkele uren spraken met Jol. Reker wil zijn bezoek niet bevestigen. "Maar ik ga het ook niet ontkennen", zo zegt hij. Vanwege het bezoek van Reker en Schuitema werd de persconferentie over het afscheid van Ronald Koeman woensdag pas 's avonds om acht uur belegd.

Jol is volgens een lid van de raad van commissarissen van PSV de belangrijkste kandidaat om Koeman op te volgen. De Hagenaar heeft echter tijd nodig om zijn ontbonden contract met Tottenham Hotspur juridisch af te wikkelen. Jol heeft recht op een afkoopsom van zes miljoen euro, maar onduidelijk is of Spurs ook wil betalen als de trainer direct bij een nieuwe club aan de slag gaat.

De vriendin van Jol liet gistermiddag desgevraagd weten dat de onlangs ontslagen coach momenteel vakantie viert om van alle beslommeringen rond zijn vertrek bij te komen. " Verder wil Martin nu nergens op ingaan", vertelde zij. Waarschijnlijk hebben PSV en Jol afgesproken om na volgende week verder te praten.

--
Op het PSV netwerk werd al voor de persconferentie gesuggereerd dat Reker en Schuitema 2x op Eindhoven Airport waren gezien bij vluchten van en naar Londen. Niemand geloofde dat, maar het blijkt dus te kloppen.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het vooral draait om die afkoopsom die Jol (terecht natuurlijk) perse wil cashen (zou ook meteen verklaren waarom PSV Koeman zo makkelijk liet gaan). Ik weet dat je hem in Nederland altijd ontvangt.. of je nou de dag erop alweer een nieuwe baan hebt of dat je een paar jaar van die schadevergoeding gaat leven. Hopelijk is dat in Engeland ook zo. :razz:

Rutten en Stevens zijn trouwens 2 en 3 op het lijstje van PSV, met Erwin Koeman en Morten Olsen als opties voor als het echt niet lukt om iemand te vinden (al is het vrij zeker dat Rutten sowieso wel toehapt als PSV hem vraagt).






Je kunt trouwens rijk worden Gerrit als je nog steeds denkt dat het Jol zeker niet wordt:

Quote:Zet in op nieuwe coach PSV, Jol voor Rutten grootste kanshebber volgens bookmakers

Bij de bookmakers kan inmiddels ingezet worden op de nieuwe coach van PSV. Martin Jol wordt door de bookmakers gezien als grootste kanshebben, voor Fred Rutten. Dick Advocaat staat op plaats drie, voor Foppe de Haan.

De quotes:
Martin Jol 1.40
Fred Rutten 5.00
Dick Advocaat 6.50
Foppe de Haan 7.00
Co Adriaanse 7.00
Erwin Koeman 10.00
Huub Stevens 10.00
Jan Wouters 10.00
Guus Hiddink 15.00
Morten Olsen 20.00
Gert Jan Verbeek 20.00
Ron Jans 30.00
Ruud Gullit 50.00
Marco van Basten 80.00
Jose Mourinho 200.00
Ik snap niet waarom Advocaat, de Haan, Hiddink, Verbeek en van Basten en Mourinho erbij staan, aangezien dat onrealistische keuzes zijn, maar blijkbaar moet je genoeg opties hebben voor de bookies.... Waar haal je deze vandaan? Engeland?
Dit is unibet en als ze dit soort cotes geven dan is het 99% zeker dat jol de trainer wordt, dus 1.40 is dan nog een mooie cote voor een zekerheidje.
Ik wist niet dat hij als veldspelers gehaald was. :8:

[Image: kRDP055.jpg]
Peter Wrote:Ik wist niet dat hij als veldspelers gehaald was. :8:

[Image: kRDP055.jpg]

Hij heeft wel een dikke kop gekregen, maar om hem dan meteen maar voor 2 te rekenen vind ik ook wat raar. Misschien eet hij wel voor 2... :-k
Volgens het Eindhovens Dagblad is het zo goed als zeker dat Martin Jol na PSV-AZ gepresenteerd wordt als nieuwe hoofdcoach van PSV. Volgens de Telegraaf ligt het allemaal nog wat gecompliceerder (en Advocaat zal heus niet zomaar onzin uitkramen). Het is iig duidelijk dat Jol maar wat graag naar Eindhoven komt Smile:

Volgens De Telegraaf heeft Martin Jol aangegeven het liefst pas volgende zomer aan de slag te willen. PSV is bereid Jol enige tijd te gunnen, maar het is niet de bedoeling dat de huidige interimcoach Jan Wouters het seizoen afmaakt. PSV en Martin Jol praten volgende week verder. Bijkomend probleem is dat Jol nog tot een akkoord moet komen met Tottenham Hotspur over zijn afkoopsom van bijna 6 miljoen euro. Als hij op korte termijn bij een nieuwe club aan de slag gaat, komt dat bedrag in gevaar.
In De Telegraaf liet Dick Advocaat weten dat hij door PSV is gevraagd naar naar zijn beschikbaarheid voor de rest van dit seizoen. PSV zou hem aan hebben willen stellen ter overbrugging tot het einde van het seizoen om vervolgens Jol aan te stellen. „In een langere periode had ik eventueel interesse gehad, maar niet voor enkele maanden. PSV wil Jol hebben en ik wil geen tweede keuze zijn”, aldus Advocaat, die bondscoach wordt van Australië of verder gaat bij Zenit.



Het is iig maar goed dat Koeman in de zomer niet met bijbehorende ontslagvergoeding is buiten geflikkerd:
Volgens De Telegraaf heeft PSV een afkoopsom van 2,5 miljoen euro gekregen van Valencia voor het tussentijds laten gaan van Ronald Koeman naar de Spaanse topper. Het contract van Koeman liep nog acht maanden door.
Koeman thuis met 1-0 achter tegen Rosenborg
Lamme Lennie Wrote:Koeman thuis met 1-0 achter tegen Rosenborg

Maar dat is geen verrassing:

Quote:Koeman viert jubileum bij debuut voor Valencia
06/11/2007 13:32

Ronald Koeman zit dinsdagavond tegen Rosenborg BK voor het eerst op de bank als hoofdtrainer van Valencia. De ontmoeting betekent voor de Nederlandse coach het vijftigste duel in het hoofdtoernooi van de Champions League.

Koeman beleefde zijn trainersdebuut in de Champions League in het seizoen 2002/03, toen hij in dienst was van Ajax. Na Benfica en PSV wordt Valencia de vierde club met wie de Zaandammer aantreedt op het miljoenenbal van de UEFA.

Van de 49 Champions League-duels die Koeman tot dusverre op zijn naam heeft staan, won hij er slechts vijftien. Hij zag zijn ploeg voorts vijftien keer gelijkspelen en moest negentien nederlagen incasseren.
Een goed begin....
Pages: 1 2