FTM Forum

Full Version: Tour2006
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
Met een aankomst in Valkenburg!
Zojuist een vakantiepark (maandag t/m vrijdag) geboekt. Zijn er meer mensen die nu al weten dat ze gaan? Ik zou er bijtijds bij zijn!
Rittenschema Tour de France 2006
De Ronde van Frankrijk 2006 begint op 1 juli in Straatsburg.
In deze Ronde worden 3639 kilometer afgelegd.

Routeschema Tour 2006.
1 juli: proloog, Straatsburg (7 km)
2 juli: eerste etappe, Straatsburg - Straatsburg (183 km)
3 juli: tweede etappe, Obernai - Esch-sur-Alzette (233 km)
4 juli: derde etappe, Esch-sur-Alzette - Valkenburg (216 km)
5 juli: vierde etappe, Hoei - Saint-Quentin (215 km)
6 juli: vijfde etappe, Beauvais - Caen (219 km)
7 juli: zesde etappe, Lisieux - Vitre (184 km)
8 juli: zevende etappe, Saint-Grégoire - Rennes, individuele tijdrit (52 km)
9 juli: achtste etappe, Saint-Méen-le-Grand - Lorient (177 km)
10 juli: rustdag in Bordeaux
11 juli: negende etappe, Bordeaux - Dax (170 km)
12 juli: tiende etappe, Cambo-les-Bains - Pau (193 km)
13 juli: elfde etappe, Tarbes - Val d'Aran, Pla-de-Beret (208 km)
14 juli: twaalfde etappe, Luchon - Carcassone (211 km)
15 juli: 13de etappe, B‚ziers - Mont‚limar (231 km)
16 juli: 14de etappe, Montélimar - Gap (181 km)
17 juli: rustdag in Gap
18 juli: 15de etappe, Gap - L'Alpe d'Huez (187 km)
19 juli: 16de etappe, Le Bourg d'Oisans - La Toussuire (182 km)
20 juli: 17de etappe, Saint-Jean-de-Maurienne - Morzine (199 km)
21 juli: 18de etappe, Morzine - MÆ’con (193 km)
22 juli: 19de etappe, Le Creusot - Montceau-les-Mines, individuele tijdrit (56 km)
23 juli: 20ste etappe, Antony - Parijs (Champs-Elysées (152 km)
Tour de France 2006:

De Tour de France kent volgend jaar weer een aankomst boven op L'Alpe d'Huez. De Ronde van Frankrijk kent drie etappes met aankomst bergop. De vierde etappe heeft een finish in Valkenburg.

Le Grand Depart vindt plaats in Straatsburg, daar is een proloog van zeven kilometer. De eerste etappe gaat deels over Duits grondgebied, de start en de finish liggen wederom in Straatsburg. In de tweede etappe, die start in Obernai, mag het peloton Frankrijk al uit. De finish ligt Luxemburg, Esch-sur-Alzette om precies te zijn. De derde etappe gaat zelfs door de Benelux. De start ligt in Esch-sur-Alzette en nadat het peloton door Luxemburg en Belgie is getrokken, ligt de finish in Valkenburg. Waarschijnlijk zal die etappe stukken van het parcours van Luik-Bastenaken-Luik en de Amstel Gold Race bevatten.

De vierde etappe start in Huy, de plaats waar de finish van de Waalse Pijl ligt. De aankomst is gelegd in Saint-Quentin, dat weer in Frankrijk ligt. In de vijfde etappe rijdt het peloton naar de kust bij Caen, waar ook de finish van deze etappe ligt. In de zesde etappe, die start in Lisieux, blijft het peloton aan de westkant van Frankrijk. De finish van deze etappe ligt in Vitre. In de zevende rit staat de eerste grote tijdrit gepland. Een tijdrit van 52 kilometer met start in Saint-Grégoire en aankomst in Rennes. In de achtste etappe komt het peloton weer bij de kust aan, ditmaal in Lorient. De volgende dag kunnen de renners rusten, dat mogen ze deels doen in het vliegtuig. Het peloton vliegt naar Bordeaux. De negende etappe gaat van start in Bordeaux en eindigt in Dax, waar Bettini in 2000 voor de laatste keer won.

In de tiende etappe mogen dan eindelijk de klimmers tevoorschijn komen. Na drie Pyreneeencols beklommen te hebben, ligt de finish in Pau. In de elfde etappe is het echt klimmen geblazen. Het peloton begint met de Col du Tourmalet, een berg van de hoogste categorie. Na de Col d'Aspin, Col de Peyresourde en de Col du Portillon, is er ook nog eens een aankomst bergop. De finish ligt op Pla-de-Beret, dat op bijna 1900 meter hoogte ligt.

Na deze zware etappe volgen drie relatief makkelijke etappes. De twaalfde etappe gaat van Luchon naar Carcassonne, de dertiende van Béziers naar Montélimar en de veertiende van Montélimar naar Gap. De dag daarna is de tweede rustdag gepland. De vijftiende etappe is de eerste van drie loodzware Alpenetappes. Het peloton moet eerst over de Col d'Izoard, een berg waarvan de top op 2360 meter hoogte ligt. Vervolgens moeten ze over de Col du Lautaret, ook de top van die berg is boven de 2000 meter. De finish ligt na een jaar afwezigheid op de L'Alpe d'Huez.

De zestiende etappe kan benoemd worden tot de koninginnenrit van deze Tour de France. Al na drie kilometer begint het klimwerk. Het peloton begint dan aan de 43 kilometer lange Col du Galibier. Na de Galibier volgt de Col du Telegraphe, deze is slechts een paar kilometer lang. Na een afdaling en een kort vlak stuk volgt de Col de la Croix-de-Fer. Ook deze berg heeft weer een top van boven de 2000 meter. Na de afdaling volgt er gelijk de Col du Mollard. Na de afdaling mogen de renners weer gaan klimmen. Ditmaal de La Toussuire op, de aankomst ligt boven op deze berg.

De volgende dag is er alweer een Alpenetappe. Deze heeft geen aankomst bergop, maar wel weer vijf zware bergen. De laatste berg van die dag, de Col de Joux-Plane, heeft de top liggen op twaalf kilometer van de aankomst. In de achttiende etappe is het dan weer een stuk vlakker. Deze start in Morzine en eindigt in Macon. Inmiddels zijn we alweer aanbeland bij de voorlaatste rit. Zoals zo vaak is dit een tijdrit. De start van de tijdrit ligt in Le Creusot en de finish ligt na 56 kilometer in Montceau-les-Mines. De laatste etappe eindigt traditioneel weer op de Champs-Élysées in Parijs.
Thanks voor het etappeschema Robbie. Ik had dus met mijn stomme kop een weekend weg en een hotel geboekt ervan uitgaande dat de 3e etappe maandag was, geen rekening ermee houdend dat ze de etappe op zaterdag niet de 1e etappe maar proloog noemen. Gelukkig kon ik het hotel nog annuleren en het weekend omgooien naar een midweek Smile
Hopelijk pakken ze inderdaad wat huevelwerk mee in belgie/limburg anders vind ik het weer een beetje een magere Tour. Al pakken ze wel een aantal zeer mooi cols mee.

Vooral de Joux Plane waar Armstrong ooit moest lossen vanwege een hongerklap.
Het is zeker te hopen dat de 4e Etappe een lastige zal worden. Verder is het te hopen dat Freire dit jaar wel fit is, want Rabo heeft met Rasmussen en Menchov niet zo gek veel te zoeken in deze tour ben ik bang.

Parcours lijkt me geknipt voor Basso, hopelijk zet Vino in de 4e etappe al de aanval in.
Beetje late reactie op Aukinho, maar goed.

Rabo heeft wel degelijk wat te zoeken in deze tour met Menchov. Als hij de vorm heeft van de Vuelta, kan hij wel eens leuke dingen laten zien. Top 5 is echt niet ondenkbaar. Rasmussen zal met zijn slechte tijdrit weer moeten gokken op de bollen en/of een etappeoverwinning.

Gaan er trouwens nog meer mensen richting Limburg om te kijken?
ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...:roll:

Quote:Tour zonder favorieten'
door onze Telesportredactie
STRAATSBURG - De Spaanse krant El Pais heeft gemeld dat Ivan Basso en Jan Ullrich vallen onder de 58 dopingzondaren in het wielerpeloton. Als dat het geval is, zullen beide kanshebbers op de eindzege volgens de UCI-reglementen worden uitgesloten van deelname in de Tour de France. Basso won eerder dit jaar de Giro d'Italia, Ullrich won de Ronde van Frankrijk in 1997.

Ook Joseba Beloki, Santiago Botero, Francisco Mancebo, Roberto Heras, Oscar Sevilla, Quique Gutierrez, Santi Perez en de eerder al gepakte Tyler Hamilton worden eveneens in het nu al geruchtmakende onderzoek genoemd.

De Spaanse wielerwereld is in de ban van een grote dopingkwestie. Alle 58 verdachte renners zouden zich schuldig hebben gemaakt aan het gebruik van bloeddope. Ze zouden klant zijn van wielerdokter Eufemiano Fuentes, het vermeende brein achter een dopingnetwerk. Volgens El Pais staat de naam van de Spaanse toprenner Alejandro Valverde niet op de lijst.



Quote:'Raborenners schuldig aan bloeddope'
door onze Telesportredactie
STRAATSBURG - Denis Mentsjov (Rus) en Juan-Antonio Flecha (Spa) worden waarschijnlijk uitgesloten van de Ronde van Frankrijk. Beide Raborenners zouden zich schuldig hebben gemaakt aan het gebruik van bloeddope. Zij staan op de lijst met 58 namen die betrekking heeft op de dopingzaak rond dokter Fuentes. Deze zwarte lijst is vandaag bekendgemaakt.

Mentsjov en Flecha mogen - als de UCI-reglementen worden toegepast - niet van start gaan in de Tour, die komende zaterdag in Straatsburg aanvangt met de proloog.

Denis Mentsjov verlengde zijn contract bij Rabobank met twee jaar. Dat werd eerder deze week door de ploegleiding bevestigd.
Er blijft weinig over op deze manier!

Toch leuk om een poule in te vullen zonder deze namen en dan hopen dat ze idd niet mee doen :Big Grin
Er zijn 22 renners die in verband worden gebracht met de dopingzaak. Deze worden morgen bekend gemaakt, en deze renners zullen NIET starten in de Tour :eeeek:
Ben benieuwd.
Lamme Lennie Wrote:Er zijn 22 renners die in verband worden gebracht met de dopingzaak. Deze worden morgen bekend gemaakt, en deze renners zullen NIET starten in de Tour :eeeek:

deze schijnen op de lijst van 58 (of 56) te staan:

Ullrich
Basso
Mancebo
Menchov
Flecha
Sevilla
Beloki
Nozal
Jaksche
Osa A.
Edo
Guttierrez E.
Botero
Scarponi
Serrano
Vicioso
Heras
Hamilton
Perez S.
De hele Communidad Valenciana ploeg


Morgenvroeg 9:30 weten we meer!
is het een idee om nu bij een Bookmaker in te zetten op eindwinst van Evans/Hincapie à 35x en 45x je inzet...mochten Basso, Ullrich en Mancebo niet mee mogen doen kan dat heel leuk uitpakken!
Devlin Wrote:is het een idee om nu bij een Bookmaker in te zetten op eindwinst van Evans/Hincapie à 35x en 45x je inzet...mochten Basso, Ullrich en Mancebo niet mee mogen doen kan dat heel leuk uitpakken!

Valverde!!
Ik zou inderdaad ook mijn geld zetten op Valverde. Mochten eerder genoemde namen wegvallen is hij mijn favoriet.
de nieuwe Wrote:Ik zou inderdaad ook mijn geld zetten op Valverde. Mochten eerder genoemde namen wegvallen is hij mijn favoriet.

Een quotering van 11.00 is dan toch wel interessant.
hoelaat is eigenlijk de aankomst in Valkenburg? want dat kan ik nergens vinden...
Staat gewoon op de site van de Tour.
Al meer bekend over deze achtergrond?
spannend, ik wil vandaag nog ff mijn team maken, zou leuk zijn als we wisten wie allemaal mee doet....
Ja, moet vandaag op het werk ook nog 10 namen doorgeven......... Is wel handig om te weten of Basso en Ullrich meedoen Big Grin
nou, t-mobile heeft ulrich en sevilla geschorst. scheelt een hoop budget (hoewel ik hem toch al niet had....)
Gaan we meteen het lijstje en de rondemaster maar aanpassen... :roll:
ik wacht nog even, anders blijf je bezig vandaag. ik denk dat basso er ook af gaat.
Is nu van unibet gehaald. Kan helaas niet meer inzetten de winnaar :roll:
betandwin.com
wanneer sluit de database van Wielerpools eigenlijk? ik kan dat zo 1,2,3 niet vinden.
15 a 20 renners vd Tour staan op de lijst, waaronder basso en ullrich. zij doen dus ook niet meer. van de rabobank staat niemand op de lijst. menchov en flecha zullen dus ook gewoon aan de start verschijnen.
1. mentsjov
2. rasmussen
3. boogerd
4. landis
5. leipie
Volgens het Belgische nieuws start ook Basso niet
Pages: 1 2 3 4 5