FTM Forum

Full Version: WK 2010 Zuid Afrika
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Het weg naar het WK gaat voor Nederland via

Schotland
Noorwegen
Macedonie
Ijsland

Moet te doen zijn
Dat zou je wel zeggen ja, wat een gunstige loting zeg!
Zitten leuke pouls bij. Wat te denken van Kroatie en Engeland bij elkaar :Big Grin
Portugal, Zweden en Denemarken in 1 poule is ook niet makkelijk
Eitje
Gelukkig wist Schotland het Frankrijk en Italië HE-LE-MAAL niet moeilijk te maken in de EK-kwalificatie... :roll:

Maar goed, je zou toch zeggen dat dit te doen moet zijn...
Amor Fati Wrote:Het weg naar het WK gaat voor Nederland via

Schotland
Noorwegen
Macedonie
Ijsland

Moet te doen zijn

nederland wordt natuurlijk 2e (tenminste onder v Basten wel) en moet dan bij de beste 8 nr's 2 zitten. Das dus kut als je tegen een land minder speelt, mis je sowieso al 4 a 6 punten!!

of heb ik dit mis?
Gaat er 1 door?
Frits Wrote:
Amor Fati Wrote:Het weg naar het WK gaat voor Nederland via

Schotland
Noorwegen
Macedonie
Ijsland

Moet te doen zijn

nederland wordt natuurlijk 2e (tenminste onder v Basten wel) en moet dan bij de beste 8 nr's 2 zitten. Das dus kut als je tegen een land minder speelt, mis je sowieso al 4 a 6 punten!!

of heb ik dit mis?
Ik neem aan dat daar natuurlijk rekening mee wordt gehouden. Maar het is wel lullig als je een land als Malta er niet bij hebt om aan je doelsaldo en je puntengemiddelde te werken inderdaad.

Maar achter wie moet Nederland dan in godsnaam tweede worden?!
Frits Wrote:
Amor Fati Wrote:Het weg naar het WK gaat voor Nederland via

Schotland
Noorwegen
Macedonie
Ijsland

Moet te doen zijn

nederland wordt natuurlijk 2e (tenminste onder v Basten wel) en moet dan bij de beste 8 nr's 2 zitten. Das dus kut als je tegen een land minder speelt, mis je sowieso al 4 a 6 punten!!

of heb ik dit mis?

Ja dat heb je mis; van de poules met 6 landen tellen de resultaten tegen de nummer laatst niet mee. Tenminste zo gaat het altijd tot nu toe.
Ad Wim Wrote:Maar achter wie moet Nederland dan in godsnaam tweede worden?!

schotland of noorwegen natuurlijk....... shit ze worden 3e!!!
Frits Wrote:
Ad Wim Wrote:Maar achter wie moet Nederland dan in godsnaam tweede worden?!

schotland of noorwegen natuurlijk....... shit ze worden 3e!!!

Macedonië
2 ontmoetingen
2 gelijk
Saldo: 2-2

Laatste ontmoeting: 12/10/2005 Nederland-Macedonië 0-0 (WK-kwalificatie)
is dit trouwens het eerste WK waar het thuisland niet geplaatst is?

Group 4

Nigeria
South Africa
Equatorial Guinea
Sierra Leone

Edit: never mind:
South Africa, whose place at the tournament is already assured, will nonetheless compete in the preliminaries, which will also serve as qualifiers to the CAF Africa Cup of Nations in 2010. There they will meet no less a power than Nigeria, while Senegal and Algeria will also engage in an interesting Group 6.
Keyzer Wrote:Gelukkig wist Schotland het Frankrijk en Italië HE-LE-MAAL niet moeilijk te maken in de EK-kwalificatie... :roll:

Maar goed, je zou toch zeggen dat dit te doen moet zijn...

Tuurlijk wisten de Schotten dat en mede daardoor zaten ze bij de loting in pot 2. Het was echter wel 1 van de zwakste landen uit die pot.

Wel geinig dat de zwakste landen uit pot 1 (Griekenland) en pot 2 (Israël) bij elkaar in de poule zitten.. de Zwitsers lachen zich vast door met deze loting.
met van Basten als bondscoach gaan we dit echt NIET redden. al die 1-0 wedstrijden (in de laatste minuten en seconde gescoorde doelpunten) tegen de kleine kutlanden die we nu gewonnen hebben kunnen we niet herhalen tegen schotland en noorwegen. met van B als bondscoach verliezen we deze uitwedstrijden en spelen we gelijk uit tegen macedonie...

kortom maximaal 16 uit 8

omdat noorwegen en schotland ook tegen elkaar moeten en waarschijnlijk ook wel wat puntjes uit bij macedonie verliezen wordt het heel spannend en mogen we blij zijn dat we 2e worden....

na deze kwalificatiereeks voor het EK zie ik alles somber in..... hopelijk laat het EK zelf mij anders denken
Frits Wrote:met van Basten als bondscoach gaan we dit echt NIET redden. al die 1-0 wedstrijden (in de laatste minuten en seconde gescoorde doelpunten) tegen de kleine kutlanden die we nu gewonnen hebben kunnen we niet herhalen tegen schotland en noorwegen. met van B als bondscoach verliezen we deze uitwedstrijden en spelen we gelijk uit tegen macedonie...

kortom maximaal 16 uit 8

omdat noorwegen en schotland ook tegen elkaar moeten en waarschijnlijk ook wel wat puntjes uit bij macedonie verliezen wordt het heel spannend en mogen we blij zijn dat we 2e worden....

na deze kwalificatiereeks voor het EK zie ik alles somber in..... hopelijk laat het EK zelf mij anders denken

Je ziet 1 ding over het hoofd: van Basten stopt na het EK om trainer van Ajax te worden.
Ik hoop dat hij nog eerder stopt EN dat hij trainer wordt bij Ajax. :8: :8: :razz:
Hij was een weergaloze spits, maar hij is geen voetbaldier, zoals vele trainers. Van 1995 tot 2002 heeft hij 'voetbal' terzijde gelegd. Hij vond een nieuwe hobby in de golfsport. In 2003 kwam hij, nadat hij geslaagd was voor de cursus Coach Betaald Voetbal in dienst van Ajax, als hulptrainer bij de jeugd. Dat maakte blijkbaar indruk. Een jaar daarna vond de KNVB hem de meestgeschikte persoon om bondscoach te worden. Wat een giller is dat. 7 jaar niet meer omkijken naar voetbal, ff een cursusje volgen, een jaartje hulptrainer bij de jeugd en hoppaaaa op het hoogste podium. :letitallout:
En toch was Nederland aanwzeig op het WK en zal het aanwezig zijn op het EK
Bocaloca Wrote:En toch was Nederland aanwzeig op het WK en zal het aanwezig zijn op het EK

Dat mag ook wel met zoveel beschikbare spelers van Europese topclubs. Dat resultaat krijgen miljoenen ´bondscoaches´ voor elkaar. :roll:
Bocaloca Wrote:En toch was Nederland aanwzeig op het WK en zal het aanwezig zijn op het EK

het WK had hij moeten winnen met deze spelers. Ik hoop als ajacied zijnde dat hij met z'n eigenwijze gedrag NOOIT trainer van Ajax zal worden. Wat Peter Heerschop voorstelde lijkt me een veel beter plan. Hiddink met Oranje naar het WK en Marco met Rusland. 10 tegen 1 dat we dan europees kampioen worden
Ik hoor meer mensen over gunstige loting maar ik ben er ook niet zo heel blij mee. Schotland heeft gewoon een goeie ploeg met daarbij een veel grotere wil om te winnen. Tegen Noorwegen gaan we ook minstens 1 x op ons bek want daar kunnen we al helemaal niet tegen voetballen.

Groep Portugal, Zweden, Denemarken is idd helemaal ziek. Mischien dat als die groep heel spannend wordt dat daar de slechtste nummer 2 zit. (de 9e dus). Volgens mij wordt nu bij alle nummers 2 het resultaat tegen de nummer 6 van die poule weggestreept en dan wordt het puntenaantal en doelsaldo vergeleken met de nummer 2 van onze poule. Ik vind echter wel dat we toch wel met de betere van de kleintjes in de poule zitten (Ijsland), maar wel een ander soort voetbal. Misschien dat dat eens helpt.
IJsland is gewoon 2 keer simpel 1-0
Bredanaar Wrote:
Bocaloca Wrote:En toch was Nederland aanwzeig op het WK en zal het aanwezig zijn op het EK

Dat mag ook wel met zoveel beschikbare spelers van Europese topclubs. Dat resultaat krijgen miljoenen ´bondscoaches´ voor elkaar. :roll:

Maar Louis van Gaal niet....En Eriksson met Engeland op het WK amper en nu liggen ze er uit.
Zo goed is ons team niet...
Ik denk dat Nederland het op IJsland nog knap zwaar gaat krijgen..... Eigenlijk is het een kloten-poule, zowel Schotland, IJsland als Noorwegen zijn ploegen die het moeten hebben van hun (do or die) inzet en juist daar ontbreekt het bij Nederland vaak aan. Als het loopt kun je over Schotland en IJsland heenwalsen, als het niet loopt krijg je het heel lastig.... Hoeveel kwalificatiewedstrijden waarin 'het' loopt hebben we de laatste jaren gezien? ---> Dit wordt lastig.
Frits Wrote:
Bocaloca Wrote:En toch was Nederland aanwzeig op het WK en zal het aanwezig zijn op het EK

het WK had hij moeten winnen met deze spelers. Ik hoop als ajacied zijnde dat hij met z'n eigenwijze gedrag NOOIT trainer van Ajax zal worden. Wat Peter Heerschop voorstelde lijkt me een veel beter plan. Hiddink met Oranje naar het WK en Marco met Rusland. 10 tegen 1 dat we dan europees kampioen worden

Hiddink op het EK1996 en WK1998 geen kampioen, met een nog veel betere groep........4e als beste rangschikking, tevens de grootste nederlaag op een eindronde sinds Sint Juttemis achter z'n naam, proficiat! Met de andere landen wist hij ook al geen prijs te pakken, al deed hij het zeker niet slecht, maar om hem de hemel in te prijzen na een misstap van wat overschatte Engelsen die 8 van de 11 basisspelers misten en zo'n beetje de zwakste bondscoach allertijden hadden vind ik wat overdreven.
Even een tussenstand.

Nu Nederland praktisch geplaatst is, kunnen we eens kijken naar mogelijke tegenstanders en welke (top)landen het waarschijnlijk niet halen.

Azie: Japan en Australie (nr 1 en 2 Poule A) zijn zo'n beetje beide zeker van het WK. In poule B lijkt Zuid-Korea de rest te ontstijgen. Voor de nr 2 zijn Noord Korea, Saoudi Arabie en Iran elkaars concurrenten.

Oceanie: Nieuw Zeeland moet het opnemen tegen de nr. 5 van Azie. Hiervoor zijn vier kanshebbers voor aan te wijzen. Bahrein (poule A), Noord Korea, Saoudi Arabie en Iran (Poule B, één van deze drie zal zich rechtstreeks plaatsen voor het WK, de volgende moet tegen Bahrein en evt daarna Nieuw Zeeland)

2006: Japan, Australie, Iran, Zuid Korea en Saoudi Arabie. Kans is aanwezig dat in 2010 dezelfde vijf afgevaardigd zullen worden.

Zuid Amerika: De eerste vier plaatsen zich, de nr.5 speelt tegen nr.4 CONCACAF. Op 2/3 van de kwalificatie staat Paraguay (24p) comfortabel bovenaan. Brazilie (21p), Chili (20p) en Argentinie (19p) staan momenteel op veilige plekken. Uruguay (17p) staat op de playoffplaats, met drie punten voorsprong op Colombia en Ecuador.

2006: Brazilie, Argentinie, Paraguay en Ecuador.

Noord- en Midden-Amerika: 1,2 en 3 plaatsen zich. nr.4 tegen nr.5 Zuid Amerika. VS staat na drie van de tien wedstrijden eerste. Costa Rica volgt op een punt en Honduras op drie. Mexico staat momenteel op plaats vier, maar alles ligt nog open. Tropische verrassing Trinidad en Tobago staat 6e en laatste.

2006: Mexico, VS, Costa Rica en Trinidad & Tobago

Afrika: Naast Zuid Afrika nog vijf plaatsen voor de vijf poulewinnaars. Hebben in de laatste fase van de kwalificatie nog maar één wedstrijd gespeeld. Hier is dus weinig over te zeggen. Wat wel duidelijk is, is dat Angola zich niet nog een keer kan plaatsen, aangezien zij de tweede ronde niet zijn doorgekomen. Traditionele toppers in Afrika als Nigeria, Kameroen en Egypte hebben hun eerste wedstrijd niet weten te winnen. Zij waren al afwezig in 2006; er is dus duidelijk sprake van een machtsverschuiving in de voetbalmacht.

2006: Angola, Ivoorkust, Ghana, Tunesie en Togo

Europa: 13 plaatsen. In Poule 1 lijkt Portugal niet bij de eerste twee te eindigen. Zweden en Denemarken staan er gunstiger voor en ook Hongarije staat ruim boven Portugal.
In poule 2 is het spannender: Griekenland en Zwitserland strijden om de eerste twee plaatsen. Letland staat op kleine achterstand om voor een eventuele verrassing te zorgen.
Poule 3 lijkt voor Slowakije. Noord Ierland kan de surprise worden in deze poule. Polen kan gelijk komen met de Britten. Tsjechie lijkt het kind van de rekening te worden.
Poule 4: een tweestrijd tussen Duitsland en Rusland. Finland staat weinig verliespunten daarachter.
Poule 5: Spanje lijkt al zeker van de eerste plaats. Bosnie-Herzegovina lijkt verrassend genoeg de play-offs te gaan pakken, voor Belgie en Turkije.
Poule 6: Engeland staat ruim bovenaan. Kroatie en Oekraine lijken om de 2e plaats te strijden, hoewel ook Wit-Rusland zich daarin kan mengen.
Poule 7: Servie staat bovenaan, twee punten voor Frankrijk. Litouwen en Oostenrijk volgen op gepaste afstand. Roemenie presteert schandalig slecht.
Poule 8: Italie en Ierland staan 1e en 2e. Bulgarije volgt Ierland op 5 punten, maar heeft nog een wedstrijd tegoed.
Poule 9: Nederland is vrijwel zeker van het WK. Dit lijkt tevens de poule met de slechtste nr.2. De rest verspeelt teveel punten tegen elkaar.

2006: Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italie, Spanje, Nederland, Portugal, Kroatie, Polen, Oekraine, Tsjechie, Zweden, Zwitserland en Servie&Montenegro
Grootste verrassing gaat wss Portugal worden. Maar ik vind 't niet erg, laat die arrogante mannetjes maar eens thuis.
Belgie. Zo'n leuke lichting in 2010. Sad
Ik had het wel mooi gevonden wanneer Frankrijk het WK zou missen. Helaas dacht Ribery hier anders over.
Bij Belgie is het conflict tussen de oudjes en de jonkies te groot. Het gaat hem helaas niet worden, ondanks de beste lichting sinds tijden!
Portugal missen is natuurlijk een pluspunt voor Nederland, hoeveel nachtmerries ik daar wel niet over heb gehad #-o

Ik stem in voor een poule met Brazilie, Duitsland en Kameroen \Big Grin/
centre court Wrote:Belgie. Zo'n leuke lichting in 2010. Sad

Omdat Swerts, Pocognoli, Martens, Dembele, Vermaelen en Vertonghen het in de Nederlandse eredivisie leuk doen hebben ze opeens iets op een WK te zoeken? Undecided
Amor Fati Wrote:Portugal, Zweden en Denemarken in 1 poule is ook niet makkelijk

Gaat Koeman anders goed af. Hakkuh
Kompany, vandenborre, dufour, witsel, Fallaini
Pages: 1 2 3