FTM Forum

Full Version: Zorgtoeslag
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Weet iemand wanneer we de zorgtoeslag uitbetaald krijgen?
Geen idee... maar zoek ondertussen gerust een baan
Begint in december !
Yep voor 1 nov. opgestuurd = in dec, beuren.

Ik stuur niks op, max. 25.000 eur per jaar anders geen zorgtoeslag is natuurlijk belachelijk laag!
Netto of bruto?
Treesong Wrote:Geen idee... maar zoek ondertussen gerust een baan

Ik werk fulltime ja voor een stagevergoeding Icon_evil

Over 2,5 maand word ik officieel klokstaarder (als ik een baan vind) Wink
Hoef Wrote:Netto of bruto?

Bruto, anders had ik het ook wel gekregen, daar ik geen 25.000 netto heb.
Wel lachen... Ik werk voor een groot gedeelte op provisiebasis en aangezien ik dus nooit vooraf weet wat ik de komende maand verdien krijg ik zelfs een zorgtoeslag Big Grin Welgeteld het nuttige bedrag van 41,- =D> :roll:
Mijn vriendin werkt op een woongroep voor verstandelijk gehandicapten, geen vetpot dus. Zij krijgt volgens mijn berekeningen maar liefst 9 euro per maand terug.

In 2006 wordt echter wel minder ingehouden van je bruto salaris hetgeen ook het 1 en ander compenseert. Ik geloof dat de AWBZ premie of zoiets en werknemersdeel ziektekosten vervallen, maar dat weet ik niet zeker.
Marshall geeft dus zondag een rondje!
Ekslem Wrote:Mijn vriendin werkt op een woongroep voor verstandelijk gehandicapten, geen vetpot dus. Zij krijgt volgens mijn berekeningen maar liefst 9 euro per maand terug.

In 2006 wordt echter wel minder ingehouden van je bruto salaris hetgeen ook het 1 en ander compenseert. Ik geloof dat de AWBZ premie of zoiets en werknemersdeel ziektekosten vervallen, maar dat weet ik niet zeker.

Klopt, de inhouding 'ZFW 1,450%' komt te vervallen.
Ook logisch, waarom zou je het werkneversgedeelte voor het ziekenfonds moeten afdragen, als er geen ziekenfonds meer bestaat?

Grotere aanpassingen zitten in de particuliere sector. Normaal betaalde je daar voor kinderen tot en met 18 jaar gewoon premie, nu niet meer. En daarin zitten twee belachelijke dure afdrachten, die ook komen te vervallen.
Mukkus Wrote:Marshall geeft dus zondag een rondje!

Ehrm, Mukkus, hedde k u verteld van mijnen kostenpost over twee weken? Ik geloof van wel, niet?
Marshall Wrote:
Mukkus Wrote:Marshall geeft dus zondag een rondje!

Ehrm, Mukkus, hedde k u verteld van mijnen kostenpost over twee weken? Ik geloof van wel, niet?

Vergeten... :oops:
Dan geeft ik wel een rondje (maar dat hangt ervan af, hoeveel zakgeld ik van mijn vrouw meekrijg) :wink:
Mukkus Wrote:[
Klopt, de inhouding 'ZFW 1,450%' komt te vervallen.
Ook logisch, waarom zou je het werkneversgedeelte voor het ziekenfonds moeten afdragen, als er geen ziekenfonds meer bestaat?

Oftewel, iedereen gaat 1,450% meer verdienen? Big Grin
Marshall Wrote:
Mukkus Wrote:[
Klopt, de inhouding 'ZFW 1,450%' komt te vervallen.
Ook logisch, waarom zou je het werkneversgedeelte voor het ziekenfonds moeten afdragen, als er geen ziekenfonds meer bestaat?

Oftewel, iedereen gaat 1,450% meer verdienen? Big Grin

Nee, je blijft hetzelfde verdienen, alleen je houdt netto meer over.
Mukkus Wrote:Grotere aanpassingen zitten in de particuliere sector. Normaal betaalde je daar voor kinderen tot en met 18 jaar gewoon premie, nu niet meer. En daarin zitten twee belachelijke dure afdrachten, die ook komen te vervallen.

Tenzij je ervoor wilt zorgen dat de dekking net zo goed is als ie nu is... Dan moet je je weer gaan bijverzekeren..... Ik schat dat ik per saldo net zoveel (te veel) kwijt ben....
Aanvullende tandarts is geloof ik 18 euro pm. Bij Menzis dan, want volgens mij hebben die als eerste prijzen beschikbaar gesteld.
Mukkus Wrote:
Marshall Wrote:
Mukkus Wrote:[
Klopt, de inhouding 'ZFW 1,450%' komt te vervallen.
Ook logisch, waarom zou je het werkneversgedeelte voor het ziekenfonds moeten afdragen, als er geen ziekenfonds meer bestaat?

Oftewel, iedereen gaat 1,450% meer verdienen? Big Grin

Nee, je blijft hetzelfde verdienen, alleen je houdt netto meer over.

Oftewel, je verdient meer Wink Wat ik netto overhoud is wat ik verdien, mijn brutosalaris zal me een rotzorg zijn. Net als van die geintjes van een kleine opslag waardoor je precies in een hogere schaal komt en er dus op achteruit gaat... Netto=loon, bruto=loon + gestolen geld
nee wat jij verdient is ongeveer de helft van wat je maandelijks op je bankrekening gestort krijgt Wink
Op het einde van mijn salaris, houd ik altijd een stukje maand over #-o
Saartje Wrote:
Mukkus Wrote:Grotere aanpassingen zitten in de particuliere sector. Normaal betaalde je daar voor kinderen tot en met 18 jaar gewoon premie, nu niet meer. En daarin zitten twee belachelijke dure afdrachten, die ook komen te vervallen.

Tenzij je ervoor wilt zorgen dat de dekking net zo goed is als ie nu is... Dan moet je je weer gaan bijverzekeren..... Ik schat dat ik per saldo net zoveel (te veel) kwijt ben....

ik niet, ik betaal nu 261,60 euro per maand (waarvan ik de helft vergoed krijg door mijn werkgever) voor mij en de twee kleintjes. Denk niet dat ik dat straks ga betalen voor mij alleen. Dat weet ik eigenlijk wel zeker.
Kijk, een werkende vrouw scheelt een hoop...... en daarbij loopt er bij mij nog 1 koter meer rond..... Tis dat ik begin dit jaar ben overgestapt naar een goedkopere verzekeraar anders had ik op bijna 500 euries gezeten... nu iets van 420 geloof ik. Daarbij is de helft uiteraard voor rekening van de baas (wel bruto)...

Al met al blijft het een hoop geld....
te veel!

Mijn hele harem moet in die regeling, opflikkeren dus met 50% van doe dozen, alleen de veel gebruikte mogen blijven.