FTM Forum

Full Version: Seizoen 2008/2009
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
En nog even een wintertje afwachten maar we gaan weer beginnen in maart!
Op dit moment (9.21 uur 19-12-2007) nog:
GP Australië - 1e vrije training: start over 85 dagen, 14 uren en 43 minuten

Om dit forum weer wat nieuw leven in te blazen trappen we maar eens af met alvast een overzicht van de teams in 2008! De winter is namelijk DE periode om eens verder te babbelen over de achtergronden van F1! Wink

Team - Rijder(/s) zeker - Kanshebbers op zitje
Nieuwe rijders / verschuivingen
BMW Sauber - Nick Heidfeld / Robert Kubica
Ferrari - Felipe Massa / Kimi Raikkonen
Honda - Jenson Button / Rubens Barrichello
McLaren - Lewis Hamilton / Heikki Kovalainen
Red Bull Racing - David Coulthard / Mark Webber
Renault - Fernando Alonso / Nelson Piquet
Scuderia Toro Rosso - Sebastian Vettel / Sebastian Bourdais
Force India - Adrian Sutil - Ralf Schumacher / Tonio Liuzzi / Giancarlo Fisichella
Super Aguri - Takumo Sato / Anthony Davidson
Toyota - Jarno Trulli / Timo Glock
Williams - Nico Rosberg / Kazuki Nakajima


En hoe was het ook alweer?

Seizoen 2007
BMW Sauber - 9 Nick Heidfeld 10 Robert Kubica
Ferrari - 5 Felipe Massa 6 Kimi Raikkonen
Honda - 7 Jenson Button 8 Rubens Barrichello
McLaren - 1 Fernando Alonso 2 Lewis Hamilton
Red Bull Racing - 14 David Coulthard 15 Mark Webber
Renault - 3 Giancarlo Fisichella 4 Heikki Kovalainen
Scuderia Toro Rosso - 18 Vitantonio Liuzzi 19 Sebastian Vettel
Spyker - 22 Takuma Sato 23 Anthony Davidson
Super Aguri - 20 Adrian Sutil 21 Sakon Yamamoto
Toyota - 11 Ralf Schumacher 12 Jarno Trulli
Williams - 16 Nico Rosberg 17 Kazuki Nakajima
Hoe gaat die Piquet het doen denk je ? Kovalainen is natuurlijk 2e rijder achter Hamilton en ik verwacht (nog ??) minder van Alonso... zal wel weer tussen Raikkonen en Hamilton gaan....
Box Brother Wrote:Hoe gaat die Piquet het doen denk je ? Kovalainen is natuurlijk 2e rijder achter Hamilton en ik verwacht (nog ??) minder van Alonso... zal wel weer tussen Raikkonen en Hamilton gaan....

Ik denk dat Alonso( mede door wrok) het goed gaat doen . Hij geeft net dat beetje extra zodat Renault ook mee gaat doen voor de constructeurs.
verwacht ik eerlijk gezegd ook... Kovalainen verwacht ik de Massa van McLaren te worden. Rijdt zijn rondjes, zal voorin wel eens een podiumpje meepakken maar zal nooit Hamilton naar de kroon kunnen steken.
Wel moet je je verwachtingen van Hamilton bijstellen denk ik. Die gaat niet door het ijs zakken maar zeker niet aan alle verwachtingen voldoen...
Alonso heb ik idd wel hoge verwachtingen van. Met name omdat hij ook de man is die de Renault beter kan maken. Fisi en Kova konden weinig bijdragen met testresultaten en raceresultaten waarmee ze de Renault beter konden maken. Alonso kan dat wel.
Piquet kan wel eens leuk mee gaan doen. In ieder geval is dat een rijder die door zijn naam veel geld binnentrekt voor Renault en ook de auto wel beter kan maken met gericht, detaillistisch testwerk (wat in de USA heel gewoon is). Verder denk ik dat BMW weleens kan verbazen komend seizoen...
New Ferrari:
[Image: ferrarif2008launch1-lg.jpg]

New McLaren:
[Image: mclaren2008launch1-lg.jpg]

New BMW:
[Image: bmw2008launch1-lg.jpg]

New Toyota:
[Image: toyota2008launch1-lg.jpg]

New Honda:
[Image: honda2008launch1-lg.jpg]
Nummer 23, dat is voor McLaren wel ff geleden Wink
Toyota en BMW new cars toegevoegd
Ferrari oppermachting in eerste testrittren
Hahahaha, krijg eerst eens verstand van F1 voor je wat gaat roepen kerel!
Zie topic tests 2008.... ](*,) Undecided
Marshall Wrote:Hahahaha, krijg eerst eens verstand van F1 voor je wat gaat roepen kerel!
Zie topic tests 2008.... ](*,) Undecided

Zal het artikel van F1 Magazine wel ff opzoeken...heel verhaal van Olav Mol over waarom Ferrari de sterkste was in de testritten...maar ja die zal er ook wel geen verstand van hebben.
de sterkste of oppermachtig?
Hmmm hier staat de sterkste...
Depor Wrote:Ferrari oppermachting in eerste testrittren

hier oppermachtig
Depor Wrote:
Marshall Wrote:Hahahaha, krijg eerst eens verstand van F1 voor je wat gaat roepen kerel!
Zie topic tests 2008.... ](*,) Undecided

Zal het artikel van F1 Magazine wel ff opzoeken...heel verhaal van Olav Mol over waarom Ferrari de sterkste was in de testritten...maar ja die zal er ook wel geen verstand van hebben.

Sterkste en oppermachtig maakt nogal uit idd... Maarreh, wat mij betreft mag Ferrari alle tests domineren! No problem, dat is ook niet wat ik bedoel. Ik wil je graag duidelijk maken dat tests echt geen ruk zeggen over het seizoen. Een auto kan in de tests prima een vet snelle ronde rijden en tijdens de race volledig door het ijs zakken. Tests zeggen nul noppes nada over het komende seizoen.
Afgelopen seizoen reed Ferrari McLaren volledig weg tijdens de tests. Waren de ferrari's daardoor oppermachtig tijdens het seizoen? Nopes...
Maar als jij graag wilt geilen op een snelle ferrari tijdens een test, be my guest! Wink :dodgy:

Wat IK interessanter vind is om de tijden van dit jaar naast die van afgelopen jaar te leggen en zo te kijken naar de verschillen tussen de oude reglementen (incl hulpmiddelen) en nieuw/zonder.
Vorig jaar reed de top 1.19.4 met een enkele uitzondering Hamilton die 1.18.6 reed. Nu rijdt men op z'n snelst 1.19.5 met veel uit de top zelfs in de 1.20... Vind ik weer opvallend.
Marshall Wrote:
Depor Wrote:
Marshall Wrote:Hahahaha, krijg eerst eens verstand van F1 voor je wat gaat roepen kerel!
Zie topic tests 2008.... ](*,) Undecided

Zal het artikel van F1 Magazine wel ff opzoeken...heel verhaal van Olav Mol over waarom Ferrari de sterkste was in de testritten...maar ja die zal er ook wel geen verstand van hebben.

Sterkste en oppermachtig maakt nogal uit idd... Maarreh, wat mij betreft mag Ferrari alle tests domineren! No problem, dat is ook niet wat ik bedoel. Ik wil je graag duidelijk maken dat tests echt geen ruk zeggen over het seizoen. Een auto kan in de tests prima een vet snelle ronde rijden en tijdens de race volledig door het ijs zakken. Tests zeggen nul noppes nada over het komende seizoen.
Afgelopen seizoen reed Ferrari McLaren volledig weg tijdens de tests. Waren de ferrari's daardoor oppermachtig tijdens het seizoen? Nopes...
Maar als jij graag wilt geilen op een snelle ferrari tijdens een test, be my guest! Wink :dodgy:

Wat IK interessanter vind is om de tijden van dit jaar naast die van afgelopen jaar te leggen en zo te kijken naar de verschillen tussen de oude reglementen (incl hulpmiddelen) en nieuw/zonder.
Vorig jaar reed de top 1.19.4 met een enkele uitzondering Hamilton die 1.18.6 reed. Nu rijdt men op z'n snelst 1.19.5 met veel uit de top zelfs in de 1.20... Vind ik weer opvallend.

Niet oppermachtig maar wel Wereldkampioen! En ik geil altijd op Ferrari's natuurlijk
Gelukkig is er bijna niets meer over van die spuuglelijke Honda van vorig seizoen. Nu nog resultaten.