FTM Forum

Full Version: ALVES NAAR AZ...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7
25-12-2007 15:07


'Alves voor 18 miljoen naar AZ'

De kogel lijkt door de kerk. Afonso Alves gaat voor 18 miljoen euro van Heerenveen naar AZ.

Dit weet de website AZ-fanatics althans met zekerheid te melden.

Alves wilde afgelopen zomer al de overstap maken, maar toen wenste AZ niet te voldoen aan de vraagprijs van Heerenveen.

Alves bleef hierop bij Heerenveen, maar bleef lange tijd weg bij de club. Inmiddels heeft hij desalniettemin al weer elf keer gescoord voor de Friezen.

De Braziliaanse international moet bij AZ het spitsenkoppel Arveladze-Koevermans doen vergeten.
als het waar is is feyenoord de enige club die 4x tegen alves moet....
THE SHUFFLE Wrote:Dit weet de website AZ-fanatics althans met zekerheid te melden.

Bedenkelijke bron. Een fansite....

Wat gaat de 'serieuze pers' zeggen, als ik een website open met de naam 'Marco van Basten-fanatics' en ik met zekerheid weet te melden dat hij na het EK-trainer van Ajax wordt?

We zien het de komende maand wel...
De aanwijzingen dat Alfonso Alves deze winter de overstap naar AZ maakt worden steeds concreter. Welingelichte AZ-supporters melden dat het clubkostuum voor de Braziliaanse aanvaller reeds is besteld. Tegelijk met die voor de al eerder vastgelegde Héctor Moreno en Simon Poulsen.

Het is aannemelijk dat AZ en Heerenveen niet eerder dan 30 december de transfer bekendmaken. Op die dag spelen de Friezen namelijk de belangrijke wedstrijd tegen Feyenoord. AZ neemt het dan op tegen Heracles.
Vret Mien Gras Wrote:De aanwijzingen dat Alfonso Alves deze winter de overstap naar AZ maakt worden steeds concreter. Welingelichte AZ-supporters melden dat het clubkostuum voor de Braziliaanse aanvaller reeds is besteld. Tegelijk met die voor de al eerder vastgelegde Héctor Moreno en Simon Poulsen.

Het is aannemelijk dat AZ en Heerenveen niet eerder dan 30 december de transfer bekendmaken. Op die dag spelen de Friezen namelijk de belangrijke wedstrijd tegen Feyenoord. AZ neemt het dan op tegen Heracles.

welingelichte AZ-supporters....ik heb gehoord van een welingelichte FC Twente-supporter dat Engelaar zijn lease-auto heeft ingeleverd en in de winterstop de overgang maakt naar Ajax, als vervanger voor de in de zomer vertrokken Sneijder.

Geloof je mij?
Jou geloof ik nooit, als iemand anders het zou posten zou het bedenkelijk zijn.
Mocht het zo zijn dat Alves inderdaad naar AZ vertrekt, dan geloof ik niet dat hij de oplossing voor de problemen bij AZ.
Mukkus Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:De aanwijzingen dat Alfonso Alves deze winter de overstap naar AZ maakt worden steeds concreter. Welingelichte AZ-supporters melden dat het clubkostuum voor de Braziliaanse aanvaller reeds is besteld. Tegelijk met die voor de al eerder vastgelegde Héctor Moreno en Simon Poulsen.

Het is aannemelijk dat AZ en Heerenveen niet eerder dan 30 december de transfer bekendmaken. Op die dag spelen de Friezen namelijk de belangrijke wedstrijd tegen Feyenoord. AZ neemt het dan op tegen Heracles.

welingelichte AZ-supporters....ik heb gehoord van een welingelichte FC Twente-supporter dat Engelaar zijn lease-auto heeft ingeleverd en in de winterstop de overgang maakt naar Ajax, als vervanger voor de in de zomer vertrokken Sneijder.

Geloof je mij?

Ik geloof jou nog steeds niet, geloof jij de welingelichte AZ-supporters nu wel:

Quote:Afonso Alves maakt voor achttien miljoen euro de overstap naar AZ, meldt VI. De overgang werd twee weken geleden reeds beklonken. Het is echter nog onduidelijk voor welke duur Alves in Alkmaar tekent.
Met de komst van Alves hoopt AZ eindelijk een einde te maken aan de sportieve crisis waarin de club is geraakt. Vooral het afronden van kansen loopt, ondanks het aantrekken van Ari en Graziano Pellè, niet zoals gewenst.

Eerder leek Alves, de meest productieve spits van 2007, in augustus al de overstap naar het DSB Stadion te maken. Echter, op de slotdag van de transfermarkt geraakten de onderhandelingen tussen AZ en sc Heerenveen in een impasse. Als noodgreep kocht AZ daarom Mounir El Hamdaoui weg bij Willem II, maar de Marokkaan kon net als zijn collega-aanvallers vooralsnog niet imponeren.

Volgens het vandaag verschenen weekblad ontvangt Malmö FF circa 2,1 miljoen euro vanwege afspraken die zijn gemaakt bij de overgang van Alves naar Heerenveen.
waf Wrote:als het waar is is feyenoord de enige club die 4x tegen alves moet....
Uiteindelijk dus 3x... Net als Ajax Wink
gittermaster Wrote:
waf Wrote:als het waar is is feyenoord de enige club die 4x tegen alves moet....
Uiteindelijk dus 3x... Net als Ajax Wink

ajakkes heeft nog niet tegen alves gespeeld. :razz: kessler zal de transfer naar az nog wel een weekje tegenhouden en hem anders schorsen (gewoon zeggen dat je het verkeerd hebt ingevoerd) :wink:.

ik zou het overigens verstandig vinden van heerenveen om te bedingen dat alves niet opgesteld mag worden tegen heerenveen.
waf Wrote:ik zou het overigens verstandig vinden van heerenveen om te bedingen dat alves niet opgesteld mag worden tegen heerenveen.

Je bedoelt de Nelissen-constructie?
Vret Mien Gras Wrote:
Mukkus Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:De aanwijzingen dat Alfonso Alves deze winter de overstap naar AZ maakt worden steeds concreter. Welingelichte AZ-supporters melden dat het clubkostuum voor de Braziliaanse aanvaller reeds is besteld. Tegelijk met die voor de al eerder vastgelegde Héctor Moreno en Simon Poulsen.

Het is aannemelijk dat AZ en Heerenveen niet eerder dan 30 december de transfer bekendmaken. Op die dag spelen de Friezen namelijk de belangrijke wedstrijd tegen Feyenoord. AZ neemt het dan op tegen Heracles.

welingelichte AZ-supporters....ik heb gehoord van een welingelichte FC Twente-supporter dat Engelaar zijn lease-auto heeft ingeleverd en in de winterstop de overgang maakt naar Ajax, als vervanger voor de in de zomer vertrokken Sneijder.

Geloof je mij?

Ik geloof jou nog steeds niet, geloof jij de welingelichte AZ-supporters nu wel:

Quote:Afonso Alves maakt voor achttien miljoen euro de overstap naar AZ, meldt VI. De overgang werd twee weken geleden reeds beklonken. Het is echter nog onduidelijk voor welke duur Alves in Alkmaar tekent.
Met de komst van Alves hoopt AZ eindelijk een einde te maken aan de sportieve crisis waarin de club is geraakt. Vooral het afronden van kansen loopt, ondanks het aantrekken van Ari en Graziano Pellè, niet zoals gewenst.

Eerder leek Alves, de meest productieve spits van 2007, in augustus al de overstap naar het DSB Stadion te maken. Echter, op de slotdag van de transfermarkt geraakten de onderhandelingen tussen AZ en sc Heerenveen in een impasse. Als noodgreep kocht AZ daarom Mounir El Hamdaoui weg bij Willem II, maar de Marokkaan kon net als zijn collega-aanvallers vooralsnog niet imponeren.

Volgens het vandaag verschenen weekblad ontvangt Malmö FF circa 2,1 miljoen euro vanwege afspraken die zijn gemaakt bij de overgang van Alves naar Heerenveen.

En vret, wie geloof je nu? Begin mij maar te geloven totdat AZ of Heerenveen de transfer wereldkundig maakt....

bron: AD van gisteravond middernacht:

Quote:Nieuwe obstakels transfer

ALKMAAR - De transfer van Afonso Alves van Heerenveen naar AZ lijkt voorlopig van de baan. Beide clubs hebben gisteren urenlang onderhandeld, maar uiteindelijk zonder resultaat.
afbeelding vergroten Afonso Alves blijft voorlopig speler van Heerenveen. FOTO PICS UNITED
,,Er doemen steeds nieuwe obstakels op, waarbij AZ machteloos staat,’’ zei technisch directeur Marcel Brands van AZ gisteravond om kwart voor tien. ,,Zoals het er nu voorstaat, gaat de transfer niet door. We zijn zeer teleurgesteld. Voorlopig is er geen nieuwe afspraak gemaakt.’’

AZ heeft gisteravond vooral geprobeerd te bemiddelen tussen Heerenveen en het kamp-Alves, omdat die partijen onderling maar niet tot een akkoord konden komen.

Wat exact het probleem is, is niet bekend. Alves wil wél graag naar Alkmaar verhuizen, waar hij een 4,5 jarig contract kan tekenen. De door AZ te betalen transfersom zou liggen rond de achttien miljoen euro.

AZ heeft er het afgelopen halfjaar van alles aan gedaan om de transfer, nadat deze in de zomer op het laatste moment niet was doorgegaan, nieuw leven in te blazen. Zo heeft de Alkmaarse club de eerder danig bekoeld geraakte relatie met Heerenveen hersteld en is het eigen salarishuis aangepast. Alves kan daardoor bij AZ een salaris verdienen dat past bij uitzonderlijke topspelers. Ook met Alves zelf heeft de club van trainer Louis van Gaal altijd contact gehouden. Technisch directeur Marcel Brands heeft de spits afgelopen oktober zelfs een keer opgezocht bij een interland van de Braziliaanse nationale ploeg.

Voor Van Gaal is het (voorlopig) afketsen van de transfer een flinke streep door de rekening. De oefenmeester is namelijk al het hele seizoen duidelijk over wat hij als het probleem van AZ ziet.

,,Dat we zo laag staan ligt niet aan de speelstijl of de tactiek. Het ligt puur aan de afwerking. We scoren te weinig uit de kansen die we creëren,’’ zei Van Gaal vorige week na de nipte 1-0 thuiszege tegen Heracles.

In november liet de oefenmeester zich ook al eens ontvallen dat zijn club ‘met Alves erbij nu met twee vingers in de neus bovenaan had gestaan in plaats van in de middenmoot’.

Ook toen sprak Van Gaal al zijn hoop uit om Alves alsnog in de winterstop bij de selectie te voegen. Hij maakte wel één kanttekening. ,,Als Alves in januari alsnog komt, dan gaan er weer andere dingen spelen. Spelers moeten dan nog leren hoe ze Alves moeten aanspelen. In een zomerse aanloop van vijf, zes weken had je dat al heel goed kunnen inslijpen.’’

Sinds het begin van de onderhandelingen heeft AZ ingezet op een akkoord voor 7 januari. Later was eigenlijk geen optie, omdat de maand januari de maand is waarin het moet gebeuren.

Na de uitbeurt bij Ajax wachten tot begin februari achtereenvolgens ontmoetingen met De Graafschap, Heerenveen, NAC, Willem II, Feyenoord en PSV als tegenstanders. Na die reeks weet AZ of er sprake is van een verloren seizoen, of dat de aansluiting met de top alsnog is gemaakt.

AZ zou volgens de Franse media in gesprek zijn met voormalig Heerenveen-aanvaller Lasse Nilsson. De Zweed staat op dit moment bij Saint-Etienne onder contract. ,,Maar Lasse Nilsson wordt het zeker niet,’’ zegt Brands. ,,We zijn wel met een alternatief bezig, maar ook die komt waarschijnlijk niet naar Alkmaar.’’

Dat betekent overigens dat het nog niet rond kan komen. Heerenveen en AZ zijn eruit, maar de zaakwaarnemers van Alves willen waarschijnlijk (opeens?) geld zien van Heerenveen uit die 18 miljoen.

We wachten verder rustig af.
Volgens een AZ-insider:

Quote:VI was al 2 weken op de hoogte, dat het rond was tussen AZ Heerenveen en Alves zelf. Het bedrag klopt 18 miljoen Euro. Dus dat werd als primeur gebracht, want er mocht volgens de zaakwaarnemers onderhandeld worden. Alles was voor Alves persoonlijk al geregeld: een huis, de verzekeringen bij Loyds, het shirt jawel nummer 19, de keuring door dokter Barentz Maar... nu kwamen de eisen van de zaakwaarnemers zelf (4 personen) en dat slaat alles. Zij eisen een bedrag van 10 miljoen Euro. Bovendien moet Malmo ook nog een bedrag van 2 miljoen Euro ontvangen. Je kunt je voorstellen dat Heerenveen woedend is. Niemand van Heerenveen AZ en Alves zelf hadden dit verwacht. AZ heeft getracht nog te bemiddelen tussen Heerenveen en deze mafiose zaakwaarnemers, maar het was zinloos.
Echt zoals de zaken er nu voorstaan is het sprookje Alves definitief voorbij. Ook de zalvende woorden van Scheringa ( weet je nog bij Van Hanegem) Het komt goed!!! zullen dit maal niet klinken. Alves zou dit soort lieden onmiddellijk moeten wegschoppen, maar daar is het nu te laat voor. Na de zeperd tegen Excelsior wederom een enorme deceptie voor iedereen, die AZ een warm hart toedraagt."

Ik ga ook zaakwaarnemer worden....
Dat die Alves die achterlijke apen eens onder hun kloten schopt. Wat een slappe zak zeg!
Volgens VI.nl is het al rond:

Alves, Hertha BSC Berlin - 30/12/1974
Alex Alves, Denizlispor -
Orestes, Naval - 24/03/1981
Diego Alves, UD Almería - 24/06/1985
André Cruz, Goiás - 20/09/1968
Elias, Paços Ferreira - 04/09/1981
Pedro Silva, Sporting Lissabon - 25/04/1981
Daniel Alves, Sevilla - 06/05/1983
Anderson, União Leiria - 10/01/1983
Bilica, 1. FC Köln - 04/01/1979
Kiko, Paços Ferreira - 24/08/1978
Edmundo, Figueirense - 02/04/1971
Caio, Palmeiras - 29/05/1986
Jailson, - 16/06/1981
Daniel, Gil Vicente - 29/03/1987
Fabinho, Toulouse - 10/01/1980
Marco Ferreira, Benfica -
Lino, FC Porto - 01/06/1977
Afonso Alves, AZ - 30/01/1981Candido Costa, Belenenses - 30/08/1981

:-k

:wink:
Az heeft al een andere speler op het oog....... Wink

Quote:'Bod van zes miljoen euro op Amrabat'
VVV-Venlo heeft een behoorlijk bod op Nordin Amrabat gekregen, zo weet Allesheejisvvv te melden. De fansite weet dat naar eigen zeggen voor 100% zeker. Het zou gaan om een binnenlands bod van zes miljoen euro. VVV-Venlo neemt het bod in overweging.

Volgens voorzitter Hai berden beginnen de knieën pas te knikken bij een bod rond de tien miljoen euro. Hoe dit bod verwerkt zal worden is dus de vraag.
Vette pic.

[Image: 20080105110310_20071107170817_2007110208..._alves.jpg]
Koppige Alves houdt transfer AZ tegen'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zondag, 6 januari om 09:47

Dit weekeinde liet Marcel Brands, technisch directeur van AZ, al ontvallen dat hij weinig hoop had op de komst van Afonso Alves. De oorzaak van de strubbelingen rondom de transfer van de aanvaller van SC Heerenveen ligt volgens De Telegraaf bij de speler zelf. Klik hier! De ochtendkrant meldt dat de Braziliaan recht heeft op een percentage van rond 15 procent van de transfersom. Heerenveen moet daarnaast ook nog eens bij een transfer twee miljoen euro overmaken aan voormalig werkgever Malmö FF.

Beide clubs zouden het in grote lijnen eens zijn over een transfersom van achttien miljoen euro, maar door de eerdergenoemde oorzaken houden de Friezen een veel lager bedrag over. AZ voldoet aan de financiële wensen van de aanvaller, die echter weigert in te gaan op het verzoek van Heerenveen om af te zien van zijn deel.
Bocaloca Wrote:Koppige Alves houdt transfer AZ tegen'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zondag, 6 januari om 09:47

Dit weekeinde liet Marcel Brands, technisch directeur van AZ, al ontvallen dat hij weinig hoop had op de komst van Afonso Alves. De oorzaak van de strubbelingen rondom de transfer van de aanvaller van SC Heerenveen ligt volgens De Telegraaf bij de speler zelf. Klik hier! De ochtendkrant meldt dat de Braziliaan recht heeft op een percentage van rond 15 procent van de transfersom. Heerenveen moet daarnaast ook nog eens bij een transfer twee miljoen euro overmaken aan voormalig werkgever Malmö FF.

Beide clubs zouden het in grote lijnen eens zijn over een transfersom van achttien miljoen euro, maar door de eerdergenoemde oorzaken houden de Friezen een veel lager bedrag over. AZ voldoet aan de financiële wensen van de aanvaller, die echter weigert in te gaan op het verzoek van Heerenveen om af te zien van zijn deel.

Da's het beleid van Heerenveen. Als je zelf weg wilt, moet je afzien van dat percentage....
als zijn zaakwaarnemers dus geen vuile honden zijn, is hij het zelf wel.

dit neemt echt dramatische vormen aan, en ik ga ervan uit dat deze transfer linksom of rechtsom door moet gaan, anders houd je echt een onwerkbare situatie over.

hoe goed hij ook is, ik ben blij dat feyenoord deze maffioso ofwel door maffioso omgeven zaadstengel niet kan betalen.

nu weer dit nieuws ergens opgepikt...

Quote:'City koopt Alves voor 18,8 miljoen euro' Tell-a-Friend print nieuwsartikel


--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 6-jan-2008 14:13

Afonso Alves (foto, rechts) verhuist van SC Heerenveen naar Manchester City. Volgens The Sunday Mirror betaalt City veertien miljoen pond (18,8 miljoen euro) voor de Braziliaan.

Begin november berichtte De Telegraaf al over een akkoord tussen City en SC Heerenveen. Uit vrees om de werkvergunning niet rond te krijgen, haakte de Engelse subtopper af.

‘Het is mijn droom om in de Premier League te spelen,’ zegt Alves in The Sunday Mirror. ‘Dat helpt me ook om in beeld te blijven bij de Braziliaanse nationale ploeg. Met Brazilië speelde ik in juni op Wembley, een fantastische ervaring. Als ik me nu meld bij de nationale ploeg en ik vertel mijn collega-internationals voor welke club ik uitkom, dan lachen ze me uit.’ (MA)
Quote:Als ik me nu meld bij de nationale ploeg en ik vertel mijn collega-internationals voor welke club ik uitkom, dan lachen ze me uit.’ (MA)

Wat een respect voor de club die je niet uit heeft gekotst wanneer ze dat makkelijk konden doen. Laat hem maar lekker gaan en de eerstvolgende wedstrijd ernstig zijn been breken :crazy:
Lamme Lennie Wrote:
Quote:Als ik me nu meld bij de nationale ploeg en ik vertel mijn collega-internationals voor welke club ik uitkom, dan lachen ze me uit.’ (MA)

Wat een respect voor de club die je niet uit heeft gekotst wanneer ze dat makkelijk konden doen. Laat hem maar lekker gaan en de eerstvolgende wedstrijd ernstig zijn been breken :crazy:

Dat is een oude quote van 1 van zijn zaakwaarnemers, in de tijd van 'slavendrijvers' en 'nazi-supporters'. Die oude qoute wordt nu weer aangehaald in de engelse krant.

Alves kan overigens beter zeggen: "Als ik me meld bij de nationale ploeg en ze horen wie mijn zaakwaarnemer is, lachen ze me uit...."
Afonso Alves was er maandagochtend niet bij toen zijn ploeggenoten van SC Heerenveen de eerste training van 2008 afwerkten. De clubleiding heeft de Braziliaan verzocht in Brazilië te blijven.

Heerenveen heeft Alves vrijaf gegeven 'om de rust te bewaren', zo legt de club uit op haar website. Ook komend weekeinde hoeft de topscorer zich niet te melden als de Friezen op bezoek moeten bij FC Utrecht.

'Dat is een bewuste keuze', legt directeur Yme Kuiper uit. 'De vele geruchten brengen een boel rumoer met zich mee en daar is in Heerenveen niemand bij gebaat, ook Alves zelf niet.'

Alves wil weg bij SC Heerenveen. De club en speler hadden zelfs al een akkoord met AZ over een transfersom van achttien miljoen euro en een contract voor 4,5 jaar, maar voorlopig lijkt deze overgang van de baan omdat beide clubs alsnog een geschil kregen over een extra vergoeding voor de 26-jarige spits.
In Alkmaar begint nu de training (14:30), misschien staat ie daar op het veld. AZ heeft vandaag haar jaarlijkse nieuwsjaarsborrel met de presentatie van een nieuwe spits(?) en in Heerenveen is een persconferentie (iig met de presentatie van de nieuwe aanwinst Christian Grindholm).

Als Alves (of een andere trefzekere spits), dan stapt Louis van Gaal op......leuke middag voor de boeg.

AZ = Alkmaarse Zeepbel
VI = Verkeerde Informatie
Volgens engelse media heeft Heerenveen en de zaakwaarnemers van Alves gisteren geonderhandeld met Middlesbrough....

Ik zou zeggen: doen. Kan ie 19 januari mooi afscheid nemen, vooraf aan de wedstrijd Heerenveen - AZ. Wink
geonderhandeld ja?
Ekslem Wrote:geonderhandeld ja?

ja, of is het 'ondergehandeld'? :wink:
Interseert me geen fluit, zo lang het binnenkort maar is afgehandeld Xtragaap4de
Treesong Wrote:Interseert me geen fluit, zo lang het binnenkort maar is afgehandeld Xtragaap4de

Ben ik met je eens, maar in een Heerenveen-shirt zien we hem niet meer. Eindelijk rust, zowel voor de club, de spelersgroep als wel voor de supporters.
Afonso Alves lijkt niet van plan zijn carrière voort te zetten in Nederland. De Braziliaanse spits van SC Heerenveen heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar Engeland of Turkije, zo meldt hij op zijn eigen website. Van AZ wordt met geen woord gerept.

Alves bevestigt dat zowel Manchester City als Fenerbahçe twintig miljoen voor hem over heeft. 'Ik heb de afgelopen dagen bij familie en vrienden in Belo Horizonte doorgebracht en keer op 7 januari terug naar Nederland. Ik hoop mijn transfer naar een van de geïnteresseerde clubs dan af te ronden.'

Alves denkt dat het voor zijn toekomst als international beter is te verkassen naar een club buiten Nederland. 'Ik wil mijn werk voortzetten en in beeld blijven bij bondscoach Dunga. Ik wil me opwerken tot basisspeler in de Braziliaanse nationale ploeg.'

De woorden van Alves, of het ontbreken van AZ als serieuze gegadigde in zijn commentaar, zullen in Alkmaar hard aankomen. AZ-voorzitter Dirk Scheringa had het maandag op de nieuwjaarsreceptie nog over een ingewikkelde situatie, maar zei dat zijn club het nog niet had opgegeven.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7