FTM Forum

Full Version: Vitesse vs Utrecht
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Vitesse sluit het jaar morgen in Gelredome af tegen FC Utrecht.

Morgen sluit Vitesse het eerste deel van het seizoen af met de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht, het laatste optreden in 2007. „We hoeven niet te zeggen dat het een belangrijke wedstrijd is”, aldus De Mos. „Want dat zal tot het eind van de competitie elke wedstrijd zijn. Voor alle ploegen, van de nummer een tot en met achttien. Iedereen kan van iedereen win­nen. Dat komt doordat de topploe­gen minder aan het worden zijn. En in de subtop zie je ploegen die zich doorontwikkelen, zoals FC Twente, Heerenveen en Roda JC.”
Vitesse heeft donderdagavond een nieuwe start gemaakt. Met een nieuw en aanvallender systeem won de ploeg van De Mos met 2- 1 bij NAC Breda. „Wat je meeneemt uit die wedstrijd, is dat er een ploeg stond die voor elke meter wilde vechten”, aldus de gelouter­de trainer. „En we hebben de mooiste goal gemaakt sinds ik bij Vitesse ben”, refereerde hij aan de 0-2 van Harrie Gommans. „We hebben het zojuist teruggezien op video. Het was een aanval over der­tien schijven, zonder dat er ie­mand van NAC tussen zat.”

En: „We hebben nu een elan waar­op we verder kunnen bouwen. Als we definitief aansluiting willen krijgen met de ploegen in het lin­kerrijtje, dan moeten we zondag winnen. Dan komen we in pun­ten gelijk met Utrecht.” De Mos kan morgenmiddag geen beroep doen op de geblesseerden Cees Keizer, Anduele Pryor en Mi­chael Jansen. Sébastien Sansoni zit zijn schorsing van een wedstrijd uit, na zijn rode kaart ( twee keer geel) in Breda. De Fransman was juist door De Mos naar de achter­ste linie geschoven, om voor een betere opbouw te zorgen. Giovanny Espinoza zal Sansoni vervangen. De verdediger uit Ecua­dor kampt met een buikspierbles­sure. Hij trainde gisteren apart van de groep, net als Pryor. „Hij is een echte prof”, aldus De Mos. „Hij kan met pijn voetballen en hij weet dat dat nu nodig is.”

Mocht Espinoza toch niet inzet­baar zijn, dan draaft Kevin van Diermen waarschijnlijk op naast Civard Sprockel in het hart van de Arnhemse defensie. Logischerwijs houdt De Mos ver­der vast aan het winnende elftal van donderdag. Gommans staat na zijn sterke rentree opnieuw naast Mads Junker in de spits. „Het was voor mij een heerlijke avond”, al­dus Gommans, die scoorde en een aandeel had bij de andere treffer van Vitesse. „Ik moet deze lijn nu doortrekken en dat geldt ook voor de ploeg. Ik ben ervan overtuigd dat het goed komt, als we op deze manier blijven spelen. Als we ook tegen Utrecht drie punten pakken, dan kunnen we het jaar met een goed gevoel afsluiten.”
1-0 Gommans, assist Kolk
1-1 door Nelisse (Dickoh) of door Dickoh (v. Dijk)...