FTM Forum

Full Version: SC Heerenveen vs Feyenoord
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Feyenoord kan zich zondag tot winterkampioen kronen. De ploeg van Bert van Marwijk heeft aan een overwinning in Heerenveen genoeg om het jaar als koploper te besluiten.


Aan de vooravond van die wedstrijd, alweer de derde in een week, werd het woord ‘winterkampioen’ niet door de trainer in de mond genomen. Liever concentreerde hij zich op de lastige klus die zijn ploeg zondag in Friesland moet klaren. Om zo’n fit en scherp mogelijk elftal aan de aftrap te krijgen, laste hij vrijdag een rustdag in voor de basisspelers.


Dat Van Marwijk vrijdagmiddag niet al te lang stil stond bij de stand van de ranglijst was niet zo verwonderlijk. Feyenoord kan dan winterkampioen worden, aan die vermelding valt niks te ontlenen. Het karakter van de trainer is er niet naar om er heel warm of koud van te worden, want meer dan officieuze titel is het niet. En daarnaast, Feyenoord is ook nog eens negentig zware minuten verwijderd van die ‘titel’. De ploeg mag in eigen stadion dan ongenaakbaar zijn, aan de prestaties op vreemde bodem kan minder vertrouwen worden ontleend. De zege in Nijmegen van afgelopen zondag was positief, maar de nederlagen in Eindhoven, Twente en Groningen staan nog vers op het netvlies.

Om zijn ploeg optimaal te preparen op de confrontatie in Friesland koos Van Marwijk ervoor zijn basiselftal een dag vrijaf te geven. Zo kort voor het treffen in Heerenveen heeft zijn ploeg meer aan rust dan aan trainingsarbeid, redeneerde hij. ‘Ik heb het idee dat het een aantal spelers aan scherpte ontbreekt. Ik heb het ook met de medische staf overlegd en besloten de jongens vrij te geven. Dat moet juist tot een maximale voorbereiding bijdragen voor de laatste wedstrijd voor de mini winterstop aanbreekt.’

Die winterstop zal Feyenoord onder andere aanwenden om de ploeg proberen te versterken, zei Van Marwijk. ‘Maar het moet wel een speler van toegevoegde waarde zijn. De club wil een maximale inspanning doen om de ploeg sterker te maken. Maar dat garandeert niet dat er spelers bijkomen. Ik wil bijvoorbeeld Ooijer er graag bij hebben, maar die mag niet weg bij zijn club. Als we dan met een speler van minder kaliber genoegen moeten nemen, moet je het in mijn ogen niet doen. Het elftal sterker maken moet het uitgangspunt zijn.’

Vermoedelijke opstelling Feyenoord:
Timmer; Lucius, Hofland, Bahia, De Cler; Sahin, De Guzman, Van Bronckhorst; Slory, Makaay en Lee.
Alves en Prager zijn er niet bij na het uitvallen tegen Roda. Bradley en Breuer geschorst. Bak Nielsen twijfel. weet jij er meer over Muk? Vind dat een sterke verdediger.

Feyenoord zal er wat anders uitzien dat de afgelopen weken en dus ook als de opstelling die VMG hierboven post. Bruins óf Hofs speelt sowieso en sluit niet uit dat ze beide spelen ten koste van Slory en Lee. Kwestie van tijd voordat Greene in de ploeg komt(liefst als back ipv boem boem theo), maar verwacht dat Bertje daarmee wacht tot na de winterstop.
Ik heb geen flauw idee, CC. Veel 'waarschijnlijk', 'misschien' en 'mogelijk inzetbaar'.

Quote:
Verbeek moet flink puzzelen tegen Feyenoord
29 december 2007
Een gehavend Heerenveen neemt het morgen in eigen stadion op tegen koploper Feyenoord. Verbeek kan tegen de Rotterdammers zeker niet beschikken over Bradley, Roorda, Breuer en Prager, terwijl het meespelen van Bak-Nielsen, Vandenbussche, Jong-A-Pin en Alves onzeker is. Verbeek beslist dan ook pas op de wedstrijddag met welke elf spelers hij aan het thuisduel tegen Feyenoord begint.

Gianni Zuiverloon keert tegen Feyenoord terug van een schorsing. Gianni Zuiverloon keert tegen Feyenoord terug van een schorsing.
De Rotterdammers, die al negen jaar niet meer wisten te winnen in Friesland, mogen zich bij een positief resultaat winterkampioen noemen. De mannen van trainer Gertjan Verbeek moeten dat zien te voorkomen, maar moeten het in ieder geval stellen zonder de geschorsten Bradley en Breuer en de geblesseerden Prager en Roorda. Bovendien is het meespelen van Afonso Alves (hamstring) onzeker. Ook achter de namen van Calvin Jong-A-Pin (knie en enkel) en doelman Vandenbussche (knie) staan vraagtekens

Een meevaller is het voorspoedige herstel van Kristian Bak Nielsen en de terugkeer van de zieke Jeroen Drost en Zuiverloon die tegen Roda JC geschorst was. De Deen trainde gisteren en vandaag weer mee, is nog niet pijnvrij, maar zou mogelijk kunnen spelen. Door de afwezigheid van Bradley, Roorda en Prager moet Verbeek vooral aan het middenveld sleutelen. De kans dat Niek Loohuis tegen Feyenoord zijn eredivisiedebuut maakt, is daarom aanwezig.

Verbeek kon en wilde vanochtend na de laatste training voor het duel tegen Feyenoord dan ook geen opstelling prijsgeven. De trainer wacht tot morgen met het maken van zijn basiself, maar dat hij flink moet schuiven en improviseren om een representatief elftal op de been te brengen is op voorhand zeker.

Feyenoord-trainer Bert van Marwijk heeft vrijdag tien beoogde basisspelers een vrije dag gegeven. De oefenmeester hoopt op die manier de scherpte in het elftal terug te krijgen voor de belangrijke uitwedstrijd tegen SC Heerenveen. ,,Ik wil dat we ons maximaal voorbereiden en dat iedereen zo fit mogelijk is'', aldus de coach. ,,Ik had de laatste weken het idee dat een aantal spelers niet echt scherp meer was. Daarom heb ik bijna mijn hele elftal vrij gegeven.''

Afonso Alves komt tegen Feyenoord waarschijnlijk niet in actie. De Braziliaan heeft last van een hamstringblessure. Afonso Alves komt tegen Feyenoord waarschijnlijk niet in actie. De Braziliaan heeft last van een hamstringblessure.

Feyenoord heeft al 360 minuten geen doelpunt meer geïncasseerd. FC Groningen-aanvaller Marcus Berg was een maand geleden - op 25 november - de laatste speler die doelman Henk Timmer wist te passeren in het met 3-2 gewonnen thuisduel met de Rotterdammers.

De Rotterdammers presteren dit seizoen vooral sterk in eigen huis. Acht duels leverden 22 punten op. Uit is een ander verhaal. De ploeg van Bert van marwijk ging op vreemde bodem al drie maal onderuit en speelde één maal gelijk. Heerenveen kan bovendien vertrouwen putten uit de goede thuisreeks tegen de Rotterdammers. De laatste zege van Feyenoord in Friesland dateert namelijk alweer van negen jaar geleden.

bron: <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sc-heerenveen.nl">http://www.sc-heerenveen.nl</a><!-- w -->
Hmm.. veel afwezigen bij Heerenveen. Slechts 2-1 dan, want Feyenoord heeft op mij totaal geen indruk gemaakt in Nijmegen, normaal gesproken winnen ze dit ook niet als Heerenveen een paar spelers moet missen. En voordat we weer met jij-bakken komen... PSV en Ajax hebben bij voorbaat net zo goed weinig winstkansen als ze uit moeten naar een subtopper.
0-1 Slory, tegen de verhouding in volgens Langs de Lijn..
1 kans, 1 goal.

Heerenveen meer kansen, en een pingel onthouden, feyenoord doorgaans met 10 man in de eigen 16....
Sibon 1-1 \Big Grin/ \Big Grin/
Duidelijk een punt gewonnen, erg sterk heerenveen. nog niet vaak een ploeg 90 min lang druk zien zetten. is duidelijk dat feyenoord daar moeite mee heeft. al met al zuur dat de 1-1 zo laat valt, maar niet meer dan verdiend. conclusie: 1 punt meer dan normaal in heerenveen gepakt.Smile
Mukkus, was er nog veel strijd en spanning?
centre court Wrote:Duidelijk een punt gewonnen, erg sterk heerenveen. nog niet vaak een ploeg 90 min lang druk zien zetten. is duidelijk dat feyenoord daar moeite mee heeft. al met al zuur dat de 1-1 zo laat valt, maar niet meer dan verdiend. conclusie: 1 punt meer dan normaal in heerenveen gepakt.Smile

ik begin het toch een beetje schandalig te vinden dat getrut in die uitwedstrijden. waarom gaan we niet gewoon voetballen in zo'n uitwedstrijd? wij zijn toch godverredomme feyenoord? kunnen we er toch net zo opkletsen als in de eigen kuip? daar speelden we heerenveen een helft helemaal ondersteboven. en hier weer een beetje het zoveelste potje broekpoepvoetbal. Puke
waf Wrote:
centre court Wrote:Duidelijk een punt gewonnen, erg sterk heerenveen. nog niet vaak een ploeg 90 min lang druk zien zetten. is duidelijk dat feyenoord daar moeite mee heeft. al met al zuur dat de 1-1 zo laat valt, maar niet meer dan verdiend. conclusie: 1 punt meer dan normaal in heerenveen gepakt.Smile

ik begin het toch een beetje schandalig te vinden dat getrut in die uitwedstrijden. waarom gaan we niet gewoon voetballen in zo'n uitwedstrijd? wij zijn toch godverredomme feyenoord? kunnen we er toch net zo opkletsen als in de eigen kuip? daar speelden we heerenveen een helft helemaal ondersteboven. en hier weer een beetje het zoveelste potje broekpoepvoetbal. Puke

gedeeltelijk mee eens. v. marwijk heeft zelf al eens aangegeven dat hij feyenoord vol onder druk zou zetten als hij de tegenstander zou zijn. je ziet in uitwedstrijden bij bijv heerenveen groningen en twente dat die tegenstanders dat durven, kunnen en dus ook doen. in de kuip durven ze 't niet en krijgt feyenoord een wedstrijd die 't graag wil. het passieve spel baart me echter wel zorgen. dacht dat we verder zouden zijn.
Och Feyenoord is toch mooi gedeeld eerste met PSV. Deze eerste seizoenshelft spelen alle clubs van de top-3 wisselvallig. Met de kwaliteiten die ze alledrie hebben moet er veel meer in zitten. De subtopploegen (Groningen, Heerenveen, Twente en Roda) zitten er momenteel erg dicht achter en speelt met kwalitatief minder spelersmateriaal vaak mooier en beter. Feyenoord is dit seizoen helemaal opnieuw begonnen; dat ze nog niet constant op hoog niveau spelen is logisch; dat moet er nog inslijpen.