FTM Forum

Full Version: De Graafschap vs AZ
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
De Graafschap kan morgenavond geen beroep doen op Stephan Keller vanwege zijn 5e gele kaart die hij kreeg in de laatste minuten van het duel De Graafschap- Vitesse. AZ kan daarentegen wel Demy de Zeeuw inzetten. De KNVB schold zijn rode kaart van de wedstrijd Ajax-AZ kwijt.

Over de rode kaart van de Zeeuw is veel te doen geweest. Scheidsrechter Luinge gaf hem rood na overleg met zijn grensrechter toen hij een bal van Huntelaar die de doellijn al gepasseerd had met de hand weg sloeg. De bal zou de doellijn nog niet gepasseerd hebben en daarom kreeg Ajax een penalty met de rode kaart voor AZ. TV-Beelden en foto’s toonden echter aan dat het arbitrale duo het mis had. Gisterenavond sprak de tuchtcommissie de Zeeuw vrij en kan dus gewoon meespelen in Doetinchem.

Ook kan AZ-trainer Louis van Gaal weer een beroep doen op Kew Jaliens. De verdediger was enige tijd geblesseerd en werd in de achterhoede tegen Ajax (6-1 nederlaag) node gemist.

Quote:Demy de Zeeuw is maandagavond vrijgesproken door de tuchtcommissie van de KNVB. In Zeist heeft AZ met beelden aangetoond dat de bal tijdens Ajax-AZ al over de lijn was op het moment dat De Zeeuw (die rood kreeg) met de hand naar de bal ging. De middenvelder van AZ is daardoor woensdag inzetbaar tegen De Graafschap.

Scheidsrechter Luinge stuurde De Zeeuw zondag met een rode kaart van het veld en kende Ajax een strafschop toe.

Quote:Grétar Steinsson verhuist per direct van AZ naar Bolton Wanderers, meldt De Telegraaf. Beide clubs hadden volgens de ochtendkrant al overeenstemming bereikt over een transfersom van vier miljoen euro en nu is de IJslander ook akkoord met de Engelse club.

De 26-jarige verdediger bereikte een akkoord over een contract voor drie jaar, met een optie voor nog een seizoen.

Quote:De resultaten van AZ vallen dit seizoen, vergeleken met de voorgaande jaren tegen. Daarnaast lijkt de club er voor de tweede keer in een half jaar tijd niet in te slagen om Afonso Alves over te nemen van sc Heerenveen. Desalniettemin denkt Louis van Gaal er niet aan om AZ te verlaten, voordat zijn contract afloopt.
De oefenmeester heeft het nog steeds naar zijn zin in Alkmaar. “Ik heb met mijn volle verstand een contract getekend waar ik nog steeds achtersta”, zegt hij in Sportweek. “Ik heb gekozen voor de mentaliteit van deze club. Voor de filosofie en de manier van omgaan met mensen. AZ, Altijd Zichzelf. Dat bevalt me.”
Van Gaal heeft ook begrip voor het feit dat Alves zo goed als onhaalbaar is voor de Eredivisionist. “Ik weet dat het moeilijker is voor AZ om dit soort transfers te doen. Om met deze club naar de top te gaan, vergt meer tijd, meer geduld. En dat heb ik eigenlijk niet. Maar we willen hier een topclub van maken en dat gaat nou eenmaal niet binnen een jaar of twee.”