FTM Forum

Full Version: Feyenoord vs FC Twente
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Quote:FC Twente wil contract Engelaar verlengen
FC Twente is in gesprek met de door Ajax begeerde Orlando Engelaar om zijn contract te verlengen tot medio 2011 zo meldt de Tubantia. Opmerkelijk is deze actie te noemen, daar Ajax vorige week nog verregaande interesse in de middenvelder had, maar Munsterman heeft hun laten weten Engelaar niet te willen laten gaan en volgens de voorzitter is de intresse daarmee van de baan. Twente wil Engelaar nu dus voor een langere periode aan zich binden. "En ik ga ervan uit dat ons dat gaat lukken", aldus Munsterman in de Tubantia.

FC Twente meldt zich bij VVV voor Amrabat
In de Tubantia valt ook te lezen dat Twente zich officieel bij VVV heeft gemeld voor Nordin Amrabat. FC Twente heeft de intentie Amrabat, van wie het contract doorloopt tot medio 2010, over te nemen in de zomer. Eenvoudig zal dit niet worden vanwege de moordende concurentie om de rappe vleugelspeler. Heerenveen en Utrecht hebben ook al hun interesse getoond. VVV heeft een vraagprijs van vijf miljoen euro genoemd om potentiële kopers af te schrikken.

Twente en Arke willen langer door
FC Twente en Arke hebben de intentie uitgesproken om het sponsorcontract te verlengen. Het huidige contract van Arke loopt deze zomer af. Vooralsnog is er ook nog geen reden om aan te nemen dat de naam van het stadion zal veranderen.

Quote:Volgens het Duitse tabloid Bild is FC Twente-trainer Fred Rutten een mogelijke opvolger van Huub Stevens bij Hamburger SV. De Duitse roddelkrant laat weten dat Huub Stevens helpt bij het zoeken naar een nieuwe trainer bij de huidige nummer drie van de Bundesliga. Naast Rutten worden ook bondscoach Marco van Basten en Feyenoord-coach Bert van Marwijk genoemd als opvolger van Stevens. HSV zou graag weer een Nederlandse trainer aan willen stellen. Een vertrek van Rutten lijkt onwaarschijnlijk. De 45-jarige trainer wees eerder een aanbod van PSV af en wil met FC Twente groeien tot een structurele subtopper.
Vermoedelijke opstellingen
Feyenoord: Timmer; Lucius, Greene, Bahia, De Cler (Tiendalli); Sahin, De Guzman, Van Bronckhorst; Slory, Makaay en Bruins
FC Twente: Boschker; Wilkshire, Zomer, Wielaert, Brama; El Ahmadi, Huysegems, Engelaar; Denneboom, N’Kufo en Elia

Wat een geweldige sancties van van Marwijk.

Ik zou sowieso beginnen met Jordi Buijs.
10 minuten later wegens storing in Rotterdam, zucht.
0-1 Kufo (pingel) jippie !
1-1 Bruins assist Guzza
Wat een zielige havenarbeiders, continu vuurwerkgeluiden.
Kom op Duitsers, bommen op Rotterdam.
Vret Mien Gras Wrote:Wat een zielige havenarbeiders, continu vuurwerkgeluiden.
Kom op Duitsers, bommen op Rotterdam.

was een reactie op zielig gedoe van dat hoopje trommelaars dat mee was en het misplaatste juichen van die koefo.

feyenoord in de 1ste helft onzeker, twente (dus?) beter. terechte voorsprong, hoewel ik nog steeds twijfel of het een pingel was. denneboom ging echt voor de pingel, wel slim natuurlijk. maar die dramatische egmond had ook al een pingel aan guzman kunnen geven.

uit het niets maakte feyenoord 1-1, ik blijf het een stomme regel vinden dat dit geen buitenspel is, maar goed na dit doelpunt met kort daarna een overtreding van gio die echt nodig (en geel waard) was kwam het vertrouwen terug en was feyenoord de bovenliggende partij, met een erg goeie sahin, guzman, cler en bronkhorst.

die goal van makaay vond ik echt schitterend, die van de cler vond ik toch een blunder van boschker.

ondanks een kutbegin een lekkere pot, maar ik weet nog niet of het lek boven is.
uiteindelijk een zeer behoorlijke 2e helft tegen ''de best voetballende ploeg van Nederland. Twente had niet veel meer te vertellen in de 2e helft. heerlijk dat je door zo'n pot bovenin blijft meedraaien.
centre court Wrote:uiteindelijk een zeer behoorlijke 2e helft tegen ''de best voetballende ploeg van Nederland.

huh, dat was utrecht toch? #-o
waf Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Wat een zielige havenarbeiders, continu vuurwerkgeluiden.
Kom op Duitsers, bommen op Rotterdam.

was een reactie op zielig gedoe van dat hoopje trommelaars dat mee was en het misplaatste juichen van die koefo.

feyenoord in de 1ste helft onzeker, twente (dus?) beter. terechte voorsprong, hoewel ik nog steeds twijfel of het een pingel was. denneboom ging echt voor de pingel, wel slim natuurlijk. maar die dramatische egmond had ook al een pingel aan guzman kunnen geven.

uit het niets maakte feyenoord 1-1, ik blijf het een stomme regel vinden dat dit geen buitenspel is, maar goed na dit doelpunt met kort daarna een overtreding van gio die echt nodig (en geel waard) was kwam het vertrouwen terug en was feyenoord de bovenliggende partij, met een erg goeie sahin, guzman, cler en bronkhorst.

die goal van makaay vond ik echt schitterend, die van de cler vond ik toch een blunder van boschker.

ondanks een kutbegin een lekkere pot, maar ik weet nog niet of het lek boven is.

Ik ben het met jouw analyse eens.
Maar die geluiden, die werden al geproduceerd voordat Kufo de pingel scoorde! Misschien was de reactie van Kufo wel een antwoord op dat hoeregedrag van het Feyenoord publiek.......

En over de commentator van Tele2 zwijg ik verder op deze woorden na "Ik denk dat hij is klaargekomen tijdens de wedstrijd (waarschijnlijk na de 2-1), en hoogstwaarschijnlijk ook Ajax fan".
Feyenoord had met de rust natuurlijk al dik achter moeten staan. Prima postitespel van de Tukkers. De omschakeling van aanval naar verdediging e.o. is echt top bij hun.
Na rust draai je de wedstrijd puur op inzet om. Bronckhorst en de Cler =D>
Bahia en Greene verdedigen dramatisch en passen zone-dekking toe. Die Koefoe en Denneboom konden ieder bal op hun dooie gemak aannemen. Ze kunnen beiden ook totaal niet opbouwen. Of dat nou aan hun ligt, of aan de aanspeelpunten weet ik niet helemaal. In ieder geval goed dat Landzaat erbij komt. Die pingel tegen is echt lachwekkend. Zie je gewoon 10 seconden van te voren al aankomen. Wat een domme lul is die Bahia zeg.
Verder viel me Wilkshire positief op. Die gast is sneller dan Slory leek het wel. El Amhadi kan alleen aan shirtjes gaan hangen. Ik geloof dat Egmond dat wel 10x niet heeft gezien.
Legion Wrote:Feyenoord had met de rust natuurlijk al dik achter moeten staan. Prima postitespel van de Tukkers. De omschakeling van aanval naar verdediging e.o. is echt top bij hun.
Na rust draai je de wedstrijd puur op inzet om. Bronckhorst en de Cler =D>
Bahia en Greene verdedigen dramatisch en passen zone-dekking toe. Die Koefoe en Denneboom konden ieder bal op hun dooie gemak aannemen. Ze kunnen beiden ook totaal niet opbouwen. Of dat nou aan hun ligt, of aan de aanspeelpunten weet ik niet helemaal. In ieder geval goed dat Landzaat erbij komt. Die pingel tegen is echt lachwekkend. Zie je gewoon 10 seconden van te voren al aankomen. Wat een domme lul is die Bahia zeg.
Verder viel me Wilkshire positief op. Die gast is sneller dan Slory leek het wel. El Amhadi kan alleen aan shirtjes gaan hangen. Ik geloof dat Egmond dat wel 10x niet heeft gezien.

legion, volgens mij ben je volledig in de war. ik zie niet in waarom feyenoord dik achter had moeten staan bij rust. alleen die bal van elia was een kans, twente was de bovenliggende partij, maar creerde niet echt veel. ook wij hadden een pingel kunnen krijgen, dan was de angst misschien al eerder weggenomen.

bahia en greene hadden in de eerste helft geen afspeelmogelijkheden. dat kwam omdat twente goed stond, maar ook omdat de opbouw te traag gaat waardoor je ze de gelegenheid geeft te greeperen.

ik heb al vaker gezegd dat koefoe een uitstekend aanspeelpunt is. dat doet hij gewoon erg goed, en dat is een van de redenen dat het middenveld van twente vaak goed speelt, want zij hebben de tijd om bij te sluiten.

ik vond wilkshire ook goed spelen. maar volgens mij ben jij in de war met wellenberg, want die stond tegen slory. slory zat totaal niet in de wedstrijd, mede ook door de trage opbouw. in de tweede helft was hij moe, waarvan is me een raadsel.

egmond floot stelselmatig tegen ons als er iemand in de rug sprong en dat floot hij nooit af bij twente. die el amadi speelde toch vrij aardig. hij maakt echt weinig fouten en is een irritante wesp. precies de speler die we nodig hebben. dom dat hij heeft bijgetekend bij de moffen.
waf Wrote:
Legion Wrote:Feyenoord had met de rust natuurlijk al dik achter moeten staan. Prima postitespel van de Tukkers. De omschakeling van aanval naar verdediging e.o. is echt top bij hun.
Na rust draai je de wedstrijd puur op inzet om. Bronckhorst en de Cler =D>
Bahia en Greene verdedigen dramatisch en passen zone-dekking toe. Die Koefoe en Denneboom konden ieder bal op hun dooie gemak aannemen. Ze kunnen beiden ook totaal niet opbouwen. Of dat nou aan hun ligt, of aan de aanspeelpunten weet ik niet helemaal. In ieder geval goed dat Landzaat erbij komt. Die pingel tegen is echt lachwekkend. Zie je gewoon 10 seconden van te voren al aankomen. Wat een domme lul is die Bahia zeg.
Verder viel me Wilkshire positief op. Die gast is sneller dan Slory leek het wel. El Amhadi kan alleen aan shirtjes gaan hangen. Ik geloof dat Egmond dat wel 10x niet heeft gezien.

legion, volgens mij ben je volledig in de war. ik zie niet in waarom feyenoord dik achter had moeten staan bij rust. alleen die bal van elia was een kans, twente was de bovenliggende partij, maar creerde niet echt veel. ook wij hadden een pingel kunnen krijgen, dan was de angst misschien al eerder weggenomen.

bahia en greene hadden in de eerste helft geen afspeelmogelijkheden. dat kwam omdat twente goed stond, maar ook omdat de opbouw te traag gaat waardoor je ze de gelegenheid geeft te greeperen.

ik heb al vaker gezegd dat koefoe een uitstekend aanspeelpunt is. dat doet hij gewoon erg goed, en dat is een van de redenen dat het middenveld van twente vaak goed speelt, want zij hebben de tijd om bij te sluiten.

ik vond wilkshire ook goed spelen. maar volgens mij ben jij in de war met wellenberg, want die stond tegen slory. slory zat totaal niet in de wedstrijd, mede ook door de trage opbouw. in de tweede helft was hij moe, waarvan is me een raadsel.

egmond floot stelselmatig tegen ons als er iemand in de rug sprong en dat floot hij nooit af bij twente. die el amadi speelde toch vrij aardig. hij maakt echt weinig fouten en is een irritante wesp. precies de speler die we nodig hebben. dom dat hij heeft bijgetekend bij de moffen.

Ik meen dat Koefoe in de 2e minuut 3 verdedigers van Feyenoord dolde en alleen nog vergat binnen te schieten.
We hadden inderdaad een pingel moeten krijgen maar dat was ook wel het enige positieve van de 1e helft (en die goal dan).
Slorry staat gewoon teveel aan de buitenkant. Makkelijk te verdedigen.

Feyenoord moet het gewoon eens met 2 spitsen proberen. Ik herinner me het laatste half uur tegen PSV. Verder zou ik Bruins ook wel eens centraal willen zien. Die jongen moet eerst vanaf de zijlijn komen en dan is hij net te traag.

Overigens wil ik niet ontkennen dat ik nog een beetje in de war ben :beerbros:
Legion Wrote:Ik meen dat Koefoe in de 2e minuut 3 verdedigers van Feyenoord dolde en alleen nog vergat binnen te schieten.

toen stond hij zowat bij de cornervlag, iig bij de achterlijn. vond ik niet echt een kans. die vrije bal van wilkshire was mooi, maar niet echt een kans. mooie safe van timmer, net als die safe op die bal van elia.
twente was 1e helft gewoon beter en had 1 of 2 keer vaker kunnen scoren. Feyenoord was 2e helft heer en meester en had alleen in de eerste 20 minuten na rust al 5 100% kansen(sahin, lucius, greene en de 2 goals). Twente is de 2e helft niet meer in de wedstrijd geweest en dwong ook niets meer af. belangrijke zege in de race om de titel.