FTM Forum

Full Version: Groningen vs NEC
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
De overgang van rechtsback Sepp De Roover is binnen twee dagen rond gekomen, maar net niet op tijd voor het duel van woensdagavond tegen NEC. De 23-jarige Belg liet dinsdagavond weten FC Groningen als ‘mooie uitdaging’ te zien. De club betaalde aan Sparta Rotterdam overigens de gelimiteerde transfersom van 600.000 euro.

De Roover kende het Euroborg-stadion al van het EK onder-21: “Afgelopen zomer heb ik hier met België onder-21 een wedstrijd gespeeld en bovendien een aantal malen getraind. Het is een zeer aansprekend stadion. Ook het feit dat FC Groningen als club sterk aan het opkomen is, heeft mij erg aangesproken. Ik hoop samen met de club te kunnen doorontwikkelen. FC Groningen is een mooie uitdaging voor mij. Later hoop ik ooit van hieruit nog een volgende stap te maken.”

Toen duidelijk werd dat Bruno Silva definitief naar Ajax zou vertrekken, heeft FC Groningen snel moeten handelen. “Pas gisteren (maandag – red.) is voor het eerst contact geweest. Ik heb met de trainer, Ron Jans, gepraat over mijn kwaliteiten en gebreken en over de visie van de club en mijn eigen visie. Het waren twee vermoeiende dagen, maar ik ben blij dat het zo snel gegaan is. Met mijn oude trainer Foeke Booy heb ik ook gesproken. Hij baalde dat één van zijn spelers vertrekt, maar hij gunde het mij persoonlijk wel. Hij kon mijn keuze begrijpen en heeft mij gefeliciteerd met mijn nieuwe club.”

Morgenochtend zal De Roover medisch gekeurd worden, voordat hij donderdag de eerste training bij de FC zal meemaken. Om woensdag nog speelgerechtigd te zijn, kwam de overeenkomst net een paar uur te laat tot stand. Trainer Ron Jans liet weten dat nieuwe spelers nooit een basisplaats wordt toegezegd. “Uit respect voor de spelers die al langer bij FC Groningen spelen, zal een nieuwe speler zich altijd moeten bewijzen om een plaats af te dwingen in het elftal. Sepp past prima in ons spelconcept met backs die drang naar voren hebben. In de jeugd van PSV speelde hij nog rechtsbuiten. Door Guus Hiddink is hij destijds naar de rechtsbackpositie verhuisd. Ik denk dat Hiddink het wel aardig gezien heeft.”

De nieuwste aanwinst van de FC zal behalve van club ook voor het eerst van woonplaats veranderen. “Ik woon tot nu toe nog altijd in Geel en reisde dagelijks op en neer naar Rotterdam. Carpoolend met Arne Slot en deels met de trein maakte ik de gang naar Sparta. Ik zou mijzelf omschrijven al een rustig, nuchter en evenwichtig persoon. Hoewel er interesse uit België voor mij was, vind ik de Nederlandse competitie mij beter liggen. Het niveau ligt hier toch hoger, ploegen spelen aanvallender en gaan meer van de eigen kracht uit. In België hebben ze dat inmiddels ook wel ingezien, maar hebben ze nog een achterstand in te halen.”
De Roover had ik graag bij ons gezien.. geweldige speler.

Vanavond weer dik op de bek denk ik.. Been gaat, voor de zoveelste keer terwijl het niet werkt, 343 spelen Undecided
2-0 2x Fledderus

geel voor El-Ak en Wisgerhof
2-1 Sjon
rood wisgerhof en 3-1 Berg
5-1, knappe zege van Groningen!
harry_bierdop Wrote:De Roover had ik graag bij ons gezien.. geweldige speler.

Vanavond weer dik op de bek denk ik.. Been gaat, voor de zoveelste keer terwijl het niet werkt, 343 spelen Undecided


Ik snap die Been totaal niet. 3-4-3 1op1 achterin terwijl je constant de goals om je oren krijgt. Heb je eindelijk een aanjager als sibum zet je hem linkshalf.
En dat hij die Lens blijft opstellen is me ook een totaal raadsel.
Depor Wrote:Ik snap die Been totaal niet. 3-4-3 1op1 achterin terwijl je constant de goals om je oren krijgt. Heb je eindelijk een aanjager als sibum zet je hem linkshalf.
En dat hij die Lens blijft opstellen is me ook een totaal raadsel.

Daar is maar 1 ding op te zeggen: obvious :!:

Maar goed wij zitten hier en hij daar en hij beslist... lekker zo door blijven gaan, lekker tikkie terug Worm in de basis zetten, lekker luie Lens in de basis zetten en lekker een 2 kilo te zware beuk op de bank laten zitten. Dan weet je iig zeker dat MOCHT hij in de problemen komen Been zeker niet op de steun van de supporters hoeft rekenen!