FTM Forum

Full Version: Cruijff terug bij Ajax
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Dit verdient wel een eigen topic, dacht ik zo.......

Quote:Bestuur weg, Cruijff terug bij Ajax
Het bestuur van Ajax treedt nog voor het einde van het seizoen af. Johan Cruijff heeft zich bereid verklaard om het voetbaltechnische beleid van de Amsterdamse club vorm te geven. Dat zijn de twee belangrijkste uitkomsten van de vergadering van de ledenraad van Ajax dinsdagavond in de Amsterdam ArenA.

In de komende maanden moet een nieuw bestuursmodel worden uitgewerkt en ingevuld, zo meldt de website van de Amsterdammers. De huidige directie is van mening dat bij een nieuwe structuur ook een nieuwe personele invulling hoort.

Het bestuur van Ajax heeft daarom aangegeven dat zij terug zal treden zodra de nieuwe structuur vormgegeven is met inbegrip van de personele invulling. Dit zal nog vóór het einde van de huidige voetbaljaargang afgerond zijn.

Cruijff is door de ledenraad gevraagd vorm te geven aan het voetbaltechnisch beleid van Ajax en heeft verklaard hiertoe bereid te zijn. Over de invulling van de coryfee vindt nog overleg plaats.

Van Telegraaf.nl vanochtend.
als ie dan maar niet meer op tv komt kan ik er voor tekenen. =D>
Ik denk dat het dan 4-3-3 wordt, schijnt héél belangrijk te zijn. Kan Huntelaar het wel schudden met z'n topscorersambities, maar dat mag de pret niet drukken.
ach, ik ben er wel happy mee. Veel slechter dan nu kan het niet worden.
Saai zal het zeker niet worden....
joep Wrote:Ik denk dat het dan 4-3-3 wordt, schijnt héél belangrijk te zijn. Kan Huntelaar het wel schudden met z'n topscorersambities, maar dat mag de pret niet drukken.
Gelukkig spelen ze dat nu nooit :roll:

Ik ben er ook wel blij mee, Cruijff is een held. En hij moet juist meer op TV komen!
Ik zag meer in het tandem v. Gaal/Adriaanse, maar ik kan hier heel goed mee leven.
De jeugdopleiding zal weer belangrijk worden, al die 2e rangs vullist spelers worden er uitgetieft.
Kunnen weer mooie tijden worden...., Rijkaard of van Basten maar op de koop toenemen.
Misschien toch Adriaanse als hoofd opleidingen? Na zijn Russische avontuur schijnt hij erg goed te liggen in het Cruyff kamp.
Ik vond het op zich prima met al dat wanbeleid daar, maar toch vind ik het wel wat hebben dat Cruijff het nu gaat doen.
die gaat binnen een jaar weg omdat hij niet voldoende de vrije hand krijgt en niemand naar hem luistert en ....

ajakkes gaat dood
az moet kapot
en zondags dan slaan we de treinen verrot. :-({|=

:razz:
:| Zit hier dus echt niet op te wachten, JC terug op het honk... Vent is steeds meer aan het dementeren. Maar goed, we merken 't wel...
Die man is briljant. Ik heb zoveel over hem gelezen de laatste tijd en alles wat hij zegt, klopt. Hij zegt waar het op staat, denkt simpel en ademt voetbal. En hij zit er echt niet voor zichzelf, zoals Jaakke en Van Geel wel.
Ik ben wel benieuwd wie Cruijff op welke posities wilt nestelen...
Naar ik begrepen heb wordt hij geen technisch directeur, maar gaat hij het plaatje inrichten.
Waar ik zelf over nagedacht heb is Jan van Halst.
Natuurlijk is die naam nog niet gevallen, maar ik denk dat de man best goed is op die positie.
Ad Wim Wrote:alles wat hij zegt, klopt.

Dan ben jij de enige. Volgens mij snapt ie soms zelf niet eens meer wat ie zegt.
Dit is nou een typisch geval van media en de meute napraten.

Hoe het eruit komt, klopt misschien niet altijd, maar wat hij probeert te zeggen, snijdt altijd hout. Hij draait er niet omheen en heeft er onwijs veel verstand van, en dat hebben we nodig nu.
delete.
Ad Wim Wrote:Dit is nou een typisch geval van media en de meute napraten.
Neuh, dat constateer ik zelf bij zijn wedstrijd-analyses.
"Je hebt te maken met 2 punten...ten eerste: blablablablabla....bal, scoren, doel, verdediger.....blablabla...."
En dat tweede punt dan, Johan?

Ad Wim Wrote:Hoe het eruit komt, klopt misschien niet altijd, maar wat hij probeert te zeggen, snijdt altijd hout. Hij draait er niet omheen en heeft er onwijs veel verstand van, en dat hebben we nodig nu.

Wat jij hier probeert te zeggen, snijdt zeker geen hout. Als je iets probeert te zeggen, is het niet duidelijk en dus snijdt het geen hout. Zeker niet als het misschien niet altijd klopt, hoe het eruit komt. Hout snijden is sowieso achterlijk, je kan beter een bijl pakken, gaat sneller. Hout kappen heet dat.

Verstand van voetbal? Absoluut, geen twijfel over mogelijk. Heb wel het idee dat hij teveel wil vast houden aan 4-3-3, hoewel zijn oogappel Van Basten de beste prestatie met Oranje onlangs heeft gedaan met 4-5-1 uit tegen Kroatie. Aangezien hem dat grotendeels zal zijn ingefluisterd door Cruijff zal ie daar nu wel een beetje van afgestapt zijn.
Mukkus Wrote:
Ad Wim Wrote:Dit is nou een typisch geval van media en de meute napraten.
Neuh, dat constateer ik zelf bij zijn wedstrijd-analyses.
"Je hebt te maken met 2 punten...ten eerste: blablablablabla....bal, scoren, doel, verdediger.....blablabla...."
En dat tweede punt dan, Johan?

Ad Wim Wrote:Hoe het eruit komt, klopt misschien niet altijd, maar wat hij probeert te zeggen, snijdt altijd hout. Hij draait er niet omheen en heeft er onwijs veel verstand van, en dat hebben we nodig nu.

Wat jij hier probeert te zeggen, snijdt zeker geen hout. Als je iets probeert te zeggen, is het niet duidelijk en dus snijdt het geen hout. Zeker niet als het misschien niet altijd klopt, hoe het eruit komt.

Verstand van voetbal? Absoluut, geen twijfel over mogelijk. Heb wel het idee dat hij teveel wil vast houden aan 4-3-3, hoewel zijn oogappel Van Basten de beste prestatie met Oranje onlangs heeft gedaan met 4-5-1 uit tegen Kroatie. Aangezien hem dat grotendeels zal zijn ingefluisterd door Cruijff zal ie daar nu wel een beetje van afgestapt zijn.

peter, 4-5-1 is soms ook 4-3-3 en ook 4-4-2. dat maakt allemaal neit zo uit.
waf Wrote:peter, 4-5-1 is soms ook 4-3-3 en ook 4-4-2. dat maakt allemaal neit zo uit.

Volgens meneer Cruijff niet. Foppe wordt europees kampioen met 4-4-2 en die krijgt van de Messias himself een veeg uit de pan, omdat ie geen 4-3-3 speelde.
Ik ben zeer blij! Het betreft het beroemde verhaal, oneven getallen en driehoeken. Om een lang verhaal kort te houden; 4-5-1 ontloopt zich niet zo veel van 4-3-3. Alleen bestaan er tegenwoordig niet meer zoveel buitenspelers van niveau. Daarom pas je het systeem even aan op de spelers die je wel hebt. In de spits een Van de Man of Hoenselaar. Met daar achter 3 spelers zoals, v/d Vaart, Snijder, Seedorf, etc.
waf Wrote:die gaat binnen een jaar weg omdat hij niet voldoende de vrije hand krijgt en niemand naar hem luistert en ....

ajakkes gaat dood
az moet kapot
en zondags dan slaan we de treinen verrot. :-({|=

:razz:

Euhm vanwaar dit verkapte PSV spreekwoord? :p
Peter Wrote:
waf Wrote:die gaat binnen een jaar weg omdat hij niet voldoende de vrije hand krijgt en niemand naar hem luistert en ....

ajakkes gaat dood
az moet kapot
en zondags dan slaan we de treinen verrot. :-({|=

:razz:

Euhm vanwaar dit verkapte PSV spreekwoord? :p

Verkapt? Ziet het originele PSV-spreekwoord er dan zo uit?

Quote:ajakkes moet dood
az moet kapot
en zondag slaan we onze gloeilampen verrot
want dan kunnen we spaarlampen kopen
en we zijn te laf om een trein te slopen
woord moet sowieso koor zijn natuurlijk, maar ik weet en t enige dat je moet vervangen is 'slaan we de treinen' door 'schuppen we feyenoord'. Maar kan ook goed dat PSV dat gejat heeft van Feyenoord. :p
Peter Wrote:Maar kan ook goed dat PSV dat gejat heeft van Feyenoord. :p

ik weet dat dit al gezongen werd toen az in 80 kampioen werd en toen had psvee nog maar 2 supporters.

ik weet niet of feyenoorders de bedenkers zijn van deze variant op het liedje:

cherio cherio,
bij ..... zingen we zo,
weg met de zorgen
en weg met verdriet
we komen er wel ook al zijn we er nog niet

(gezien het blije eikel gereformeerdheidsgehalte vermoed ik dat dit op de tribunes van heerenveen is ontstaan)

maar psvee-supporters hebben sowieso niets zelf verzonnen, en het enige liedje dat ze zingen (het befaamde einhovuh eindhovuh) hebben ze gekopieerd van rotturdam, rotturdam :razz:
waf Wrote:(gezien het blije eikel gereformeerdheidsgehalte vermoed ik dat dit op de tribunes van heerenveen is ontstaan

Dan moet het in de jaren vijftig zijn geweest. Ik heb het de laatste 25 jaar iig niet meer gehoord.
Gezien het liedje zit er ook wat 'brabantse gemoedelijkheid' in, Willem II misschien?
kruif gaat slechts adviseren.

dat deed hij toch al? of gaat hij nu adviseren en gaan ze nu wel anar hem luisteren?

een beetje net als wim jansen bij feyenoord, niet officieel in dienst, geen enkele vernatwoordelijkheid en je komt er nooit achter wat ze nu wel of niet geadviseerd hebben.

volgens mij heb je er dus geen reet aan. :roll:
idd, mijn 1e reactie was ook van dat dit wel goed zou zijn voor Ajax, er daarbij uitgaande dat hij iig zichzelf ergens zou posteren in de organisatie. Maar nu ik gister las dat hij alleen de organisatie neer gaat zetten ben ik toch benieuwd of het veel effect zal hebben. (of hij moet natuurlijk stiekem overal stromannetjes neerzetten die hij vervolgens precies influisterd wat te doen)
waf Wrote:een beetje net als wim jansen bij feyenoord, niet officieel in dienst, geen enkele vernatwoordelijkheid en je komt er nooit achter wat ze nu wel of niet geadviseerd hebben.

volgens mij heb je er dus geen reet aan. :roll:

Ik heb altijd al gezegd dat je geen reet aan Wim Jansen hebt. Goed dat jij er nu eindelijk ook achter bent :8:
harry_bierdop Wrote:(of hij moet natuurlijk stiekem overal stromannetjes neerzetten die hij vervolgens precies influisterd wat te doen)

Alsof dat nog niet zo was... :negerwaf:
waf Wrote:kruif gaat slechts adviseren.

dat deed hij toch al? of gaat hij nu adviseren en gaan ze nu wel anar hem luisteren?

een beetje net als wim jansen bij feyenoord, niet officieel in dienst, geen enkele vernatwoordelijkheid en je komt er nooit achter wat ze nu wel of niet geadviseerd hebben.

volgens mij heb je er dus geen reet aan. :roll:

Feyenoord is er toch niet slechter op geworden sinds Jansen daar is, of wel?
waf Wrote:kruif gaat slechts adviseren.

dat deed hij toch al? of gaat hij nu adviseren en gaan ze nu wel anar hem luisteren?

een beetje net als wim jansen bij feyenoord, niet officieel in dienst, geen enkele vernatwoordelijkheid en je komt er nooit achter wat ze nu wel of niet geadviseerd hebben.

volgens mij heb je er dus geen reet aan. :roll:
Hij gaat in ieder geval wat er nu is, schoonvegen. En dat doet hij altijd op een vrij rigoreuze manier, en dat lijkt me sowieso wel goed nu. En hij zal inderdaad waarschijnlijk zijn vriendjes er neer zetten, nog maar zien of dat wat wordt...
Pages: 1 2