FTM Forum

Full Version: Groningen - Heerenveen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
FC Groningen-trainer Ron Jans heeft een nieuwe tegenvaller moeten incasseren in de aanloop naar de confrontatie met SC Heerenveen. De club uit de Martinistad moet het vrijdagavond stellen zonder Stefan Nijland.

De jonge aanvaller viel woensdag uit met enkelklachten. Nadat hij donderdag niet voldoende bleek hersteld om te trainen, is besloten dat hij tegen SC Heerenveen niet in actie zal komen.

Naast Nijland moet Jans ook Marcus Berg in zijn voorhoede missen. De Zweedse topschutter heeft al enige tijd last van zijn rug. Hij reist zaterdag af naar Zweden om daar door de nationale bondsarts te worden onderzocht.

FC Groningen mist verder Paul Matthijs (voet), Ondrej Svejdik (heup), Evgeniy Levchenko (kuit), Koen van de Laak (hoofd), Martijn Meerdink (enkel) en Martijn van der Laan (knie). Door de volle ziekenboeg sluiten Robert Pomstra en Rogier Krohne van Jong FC Groningen aan bij de eerste selectie.
Brian Vandenbussche heeft SC Heerenveen-coach Gertjan Verbeek verteld dat hij dit seizoen niet meer onder lat wil staan bij de Friezen en zijn plek laat aan Rob van Dijk. Alleen bij een blessure of schorsing van zijn concurrent wil de Belg bijspringen.

'Ik zit niet lekker in mijn vel', legt Vandenbussche uit in de Leeuwarder Courant. Een plek op de bank lijkt hem dan ook het beste voor het team en zichzelf.

'Ik haal mijn oude niveau niet en ik ben niet in goeden doen geweest. Er spelen ook wat privé-problemen mee, waar ik verder niet op ingaan wil.'

Vandenbussche kent een ongelukkig seizoen in het doel van Heerenveen. Hij kreeg twee gele en een rode kaart en kampte met blessures. De 26-jarige keeper raakte daardoor nooit in vorm.

In de twintig competitieduels die Vandenbussche keepte, kreeg hij er dertig om z'n oren. Van Dijk staat op zeven tegentreffers in negen duels.