FTM Forum

Full Version: Roda JC - PSV
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Ik verwacht een stunt van Roda JC vanmiddag. Het zou mooi zijn als ajax en psv woensdag as beginnen met 3 punten in het voordeel v/d eindhovenaren....bij winst op psv zou ajax dan 1e staan!

En Roda uit is voor psv zeker geen makkie...bovendien wisten az, ajax, h'veen, groningen en twente er ook al niet te winnen dit jaar. Alleen f'noord pakte als 'tobclub' er de volle 3 punten.
bovendien hen ik Lamah in m'n team............. \Big Grin/
Ik heb er ook een hard hoofd in...
Koevermans is er iig niet bij wegens prive omstandigheden. Leek er op dat ie in de basis was begonnen. Ook geen breekzijzer op de bank nu...
THE SHUFFLE Wrote:Ik verwacht een stunt van Roda JC vanmiddag. Het zou mooi zijn als ajax en psv woensdag as beginnen met 3 punten in het voordeel v/d eindhovenaren....bij winst op psv zou ajax dan 1e staan!

En Roda uit is voor psv zeker geen makkie...bovendien wisten az, ajax, h'veen, groningen en twente er ook al niet te winnen dit jaar. Alleen f'noord pakte als 'tobclub' er de volle 3 punten.

[baby]
Zucht
Lekker!. Kutvoetbal van PSV mooi afgestraft in de laatste minuut. Koekje van eigen deeg. Haha Big Grin
verkeerde topic.... lucky ajax heeft een eigen topic :razz:
Ekslem Wrote:verkeerde topic.... lucky ajax heeft een eigen topic :razz:

Er kan dit jaar beter een lucky PSV geopend worden.......Gomes - Roda JC 1-1, Gomes red weer een een punt....wordt er doodziek van! Woensdag maar wweer eens een afstraffing voor dit lamlendige PSV [-o<
lamlendig?
THE SHUFFLE Wrote:
Ekslem Wrote:verkeerde topic.... lucky ajax heeft een eigen topic :razz:

Er kan dit jaar beter een lucky PSV geopend worden.......Gomes - Roda JC 1-1, Gomes red weer een een punt....wordt er doodziek van! Woensdag maar wweer eens een afstraffing voor dit lamlendige PSV [-o<

Vriend Huntelaar is voor Ajax echt niet minder belangrijk dan Gomes voor PSV. Je hebt binnen een team nu eenmaal altijd betere en mindere goden.

Zelf net terug uit een kil en koud Kerkrade. Volkomen terechte uitslag, maar o wat zuur zo in de 93e minuut door een bal die in de blub blijft hangen. Tot de 0-1 had PSV nergens recht op, daarna hadden ze het echt makkelijk af kunnen maken. Dat doe je niet en dan valt ie nog binnen in de dying seconds. Zonde, kost je 2 punten maar goed thuis tegen Excelsior pakten we in die secondes nog 2 punten. Dat is voetbal.

Nu gewoon even Ajax pakken. Wink

En inderdaad, hoezo lamlendig? Heb zeker de 2e helft eindelijk eens een PSV gezien dat knokte voor elke meter.
tot de 0-1 idd nergens recht op....vervolgens kon psv het door hun zo geliefde spelletje van achterover leunen weer eens spelen! laat roda maar komen en misschien prikken we de 0-2 binnen....bah wordt er zo doodmoe van!

Internationaal wordt dit spelletje nog wel gewaardeerd door mij maar nationaal??? Voorbeeld: Dat je tegen de spurs zowel uit als thuis gaat spelen MET Culina en zonder Bakkal, ok! Maar tegen Roda? Nee heb er geen goed woord voor over...Psv gaat steeds vaker a la inter van een paar jaar terug voetballen, maw anti-voetbal.

Maar eerlijk =eerlijk de resultaten zijn er wel naar! Maar gaan jullie daarvoor naar het stadion?
THE SHUFFLE Wrote:tot de 0-1 idd nergens recht op....vervolgens kon psv het door hun zo geliefde spelletje van achterover leunen weer eens spelen! laat roda maar komen en misschien prikken we de 0-2 binnen....bah wordt er zo doodmoe van!

Internationaal wordt dit spelletje nog wel gewaardeerd door mij maar nationaal??? Voorbeeld: Dat je tegen de spurs zowel uit als thuis gaat spelen MET Culina en zonder Bakkal, ok! Maar tegen Roda? Nee heb er geen goed woord voor over...Psv gaat steeds vaker a la inter van een paar jaar terug voetballen, maw anti-voetbal.

Maar eerlijk =eerlijk de resultaten zijn er wel naar! Maar gaan jullie daarvoor naar het stadion?

Tuurlijk ga ik voor de resultaten naar het stadion. Hopelijk woensdag een weergaloos Ajax, een ultradefensief PSV en 1-0 als uitslag. Jij blij, ik blij.

PSV speelt ook in mijn ogen geregeld te afwachtend waardoor ze onheil over zichzelf afroepen, maar jij wil dus na 70 minuten met een 0-1 voorsprong lekker gaan aanvallen als je uit bij een subtopper speelt en de 3 punten je vrij zeker een landstitel opleveren? Das natuurlijk zwaar dodelijk, ik vond het dit keer 100% begrijpelijk dat ze gewoon de tijd vol wilden tikken. Roda creerde overigens maar nauwelijks iets na de 0-1. Tot nu 0-1 vond ik ze veel sterker dan daarna. Atteveld gooide er wat spitsen bij, maar die gingen elkaar in de weg lopen en PSV kreeg veel meer mooie kansen op de 0-2 dan Roda op de 1-1.
psv speelde laf en inspiratie-loos, ze verdienden niet eens goal en al helemaal geen punt. Maar ze kregen het toch, ook dat is een kwaliteit, en die kwaliteit etaleren ze elk weekeinde.
Fabian Wrote:psv speelde laf en inspiratie-loos, ze verdienden niet eens goal en al helemaal geen punt. Maar ze kregen het toch, ook dat is een kwaliteit, en die kwaliteit etaleren ze elk weekeinde.

Waarop baseer je dit? Neem aan dat je in de Arena zat en dus hooguit een samenvatting hebt gezien? Punt is best verdiend te noemen. Roda 1e helft wat beter, maar PSV ook tig corners. 1e kwartier 2e helft PSV wat sterker, Roda nam initiatief over en juist toen viel de 0-1. Vervolgens verprutsen we kansen op de 0-2 en valt de 1-1. Volkomen terechte uitslag.
'live' verslag gezien op tele2 ( later op de dag dus ).

Roda verdiende 3 punten, psv verdiende niets.
Dan heb je met een Ajax-bril zitten kijken. :razz:
Of jij met je boeruh bril
Fabian Wrote:psv speelde laf en inspiratie-loos, ze verdienden niet eens goal en al helemaal geen punt. Maar ze kregen het toch, ook dat is een kwaliteit, en die kwaliteit etaleren ze elk weekeinde.

ajakkes speelt prachtig voetbal idd. hebben zeker ook gecounterd tegen willem II omdat ze wel 49% balbezit hadden. nerd.
Heb je Boca ook weer. :razz:

Maar als ik met mn boeruh-bril kijk kan ik t best zo praten dat PSV de zege verdiende, met een Roda of Ajax-bril kun je het evengoed makkelijk zo praten dat Roda de zege verdiende. Gelijkspel dus terecht. :8:

Overigens wel geinig dat de Roda-aanhang die nauwelijks te horen was compleet uit zn bol ging met dat puntje en tot lang na het duel bleef zingen richting het uitvak alsof t allemaal Ajax-fans waren (ook juichen bij elke Ajax-goal die op de scoreborden kwam). Paar weken terug stonden ze diezelfde mensen de Ajax-fans nog uit te lachen na de 2-1 winst. Je ziet het in elk stadion en ook bij PSV natuurlijk, maar blijft toch triest altijd dat gedoe tussen uit- en thuispubliek. Dead
Fabian Wrote:'live' verslag gezien op tele2 ( later op de dag dus ).

Roda verdiende 3 punten, psv verdiende niets.

als je er niet meer dan 1 kunt maken, verdien je niet te winnen. psvee verdiende wel wat, want een van de elf heeft weergaloos staan keepen. en als je keeper zo presteert, verdient het elftal (op z'n minst) een punt.

afellat handhaaft wel zijn niveau. had ik niet verwacht en vind ik mooi om te zien. hopen voor hem dat hij blessurevrij blijft.
Pfffffffffffffff..... die Ajacied hier. Irritante gast :razz:
THE SHUFFLE Wrote:tot de 0-1 idd nergens recht op....vervolgens kon psv het door hun zo geliefde spelletje van achterover leunen weer eens spelen! laat roda maar komen en misschien prikken we de 0-2 binnen....bah wordt er zo doodmoe van!

Internationaal wordt dit spelletje nog wel gewaardeerd door mij maar nationaal??? Voorbeeld: Dat je tegen de spurs zowel uit als thuis gaat spelen MET Culina en zonder Bakkal, ok! Maar tegen Roda? Nee heb er geen goed woord voor over...Psv gaat steeds vaker a la inter van een paar jaar terug voetballen, maw anti-voetbal.

Maar eerlijk =eerlijk de resultaten zijn er wel naar! Maar gaan jullie daarvoor naar het stadion?

Nu ik het nogmaals lees vind ik dat 'maar hier gaan jullie voor naar het stadion' helemaal een belachelijke opmerking. :p Wat wil je dan? Dat we ons tegen de ploeg keren omdat we voor de 7e keer in 9 jaar kampioen dreigen te worden? Dat we ons tegen de ploeg keren omdat we weer eens als enige Nederlandse club ver zijn gekomen in Europa en zelfs prima uitzichten hebben om nog verder te komen? Dat we allemaal supporters van AZ of Heerenveen worden omdat die zogenaamd mooi voetbal spelen? Ik ga naar het stadion omdat ik voor PSV ben, al van kinds af aan (dus al zeker een jaar of 6/7 ondertussen :p) en zal dat altijd blijven doen, hoe ze ook voetballen. En zeker zolang de resultaten geweldig blijven zul je weinig mensen horen morren in Eindhoven. Zodra de resultaten een keer minder worden met dit spelletje en we bv. de titel nog verspelen kun je er wel vanuit gaan dat de pleuris uitbreekt waarbij iedereen minder 'laf' spel gaat eisen. Het is echter behoorlijk belachelijk om te stellen dat wij hiervoor naar het stadion komen. 99% van de stadionbezoekers zat er een paar jaar terug toen PSV nog geen 'anti-voetbal' speelde ook al hoor, jij doet net of we opeens massaal naar het stadion komen om dit 'laffe' spel te zien. 8-[
Peter Wrote:
THE SHUFFLE Wrote:tot de 0-1 idd nergens recht op....vervolgens kon psv het door hun zo geliefde spelletje van achterover leunen weer eens spelen! laat roda maar komen en misschien prikken we de 0-2 binnen....bah wordt er zo doodmoe van!

Internationaal wordt dit spelletje nog wel gewaardeerd door mij maar nationaal??? Voorbeeld: Dat je tegen de spurs zowel uit als thuis gaat spelen MET Culina en zonder Bakkal, ok! Maar tegen Roda? Nee heb er geen goed woord voor over...Psv gaat steeds vaker a la inter van een paar jaar terug voetballen, maw anti-voetbal.

Maar eerlijk =eerlijk de resultaten zijn er wel naar! Maar gaan jullie daarvoor naar het stadion?

Nu ik het nogmaals lees vind ik dat 'maar hier gaan jullie voor naar het stadion' helemaal een belachelijke opmerking. :p Wat wil je dan? Dat we ons tegen de ploeg keren omdat we voor de 7e keer in 9 jaar kampioen dreigen te worden? Dat we ons tegen de ploeg keren omdat we weer eens als enige Nederlandse club ver zijn gekomen in Europa en zelfs prima uitzichten hebben om nog verder te komen? Dat we allemaal supporters van AZ of Heerenveen worden omdat die zogenaamd mooi voetbal spelen? Ik ga naar het stadion omdat ik voor PSV ben, al van kinds af aan (dus al zeker een jaar of 6/7 ondertussen :p) en zal dat altijd blijven doen, hoe ze ook voetballen. En zeker zolang de resultaten geweldig blijven zul je weinig mensen horen morren in Eindhoven. Zodra de resultaten een keer minder worden met dit spelletje en we bv. de titel nog verspelen kun je er wel vanuit gaan dat de pleuris uitbreekt waarbij iedereen minder 'laf' spel gaat eisen. Het is echter behoorlijk belachelijk om te stellen dat wij hiervoor naar het stadion komen. 99% van de stadionbezoekers zat er een paar jaar terug toen PSV nog geen 'anti-voetbal' speelde ook al hoor, jij doet net of we opeens massaal naar het stadion komen om dit 'laffe' spel te zien. 8-[

goed geluld. maar je moet er wel bij vertellen dat je voor psvee bent geworden omdat ze zoveel succes hadden, anders was je gewoon voor helmond sport geweest. :razz:
overigens, de goal van roda was een keepersfout, daar hoor je niemand over, maar dat was technisch niet sterk van gomes.
Nee hoor, kheb het gewoon met de paplepel ingegoten gekregen. Ik ben dus voor PSV omdat mn vader en opa's het waren (en die werden het vast niet om de successen, want in die lang vervolgen tijden was Ajax nog veel succesvoller dan PSV :8Smile en zat al op de tribune op een leeftijd dat ik bij elke goal juichend opsprong omdat ik geen flauw idee welke club PSV of de tegenstander was. :p
waf Wrote:overigens, de goal van roda was een keepersfout, daar hoor je niemand over, maar dat was technisch niet sterk van gomes.

Klopt, had hem klemvast kunnen hebben of anders veiliger weg kunnen stoten, maar hij had ook wat pech dat de bal meteen in de blub stilviel voor de voeten van Meeuwis. Op normaal gras was ie doorgerold en of door een ander binnengetikt of uitverdedigd.

Hugo Borst had gisteren ook wel aardige argumenten om aan te geven dat Gomes teveel opgehemeld wordt, bv. tegen de Spurs. Daar had hij in de reguliere speeltijd ook wat slippertjes en met de pingels waren Bakkal en Marcellis eigenlijk grotere helden dan hij. Zij stonden niet op het lijstje, maar boden zich ondanks hun jeugdige leeftijd en de immense druk van 35.000 man op de tribune meteen aan om een pingel te nemen nadat de eerste 5 waren geweest. Dan die pingel gewoon maken is een stuk moeilijker dan er 1 van de 7 stoppen. Aan de andere kant kon ik me ook wel in het argument pro-Gomes van van Raaij vinden die opmerkte dat een keeper die 3 weergaloze reddingen maakt en 1 blunder de schlemiel van de ploeg is, terwijl een spits die 3 dikke kansen mist maar vervolgens toch de enige goal van de avond maakt de held van de ploeg is. Per saldo heeft ie het dan echter net zo goed/slecht gedaan als die keeper.
Peter Wrote:
waf Wrote:overigens, de goal van roda was een keepersfout, daar hoor je niemand over, maar dat was technisch niet sterk van gomes.

Klopt, had hem klemvast kunnen hebben of anders veiliger weg kunnen stoten, maar hij had ook wat pech dat de bal meteen in de blub stilviel voor de voeten van Meeuwis. Op normaal gras was ie doorgerold en of door een ander binnengetikt of uitverdedigd.

Hugo Borst had gisteren ook wel aardige argumenten om aan te geven dat Gomes teveel opgehemeld wordt, bv. tegen de Spurs. Daar had hij in de reguliere speeltijd ook wat slippertjes en met de pingels waren Bakkal en Marcellis eigenlijk grotere helden dan hij. Zij stonden niet op het lijstje, maar boden zich ondanks hun jeugdige leeftijd en de immense druk van 35.000 man op de tribune meteen aan om een pingel te nemen nadat de eerste 5 waren geweest. Dan die pingel gewoon maken is een stuk moeilijker dan er 1 van de 7 stoppen. Aan de andere kant kon ik me ook wel in het argument pro-Gomes van van Raaij vinden die opmerkte dat een keeper die 3 weergaloze reddingen maakt en 1 blunder de schlemiel van de ploeg is, terwijl een spits die 3 dikke kansen mist maar vervolgens toch de enige goal van de avond maakt de held van de ploeg is. Per saldo heeft ie het dan echter net zo goed/slecht gedaan als die keeper.

ik vind het mooi dat borst het opnam voor marcellis en bakkal, terecht ook, maar wat ik een beetje miste in zijn betoog is dat ook de sterkte van gomes van invloed is op het psychologisch gestel van de penaltynemer.

op zich klopt het dat het voor de penaltynemer een grotere druk geeft dan het voor een keeper geeft bij zo'n reeks, maar als je als keeper onoverwinnelijkheid uitstraalt beinvloed je de penaltnemer ook. ook daarbij heb je als keeper een functie (bijv. van breukelen met dat boekje, of dudek met die aanstellerij tegen milan, of kahn en schmeichel die gewoon gezag uitstralen...)
Peter Wrote:Overigens wel geinig dat de Roda-aanhang die nauwelijks te horen was compleet uit zn bol ging met dat puntje en tot lang na het duel bleef zingen richting het uitvak alsof t allemaal Ajax-fans waren (ook juichen bij elke Ajax-goal die op de scoreborden kwam). Paar weken terug stonden ze diezelfde mensen de Ajax-fans nog uit te lachen na de 2-1 winst. Je ziet het in elk stadion en ook bij PSV natuurlijk, maar blijft toch triest altijd dat gedoe tussen uit- en thuispubliek. Dead

Ik kan me de irritatie wel voorstellen als ze de rest van het duel stil zijn geweest, ga je ploeg dan ook aanmoedigen! Verder hoort het er gewoon bij, vind het ook niet triest. Als we aanstaande zondag op voorsprong komen in Tilburg laat ik geen moment ombenut om de 'degradatie Willem II' liederen aan te heffen, zeker omdat ik weinig respect heb voor het beleid daar en ik mij dood heb geirriteerd aan een groot deel van de Willem II aanhang de afgelopen 2 ontmoetingen in Tilburg. Juichen voor Ajax-goals is wel bizar, het zou verboden moeten worden :wink: En ik vind het triest dat er altijd van die stoere jochies zijn die het leuk vinden om de hele wedstrijd te provoceren bij het thuispubliek en zodoende niks van de wedstrijd zien ](*,)

Het is dat er woensdagavond een belangrijkere wedstrijd op het programma staat, anders was ik PSV - Ajax wel gaan kijken denk ik. Voor de competitie zou het mooi zijn als Ajax wint, maar PSV gun ik het meer.
D'r an met de lippe Wrote:
Peter Wrote:Overigens wel geinig dat de Roda-aanhang die nauwelijks te horen was compleet uit zn bol ging met dat puntje en tot lang na het duel bleef zingen richting het uitvak alsof t allemaal Ajax-fans waren (ook juichen bij elke Ajax-goal die op de scoreborden kwam). Paar weken terug stonden ze diezelfde mensen de Ajax-fans nog uit te lachen na de 2-1 winst. Je ziet het in elk stadion en ook bij PSV natuurlijk, maar blijft toch triest altijd dat gedoe tussen uit- en thuispubliek. Dead

Ik kan me de irritatie wel voorstellen als ze de rest van het duel stil zijn geweest, ga je ploeg dan ook aanmoedigen! Verder hoort het er gewoon bij, vind het ook niet triest. Als we aanstaande zondag op voorsprong komen in Tilburg laat ik geen moment ombenut om de 'degradatie Willem II' liederen aan te heffen, zeker omdat ik weinig respect heb voor het beleid daar en ik mij dood heb geirriteerd aan een groot deel van de Willem II aanhang de afgelopen 2 ontmoetingen in Tilburg. Juichen voor Ajax-goals is wel bizar, het zou verboden moeten worden :wink: En ik vind het triest dat er altijd van die stoere jochies zijn die het leuk vinden om de hele wedstrijd te provoceren bij het thuispubliek en zodoende niks van de wedstrijd zien ](*,)

Het is dat er woensdagavond een belangrijkere wedstrijd op het programma staat, anders was ik PSV - Ajax wel gaan kijken denk ik. Voor de competitie zou het mooi zijn als Ajax wint, maar PSV gun ik het meer.

Waar jij op doelt is wat wederzijds leedvermaak, dat vind ik ook niet triest. Als we woensdag voorstaan tegen Ajax ben ik ook niet te beroerd om te zingen dat we kampioen worden, of het standaard 'helemaal niks in Amsterdam'. Net als dat zij andersom zullen zingen 'wat zijn die boeren stil' als zij voorkomen.

Maar gisteren stond er bv. een halfkalende man van een jaar of 40 met zo'n 100 kilo overgewicht zeker 5 minuten lang te dansen richting het uitvak zwaaiend met zn Roda sjaal en xxxl-roda shirt waar zn buik nog onderuit kwam. Staat ie daar pijpgebaren te maken met zn vuist om vervolgens voorover te bukken en met diezelfde vuist anale sex te imiteren. En dan nog even wuiven van "kom dan, kom dan" als PSV-fans daar pissig op reageren. Echt zo ziek dat soort mensen, dan mogen ze van mij echt even het hek openzetten. Eens kijken of hij dan nog zo stoer is. En het ergste is nog dat dat soort mensen zich voetbalfan noemen. Echt stakkers, zeker op zo'n leeftijd. :crazy:
Pages: 1 2