FTM Forum

Full Version: NEC - Sparta
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Gefeliciteerd met handhaving Harry!
Theoretisch gezien kun je nog degraderen maar dat gaat niet gebeuren, nacompetitie ook zeker niet.
Sterker nog, jullie grote vrienden uit Arnhem zijn weer in het vizier! Evenals het linkerrijtje dus... :cheers:
Wie had er verwacht dat op welk moment dan ook in deze competitie NEC 4 punten boven AZ zou staan :crazy:
Pothuizen! In de 75 minuut invallen, 2 goals maken, een pre-assist leveren en een publiekswissel krijgen. Notworthy
Wat een gigaaaheld!!!! Niet normaal wat een zinderend slot zeg.
Potje in Oranje Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy

Sparta komt zeer gelukkig op voorsprong en wordt daarna compleet weggevaagd door NEC (dat de ballen er alleen niet inlegt). Sparta is na die goal volgens mij niet eens meer over de middencirkel geweest in de 1e helft. Echt he-le-maal compleet weggespeeld...

2e helft ging eigelijk net zo, alleen toen kon sparta nog een beetje counteren en kwamen ze er nog 1 of 2 x gevaarlijk uit. Dan valt de 1-1 en lijkt het erop dat ze er meteen overheen gaan tot die ketser van Moes..

Kwartier voor tijd staat potje langs de kant, dus iedereen verwacht potje achterin en Olsson in de spits maar nee hoor... de koning gaat zelf in de spits lopen. Heerlijk 2-2 waarbij het stadion al compleet uit z'n plaat ging en toen potje ook nog de 3-2 maakte ontplofte het stadion echt... zelden de Goffert zo zien en voelen ontploffen. (hooguit 1 x toen El Ak die pingel maakte tegen Vites in de laatste minuut). Ik stond 6 rijen lager (hoe ik er kwam geen idee).

En ooow wat wou ik graag dat ze zouden winnen van dit sparta zeg... wat een ongelooflijk triest bij elkaar geraapt zooitje. Voor mij persoonlijke absoluut favoriet nr 1 om te degraderen, liever vandaag nog als morgen. Hoeveel gele kaarten hebben ze wel niet gehad? 8 ofzo?? En dan heeft die debiel van een scheids er nog zeker 4 of 5 door de vingers gezien (echt niet overdreven) en elke keer als het toevallig al een speler was die al geel had :roll: . En dan gewoon ook al in de 10e (!!!!!!) minuut van de wedstrijd beginnen met tijdrekken en zo de hele wedstrijd door. Dan roep je het m.i. ook gewoon over jezelf af. Als je toch in de 10e minuut begint met tijdrekken (en nee het was echt niet "ff temporiseren") dan heb je toch wel heel weinig vertrouwen in jezelf!

[Image: 2008-03-16NEC-Sparta0221.jpg]
Harry, hoe komt het dat die El Ak bijna altijd alleen maar scoort rond de 90e minuut?
4 van zijn 6 goals voor NEC zijn idd in de laatste minuut.. dont know misschien vermoeidheid bij de tegenstander? Hij blijft maar gaan... ook in de laatste minuten. De laatste tijd gaat ook echt elke vrij trap (snoeihard) tussen de palen, keepers kunnen er meestal net bij maar ze kunnen um vaak alleen aanraken, meer niet. Misschien dat je aan het eind van de wedstrijd, als keeper zijnde ook vermoeid bent, en dan minder scherp bent op (de zoveelste) pegel van El Ak? Ik weet het niet hoor... zeg maar wat want heb geen idee.

Met een beetje geluk had ie er al wel een stuk of 3 of 4 meer gemaakt na de winterstop.
Ik weet het ook niet. Ik zag teletekst zondagmiddag en ik zag weer El Ak 90' staan. Misschien een luie marokkaan die 89 minuten niks doet en in de laatste minutt denk: "He, laat ik ook eens naar voren lopen!" :wink:
Vorr mukkus van AD sport :wink:

El-Akchaoui: altijd van de partij
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 22:22 | Laatst bewerkt: Gisteren 22:22 | 10 reacties


Youssef El-Akchaoui is bezig aan een opmerkelijk seizoen. De verdediger maakte al vijf doelpunten en miste bovendien nog geen minuut in de eredivisie.

Het was ergens eind juli 2007. Terwijl de voorbereiding in volle gang was, beloofde NEC’er Youssef El-Akchaoui het plechtig: ''Neem van mij aan, ik ga dit seizoen niet meer tegen domme schorsingen oplopen. Beloofd,'' zei de vrijwel altijd lachende linksback, waarna hij zijn woorden met een ferme handdruk bekrachtigde.

De in Dordrecht geboren El-Akchaoui heeft ontegenzeggelijk woord gehouden. Miste de voormalige speler van onder meer Excelsior en ADO Den Haag door schorsingen en blessures afgelopen seizoen nog elf wedstrijden van de reguliere competitie, deze voetbaljaargang liet hij geen minuut verstek gaan.

In alle 29 competitieduels die NEC speelde, voetbalde El-Akcahoui negentig minuten mee. Alleen Resit Schuurman van De Graafschap maakte dit seizoen als veldspeler eveneens alle duels in de eredivisie volledig mee.



Het is wat je noemt een opmerkelijke ommekeer. ''Maar over vorig jaar wil ik nu niet meer praten,'' zegt El-Akchaoui. ''Het heeft geen zin ouwe koeien uit de sloot te halen. Er zijn afgelopen seizoen wat domme dingen voorgevallen, maar die overkomen me niet meer.

''Hoe dat me lukt? Het klinkt misschien raar, maar vooral door normaal te doen. Ik probeer elke wedstrijd mezelf te zijn. En ik ben hartstikke tevreden over mijn seizoen, al kan het uiteraard nóg beter.''

Wat er dan beter zou kunnen, is nog maar de vraag. El-Akchaoui is bezig aan zijn beste seizoen ooit, waarin hij bovendien is getransformeerd in een koelbloedige doelpuntenmachine. Waar de linksback in al zijn vorige eredivisieseizoenen in totaal driemaal het net vond, scoorde hij dit seizoen al vijf keer. Daarbij onder meer de winnende treffer bij Heerenveen (3-2) en de gelijkmaker tegen De Graafschap (1-1).

''Ik kan geen andere linksback in de eredivisie verzinnen die eveneens minimaal vijf goals heeft gemaakt. Ik had zelfs nog meer goals op mijn naam kunnen hebben, want ik heb het nemen van enkele strafschoppen aan Jhon van Beukering en Rutger Worm overgelaten.

''Ik ben echter de nummer één penaltynemer. En tegen VVV pakte ploeggenoot Tim Janssen nog een doelpuntje van mij af. Mijn inzet was er gewoon ingegaan, maar hij vond het nodig om er net voor het passeren van de doellijn nog een zetje tegen te geven.

''Neemt niet weg dat ik aan een uniek seizoen bezig ben, ja. Wat ik belangrijker vind, het scoren van al die doelpunten of het alle minuten meedoen? Zonder meer het laatste.''

Het is voor de linksback jammer dat zijn persoonlijke succes niet evenredig heeft gelopen aan het succes van zijn ploeg. In de eerste helft verspeelde NEC te vaak op een domme manier punten.

Pas na de winter is de Nijmeegse equipe bijna niet te verslaan. ''Het ploegbelang is het allerbelangrijkste. We hadden zeker twaalf punten meer kunnen hebben. Maar in de eerste helft van het seizoen hadden we buitengewoon veel pech. Nu is NEC zo ver dat we van een halve kans een doelpunt kunnen maken.''
Nu heb ik nog geen antwoord, waarom hij bijna altijd in de laatste minuten scoort. Sad