FTM Forum

Full Version: FC Twente - Ajax
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
FC Twente – Ajax: Grote belangen op het spel in Enschede
Zondag staat de 42ste editie van FC Twente – Ajax op het programma. Met nog vijf competitierondes te gaan worden de belangen steeds groter. De Tukkers zijn nog volop in de race om een plek bij de eerste vijf, terwijl Ajax moet winnen om PSV enigszins onder druk te houden. Kan Twente de wisselvallige Amsterdammers een gevoelige tik geven?

De wedstrijd van zondag is een ontmoeting tussen twee teams die aanvallend voetbal prediken. Beide ploegen slagen daar deze competitie echter maar mondjesmaat in. De ene week ziet het er prima uit, de andere week krijg je er spontaan de tranen van in je ogen. Toch staat er in Enschede en Amsterdam nog genoeg op het spel in het restant van de competitie.

De Tukkers presteerden voor de winterstop heel constant, maar zijn na de korte onderbreking wat weggezakt. Desalniettemin maakt de ploeg van trainer Fred Rutten nog altijd een reële kans op een plek bij de eerste vijf. De afgelopen wedstrijden lijken de Twentenaren zelfs weer hun goede vorm terug te krijgen. Met zeges op SC Heerenveen, VVV-Venlo en Vitesse nomineert de ploeg zich daardoor nadrukkelijk voor de play-offs om Champions League-voetbal.

Ajax heeft afgelopen woensdag een ideale kans om PSV verder onder druk te zetten, verspeeld. In Eindhoven speelden de Amsterdammers met 0-0 gelijk. Topscorer Klaas-Jan Huntelaar speelde tegen PSV achter de spitsen, maar of dat zondag tegen FC Twente ook zo zal zijn, is zeer de vraag. Tegen PSV bleek dat een aanval zonder Huntelaar een stuk minder dreigend is. Het was pas de derde keer dit seizoen dat de Amsterdammers in een competitieduel niet tot scoren kwamen.

Dat Kennedy Bakircioglu de wedstrijd van zondag vanaf het veld mee zal maken, is hoogst onwaarschijnlijk. De Zweed maakte afgelopen zomer de overstap van FC Twente naar Ajax, maar kan vooralsnog niet aarden in Amsterdam. Omdat zijn concurrenten Albert Luque en Dennis Rommedahl evenmin imponeren, mag Kennedy zo af en toe nog opdraven van Adrie Koster.

Zeker is dat Ajax zondag zal moeten winnen om PSV niet uit het oog te verliezen. Tegelijkertijd moeten de Amsterdammers ook achterom kijken. Feyenoord staat op drie punten, NAC Breda op vier. Met het lastige programma en het wisselvallige Amsterdamse spel in het achterhoofd is ook de tweede plaats nog niet zeker. Omdat Twente ook genoeg heeft om voor te spelen, dient er zich een mooi duel aan.

Afwezigen

FC Twente: Rendla (kruisband), Engelaar (knie), Huysegems (hamstring)

Ajax: Gabri (hamstring), De Jong (lies), Van der Wiel (knie), Stekeleburg (pirvé-omstandigheden), Mitea (bovenbeen)
De Jong en Stekelenburg zijn er wrs gewoon bij.
Stekelenburg heeft zich afgemeld voor Oranje, dus lijkt me sterk dat ie zondag wel bij Ajax in de goal staat?
Douglas wordt geschorst door de KNBV wegens een elleboog???????
FC Twente gaat in beroep zodat hij tegen Ajax erbij kan zijn. Gelukkig maar, want we hebben deze ruwe diamant nodig. Zodra hij geslepen gaan we er nog veel meer plezier aan beleven. Ik hoop dat hij ook een aantal Ajacieden omver loopt, vertrapt en vervolgens vermorzeld zoals hij met een aantal boerenkoolvoetballende Vitessenaren heeft gedaan.
Vret Mien Gras Wrote:Douglas wordt geschorst door de KNBV wegens een elleboog???????
FC Twente gaat in beroep zodat hij tegen Ajax erbij kan zijn. Gelukkig maar, want we hebben deze ruwe diamant nodig. Zodra hij geslepen gaan we er nog veel meer plezier aan beleven. Ik hoop dat hij ook een aantal Ajacieden omver loopt, vertrapt en vervolgens vermorzeld zoals hij met een aantal boerenkoolvoetballende Vitessenaren heeft gedaan.

Niet alleen zijn het Duitsers maar dat vertrappen etc heb ik vaker uit die hoek gehoord. Douglas voetbalt met Stahlhelm zondag.
Ik zity eraan te denken om kufo in me team te fietsen....
Kleine Jan Wrote:Ik zity eraan te denken om kufo in me team te fietsen....

Ik Berg....
Succesvol tegen topclubs
De Zweedse international is dit seizoen bezig aan een opvallende reeks. Als we AZ voor het gemak tot de topclubs rekenen, scoorde de Zweed tot dusver in elke wedstrijd tegen een topclub. In zes duels was hij negen keer trefzeker. PSV (22 maart) en Ajax (13 april) weten dus waar het gevaar schuilt.

2 september 2007
Ajax-FC Groningen 2-2 Suárez 1-0, Berg 1-1, Berg 1-2, Huntelaar 2-2
7 oktober 2007
AZ-FC Groningen 2-2 Ari 1-0, Berg 1-1, De Zeeuw 2-1, Svejdik 2-2
25 november 2007
FC Groningen-Feyenoord 3-2 Makaay 0-1, Berg 1-1, Nevland 2-1, Sahin 2-2, Berg 3-2
26 december 2007
FC Groningen-PSV 2-1 Alcides 0-1, Lindgren 1-1, Berg 2-1
27 januari 2008
Feyenoord-FC Groningen 1-1 Berg 0-1, Fledderus (eigen doelpunt) 1-1
17 februari 2008
FC Groningen-AZ 2-1 Berg 1-0, Jaliens 1-1, Berg (strafschop) 2-1
Gelukkig is die Berg blessee... toch?
Kleine Jan Wrote:Ik zity eraan te denken om kufo in me team te fietsen....

Doe maar.... jij hebt vaak geluk met dit spelletje en dat zou in deze niet verkeerd zijn :razz:
Berg is idd blessé dus zou t ff niet doen Gitter. :p
zelfs dan is de kans dat ie scoort nog groot...
Depor Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Douglas wordt geschorst door de KNBV wegens een elleboog???????
FC Twente gaat in beroep zodat hij tegen Ajax erbij kan zijn. Gelukkig maar, want we hebben deze ruwe diamant nodig. Zodra hij geslepen gaan we er nog veel meer plezier aan beleven. Ik hoop dat hij ook een aantal Ajacieden omver loopt, vertrapt en vervolgens vermorzeld zoals hij met een aantal boerenkoolvoetballende Vitessenaren heeft gedaan.

Niet alleen zijn het Duitsers maar dat vertrappen etc heb ik vaker uit die hoek gehoord. Douglas voetbalt met Stahlhelm zondag.

Jou hangen we apart.
gittermaster Wrote:
Kleine Jan Wrote:Ik zity eraan te denken om kufo in me team te fietsen....

Ik Berg....
Succesvol tegen topclubs
De Zweedse international is dit seizoen bezig aan een opvallende reeks. Als we AZ voor het gemak tot de topclubs rekenen, scoorde de Zweed tot dusver in elke wedstrijd tegen een topclub. In zes duels was hij negen keer trefzeker. PSV (22 maart) en Ajax (13 april) weten dus waar het gevaar schuilt.

2 september 2007
Ajax-FC Groningen 2-2 Suárez 1-0, Berg 1-1, Berg 1-2, Huntelaar 2-2
7 oktober 2007
AZ-FC Groningen 2-2 Ari 1-0, Berg 1-1, De Zeeuw 2-1, Svejdik 2-2
25 november 2007
FC Groningen-Feyenoord 3-2 Makaay 0-1, Berg 1-1, Nevland 2-1, Sahin 2-2, Berg 3-2
26 december 2007
FC Groningen-PSV 2-1 Alcides 0-1, Lindgren 1-1, Berg 2-1
27 januari 2008
Feyenoord-FC Groningen 1-1 Berg 0-1, Fledderus (eigen doelpunt) 1-1
17 februari 2008
FC Groningen-AZ 2-1 Berg 1-0, Jaliens 1-1, Berg (strafschop) 2-1

AZ is GEEN topclub.
KJH als Cappie! loopt 1 op 1 tegen twente volgens mij...
THE SHUFFLE Wrote:KJH als Cappie! loopt 1 op 1 tegen twente volgens mij...

Had je net zo goed Kufo © kunnen maken, die loopt 1 op 1 tegen Ajax volgens mij... het zal dan ook wel in 1-1 eindigen morgen. :8:
0-1 Douglas. Die had dus beter gewoon geschorst kunnen zijn. :p
Weer lucky Ajax.... bah :razz:
1-1 :razz:
Laffe hond Koster brengt een extra verdediger in en Twente peert er meteen eentje in. :8:
Peter Wrote:Laffe hond Koster brengt een extra verdediger in en Twente peert er meteen eentje in. :8:

Was idd een prima assistent geweest voor ons :wink:
Blessuretijd.. ik hou ervan. Wink
Hakkuh
Vret pak er vanavond eentje van mij :cheers:
:cry:
Peter Wrote:Blessuretijd.. ik hou ervan. Wink
Sparta ook !
Zag net het penaltymoment bij de 1-1 stand. 100% pingel. De reputatie van Suarez helpt dus de laatste titelkansen van Ajax om zeep. 8-[
Peter Wrote:Zag net het penaltymoment bij de 1-1 stand. 100% pingel. De reputatie van Suarez helpt dus de laatste titelkansen van Ajax om zeep. 8-[

ik weet niet wie er bij ajax floot maar hij kan niet slechter geweest zijn dan Jol. wat een achterbakse teringlul is dat zeg. boukhari maakt hands en scoort en die goal van bruins die wordt afgekeurd is gewoon hilarisch. bruins wordt zelf naar de grond getrokken. Undecided
al met al komen de boertjes goed weg en kunnen ajax en feyenoord ook allebei nog wel 6e worden. volgende week heerenveen-ajax en nac-feyenoord. :eeeek:
HEERLIJKE middag :Big Grin maar ben er nou wel ziek van, jezus wat een last van de maag...of dat komt nog van vannacht :wink:
Hij is een vriend van de joden zingen bij een eigen doelpunt cry
Legion Wrote:Hij is een vriend van de joden zingen bij een eigen doelpunt cry

Zong de Twente of de Ajax aanhang dat? :p
Pages: 1 2 3