FTM Forum

Full Version: PSV - FC Groningen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Jans: “Het kan best een leuke wedstrijd worden”
21 maart, 14:49 uur
PSV – FC Groningen
Zaterdag 22 maart, 19.30 uur

Trainer Ron Jans kan zaterdagavond in Eindhoven niet beschikken over een vijftal spelers, dat ook afgelopen weekend al geblesseerd ontbrak. Marcus Berg (rug), Paul Matthijs (voet), Koen van de Laak (hoofd), Martijn van der Laan (kuit), Martijn Meerdink (enkel) zijn er nog altijd niet bij. Verder was het afhaken van Danny Holla een tegenvaller. Hij raakte in de warming-up van de vrijdagtraining geblesseerd aan de knie.

Meevallers zijn de terugkeer van Ondrej Svejdik en Evgeniy Levchenko, die afgelopen maandag al een helft meespeelden in de Beloften. De beide spelers zijn nog niet een volledige wedstrijd inzetbaar. Twijfels bestaan nog om de inzetbaarheid van Stefan Nijland, die vorige week ontbrak met een enkelblessure.

Ron Jans was woensdag in Eindhoven getuige van de topper PSV-Ajax, die eindigde in 0-0. “Het was één van de saaiste toppers die ik de laatste jaren heb gezien. Maar daar wil ik niet meer te lang bij stilstaan. Mijn eigen ploeg speelde in de tweede helft tegen Heerenveen prima en die lijn willen we zaterdag graag voortzetten. Als er bepaalde spelers ontbreken dan komt het bij de rest nog meer aan op spirit, organisatie en duelkracht.”

Ruim vierhonderd FC-supporters zullen morgen afreizen naar het Philips Stadion. Zij hoeven op voorhand niet te vrezen voor een saaie uitvoering, zoals afgelopen woensdag tussen PSV en Ajax. “Het kan best een leuke wedstrijd worden. Afgelopen woensdag heeft PSV zich toch wat kunnen sparen door het spel aan Ajax over te laten en wat in te zakken. Wij hebben zelf tegen Heerenveen in de tweede helft heel compact gespeeld. Zowel Groningen als PSV zullen toch voor de winst gaan.”

Bron: FC Groningen
Afellay wel, Alcides en Méndez niet tegen FC Groningen
21 maart 2008 15:15
Wedstrijd PSV - FC Groningen
Datum 22-03-2008
Stadion Philips Stadion
Locatie Eindhoven
Scheidsrechter Pieter Vink
Aanvang 19.30 uur

Sef Vergoossen kan zaterdagavond in de competitiewedstrijd tegen FC Groningen weer beschikken over Ibrahim Afellay. De middenvelder raakte afgelopen dinsdag geblesseerd aan zijn enkel tijdens en potje trefbal op De Herdgang en moest daardoor de topper tegen Ajax aan zich voorbij laten gaan. Een voorbeschouwing.

Alcides en Méndez
De Braziliaan Eduardo Alcides is echter niet beschikbaar in de wedstrijd tegen de nummer zes uit de Eredivisie. Alcides kreeg afgelopen woensdag in de wedstrijd tegen Ajax een trap op zijn knie en bleef vrijdag op De Herdgang binnen. Edison Méndez liep in datzelfde duel tegen zijn vijfde gele kaart van het seizoen aan en moet noodgedwongen vanaf de tribune toekijken. Middenvelder Otman Bakkal heeft wat last van zijn rug, maar dat vormt geen belemmering voor zijn inzetbaarheid. Voor de rest heeft Vergoossen de beschikking over een volledige fitte selectie. “We kunnen goed doseren in deze drukke periode”, aldus Vergoossen.

Concentratie belangrijk
Met nog vijf competitiewedstrijden te gaan nadert de Eredivisie zijn ontknoping. “De wedstrijden worden naar het einde toe steeds belangrijker. Om de voorsprong van vier punten te behouden moeten we eerst zelf winnen en daar gaan we dan ook vol voor”, aldus Vergoossen tijdens het wekelijks persgesprek; waar buiten de media van PSV vreemd genoeg maar één journalist aanschoof aan tafel. “We moeten ook tegen FC Groningen de concentratie opbrengen, hetgeen ons tot nu toe bijna altijd is gelukt. Uiteraard tegen FC Utrecht, in een week waarin we wat meer tijd hadden om voor te bereiden, ging dat gedeelte mis.” Vergoossen is ondanks de wisselingen sterk onder de indruk van FC Groningen. “Ondanks het vertrek van enkele zeer belangrijke spelers en het feit dat ze aardig wat blessures hebben staan ze nog steeds hoog op de ranglijst.”
1-0 zal het wel worden.
Lijkt mij ook en als jullie dan zondag even hetzelfde doen. =D>
Wie gaat er in de spits spelen, Peter?

En gaat Balasz spelen als Affelay er weer bij is?
Afellay en Balazs zullen beiden wel spelen, PSV gaat nu immers niet op een puntje spelen, maar gewoon voor de winst. Bovendien is Mendez geschorst en die plek moet worden opgevuld.

Gomes-Kromkamp, Marcellis, Salcido, Rajkovic of Zonneveld-Farfan, Bakkal, Afellay, Simons, Dzsudzsak-Koevermans
Koef gaat dus weer spelen i.p.v Lazovic?
Lijkt me wel. Koef krijgt nu de kans omdat Danko steeds teveel wil doen. Denk niet dat de Koef na 1 duel zn kans alweer verprutst heeft.
Opvallend dat Rajkovic speelt op de positie van Alcides, in plaats van Zonneveld. Zonneveld speelde alles onder Koeman en deed dat goed vond ik, maar bij Vergoossen is hij echt totaal uit beeld. :roll:
Vergoossen zal em wel als middenvelder zien bedenk ik me nu. Zuur voor hem, aangezien hij door Koeman als linksback gehaald was.
1-0 Koevermans
Inmiddels 2-0 door Bakkal en 3-0 door wederom de Koef! Hakkuh
Overdune Wrote:Opvallend dat Rajkovic speelt op de positie van Alcides, in plaats van Zonneveld. Zonneveld speelde alles onder Koeman en deed dat goed vond ik, maar bij Vergoossen is hij echt totaal uit beeld. :roll:

En terecht. Geen speler die iets toevoegt aan PSV. Met zijn traptechniek leuk voor een club als NAC of NEC, maar verdedigend niet goed genoeg en als middenvelder onderaan in de pikorde.

Leuk trouwens dat Koevermans twee keer scoort.
Dat hij niet speelt als middenvelder is normaal idd, maar verdedigend is hij niet slechter dan Alcides of Rajkovic en juist dan zou zijn traptechniek iets toevoegen.
Koef scoorde 3x alleen de 2e werd (volgens mij) onterecht afgekeurd wegens buitenspel. Verder prima 1e helft. Groningen was helemaal nergens, PSV speelde eindelijk weer een heel goed. Jammer dat de 1-0 pas zo laat viel. Na rust met 2-0 door een megablunder van van Loo en daarna gezapig rondtikken van Grunn met nog zeker 5 dikke kansen voor PSV. Maar goed, 3-0 prima uitslag en weer een stapje dichter bij de titel. Ajax morgen met de druk er vol op naar Twente.

Hopelijk valt het overigens mee met Jef.. was vandaag weer erg goed, maar als je huilend van het veld moet lijkt het me geen onschuldige blessure. Grote smet op een mooie avond.
Overdune Wrote:Dat hij niet speelt als middenvelder is normaal idd, maar verdedigend is hij niet slechter dan Alcides of Rajkovic en juist dan zou zijn traptechniek iets toevoegen.

Rajkovic was vandaag de zwakste man op het veld, dus volgende keer wellicht Zonneveld. Of toch Addo erin (en Salcido op links), want die is ook weer fit.