FTM Forum

Full Version: NEC - PSV
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Ibrahim Afellay en Eduardo Alcides hebben donderdag weer meegedaan met de groepstraining PSV in aanloop naar de wedstrijd tegen NEC, komende zaterdag. Beide spelers lijken weer hersteld van hun blessures.
Dzsudzsak en Farfan zijn twijfelachtig.
UPDATE :
PSV reist toch af zonder Alcides. De Braziliaan heeft nog teveel last van een knieblessure en kan dit weekend nog niet in actie komen.
ik zie een overwinning voor NEC. 2-1 93e minuut El Ak...
Ben benieuwd wat het spelbeeld zal zijn. Denk dat PSV toch NEC het spel gaat laten maken, benieuwd hoe NEC omgaat met die vlijmscherpe counters. NEC moet gewoon voor de winst gaan vind ik. Als je 8 van de 9 hebt gewonnen moet je er nu ook vopor gaan, zeker met het oog op het linkerrijtje. Wel klote dat hele verdediging op scherp staat en we waarschijnlijk wel een kaartje zullen pakken en dus de week erop tegen Roda (cruciaal?) niet van de partij is. Echter dan zijn ze die week erop tegen Vites wel weer van de partij haha.
harry_bierdop Wrote:Ben benieuwd wat het spelbeeld zal zijn. Denk dat PSV toch NEC het spel gaat laten maken, benieuwd hoe NEC omgaat met die vlijmscherpe counters. NEC moet gewoon voor de winst gaan vind ik. Als je 8 van de 9 hebt gewonnen moet je er nu ook vopor gaan, zeker met het oog op het linkerrijtje. Wel klote dat hele verdediging op scherp staat en we waarschijnlijk wel een kaartje zullen pakken en dus de week erop tegen Roda (cruciaal?) niet van de partij is. Echter dan zijn ze die week erop tegen Vites wel weer van de partij haha.

Denk ook dat PSV gewoon achteruit gaat leunen, tenzij Ajax op het moment van de aftrap in Nijmegen al 2-0 achterstaat ofzo waardoor ze meteen bloed ruiken. Ben allang blij dat we dit jaar met een zo goed als fitte groep naar Nijmegen komen waardoor het niet zo'n afslachting als vorig jaar zal worden. Denk zelf aan een nederlaag voor Ajax en een 1-1 gelijkspelletje in Nijmegen. Ik teken er in ieder geval voor, kampioen worden doen we wel in het eigen stadion. Ik hoop voor NEC overigens dat de verdedigers+Sibum niet met dat op scherp staan in hun achterhoofd rondlopen, want als je tegen een Dzsudzsak, Farfan, Afellay of Lazovic 1 seconde twijfelt over of je een overtreding moet maken die evt. geel oplevert ben je al te laat en zijn ze weg. Tot morgen Harry!
0-0 jammer. Volgens langs de lijn heeft Gomes weer 3 wereldreddingen gemaakt....
Dit is gewoon competitievervalsing!! Als PSV met Gomes speelt zouden ze gewoon maar 10 man (inc keeper) op mogen stellen vind ik.

Wat een held Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy Notworthy :cry:

Al was het niet zo'n slachting als vorig jaar, ook dit jaar was NEC heer en meester. PSV heeft 2 kansen gehad; counter met als einde het schot voorlangs van Koef en een terugspeelbal van Olsson die door Wisgerhof in de handen van Babos werd gekopt. NEC heeft lang niet zoveel 110% kansen gehad als vorig jaar maar toch zeker wel genoeg kansen gehad om 1 x te scoren. Helaas, Gomes in de goal.

iig blij dat psv niet scoorde want er zaten erg veel psv'ers op A, Z en X achter de goal =D> !
Precies 4 uur verder... lekker zelf gaan voetballen nu..pfffffffffffffffffffff Dead :crazy:
harry_bierdop Wrote:Precies 4 uur verder... lekker zelf gaan voetballen nu..pfffffffffffffffffffff Dead :crazy:

:lol:
Zag dan niemand dat het gewoon (bijna) allemaal poepschoten waren die elke keeper eruit had gehaald? Als die Lens nou eens in een hoek schiet en Gomes redt hem, dan hebben we het ergens anders over. Ik heb maar 1 goede redding gezien, de rest had Grandel nog gepakt. Hiermee wil ik niet zeggen dat Gomes geen wereldkeeper is, maar laten we nou niet gaan overdrijven.
Die Lens heeft zich trouwens aardig ontwikkeld (hetgeen ik in samenvattingen zie dan). Gaat ie volgend seizoen terug naar AZ? Lijkt me niet echt minder dan sommige anderen daar!

PSV - Her mag geen probleem zijn. Thuis tegen Twe zo het zomaar eens fout kunnen gaan waardoor het op Vit uit aankomt en die heb je ook niet bij voorbaat gewonnen. Vooralsnog ga ik er echter 'gewoon' vanuit dat we thuis tegen Twe kampioen worden. Thuis in zo'n wedstrijd moet je gewoon winnen! Dat de UEFA cup er echter tussen zit, is natuurlijk niet echt gunstig, denk ik.
Ekslem Wrote:Die Lens heeft zich trouwens aardig ontwikkeld (hetgeen ik in samenvattingen zie dan). Gaat ie volgend seizoen terug naar AZ? Lijkt me niet echt minder dan sommige anderen daar!

PSV - Her mag geen probleem zijn. Thuis tegen Twe zo het zomaar eens fout kunnen gaan waardoor het op Vit uit aankomt en die heb je ook niet bij voorbaat gewonnen. Vooralsnog ga ik er echter 'gewoon' vanuit dat we thuis tegen Twe kampioen worden. Thuis in zo'n wedstrijd moet je gewoon winnen! Dat de UEFA cup er echter tussen zit, is natuurlijk niet echt gunstig, denk ik.

Tegen Groningen draaide het opeens prima, als dat tegen Twente ook lukt win je ook dat eenvoudig. Als je zoals gisteren speelt win je niet van Twente, maar misschien worden we dan alsnog kampioen doordat Groningen Ajax verslaat. In uitduels zijn PSV en Ajax dit seizoen beide eigenlijk nooit de beter partij. Zou me niks verbazen als beiden hun laatste uitduel niet winnen. Uit en thuis is gewoon echt een wereld van verschil dit seizoen, lijkt wel of er een heel ander elftal stond gisteren dan een week eerder tegen Groningen.

Over gisteren: zwaar laf gespeeld. 1e helft NEC veel beter, 2e had PSV met wat meer lef kunnen winnen. Vond dat een redelijk gelijkopgaande helft. Die situatie met 4 PSV'ers tegen 2 NEC-verdedigers 5 minuten voor tijd had trouwens een goal moeten zijn, wat een gepruts weer. Al met al weer een puntje voor Gomes en niks te juichen voor de PSV'ers die idd in grote getalen achter de goal zaten. De NEC aanhang mocht gelukkig wel 4x hard juichen (bij elke Ajaxgoal, ook al is dat na Vitesse toch de meest gehate club in Nijmegen?), erg triest maar je ziet het in alle stadions incl. dat van PSV, het zit gewoon in de genen van de mens ofzo. Confused Was trouwens erg onder de indruk van Lens en vooral Sibum. Beiden echt werelds gespeeld. Bij PSV waren Bakkal en Marcellis zo ongeveer de enigen die meer goed dan fout deden.

@harry -> wij spelen ook al het hele seizoen met 10 man. :razz: Of Alcides, Zonneveld of Rajkovic er nou staat, de linksback is elke week weer het lachertje van de ploeg. Wat een drama zeg. :eeeek: Gomes bovengemiddeld belangrijk, linkback angstaanjagend zwak.. heft elkaar mooi op.

Hopelijk ziet Sef het licht en begint hij volgende week eens met Marcellis en Addo centraal en Salcido op linksback. Salcido speelde op die plek 'vroeger' beter dan hij nu centraal doet en Addo is geen wereldspeler, maar iig ook geen onrustveroorzakende factor zoals de 3 die nu steeds afwisselend linksback staan. Dead
Dat ie maar niet meer gaat experimenteren nu. Salcido is de laatste weken trouwens ook gewoon erg slecht. Vooral dat wegwerken van hem en die risico's die hij steeds neemt, zijn echt ongelooflijk.
@ LL: Wat een onzin zeg, piep piep. Hij pakt gewoon een paar echt hele goede ballen. Die bal vlak voor het einde was idd niet zo moeilijk als ie eruit zag maar nog steeds erg knap en veel keepers hadden die bal niet gehad. Stekel wel denk ik, Timmer niet denk ik. Maar wat dacht je van dat schot van Lens in de 1e helft toen ie weg was van 2 verdedigers. Schot ging kneiterhard recht het kruis in, maar nee hoor... Gomes pakt um weer.

@ Peter
Dat juichen vind ik niet meer dan normaal. Ik hoop gewoon dat PSV kampioen wordt maar tijdens de wedstrijd wil je maar 1 ding en dat is winnen. Alles is geoorloofd dan.. Wij juichen dan ook niet vóór ajax maar tegen PSV. Als het verschil op de ranglijst maar 1 punt was geweest had ik waarschijnlijk niet gejuicht. Zoals ik al zei tegen je voor de wedstrijd, als NEC dan toch verliest van PSV ook wel kampioen worden hier. Zo denk en dacht ik er over tot 5 min voor de wedstrijd, als die wedstrijd bezig is denk je er niet zo over. Nooit niet.. als PSV kampioen was geworden hier had dat wel even pijn om 21.45. echter om 22.00 in de kroeg zou ik het allang weer vergeten zijn.

Verder kan iedereen PSV laf etc etc vinden maar het is gewoon pure klasse. Ik weet zeker dat er geen enkele club in Nederland is die zo compact, georganiseerd en gecontreerd KAN voetballen ook al zouden ze het willen. Iedereen die zelf op enig niveau (heeft) (ge)voetbalt weet hoe verschrikkelijk moeilijk het is om zo te voetballen. Ik heb echt diverse keren gezien dat het verschil tussen de voorste en laatste man (gomes uitgezonderd) van PSV niet meer dan 15 meter was bij balbezit van NEC. En alle 10 spelers die in die kleine ruimte op het middenveld staan op zo'n moment (meestal ongeveer in het gebied van de middencirkel) in driehoekjes. Daartegen is het niet alleen verschrikkelijk moeilijk voetballen, zo spelen is al verschrikkelijk moeilijk. 1 foutje en er staat iemand vrij voor de goal.
Echter als ze de bal hebben knalt de trekzak vliegensvlug los en kan je maar 1 ding doen en dat is heel hard er achter aan rennen en hopen dat ze 1 seconde inhouden zodat je een klein beetje je organisatie kan herstellen. Notworthy . PSV speelde echter ongeïnteresseerd en ook echt niet op volle kracht. Ze geloofden het wel en waren tevreden met een punt.

En idd iedereen speelde weer goed maar Sibum blijft gewoon een koning. Wat een held zeg, ik zei het al gelijk bij de 1e keer dat ie speelde (tegen Ajax eind Januari), dit is precies iemand die we nodig hebben. En daarna hebben we nog 1 slechte pot gespeeld en dat was Groningen uit. Hij zet alles en iedereen neer, neemt de boel op sleeptouw en knapt al het vuile werk (van bijv Lens) op. Gelukkig is hij gekocht voor 3,5 jaar... dat Roda zo'n speler laat gaan vind ik dan ook bizar.

Lens gaat als de Brandweer idd, zullen we wel niet kunnen houden. Olsson in de belangstelling van Newcastle en nog wat Duitse clubs... als me daar een miljoen of 3 voor kunnen pakken zou er misschien geprobeerd kunnen worden om Lens te kopen al weet ik niet of ie dat zelf wil. Hij wil graag terug naar AZ heb ik het idee.
Dit kwam ik net tegen, wel vet dat zoiets online staat. Toen was het nog gewoon 1richtingsverkeer richting de NEC keeper :wink:

(dit moet 1 van mijn 1e wedstrijden ooit zijn geweest)

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=81E2Zu79qdE&feature=related">http://nl.youtube.com/watch?v=81E2Zu79q ... re=related</a><!-- m -->
Peter loopt weer te calimeroën "Mama ze juichen weer als de concurrent van PSV scoort" Jank toch niet zo, blijkbaar is het niet alleen Ajax dat verguist word in de rest van het land, maar PSV ook met dat antivoetbal.
En voordat je begint dat het geen anti voetbal is, dat is het wel. Effectief in sommige opzichten zelf goed en mooi, maar anti voetbal is het wel.
Depor Wrote:Peter loopt weer te calimeroën "Mama ze juichen weer als de concurrent van PSV scoort" Jank toch niet zo, blijkbaar is het niet alleen Ajax dat verguist word in de rest van het land, maar PSV ook met dat antivoetbal.
En voordat je begint dat het geen anti voetbal is, dat is het wel. Effectief in sommige opzichten zelf goed en mooi, maar anti voetbal is het wel.

Nee hoor, dat gedoe tussen uit- en thuispubliek heb je bij pak m beet Excelsior-VVV net zo goed. Daar werd het uitvak ook even lekker uitgezwaaid, net als dat de PSV-supporters vorige week juichten toen Heerenveen 4-3 maakte tegen Roda wat erg ongunstig was voor FC Groningen waar wij toen tegen speelden. T gebeurt altijd en overal, maar toch kan ik me eraan irriteren. Afgelopen zaterdag, maar vorige week toen de PSV-fans het deden net zo goed. Juich gewoon voor je eigen club en niet voor de concurrent van je tegenstander, maar goed t zal wel iets persoonlijks van mij zijn want overal doen hele stadions het gewoon met veel plezier. :p

Kan me overigens wel in de woorden van Harry vinden dat het de emoties van het moment zijn. Toen er voor de 4e keer voor Ajax gejuicht werd dacht ik echt van gvd ik hoop dat we op de laatste dag allang kampioen zijn en in Arnhem Vitesse lekker 3 punten geven zodat zij 9e eindigen. Nu denk ik daar alweer heel anders over.. NEC mag van mij Europa in. Spelen gewoon goed, beter dan Roda tegen PSV 2 weken terug en die staan 8e dus NEC heeft op dit moment gewoon iets in het linkerrijtje te zoeken.
Overigens mooiste vond ik nog dat toen de 1e keer 0-1 op het bord kwam voor Ajax, wij juichden en toen kwam als reactie vanuit het uitvak: "Zingen voor je eigen club, zingen voor je eigen club". Meteen gevolgd door "vitesse ooohhhooo vitesse ooohooo" :Big Grin
harry_bierdop Wrote:Overigens mooiste vond ik nog dat toen de 1e keer 0-1 op het bord kwam voor Ajax, wij juichden en toen kwam als reactie vanuit het uitvak: "Zingen voor je eigen club, zingen voor je eigen club". Meteen gevolgd door "vitesse ooohhhooo vitesse ooohooo" :Big Grin

Idd fraai staaltje van je eigen spreekkoren belachelijk maken. :p
harry_bierdop Wrote:@ LL: Wat een onzin zeg, piep piep. Hij pakt gewoon een paar echt hele goede ballen. Die bal vlak voor het einde was idd niet zo moeilijk als ie eruit zag maar nog steeds erg knap en veel keepers hadden die bal niet gehad. Stekel wel denk ik, Timmer niet denk ik. Maar wat dacht je van dat schot van Lens in de 1e helft toen ie weg was van 2 verdedigers. Schot ging kneiterhard recht het kruis in, maar nee hoor... Gomes pakt um weer.

Piep piep? En het voorbeeld dat je geeft was de lastige bal die ik bedoelde (wereldredding), de rest was recht op hem af.

Vorig seizoen bij AZ en aan het begin van dit seizoen was Lens echt een van de slechtste spitsen in de gehele eredivisie. Ik vind het leuk voor hem dat ie nu goed speelt, maar ik zie het zo gebeuren dat het binnenkort weer helemaal over is met hem.
Lamme Lennie Wrote:Piep piep? En het voorbeeld dat je geeft was de lastige bal die ik bedoelde (wereldredding), de rest was recht op hem af.

piep piep Calimero.

De rest was echt niet recht op hem af.. schot van El Ak nog van 25 meter precies in het hoekje die ie naast tikte. Nog een schot van Lens in de 2e helft vanaf rechts die maar net naast kon tikken en dan nog die bal in de 88e minuut die echt niet makkelijk was en al helemaal niet recht op hem af. Misschien lijkt het dat alles recht op um af is omdat ie met die "tentakels" van um overal is.

Maar naast de reddingen op de lijn waar iedereen hem op beoordeeld is ie ook nog gewoon ijzersterk in de lucht. Hij plukt alles uit de lucht, als aanvaller heb je geen kans in de 5 meter. Daarnaast is ie ook beregoed in de snelle spelhervatingen, toch zeker niet onbelangrijk.. zeker niet voor een team als PSV.
Ter ere van 250 keer Wisgerhof!

[Image: start.jpg]
Nog een beetje boeren geklapt Harry ? 64 man teruggestuurd las ik...
Boeren klappen.. stoer hoor. Xtragaap4de
Peter Wrote:Boeren klappen.. stoer hoor. Xtragaap4de

Aftrekken achter teletekst, stoer hoor..... ](*,)
Fabian Wrote:
Peter Wrote:Boeren klappen.. stoer hoor. Xtragaap4de

Aftrekken achter teletekst, stoer hoor..... ](*,)

[waf-mode] jij-bak! [/waf-mode]
Niet veel gebeurd volgens mij, had wel begrepen dat PSV naar Beuningen was gekomen en daar in een kroeg was gaan zitten en vervolgens die jongens van NEC hadden gebeld. Tsja.. als je met 50 man van Nijmegen naar Beuningen moet heb je wel een auto of 15/16 nodig dus duurde ff voor ze dat geregeld hadden, uurtje later stonden ze in Beuningen maar toen was al politie ter plaatse geloof ik..
harry_bierdop Wrote:Niet veel gebeurd volgens mij, had wel begrepen dat PSV naar Beuningen was gekomen en daar in een kroeg was gaan zitten en vervolgens die jongens van NEC hadden gebeld. Tsja.. als je met 50 man van Nijmegen naar Beuningen moet heb je wel een auto of 15/16 nodig dus duurde ff voor ze dat geregeld hadden, uurtje later stonden ze in Beuningen maar toen was al politie ter plaatse geloof ik..

:crazy:
Fabian Wrote:
Peter Wrote:Boeren klappen.. stoer hoor. Xtragaap4de

Aftrekken achter teletekst, stoer hoor..... ](*,)

Ik weet niet precies op wie je hier doelt, maar dat is in ieder geval een stuk stoerder ja!
Pages: 1 2