FTM Forum

Full Version: Ontknoping Jupiler League
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Vanavond naar Volendam - Dordrecht. Een beslissing in de JL zal er vanavond zeker nog niet vallen maar het zal zeker wel spannend worden. Ik zelf hoop dat Volendam direct zal promoveren en ADO en RKC dit zullen doen via de nacompetitie. Van Excelsior en VVV mogen wij wat mij betreft afscheid nemen.
Bumme Wrote:Vanavond naar Volendam - Dordrecht. Een beslissing in de JL zal er vanavond zeker nog niet vallen maar het zal zeker wel spannend worden. Ik zelf hoop dat Volendam direct zal promoveren en ADO en RKC dit zullen doen via de nacompetitie. Van Excelsior en VVV mogen wij wat mij betreft afscheid nemen.

19 ploegen volgend jaar? :razz:

zoniet: ajakkes mag wat mij betreft ook opjanken.
ahum foutje idd.
Laat dan RKC nog maar een jaartje op een lage rniveau blijven. Ik zie Heracles, W II, de Graafschap en (met name) Sparta liever in de Eredivisie dan de Waalwijkers.
Ik zit vanavond weer in het Kras stadion en ik geloof dat het uitverkocht is. Dordrecht is natuurlijk een makkie voor Volendam. Het wordt 4-0, Tuyp 2x, Deul en Van Zaanen. RKC gaat verliezen vanavond in Veendam.

RTL zendt de wedstrijd van Volendam vanavond live uit.
Davydoff Wrote:Ik zit vanavond weer in het Kras stadion

Ik ook! Heerlijk achter glas op de lange zijde. Verheug me nu al op het buffetje vooraf.
Volendam wint vanavond, RKC pakt 1 puntje. Volgend weekend gaat Volendam onderuit in Den Haag en wint RKC waardoor zij promoveren. In de nacompetitie promoveren ook Den Bosch en Helmond Sport of RBC Roosendaal en dat alles gaat uiteraard ten koste van Excelsior, VVV en de Graafschap. En dan krijgt Treesong komend seizoen een heerlijke eredivisie. =D>
Bumme Wrote:
Davydoff Wrote:Ik zit vanavond weer in het Kras stadion

Ik ook! Heerlijk achter glas op de lange zijde. Verheug me nu al op het buffetje vooraf.

Ik zit gewoon in de kou op de Expo-tribune vlak naast het uitvak.

Leuk om te zien hoe deze wedstrijd leeft in de regio. Een maand geleden zaten er nog geen 2500 man in het stadion en nu zit het vol.

Wel enthousiast meedoen met de sfeeracties vanavond he!! Ik geloof dat we blaadjes omhoog moeten houden  En de nieuwe singel van Sibbele wordt gepresenteerd geloof ik: EI ZIT ER IN!
Davydoff Wrote:Leuk om te zien hoe deze wedstrijd leeft in de regio. Een maand geleden zaten er nog geen 2500 man in het stadion en nu zit het vol.

dat is heel typerend voor de regio noord holland!
Dordt gaat winnuuuuh :-({|= :-({|=
waf Wrote:
Davydoff Wrote:Leuk om te zien hoe deze wedstrijd leeft in de regio. Een maand geleden zaten er nog geen 2500 man in het stadion en nu zit het vol.

dat is typerend voor heel de regio noord holland!

:waf:
waf Wrote:
Davydoff Wrote:Leuk om te zien hoe deze wedstrijd leeft in de regio. Een maand geleden zaten er nog geen 2500 man in het stadion en nu zit het vol.

dat is heel typerend voor de regio noord holland!

Oké, ik hap wel even... Afgelopen zondag zaten er in de Arena 50.000 man en met Ajax gaat het bepaald niet goed.

De Zuid-Hollandse club ADO Den Haag werkt zijn wedstrijden af in een half gevulde stadion.

Het is typerend voor heel Nederland.
waf Wrote:
Davydoff Wrote:Leuk om te zien hoe deze wedstrijd leeft in de regio. Een maand geleden zaten er nog geen 2500 man in het stadion en nu zit het vol.

dat is heel typerend voor de regio noord holland!

Gevat en grappig met een leuke sneer naar Ajax... heb waf wel eens mindere sneren zien maken maar deze was wel vermakelijk :lol:
Davydoff Wrote:
waf Wrote:
Davydoff Wrote:Leuk om te zien hoe deze wedstrijd leeft in de regio. Een maand geleden zaten er nog geen 2500 man in het stadion en nu zit het vol.

dat is heel typerend voor de regio noord holland!

Oké, ik hap wel even... Afgelopen zondag zaten er in de Arena 50.000 man en met Ajax gaat het bepaald niet goed.

Nee, er kunnen 50.000 man in de Arena.....bij Ajax zitten er 5.000-10.000 man minder, omdat veel scc'ers niet komen opdagen. (Omdat het slecht gaat?)

Vorig jaar met Bumme naar Ajax-Heerenveen, volgens de statistieken was het zo goed als uitverkocht (Bumme kon met pijn en moeite nog 2 kaartjes regelen), maar er waren teveel lege plakken om te zeggen dat het zo goed als vol zat. Valt me wel vaker op, net als bij Vitesse. Kunnen 24.000 in het stadion, statistieken zeggen 22.000 toeschouwers en als ik dan de beelden zie, zie ik de halve lange zijde al halfvol....

Er was toen overigens 1 scc'er, die niet kwam opdagen, omdat ie bang was dat als ie een scheet zou laten, dat er dan een beetje kak bij zou zitten. :wink:
Mukkus Wrote:
Davydoff Wrote:
waf Wrote:
Davydoff Wrote:Leuk om te zien hoe deze wedstrijd leeft in de regio. Een maand geleden zaten er nog geen 2500 man in het stadion en nu zit het vol.

dat is heel typerend voor de regio noord holland!

Oké, ik hap wel even... Afgelopen zondag zaten er in de Arena 50.000 man en met Ajax gaat het bepaald niet goed.

Nee, er kunnen 50.000 man in de Arena.....bij Ajax zitten er 5.000-10.000 man minder, omdat veel scc'ers niet komen opdagen. (Omdat het slecht gaat?)

Vorig jaar met Bumme naar Ajax-Heerenveen, volgens de statistieken was het zo goed als uitverkocht (Bumme kon met pijn en moeite nog 2 kaartjes regelen), maar er waren teveel lege plakken om te zeggen dat het zo goed als vol zat. Valt me wel vaker op, net als bij Vitesse. Kunnen 24.000 in het stadion, statistieken zeggen 22.000 toeschouwers en als ik dan de beelden zie, zie ik de halve lange zijde al halfvol....

zie je wel dat het niet regio gebonden is.... in Arnhem komen ze ook niet opdagen :wink:

Maar laten we weer ontopic gaan en Het Andere Oranje bespreken. \Big Grin/
Het andere Oranje inderdaad, daar hadden we het over. Hup RBC!
Davydoff Wrote:
waf Wrote:
Davydoff Wrote:Leuk om te zien hoe deze wedstrijd leeft in de regio. Een maand geleden zaten er nog geen 2500 man in het stadion en nu zit het vol.

dat is heel typerend voor de regio noord holland!

Oké, ik hap wel even... Afgelopen zondag zaten er in de Arena 50.000 man en met Ajax gaat het bepaald niet goed.

De Zuid-Hollandse club ADO Den Haag werkt zijn wedstrijden af in een half gevulde stadion.

Het is typerend voor heel Nederland.

niet zulke grote stappen vriend: de regio noord holland en ado samen is niet 'geheel nederland'. :razz:
Mukkus Wrote:
Davydoff Wrote:
waf Wrote:
Davydoff Wrote:Leuk om te zien hoe deze wedstrijd leeft in de regio. Een maand geleden zaten er nog geen 2500 man in het stadion en nu zit het vol.

dat is heel typerend voor de regio noord holland!

Oké, ik hap wel even... Afgelopen zondag zaten er in de Arena 50.000 man en met Ajax gaat het bepaald niet goed.

Nee, er kunnen 50.000 man in de Arena.....bij Ajax zitten er 5.000-10.000 man minder, omdat veel scc'ers niet komen opdagen. (Omdat het slecht gaat?)

Vorig jaar met Bumme naar Ajax-Heerenveen, volgens de statistieken was het zo goed als uitverkocht (Bumme kon met pijn en moeite nog 2 kaartjes regelen), maar er waren teveel lege plakken om te zeggen dat het zo goed als vol zat. Valt me wel vaker op, net als bij Vitesse. Kunnen 24.000 in het stadion, statistieken zeggen 22.000 toeschouwers en als ik dan de beelden zie, zie ik de halve lange zijde al halfvol....

Er was toen overigens 1 scc'er, die niet kwam opdagen, omdat ie bang was dat als ie een scheet zou laten, dat er dan een beetje kak bij zou zitten. :wink:

zo ist, en niet anders! stelletje irritante bedriegers daaro in amsterdom eo!
Afgelopen weekend zat het anders goed vol !

de 18e naar ADO - Volendam... :Big Grin
waf Wrote:
Davydoff Wrote:
waf Wrote:
Davydoff Wrote:Leuk om te zien hoe deze wedstrijd leeft in de regio. Een maand geleden zaten er nog geen 2500 man in het stadion en nu zit het vol.

dat is heel typerend voor de regio noord holland!

Oké, ik hap wel even... Afgelopen zondag zaten er in de Arena 50.000 man en met Ajax gaat het bepaald niet goed.

De Zuid-Hollandse club ADO Den Haag werkt zijn wedstrijden af in een half gevulde stadion.

Het is typerend voor heel Nederland.

niet zulke grote stappen vriend: de regio noord holland en ado samen is niet 'geheel nederland'. :razz:

inderdaad. Goed van jou =D>

zie vorig seizoen Feyenoord...

Net zo typerend voor Noord-Holland als Zuid-Holland.
Davydoff Wrote:zie vorig seizoen Feyenoord...

Net zo typerend voor Noord-Holland als Zuid-Holland.

wat was er vorig seizoen met feyenoord? :|
Fabian Wrote:Afgelopen weekend zat het anders goed vol !

de 18e naar ADO - Volendam... :Big Grin

Op een ADO kaartje ofzo? Kaartverkoop Volendam is nog niet begonnen.
Davydoff Wrote:
Fabian Wrote:Afgelopen weekend zat het anders goed vol !

de 18e naar ADO - Volendam... :Big Grin

Op een ADO kaartje ofzo? Kaartverkoop Volendam is nog niet begonnen.

Weet ik veel, business seats volgens mij...
waf Wrote:
Davydoff Wrote:zie vorig seizoen Feyenoord...

Net zo typerend voor Noord-Holland als Zuid-Holland.

wat was er vorig seizoen met feyenoord? :|

Wedstrijdjes met 15 duizend man doelt Davydoff op neem ik aan.
Mijn gevoel zegt dat RKC vanavond wel weet te winnen bij Veendam. Volendam krijgt het nog wel lastig tegen Dordrecht vermoed ik. En hoewel het de eerste divisie blijft mogen we er toch ook wel vanuit gaan dat RKC zijn laatste wedstrijd (thuis tegen Fortuna) weet te winnen. Volendam heeft dan weer een zwaardere wedstrijd op papier, ADO-uit dus. Ik denk dus dat de Waalwijkers kampioen zullen worden. Daarnaast erg benieuwd of Zwolle en de Eagles wat kunnen klaar spelen in de nacompetitie, eigenlijk mis ik de wedstrijd tegen vooral de Eagles wel maar leedvermaak is mooi vermaak. Wat dat betreft bevalt het mij zeer goed dat wij nu een divisie hoger spelen.
Depor Wrote:
waf Wrote:
Davydoff Wrote:zie vorig seizoen Feyenoord...

Net zo typerend voor Noord-Holland als Zuid-Holland.

wat was er vorig seizoen met feyenoord? :|

Wedstrijdjes met 15 duizend man doelt Davydoff op neem ik aan.

het zal best joh. het gemiddelde van nu en vorig jaar en het jaar daarvoor is niet heel verschillend. de prestaties overigens ook niet. maar het feit dat hij niet reageerde zegt me al genoeg.
vergeetachtige waf Wrote:
Davydoff Wrote:Leuk om te zien hoe deze wedstrijd leeft in de regio. Een maand geleden zaten er nog geen 2500 man in het stadion en nu zit het vol.

dat is heel typerend voor de regio noord holland!

Xtragaap4de

Het wordt weer eens tijd voor deze klassieker:


Stadion Feijenoord was vaak leeg

Uitgegeven: 16 oktober 2006 11:29
Laatst gewijzigd: 16 oktober 2006 13:07

De gedachte dat Feyenoord- supporters in goede en slechte tijden naar de Kuip gaan om hun club te volgen, is niet terecht. Ook Paul Onkenhout van de Volkskrant meende een maand geleden nog dat dit stadion altijd vol zit, maar dat is dus niet waar. Die conclusie durf ik te nemen in het slotdeel over de geschiedenis van Stadion Feijenoord en het Rotterdamse Legioen. Twee gebeurtenissen rond Willem van Hanegem in 1977 en 1978 laten dat goed zien. De Kromme bezocht toen als speler van AZ’67 twee keer de Kuip en trok meer mensen dan Feyenoord zelf dat jaar. De statistieken waarop ik me baseer, zijn van Bert Heesakker (1895-1995), Feyenoorder in hart en nieren.

Vorige week was ik begonnen met een driedelige serie over de mythe dat de Kuip zowel in goede als slechte tijden goed wordt bezocht door Feyenoord-supporters. Toen ik eens bezig was met het invoeren van de bezoekersaantallen van de Kuip van 1937 tot en met 1997 – dat werk kostte me drie dagen – viel me iets heel anders op.

Er werd een duidelijk patroon zichtbaar in de ontwikkeling van bezoekcijfers per jaar. Hoe eerder in het seizoen het aantal toeschouwers per wedstrijd daalde, hoe lager de Rotterdammers eindigden op de ranglijst. Als er heel laat in het seizoen een daling was, eindigde Feyenoord rond de derde plaats. Indien tot aan het einde van het jaar de Kuip vol bleef, werd Feyenoord eerste of tweede. Maar wanneer vroeg in het seizoen de mensen thuis bleven, ging het sportief beroerd.

Ik noteerde alleen de bezoekersaantallen per wedstrijd en niet de uitslag hiervan. Zo kon ik dus niet weten hoe Feyenoord het sportief deed. Toch kon ik per jaar voorspellen waar de Rotterdammers als hoeveelste zouden eindigen. Als de Kuip altijd zou zijn uitverkocht, had ik dit patroon nooit kunnen zien.

Willem van Hanegem

In 1976 verhuisde Willem van Hanegem naar AZ’67. In die tijd ging het na de vele gouden jaren dramatisch slecht met Feyenoord én de bezoekcijfers. In het seizoen 1976-1977 bijvoorbeeld waren er vaak nog geen 20.000 toeschouwers per keer.

Hoe zwaar de Feyenoorders in die dagen hebben geleden is te zien aan het opmerkelijk hoge bezoekersaantal toen AZ'67 – en dus Van Hanegem - op bezoek kwam. Op 13 maart 1977 zaten er plots ruim 25.000 mensen op de tribune om te kijken naar Van Hanegem. Er waren duidelijk meer mensen naar het stadion gekomen dan de wedstrijden daarvoor. De Feyenoord-supporters kwamen dus niet voor hun eigen ploeg, maar voor het bezoekende AZ’67!

De nieuwe ploeg van Van Hanegem won met 0-2, maar De Kromme weigerde dit openlijk te vieren. Zijn ploeggenoten wilden hem op de schouders nemen om zo door de Kuip te lopen. Maar Van Hanegem ging op de grond liggen om de Feyenoord-supporters dit te besparen. Niemand beter dan deze super-Feyenoorder wist dat dit te hard zou aankomen in die donkere dagen.

Het volgende jaar waren er zelfs 46.833 toeschouwers bij Feyenoord-AZ'67. Kon Feyenoord een zwaardere motie van wantrouwen krijgen? Het Legioen, dat wil kijken naar een speler van een andere ploeg?

Voor de zeker vermeld ik nog maar even dat ik geen enkele twijfel heb aan de betrokkenheid van Feyenoord-supporters – integendeel. Het enige waarom het mij gaat, is de gedachte dat de Kuip altijd vol zit, want de geschiedenis heeft anders geoordeeld. En daar kan ik ook niets aan doen.
En Volendam wordt kampioen!! \Big Grin/ \Big Grin/
Hoogtepunt van vrijdag was:

[Image: thumb_RL110408_493.jpg]
Davydoff Wrote:En Volendam wordt kampioen!! \Big Grin/ \Big Grin/


Ja hoor, 3 jaar ofzo hoor je hem niet over Volendam en als ze dreigen te promoveren moet het even onder de aandacht worden gebracht.

Volgende nieuws is zeker dat je een seizoenkaart gaat aanschaffen? (alleen als ze promoveren natuurlijk).
Dommel Wrote:
Davydoff Wrote:En Volendam wordt kampioen!! \Big Grin/ \Big Grin/


Ja hoor, 3 jaar ofzo hoor je hem niet over Volendam en als ze dreigen te promoveren moet het even onder de aandacht worden gebracht.

Volgende nieuws is zeker dat je een seizoenkaart gaat aanschaffen? (alleen als ze promoveren natuurlijk).

Marcel denkt dat hij weer iets heeft gevonden om over te zeiken. [-X

Topic is niet geopend door mij. En een seizoenkaart heb ik al. Dus laat die excuses maar doorkomen.
Pages: 1 2 3 4