FTM Forum

Full Version: traden in tourneytickets
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Gisteren speelde ik weer met mijn FPP een kwalificatie toernooi voor de SM.
9 mans sit and go.
Toen er nog 5 man inzat, kwam er een toeschouwer in de chat met de vraag of er mensen waren die bij winst hun ticket wilden verkopen.
Ik was tijdens het toernooi gebeld voor een bbq, dus zei dat ik bij winst hier wel over wilde praten.
Ik won uiteraard de sit and go en moest m opzoeken. Hij zat aan een playmoney tafel (alleen voor de chat) en wilde mijn ticket kopen. Waarde is 220 dollar.
Ik dacht dat hij gewoon een ticket goedkoop wilde kopen om m te spelen.
We kwamen uit op 200 dollar. Via pokerstars kan dit gewoon, alleen moest ik een andere naam opgeven voor het ticket (seatexchange). Ik, achterdochtig als ik ben, alles checken, ik had nog nooit eerder een ticket verkocht en zag me al op een slinkse manier mijn ticket weggeven (seatexchange is een wat aparte naam Smile)... Maar alles klopte.
Ik had m aangeboden via verzoek voor 200 dollar en inderdaad 5 minuten later waren mijn tourneypoints weg en had ik 200 dollar erbij op mijn account.
Die handelaar zei nog tegen mij, dat ik m altijd op kon zoeken als ik tickets wilde verkopen.
Toen ging t belletje pas bij mij rinkelen. Hij trade gewoon in tourney tickets.
Ik dacht: hey dat kan ik ook.
Ik ging dus naar die tafels toen en deed hetzelfde als hij (met het idee ze voor 180 a 190 te kopen en aan hem te verkopen voor 200).
Ik had mijn zin nog niet getypt in de chat of er stond een zin onder van die gast... "dont do it gitter, you are making a mistake" Smile
Ik dus op die andere tafel nog ff verder chatten met hem en was verder oke. Hij vertelde dus dat hij inderdaad handelde in die dingen, maar dat t lastiger was als t leek.
Volgens mij is het een mooi businessje. Er zijn helemaal op zondag echt wel een paar 100 kwalificatietoernooien voor de SM.
Als je kopers hebt die willen spelen voor alles minder dan 220; en je kunt opkopen voor max 200 en je doet dit een keer of 30 op een dag... ben je in ieder geval +EV bezig..
anyway, vond t wel een leuk verhaal en wilde dit met mijn pokerforumvrienden delen.
hehe leuk verhaal Smile

het lijkt me alleen veel moeite voor weinig winst maar goed als je steeds 10 a 20$ winst kan maken is dat mooi meegenomen natuurlijk.
trouwens voor de volgende keer...die toernooi$ kun je zo lang bewaren als je wilt he, je hoeft niet per se aan de volgende SM mee te doen en hoeft zelfs niet eens aan de SM mee te doen je mag ook 10x20$ toernooi spelen.
Nice verhaal idd. Je kunt toch ook direct inkopen in b.v. die SM met gewonen dollars ipv tourney dollars? Als dat namelijk zo is, zal hij nooit veel winst kunnen maken lijkt me.
@Mac: Ja dat realiseerde ik me later. Deze zondag wil ik m nl. ook spelen, maar goed, ik kwalificeer me wel weer via fpp's. Vind t wel echt een prima systeem van Pokerstars.
@ Ekslem: Je kunt je inderdaad gewoon inkopen, maar juist daarom kan je winst maken.
Het gros doet dat en als jij je voor 210 in kunt kopen ipv 220 doe je dat natuurlijk..
Kun je beter op 25Nl een Bi winnen ipv al die moeite :wink:

Gitter, worden die sit n go's de hele week gespeeld? Hoeveel FPP's kost dat?
Dat verschilt.
Kijk maar even bij sit and go en dan bij sattelite...
Dan klik je fpp aan en zie je alle sit and go's.
Ze varieren tussen de 275 pp en de 5400.
9 mans sit and go met een ticket kost 1500 fpp's.
18 mans sit and go met 1 ticket kost 750 fpps. etc...
Veel variatie.
Ook bij gewone toernooien kun je kijken bij sattelite en fpp of gewoon cash.
Daar heb je vaak shout outs. 11 dollar en 42 man, 2 tickets.
Speel je eerst een 6 mans sit and go bijvoorbeeld en alle winnaars gaan naar ft en top2 betaald. (zo heb ik me de eerste 2 keer gekwalificeerd)
De andere 2 x met playerpoints.
Wel leuk als je een keertje gaat proberen. Deze zondag is ideaal daar iedereen maandag vrij is Smile
Zal eens gaan kijken idd.... heb na de steps toch nog bijna 4000 FPP's
gittermaster Wrote:Deze zondag is ideaal daar iedereen maandag vrij is Smile

:-k

Idea
Falushe gaat ook spelen?
Leuk!
gittermaster Wrote:Falushe gaat ook spelen?
Leuk!

Ik twijfel nog. Kan ook op PP de 300K spelen... die begint al om 19:00 dus mocht ik het ver schoppen, heb ik ook nog wat aan me vrije dag :wink: