FTM Forum

Full Version: ongelofelijk......
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Niemand die tot nu toe een topic heeft geopend om de messias van lekker snaaien te eren?
Wie ging er vroeger ook niet na een flinke slok in je kegel te hebben ff langs die muur om behoorlijk wat van die kleppen te openen en je he-le-maal vol te stouwen?
Nou, ik wel( totdat shoarma de boel overnam)


Oprichter FEBO overledenDONDERDAG 15 MEI 2008, 11:27 | 221 keer gelezen
AMSTERDAM (AFN) - Oprichter Johan de Borst van de snackautomatiek FEBO, befaamd om zijn kroketten, is vorige week donderdag overleden. Dat maakte zijn familie donderdag bekend, op de dag van zijn uitvaart.

De Borst, die 88 jaar is geworden, begon in 1941 met FEBO in Amsterdam. De naam is afgeleid van de Ferdinand Bolstraat, waar De Borst als knecht het bakkersvak leerde. De eerste vestiging van FEBO was evenwel aan de Karperweg. Destijds was de zaak van De Borst nog een brood- en banketbakkerij ('Maison FEBO').

Na enkele jaren breidde De Borst het assortiment uit met zelfgemaakte slaatjes en kroketten. Dit vormde uiteindelijk de basis van de huidige succesformule, waarbij snacks uit de muur kunnen worden getrokken. De bakkerij werd een keuken, die andere zaken van de familie De Borst en die van franchisenemers bediende.

In 1990 had de zoon van De Borst al het roer overgenomen bij het familiebedrijf. De oude De Borst maakte vorig jaar nog wel de opening van een gloednieuw productiecentrum in Amsterdam-Noord mee.









De man verdient een standbeeld naast Hazes in de pijp.
Want waar gedronken wordt, moet er ook gegeten worden.
Bij FEBO moet ik altijd denken aan die kwajongens die een kroketjes trekken, die vervolgens uithollen, een bolus erin proppen en hem dan weer terug leggen. Sinds ik dat verhaal heb gehoord geen FEBO meer voor mij.
Eet smakelijk Adder.
Rip meneer FEBO
Legion Wrote:Bij FEBO moet ik altijd denken aan die kwajongens die een kroketjes trekken, die vervolgens uithollen, een bolus erin proppen en hem dan weer terug leggen.

Was het een gemberbolus? =P~

[Image: bolus.jpg]
Legion Wrote:Bij FEBO moet ik altijd denken aan die kwajongens die een kroketjes trekken, die vervolgens uithollen, een bolus erin proppen en hem dan weer terug leggen. Sinds ik dat verhaal heb gehoord geen FEBO meer voor mij.
Eet smakelijk Adder.
Rip meneer FEBO

Het kan ook veel makkelijker. Gewoon eroverheen zeiken en terugleggen. Dan wachten op die ene dronken malloot, die een hap neemt en vervolgens zichzelf binnensmonds vloekend afvraagt waarom die kroket zo koud en nat is. En daarna rustig blijft dooreten.

RIP meneer FEBO. Bedankt voor 'de muur'.
vanmorgen in lieve marianne...

'hij is in besloten kring gefrituurd.' Undecided
Jeweetutnie...misschien is zijn laatste wens wel, dat ze hem verwerken in de kroketten.....
Dat doen ze toch al jaren, dooie honden en katten, en zo.