FTM Forum

Full Version: Ek 1988 quizje....
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
1. Na het 1-0 verlies tegen de Sovjet Unie werden 2 spelers vervangen in de basis, wie viel naast John Bosman buiten de boot?

2. In welk stadion werd de laatste kwalificatie thuisinterland voor het EK1988 gespeeld?
3. Tegen welke speler veroorzaakte Hans v. Breukelen in de finale een onnodige strafschop?
4. Welke Oranje speler kwam over 2 invalbeurten in totaliteit 5 (vijf) officiele minuten in actie tijdens het EK1988?

5. Na de gewonnen 1/2 finale tegen B.R. Duitsland veegde R. Koeman symbolisch z'n kont af met het shirt van ………?

6. Voor welke club speelde Frank Rijkaard ten tijde van het EK1988?

7. Welke Oranjespeler droeg het rugnummer 3 (drie) tijdens het succesvolle EK88?

8. Wie was de oudste oranje speler in 1988?
alles uit t hoofd.

1. Wim Kieft?
2. Gelsenkirchen
3. Rats?
4. Wilbert Suvrijn
5. Voller
6. Ajax
7. Sjaak Troost
8. Muhren
Ook uit het hoofd:

1 ?
2 DE MEER
3 Belanov
4 Suvrijn?
5 Thon
6 Real Zaragoza
7 ?
8 Arnold Muhren
lol, inderdaad lijkt antwoord 2 van jou beter dan die van mij Smile Ik las de vraag verkeerd
Kom op mannen :razz:
Ekslem Wrote:1. Na het 1-0 verlies tegen de Sovjet Unie werden 2 spelers vervangen in de basis, wie viel naast John Bosman buiten de boot?

john in het schip

2. In welk stadion werd de laatste kwalificatie thuisinterland voor het EK1988 gespeeld?

fietsenstalling de meer in amsterdom. de bompot werd in de tempel gespeeld, waf was present voor deze cntraltdlt wedstrijd

3. Tegen welke speler veroorzaakte Hans v. Breukelen in de finale een onnodige strafschop?
belanov nam hem, zal ook wel onderuit gehaald zijn.

4. Welke Oranje speler kwam over 2 invalbeurten in totaliteit 5 (vijf) officiele minuten in actie tijdens het EK1988?
wilbert soeverein suvrijn
5. Na de gewonnen 1/2 finale tegen B.R. Duitsland veegde R. Koeman symbolisch z'n kont af met het shirt van ………?

olaf thon

6. Voor welke club speelde Frank Rijkaard ten tijde van het EK1988?

zaragoza
7. Welke Oranjespeler droeg het rugnummer 3 (drie) tijdens het succesvolle EK88?

sjakie troost! Notworthy
8. Wie was de oudste oranje speler in 1988?
de heer a. muhren

wat heb ik gewonnen?
De troostprijs.
Hup waf =D> , een pilsje in het Zuiden des lands is je prijs :wink:

Ik twijfel nu zelf trouwens over 3 :lol: . Overal staat belanov te lezen, maar de beelden lijken me toch duidelijk weer te geven dat niet de penaltynemer (Belanov) onderuit gehaald wordt, maar een teamgenoot van hem :-k
Quote:Overal staat belanov te lezen
uuuh slechts 2 van de 3 Smile
gittermaster Wrote:
Quote:Overal staat belanov te lezen
uuuh slechts 2 van de 3 Smile

Ik bedoel op de bronnen die ik google.

Extra pilsje voor het 100% goede antwoord!!
En het juiste antwoord is: nr 18 Gozmanov wordt onderuit gehaald en nr 11 Belanov neemt de penalty.
Berend Botje Wrote:En het juiste antwoord is: nr 18 Gozmanov wordt onderuit gehaald en nr 11 Belanov neemt de penalty.

ik heb vanacht naar die documentaire zitten kijken van 99, en ik heb ook erg goed op zitten letten, je ziet dat het duidelijk niet belanov is, maar wie wel wordt niet genoemd. dat wist reitsma natuurlijk ook niet. :Big Grin
Ik heb eigen opnamen op videoband uit '88 en daarop is het goed te zien. Het juiste antwoord heb ik al gegeven. Terwijl 11 Belanov zich opmaakt om de strafschop te nemen, wordt de onderuit gehaalde 18 Gozmanov nog buiten de lijnen behandeld. Hij heeft oa een schop tegen zijn hoofd gekregen bij die actie van v.Breukelen. 18 Gozmanov wordt later gewisseld, daarom weet ik dat hij zo heet. De verslaggever noemt zijn naam inderdaad niet bij het incident.
=D>
Berend Botje Wrote:Ik heb eigen opnamen op videoband uit '88 en daarop is het goed te zien. Het juiste antwoord heb ik al gegeven. Terwijl 11 Belanov zich opmaakt om de strafschop te nemen, wordt de onderuit gehaalde 18 Gozmanov nog buiten de lijnen behandeld. Hij heeft oa een schop tegen zijn hoofd gekregen bij die actie van v.Breukelen. 18 Gozmanov wordt later gewisseld, daarom weet ik dat hij zo heet. De verslaggever noemt zijn naam inderdaad niet bij het incident.

Ik heb alle 5 de wedstrijden van Oranje op het EK'88 nog op video. Ik ga ze binnenkort overzetten op DVD voordat de kwaliteit helemaal niet meer te pruimen is. Mocht er iemand om nostalgische redenen interesse hebben in één of meer van deze wedstrijden (sommige inclusief voor- en nabeschouwingen) van het zo glorieus verlopen toernooi 20 jaar geleden, stuur mij dan een PM-tje, kijk ik of er wat te regelen valt.
Om hoeveel DVD's gaat het?