FTM Forum

Full Version: What happened
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ok we hebben onze portie downtime wel weer gehad...Het begon met IN die weer eens de harde schijven had laten crashen. Dit gebeurde woensdagavond en donderdagochtend begonnen ze met het herstellen van de harde schijven. Dit zou 8 tot 14 uur duren (lekkere schatting). Ik besloot van de tijd gebruik te maken door de nieuwe host in te schakelen en het overzettingsproces in gang te zetten. Dit ging eigenlijk vrij snel waardoor rond 15 uur de site alweer up was. Ik had een backup gemaakt en die ging ik op dat moment herstellen. Het bleek echter dat er fouten in die backup zaten waardoor de database verneukt was. Alles moest dus verwijderd worden en opnieuw ingevoerd. Dit heeft ongeveer de hele dag geduurd. Hierdoor is het helaas ook zo dat we een oude backup moesten gebruiken en de berichten dus vrij oud zijn.

Anyway, we zijn nu dus helemaal overgestapt op de nieuwe host en hopelijk komen dit soort dingen dus in de toekomst een stuk minder voor en als ze voorkomen hebben we iig een goede backup.

Sorry voor eventuele afkickverschijnselen of verhoogde productiviteit op de werkvloer. Thank god it's weekend!
Jeetje; alles kwijt! Ik zou graag weer Bossa Jr. willen heten.
Nice job Mac =D>
Kun je nu weer gewoon gaan grinden op de NL100 :razz:
Als IN weer up is, zijn daar dan nog wel de berichten tot 24 juli?
Mist Wrote:Als IN weer up is, zijn daar dan nog wel de berichten tot 24 juli?

Ik gok erop van niet.
Mist Wrote:Als IN weer up is, zijn daar dan nog wel de berichten tot 24 juli?

Nee...dat was juist het grote probleem, IN had dezelfde oude backup!!! Het schijnt dat de backup servers daar al een tijdje niet goed meer werken waardoor er nog maar heel weinig backups gemaakt worden daar. Dat was ook een van de hoofdredenen dat ik over wilde stappen, ze zijn nooit erg goed omgesprongen met hun backups.
Das duidelijk, dan doen we het gewoon hiermee Smile
Precies, fuck die gasten van IN. Het is even kut nu, maar daar komen we wel weer overheen!
wel erg lang geduurd allemaal...maar we zijn er weer...poll van deze week zal niet meer lukken...
Ach, tis toch komkommertijd. Beter nu, dan ergens halverwege het voetbalseizoen.
Iig goed gedaan allemaal MAC! :Big Grin