FTM Forum

Full Version: De Nederlanders
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Momenteel rijden er 2 talenten in verschillende koersen: Mollema en Gesink.

Mollema vandaag 6e in de Ronde van Duitsland in een bergrit, knappe prestatie.
Van Gesink verwacht ik stiekem een plek bij de eerste 5 in de Vuelta. Of zal dat te hoog gegrepen zijn in zijn eerste grote ronde?
Code:
Bauke Mollema schittert in Ronde van Duitsland
HESSELBERG -  Waar in wielerland vol lof wordt gesproken over de rijzende ster van Robert Gesink, schittert intussen in de Ronde van Duitsland een ander Rabotalent. Voor de tweede dag op rij klom Bauke Mollema in de slotklim met de besten mee omhoog. De 21-jarige Nederlander moest de ritzege wel aan David de la Fuente laten, maar maakte grote indruk met wederom een zesde plaats. In het algemeen klassement staat Mollema vijfde op 1'01 minuut van leider Linus Gerdemann.

De tweede etappe in Duitsland liep van München naar Hesselberg, een pittig colletje van de derde categorie. In het slot verbrokkelde de groep in verschillende delen, waar Mollema zich in de voorste gelederen handhaafde. ,,Het was pittig en de laatste 500 meter moest ik er echt aan trekken, maar met een uiterste inspanning kon ik er bijblijven. Met twee zesde plaatsen in twee dagen ben ik tevreden", aldus de winnaar van de Tour de l'Avenir in 2007.

=D>


Tevens wint Lars Boom ook nog even de Nederlandse tijdrittitel, voor Posthuma en Knaven.
Gesink doet het naar (mijn) verwchting prima! Ik wacht op de Tour dat Gesink, Ten Dam, Mollema, Reus en Boom samen rijden!
Terpstra wint een etappe in de Dauphine en pakt de leiderstrui. =D>
Schitterend =D> hij is het hele seizoen al goed in vorm, nu wordt hij op zeker geselecteerd voor de tour neem ik aan.
Scholten! Wrote:Schitterend =D> hij is het hele seizoen al goed in vorm, nu wordt hij op zeker geselecteerd voor de tour neem ik aan.

Hij donderde anders wel van zijn fiets af! #-o
Terpstra ging vrij goed mee de kale berg op.

Hulde voor Gesink (tot nog toe), kon met de grote jongens mee.

Wat een inzinking kreeg die Basso trouwens, die brak volledig toen ie op kop reed en stond gewoon stil toen Valverde en die Pool hem passeerden.
Lees nu net trouwens dat ie heeft opgegeven na de rit. WOensdagavond ziek geworden, toch gestart, maar 8 minuten verloren op de laatste klim.

Evans verdedigend, moest het werk doen, Contador vond het wel best en weigerde ook maar een meter op kop te rijden in de groep waar in de laatste kilometer Gesink nog demarreerde om de 4e stek te pakken.
Wouter Mol (wie kent hem niet) wint de ronde van Qatar. Eerste Nederlandse overwinning dit seizoen, mooi voor Vacansoleil.
Zeker mooi om te zien! Wouter Mol is een typische Nederlandse wielrenner, een pure aanvaller. Voor de rest kan hij niks.

Kijk uit naar Gesink en Boom dit jaar, hoop stiekem op Gesink tijdens de AGR!
En wat te denken van Mollema, na Gesink het grootste klimtalent! Gister in de eerste etappe van de Ruta del Sol als vijfde geëindigd in een groepje met o.a. Cunego, Fothen en Lokvist. Daar gaan we in de Giro nog veel plezier aan beleven.
Mollema moet het maar is gaan waar maken dit seizoen, ik wacht er al zeker 2 jaar op.

Daarnaast verwacht ik ook dit seizoen een Langeveld/Terpstra eens in de top 10 van een PR of een RVV!
Quote:TRAKSEL WINT KUURNE-BRUSSEL-KUURNE

Quote:Theo Bos klopt Cavendish in Clasica de Almeria

=D>
Boom wint de proloog in Parijs-Nice, Bos wint een etappe in Murcia: het gaat onze Hollandsche jongens voor de zon.
Toch jammer dat Mollema zich niet kan laten zien
Scholten! Wrote:Boom wint de proloog in Parijs-Nice, Bos wint een etappe in Murcia: het gaat onze Hollandsche jongens voor de zon.

Klopt, Dekker net 2 jaar aan zn konto, die vuile valsspeler [gay]

Net houseparties, 75% gebruikt coce en wet dat van elkaar, maar als er iemand gepakt wordt roept de rest hoe slecht hij wel niet is. Terwijl hij slechts degene is die zo dom is om gepakt te worden.
Boom zat er vandaag weer goed bij in de eerste groep. Mooi om hem te zien in een groep met mannen als Valverde en Sanchez.
Die Reus blijft maar sukkelen met ziekte/blessures:

Kai Reus is er achter gekomen waarom hij de afgelopen maanden niet fit was: hij lijdt aan de ziekte van Pfeiffer. Momenteel zit hij al in een laat stadium van de ziekte, maar wanneer hij weer kan fietsen is nog niet bekend.

"Ik was al langer heel erg moe en had last van koorts in januari en februari", vertelt hij aan BNR. "We hebben bloedonderzoek gedaan omdat de ploeg al vermoedens had en daaruit is gekomen dat ik een variant van de ziekte van Pfeiffer heb. Het is een lichte variant en al in het eindstadium, maar ik moet maar kijken wanneer ik weer echt kan belasten."

Reus moet het nog wel even verwerken. "Ik ben nu even in shock, heb het pas gehoord. Wanneer ik weer in competitie ben? Ik heb echt nog geen idee." De jonge Raborenner, die vorig jaar knap terugkwam van een ernstige blessure, leeft wel mee met zijn ploeggenoten in Parijs-Nice. "Mooi dat Lars Boom de trui heeft, maar ik denk dat hij hem donderdag kwijt raakt. Die rit is echt lastig en Alberto Contador zal daar waarschijnlijk de leiding pakken."
Jammer voor die jonge, hij blijft een beetje aan kwakken. Maar hij had wel een redelijke prognose, Boom de trui kwijt maar niet aan Alberto maar aan die oude bok van een Voigt.

Ben benieuwd wat er in de Tirreno gaat gebeuren! Mooi trouwens dat Rabo met een totaal Hollands blok rond rijdt!
Die Martens reed gisteren een geweldige sprint. De commentatoren dachten allemaal dat het Freire was. Bleek het achteraf Martens te zijn die bijna Boonen klopte en voor Bennati, McEwen en Rojas eindigde. Hulde!
Scholten! Wrote:Die Martens reed gisteren een geweldige sprint. De commentatoren dachten allemaal dat het Freire was. Bleek het achteraf Martens te zijn die bijna Boonen klopte en voor Bennati, McEwen en Rojas eindigde. Hulde!

Maar dat is dan weer geen Nederlander.......
Klein detail, iedere Raborenner beschouw ik als Nederlander en elk Rabosucces is Nederlands succes...
Wat heb je liever? Bos die wint voor Cervelo of Martens die wint voor Rabo?
Dat is moeilijk kiezen voor mij. Ik ben gewoon fan van Rabobank, een Menchov die de Giro wint vind ik prachtig. En bij elke sprint kijk ik met name naar Freire, en persoonlijk ben ik niet echt fan van Bos. Maar dat komt vooral omdat ik hem eigenlijk nog niet heb zien koersen..
Lamme Lennie Wrote:Wat heb je liever? Bos die wint voor Cervelo of Martens die wint voor Rabo?

Ik kies dan uiteraard voor Bos, maar dat heeft niets te maken met mijn statement over Rabobank. Rabo krijgt veel shit over zich heen de laatste tijd, en terecht. Zoals gisteren: 23 man in de ontsnapping en welke ploeg ontbreekt? Juist, Rabo. Dat wil niet zeggen dat als Martens een topprestatie levert dit niet uitgesproken mag worden.
Ik ben het met je eens, ik was gewoon benieuwd naar je mening. Zelf vind ik het een lastige keuze. Denk dat het ook uitmaakt over wie je hebt hebt.
Idd. Met Brown heb ik bijvoorbeeld helemaal niks. Een simpel B-sprintertje dat het op de belangrijkste momenten nooit laat zien. Doe me dan maar Traksel die onder helse omstandigheden K-B-K wint.
Daar heb je zeker gelijk in! Kwa Nederlandse sprinthoop kijk ik erg uit naar Boy van Poppel (nu nog conti Rabo)! Verwacht veel van hem..

Brown vind ik echt helemaal niks, geen uitstraling en bakt er ook vrij weinig van. Hadden ze gewoon bij Panaria moeten laten destijds
Brown is een drol, ook vandaag weer tijdens Nokere. Traksel 3e, die is in uitstekende vorm!
Michel Kreder 7e in EK van Catalonië, hulde!
Nu een paar leuke zondagen voor de boeg.

Hoop een beetje op Boom.
Pages: 1 2 3 4