FTM Forum

Full Version: FC Twente vs Heracles Almelo
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Op verzoek van onze grote vrind D'r an :wink:

[Image: fct-heracles_664434h.jpg]

Ik verwacht een zakelijke 2-1.

[Image: dsc0050yr3.jpg]
Op verzoek nog wel...
Van die tekst op die foto snap ik trouwens helemaal niks.

Er zijn nog 150 extra kaarten vrij gekomen voor het uitvak (deze is dus uitgebreid) en die waren weer binnen 10 minuten verkocht. Heracles kan dus rekenen op een uitverkocht uitvak, 1000 Zwart-Witten. Plus een aantal supporters die kaartjes hebben voor de fct-vakken, maar die zullen zich iets minder luidruchtig gedragen denk ik Wink

Wordt een lastige pot, kwalitatief zijn we een stuk minder maar gelukkig zegt dit niet alles in de voetballerij en zeker niet tijdens een derby. Bovendien ligt de druk bij fct; als je eigen aanhang zich zo minderwaardig gedraagd tov Heracles kun je het natuurlijk niet veroorloven om er averij tegen op te lopen. Zeker niet als je al 1 punt minder hebt op de ranglijst.

Als het aan fct had gelegen had deze wedstrijd overigens nooit plaatsgevonden;

Drie keer probeerden zijn ons op te slokken dmv een fusie en 1 keer vroeg Kessler (toen nog penningsmeester bij fct) een failissement aan. En sommige fct'ers maar denken dat onze afkeer jegens hun voortkomt uit jaloezie, hilarisch hoor.

Ik heb er zin in. We zullen die indentiteitslozen laten horen waar wij voor staan. Forza Heracles, de beuk er in.
Hoogtepunt voorafgaand aan deze derby blijven altijd wel de Hengeloërs die onze fansites bestoken. Onder de nickname 'fct-Hengelo' posten ze dan iets in de trent van 'helemaal niets in Almelo'. Wij Heraclieden moeten daar altijd hartelijk om lachen. Hengelo, je weet wel, die stad die groter is dan Almelo maar zelf geen profclub heeft. Nu begrijp ik wel dat ze ook in het clubloze Hengelo graag naar een stadion gaan om voetbal te kijken en daarom maar uitwijken naar een club buiten hun stadsgrenzen, maar schreeuw dan niet 'helemaal niets in Almelo' want daarmee zet je je als Hengeloër toch behoorlijk voor joker :waf:
Hup RSC :wink:
Balthazar Wrote:Hup RSC :wink:

Die hebben ook al van die verschrikkelijke rode shirts...
Wat die 5e klasser met dit topic te maken heeft is mij overigens een raadsel. Net als die foto mij ook nog altijd een raadsel is. Rare jongens die fct'ers :razz:
D'r an met de lippe Wrote:
Balthazar Wrote:Hup RSC :wink:

Die hebben ook al van die verschrikkelijke rode shirts...
Wat die 5e klasser met dit topic te maken heeft is mij overigens een raadsel. Net als die foto mij ook nog altijd een raadsel is. Rare jongens die fct'ers :razz:


Waarschijnlijk zijn wij (jij en ik) geen haar beter dan de Hengeloërs. niet zozeer op internet, maar op het moment dat Heracles zou gaan winnen van Twente ben jij ook niet degene die zijn mond houd bij het 'helemaal niets in 'Enschede'

Eigenlijk zou jij fervent supporter van RSC moeten zijn, terwijl wij bij de Oldenzaalse kleurloze zouden moeten gaan kijken.

En wat te denken van al de niet Amsterdammers die wel voor Ajax zijn :wink:
Balthazar Wrote:
D'r an met de lippe Wrote:
Balthazar Wrote:Hup RSC :wink:

Die hebben ook al van die verschrikkelijke rode shirts...
Wat die 5e klasser met dit topic te maken heeft is mij overigens een raadsel. Net als die foto mij ook nog altijd een raadsel is. Rare jongens die fct'ers :razz:


Waarschijnlijk zijn wij (jij en ik) geen haar beter dan de Hengeloërs. niet zozeer op internet, maar op het moment dat Heracles zou gaan winnen van Twente ben jij ook niet degene die zijn mond houd bij het 'helemaal niets in 'Enschede'

Eigenlijk zou jij fervent supporter van RSC moeten zijn, terwijl wij bij de Oldenzaalse kleurloze zouden moeten gaan kijken.

En wat te denken van al de niet Amsterdammers die wel voor Ajax zijn :wink:

Ik had al wel gedacht dat je dit bedoelde, maar dit is natuurlijk onzin. Een Oldenzaler die 'helemaal niets in Almelo' schreeuwt vind ik alweer iets anders dan een Hengeloër. Zoals jij ook wel weet heeft Twente 3 grote steden; Almelo, Enschede en Hengelo. Waarvan 2 steden een profclub hebben en laatstgenoemde niet. Je moet inzien dat het voor ons Heraclieden puur amusement is als een Hengeloër op onze fansites begint te roepen 'helemaal niets in Almelo'. En zoals ik ook schreef; ik vind het logisch dat ze ook graag naar het stadion willen maar hun woordkeuze op de Zwart-Witte sites is niet echt tacktisch. Voetbalgein Balthazar.

En voor alle duidelijkheid: 'helemaal niets in Enschede' zal niet uit mijn mond komen. Ik vind mijzelf best realistisch en als realist roep je deze onzin niet. Iedereen weet immers dat jullie toch wel hoger dan ons eindigen. Wat overigens niet weg neemt dat ik zal genieten ALS wij zaterdag een gat van 4 punten met jullie slaan, en dat wij daar van genieten heeft de fct aanhang volledig aan zichzelf te wijten met hun praatjes. Bij deze verontschuldig ik mij ook alvast voor liederen over de vuurwerkramp, elk jaar zijn er wel weer een paar IQ-lozen die denken dat dit grappig is.
Kl*tezooi... na blessures van Boakye, Fledderus en Dost nu ook Quansah bij de ziekenboeg.
Even je beste 4 spelers missen, alsof het niets is.
D'r an met de lippe Wrote:Kl*tezooi... na blessures van Boakye, Fledderus en Dost nu ook Quansah bij de ziekenboeg.
Even je beste 4 spelers missen, alsof het niets is.

Wat is er opeens mis met Pieckenhoven?
Mukkus Wrote:
D'r an met de lippe Wrote:Kl*tezooi... na blessures van Boakye, Fledderus en Dost nu ook Quansah bij de ziekenboeg.
Even je beste 4 spelers missen, alsof het niets is.

Wat is er opeens mis met Pieckenhoven?

Wees blij dat ik nog geen speciaal topic over hem heb geopend, want dat hij beter is dan die vetklep die zijn conditie op pijl houd door ballen weer uit het net te vissen is 1 ding dat zeker is.
D'r an met de lippe Wrote:die vetklep die zijn conditie op pijl houd door ballen weer uit het net te vissen is 1 ding dat zeker is.

Je bent in de war met Robin Hood... Broeder Tuck was de dikke met het zwaard

[Image: 66004992_f85183db0d.jpg]
Ook Steur doet morgen niet mee, 5e basisspeler met een blessure #-o
Hopen dat de ziekenboeg volgende week tegen Den Haag weer een beetje is leeggestroomd...
D'r an met de lippe Wrote:Ook Steur doet morgen niet mee, 5e basisspeler met een blessure #-o
Hopen dat de ziekenboeg volgende week tegen Den Haag weer een beetje is leeggestroomd...

Een paar blessures en meteen het verval van Heracles in werking gezet.
Gelukkig kunnen jullie in januari weer spelers huren om toch nog net 15e te worden.
Mukkus Wrote:
D'r an met de lippe Wrote:Ook Steur doet morgen niet mee, 5e basisspeler met een blessure #-o
Hopen dat de ziekenboeg volgende week tegen Den Haag weer een beetje is leeggestroomd...

Een paar blessures en meteen het verval van Heracles in werking gezet.
Gelukkig kunnen jullie in januari weer spelers huren om toch nog net 15e te worden.

Je probeert Heracles hier in een kwaad daglicht te zetten maar wij doen juist wat vele clubs niet kunnen. Wij hebben nog altijd de 17e begroting van de eredivisie, en dat al 3 jaar lang (daarvoor zelfs de 18e en toch werden we 13e, terwijl Willem II met een keer zo hoge begroting de nacompetitie in ging). Er zijn niet veel clubs die kunnen zeggen dat ze met zo'n lage begroting al 4 jaar actief zijn op het hoogste niveau. En dat wij veel spelers huren is pure noodzaak als je zo weinig te besteden hebt, als wij daarmee iets bereiken wat VVV met evenveel poen niet lukte hoor je mij niet klagen. Ipv altijd denken dat je grappig bent door kritisch te zijn zou je ook is een keer lovend kunnen zijn over een club die relatief als 1 van de beste clubs in Nederland presteert.
Maar met alle respect dran. Als je de 17e begroting hebt is t ook relatief makkelijk om beter te presteren. Er hoeven maar 4 of 5 clubs te zijn die slecht zaken doen, waar dingen niet lopen en je staat als je het zo bekijkt ineens 13e.
Daarnaast is de druk imo een stuk lager.
Ik respecteer Heracles zeker wel, vind t een leuke club (beetje kleurloos Wink) maar ik vind dat je te vaak vermeld dat ze de 17e begroting hebben en dat je niet relativeert dat t misschine wat makkelijker is om te presteren. Immers wordt je 16e; dan heb je het volgens die theorie goed gedaan.

Neemt niet weg dat heracles redelijk goed presteert de laatste jaren
Ik snap wat je bedoeld gittermaster, en ik geef je grotendeels gelijk. Maar als Mukkus over de huurlingen blijft posten, blijf ik de begroting aanhalen. Dat is mijn goed recht. Met iets meer poen hadden we spelers als Friend en Garcia-Garcia graag gekocht, maar dat gaat helaas niet. De druk is in de meeste wedstrijden een stuk lager, dat klopt. Maar in wedstrijden tegen rechtstreekse concurrenten staat er wel behoorlijk veel druk op natuurlijk. Als pak en beet fct de doelstelling niet haalt gaan ze volgend jaar weer voor Europees voetbal. Als wij onze doelstelling niet halen en dus degraderen stort het hele toekomstplan in en het kan zomaar zo zijn dat we dan weer 20 jaar in de eerste divisie ballen.

Maargoed, ik zal de begroting minder vaak aanhalen. Maar er moet dan ook niet raar worden opgekeken als wij rond de kerst weer in de degradatie zone staan want in mijn optiek is dat heel normaal. En als we ter versterking een speler op huurbasis aantrekken deze winter dan vind ik dat alleen maar lovenswaardig van de clubleiding. Waarom niet immers, als het ons punten kan opleveren...
Matchday. Rond 17.00 uur vertrekken bij het mooie Polman Stadion dus lekker op tijd in het Grolsch Veste. Wordt een lastig verhaal voor, zeker door de waslijst aan blessures. Maar er is zeker iets mogelijk, een punt volstaat in ieder geval! Het begint nu wel te kriebelen, met meer dan 1000 Heraclieden een uitwedstrijd bezoeken is ook geen wekelijkse gewoonte. Dat ik na de wedstrijd schor ben is in ieder geval een zekerheidje. Forza Heracles, de beuk er in tegen die rooien!
Have fun dr an....ik denk 4-0 2x kufo 1x elia 1x huysegems
Gefeliciteerd fct'ers.
terechte zege, de 2-0 had natuurlijk nooit mogen tellen, maar dat deed niets af aan het betere spel van twente.
qua veldspel was het een verdiende zege. qua kansen zou een gelijkspel terecht geweest zijn.
Sluit mij bij Balthazar aan. Met name in de slotfase kwam Heracles in de verdrukking en vanaf dat moment kwamen we er ook niet meer goed uit. Rest van de wedstrijd stemt mij redelijk tevreden, met name de verdediging. Volgende week tegen ADO weer volle bak geven in ons eigen Polman. Als we die wedstrijd winnen liggen we gewoon keurig op koers. Wel schandalig van de herdachtenis van Ab Gritter. Deze oud-speler van zowel fct als Heracles en tevens oud-trainer van Heracles is afgelopen week overleden en hier zou bij deze wedstrijd worden stilgestaan. Beide supporterskampen hielden zich keurig stil maar na 10 seconde besloten ze in Enschede om het opkomstlied maar te gaan draaien. Triest.

Positief was overigens mijn plekje in het uitvak. 1000 Heraclieden on tour en ik ben er in geslaagd om mooi over de railing van het uitvak te kunnen hangen. Heerlijk, net als de sfeer in het uitvak. Op dat gebied heb ik wel genoten.
D'r an met de lippe Wrote:Sluit mij bij Balthazar aan. Met name in de slotfase kwam Heracles in de verdrukking en vanaf dat moment kwamen we er ook niet meer goed uit. Rest van de wedstrijd stemt mij redelijk tevreden, met name de verdediging. Volgende week tegen ADO weer volle bak geven in ons eigen Polman. Als we die wedstrijd winnen liggen we gewoon keurig op koers. Wel schandalig van de herdachtenis van Ab Gritter. Deze oud-speler van zowel fct als Heracles en tevens oud-trainer van Heracles is afgelopen week overleden en hier zou bij deze wedstrijd worden stilgestaan. Beide supporterskampen hielden zich keurig stil maar na 10 seconde besloten ze in Enschede om het opkomstlied maar te gaan draaien. Triest.

Positief was overigens mijn plekje in het uitvak. 1000 Heraclieden on tour en ik ben er in geslaagd om mooi over de railing van het uitvak te kunnen hangen. Heerlijk, net als de sfeer in het uitvak. Op dat gebied heb ik wel genoten.

Triest, triest, triest?
Er is stilte geweest uit respect, misschien geen minuut maar is dat noodzakelijk dan?

Weet je wat triest is, het halve vak kleurlozen wat vuurwerkgeluiden produceert.
Mooie verpauperde dwazen zijn het.
Vret Mien Gras Wrote:Triest, triest, triest?
Er is stilte geweest uit respect, misschien geen minuut maar is dat noodzakelijk dan?

Vond ik een stuk beter gepast. Maargoed, hier wil ik niet te lang over discussieren want beide supporterskampen hielden zich keurig stil zoals het hoort. Vond het alleen een vreemde beslissing van de verantwoordelijke om na 10 seconde al het clublied van Liverpool FC te draaien.

Vret Mien Gras Wrote:Weet je wat triest is, het halve vak kleurlozen wat vuurwerkgeluiden produceert.
Mooie verpauperde dwazen zijn het.

Met het halve vak overdrijf je, verder ben ik het met je eens dat die geluiden triest zijn. Dit schreef ik eerder:

D'r an met de lippe Wrote:Bij deze verontschuldig ik mij ook alvast voor liederen over de vuurwerkramp, elk jaar zijn er wel weer een paar IQ-lozen die denken dat dit grappig is.
Je hoeft je niet te verontschuldigen voor de verpauperde kleurlozen.
Maar zulke figuren heb je overal. Alleen is het bij de ene groepering iets meer dan bij de andere :razz:
De kleine van Waf is gesignaleerd vlak naast het uitvak als FCT-er:

[Image: Foto-YNTVCHM7.jpg]
Haha, dat jochie kan ik wel waarderen. Alleen zonde van zijn clubkeuze, nu is hij helaas nooit meer welkom in het Polman Stadion. Zo vroeg in je leven al zo'n ernstige fout maken, het zit hem niet mee.
D'r an met de lippe Wrote:Zo vroeg in je leven al zo'n ernstige fout maken, het zit hem niet mee.

Hij kan er toch niets aan doen dattie in Twente is geboren? :|
Treesong Wrote:
D'r an met de lippe Wrote:Zo vroeg in je leven al zo'n ernstige fout maken, het zit hem niet mee.

Hij kan er toch niets aan doen dattie in Twente is geboren? :|

Dat is zo erg niet hoor, wij Heraclieden zijn ook allemaal in Twente geboren :wink: