FTM Forum

Full Version: Ajax - Groningen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Een paar dagen geleden gehoord op radio 1:

Vraag van journalist( geen sport) aan Ron Jans.
Tegen wie moeten jullie de eerstkomende competitiewedstrijd?

Antwoord:
Dan moeten we tegen Ajax, middenmotor......



Ik vind hem erg geestig, maar tegelijkertijd ook erg pijnlijk......
2-5.
Adder Wrote:Een paar dagen geleden gehoord op radio 1:

Vraag van journalist( geen sport) aan Ron Jans.
Tegen wie moeten jullie de eerstkomende competitiewedstrijd?

Antwoord:
Dan moeten we tegen Ajax, middenmotor......



Ik vind hem erg geestig, maar tegelijkertijd ook erg pijnlijk......

motor?

gewoon standaard voetbalhumor, niet verstandig van jans. pijnlijk? er zijn 5 wedstrijden gespeeld, waar hebben we het over. ik denk dat grun een flink pak op de broek krijgt en dat ze ajakkes niet op een slechter moment hadden kunnen treffen. en dit soort opmerkingen van jans is helemaal olie op het vuur.
zat te twijfelen tussen motor en moter, ik gokte dus de verkeerde....
Na 5 wedstrijden horen de 3 gewoon boven aan te staan ( of iig bij de top 5). Maar dat was vroeger.......
Ik heb de PSV-ers al gefeliciteerd met het kampioenschap, maar het zou me ook niet eens verbazen als dit seizoen een "kleintje" kampioen wordt.
Ik wil niet weer een discussie op starten, maar het is echt bedroevend wat Ajax doet.
waf Wrote:
Adder Wrote:Een paar dagen geleden gehoord op radio 1:

Vraag van journalist( geen sport) aan Ron Jans.
Tegen wie moeten jullie de eerstkomende competitiewedstrijd?

Antwoord:
Dan moeten we tegen Ajax, middenmotor......



Ik vind hem erg geestig, maar tegelijkertijd ook erg pijnlijk......

motor?

gewoon standaard voetbalhumor, niet verstandig van jans. pijnlijk? er zijn 5 wedstrijden gespeeld, waar hebben we het over. ik denk dat grun een flink pak op de broek krijgt en dat ze ajakkes niet op een slechter moment hadden kunnen treffen. en dit soort opmerkingen van jans is helemaal olie op het vuur.

Ach Jans weet zelf ook wel dat ie aan t eind van de rit netjes onder Ajax staat omdat zn club in de winterstop weer wordt leeggekocht.
Niet alleen Jans doet een beetje uit de hoogte, die piromaantjes hebben ook al een liedje gemaakt voor zaterdag ( op de melodie van "De keeper van Den-Haag") :

Het geld van Amsterdam, Amsterdam, Amsterdam,
Het geld van Amsterdam, koopt iedereen die het maar kan.
Suárez en Lindgren, ook Silva ging er heen,
Maar Ajax, maar Ajax, toch zijn wij nummer één!
Lachuh toch zulke liedjes! Betere dan kk dit kk dat.
Quote:Lindgren zint op wraak na Heerenveen-debacle
Ajacied Rasmus Lindgren wil zaterdag in het duel met FC Groningen de nare smaak van de 5-2 nederlaag tegen sc Heerenveen wegspoelen. Een overwinning op de nog ongeslagen koploper van de Eredivisie is daar een ideaal moment voor volgens de Zweed.


"Je wilt natuurlijk iets rechtzetten na zo'n dramatische wedstrijd", zegt Lindgren (23) op de officiële site van Ajax. "Nu heb je de kans dat in een mooie wedstrijd tegen Groningen te doen. Ik denk dat wij hier thuis de baas zijn en dat moeten we zaterdag ook laten zien."

Lindgren, die afgelopen seizoen zelf nog actief was in het groen-witte shirt, weet wel dat Ajax geen gemakkelijke klus te wachten staat in de eigen ArenA. "Ik denk dat Groningen dit jaar ook een heel goed team heeft, dat bij de bovenste vier, vijf ploegen kan meedraaien. Daarvan ben ik overtuigd."

Met name de Zweedse spits Marcus Berg boezemt aardig wat angst in in Amsterdam. "Je moet tegen hem negentig minuten lang scherp zijn", zegt Lindgren. "Ik vind dat hij qua veldspel nog niet zijn beste vorm heeft, maar hij is wel levensgevaarlijk in het strafschopgebied. Hij is echt een slimme speler, maar ook een goede voetballer. Je moet rekening houden met hem, maar ook weer niet teveel."

Dus ze moeten laten zien, dat ze denken de baas te zijn op eigen veld?
Lekker vol zelfvertrouwen dus.....
Lekker belangrijk, hij zit toch op de bank...
Tuurlijk is de winst op Grun al lekker maar verlies van Feyenoord en met name PSV maken dit voor mij helemaal een geslaagde speelronde!
En de sfeer tot op heden in het stadion maakt de beleving van de wedstrijden ook wat lekkerder.
Laatste 10 minuten waren echt werelds, zoveel kabaal als er van de tribunes kwam.
kwam dat geluid allemaal bij de heen en weer schuddende bloten basten brigade vandaan?
Ronnie D. Wrote:En de sfeer tot op heden in het stadion maakt de beleving van de wedstrijden ook wat lekkerder.
Laatste 10 minuten waren echt werelds, zoveel kabaal als er van de tribunes kwam.

vond t ook echt top.
Was een ouderwets echt spannende pot, met de laatste 20 minuten Groningen die druk uitoefende en Ajax die gevaarlijker was in de counter.
Publiek stond er echt goed achter, maar viel me vorige wedstrijd ook al op.
Is denk ik goed dat 410 verhuisd is naar de andere kant.
Gisteren was t zeker t laatste kwartier vooral zuid dat maar door bleef gaan.
Zit zelf op zuid aan de overkant van 410, en daar is de sfeer echt merkbaar omhoog gegaan alleen al door het feit dat je die gasten beter hoort als op het oude 410. Die gasten zijn tegen Groningen nog niet eens een seconde stil geweest.
Andere vakken doen daardoor, op zuid althans, sneller mee.

centre court Wrote:kwam dat geluid allemaal bij de heen en weer schuddende bloten basten brigade vandaan?

Dat geluid van de laatste 10 minuten kwam van het hele stadion.
Tsja als je van niks komt is de sfeer makkelijk sterk te verbeteren. In Eindhoven was de sfeer ook een tijdje sterk verbeterd met de oprichting en samenwerking van wat sfeerteams maar dit seizoen ist weer 1 groot drama.

Benieuwd of jullie t in de Arena wel voor elkaar krijgen dat de sfeer structureel beter wordt.
dit was ook voor t eerst echt dit seizoen. Kreeg ook het idee dat het ermee te maken had dat het een avondwedstrijd was, iedereen toch net even wat fanatieker. Waarschijnlijk ook wat meer alcohol bij veel mensen.