FTM Forum

Full Version: Vannacht
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
is er blijkbaar iets fout gegaan met de mysql database. Al mn gebruikers waren opeens verdwenen waardoor geen enkele database meer bereikt kon worden. Gelukkig was dat snel op te lossen door de users weer opnieuw aan te maken.

Ik ga er nog even achteraan wat er precies gebeurd is. Mocht ik een user vergeten zijn aan te maken waardoor iets niet werkt, laat het me weten.
Mac Wrote:is er blijkbaar iets fout gegaan met de mysql database. Al mn gebruikers waren opeens verdwenen waardoor geen enkele database meer bereikt kon worden. Gelukkig was dat snel op te lossen door de users weer opnieuw aan te maken.

Ik ga er nog even achteraan wat er precies gebeurd is. Mocht ik een user vergeten zijn aan te maken waardoor iets niet werkt, laat het me weten.

Volgens mij zijn er bepaalde users die het niet erg zouden vinden dat bepaalde andere users stiekem vergeten blijven.... :wink:
hehe nee het gaat niet om forumusers...die zijn er allemaal nog.

Ging om mysql users. Die zorgen ervoor dat je inlogt en gebruik kan maken van de database en dat niet zomaar iedereen gebruik kan maken van die database
Sorry, ongelofelijk drukke week gehad dus weinig tijd gehad om dingen uit te zoeken en hier te melden.

Uiteindelijk bleek dat het forum is overgezet op een andere server. De nieuwe host die we hebben blijkt behoorlijk te groeien waardoor ze een aantal nieuwe servers moesten aanschaffen. Om 3 uur s nachts hebben ze het forum overgezet op een andere server zodat wij er zo weinig mogelijk last van zouden hebben. Sterker nog de meesten hadden er helemaal geen last van. Er waren er echter nog een aantal die in de welbekende 'twilight zone' verbleven waardoor posts gemaakt zijn die niet meer terug te vinden zijn.

Ik zal iig wel vragen of wij voortaan vantevoren op de hoogte gesteld kunnen worden zodat er rekening gehouden kan worden met dingen als de tennispoll en de TTT enzo.