FTM Forum

Full Version: NAC vs FC Twente
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Woensdag 29 Oktober 20:00
Eredivisie
Arbiter: R. Wiedemeijer
VOETBAL - Zes seizoenen lang verdedigde hij het geel/zwart, maar vanavond speelt Ronnie Stam met FC Twente voor het eerst tégen NAC. Met de vraag hoe de Bredanaar ontvangen wordt in zijn stad, in zijn Rat Verleghstadion, houdt hij zich niet bezig. "Juichen ze me toe, is dat mooi.

Als er toeschouwers zijn die willen fluiten, dan fluiten ze maar. Die mensen neem ik niet serieus. Ik heb 121 eredivisieduels alles gegeven, heb voor de grootste transferopbrengst ooit gezorgd. Ze moeten juist trots op me zijn."

Stam noemt de topper van vanavond er op voorhand een van 'speciale betekenis'. Eenmaal begonnen, tellen er geen sentimenten meer. "We willen winnen. Ik hoor van iedereen dat NAC goed voetbalt, weer een sterk collectief heeft. Zelf heb ik ze nog nauwelijks aan het werk gezien. Zelfs niet in samenvattingen, ik ben te vaak onderweg. Ben ook niet vaak meer in Breda."

Bij FC Twente merkt hij steeds meer de verschillen tussen middenmoot en structurele (sub)top. Stam: "Er komen wekelijks 24.000 mensen naar ons kijken. Als het stadion weer is verbouwd, zijn dat er 40.000. Het voetbal leeft enorm bij de fans. En er zijn hier talloze grote sponsors, de club zit echt in de lift. We bleven als enige Nederlandse club overeind in Europa. Daar kunnen ze bij NAC voorlopig slechts van dromen."

Ook in mentaliteit onderscheidt zijn huidige club zich van de Brabantse.

Stam merkt dat de zelfkritiek in de selectie een stuk groter is dan bij NAC, waar er na een overwinning een stuk langer de polonaise werd gelopen.

"Bij Twente gaat het was professioneler. We kijken direct wat er níet goed ging in een duel. Daar leer je van."

In Enschede heeft Stam bovendien een flinke stap naar volwassenheid gezet. Ging hij als NAC'er regelmatig de stad in, in het oosten zegt hij het wat rustiger aan te doen. "Niet dat het centrum hier niet leuk is, hoor. In tegendeel. Maar 's avonds zit ik vaak in mijn appartement. Dan lees ik een boek of ik computer wat. Ik ben hier een stuk meer op mezelf aangewezen."

Hoewel Stam afgelopen weekeinde tegen Vitesse een helft lang op zijn geliefde middenveld speelde, krijgt hij als rechtsback vanavond te maken met Anthony Lurling. "Die kans is groot inderdaad. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit tegen wie ik speel. De zwaktes van Lurling? Hij kan niet koppen. Maar ja, daar ben ik zelf ook niet goed in."

Stam wil met FC Twente prijzen winnen. "We kunnen zeker weten in de top drie eindigen dit seizoen. De titel? Ik denk niet dat we minder zijn dan de ploegen die nu op die posities staan. Dus ja, FC Twente kan met deze selectie kampioen worden. Al is daar wel wat geluk voor nodig."
Vret Mien Gras Wrote:We bleven als enige Nederlandse club overeind in Europa. Daar kunnen ze bij NAC voorlopig slechts van dromen."

Dit vind ik dan weer een hoog blaaskaak gehalte. 1 wedstrijdje gespeeld en ze krijgen de makkelijkste van allemaal thuis, rest van de ploegen hebben lastige uitwedstrijden of Milan thuis.
Kijk, daar hebben we de enige echte Lulring weer :|
Die goal van Braafheid... Undecided
Gelukkig tellen die ook :-"
Ekslem Wrote:Kijk, daar hebben we de enige echte Lulring weer :|

Niet goed te praten, wel te begrijpen. Als ik zo een beuk zou krijgen, zou ik hem ook opzoeken.
Om het vervolgens wat intelligenter op te lossen waarschijnlijk. :8:
Die 'beuk'? Je bedoelt het geval waar Lulring tegen de schouder van Wellenberg aanloopt (die daar echt niets aan kan doen)?
Lamme Lennie Wrote:Die 'beuk'? Je bedoelt het geval waar Lulring tegen de schouder van Wellenberg aanloopt (die daar echt niets aan kan doen)?

Idd, totaal geen opzet in het spel daar. Ja Maaskant dat kan ik jou wel wijsmaken, wijsneus :roll:
Dit is minimaal 6 wedstrijden. Hij slaat hem gewoon 2 keer tegen zijn toren aan Undecided
Munsterman deze week in de VI:

Quote:In Arnhem zijn ze nog steeds niet bijgekomen van de invasie van de Tukkers. Het thuisduel met Arsenal in de voorronde van de Champions League, op 13 augustus, kwam te vroeg voor het nieuwe stadion en dus verhuisde heel FC Twente een avondje naar Gelredome. Munsterman kan er nóg om lachen. "Ze hadden daar voor de zekerheid voor drie wedstrijden aan bier en consumpties gekocht. In de rust was er al dolle paniek; alles was op. Die aanhang van ons kan drinken...".

=D>
goedzo tukkers