FTM Forum

Full Version: Feyenoord vs Ado
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Quote:Voorbeschouwing Feyenoord – ADO Den Haag
Aanstaande zondag reist ADO Den Haag, met twee overvolle supporterstreinen, af naar de huidige nummer 12 van de ranglijst Feyenoord. De ploeg van Gertjan Verbeek lijkt na een zware periode eindelijk zijn draai te hebben gevonden, maar kampt nog wel met vele blessuregevallen.

Michael Mols, de meest recente oude bekende die in De Kuip speelt, zal in ieder geval niet aantreden tegen ADO Den Haag. Hij staat minimaal twee weken aan de kant. De aanvaller van Feyenoord heeft aan het duel met FC Twente een verrekking aan de hamstring in zijn rechterbeen overgehouden. Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek hoopt komende zondag wel weer een beroep te kunnen doen op Andwélé Slory en Denny Landzaat. De twee zijn hersteld van hamstringblessures en maakten maandag hun rentree in de wedstrijd van Jong Feyenoord tegen Jong FC Dordrecht. 'Ik hoop dat ze geen terugslag krijgen en eventueel zondag bij de wedstrijdselectie kunnen aansluiten', aldus Verbeek.

Ook Danny Buijs zou zijn rentree maken in het duel met Jong Dordrecht, maar de verdediger haakte in de warming-up ziek af. Buijs liep enige weken geleden een lieskwetsuur op, net op het moment dat hij hersteld was van een knieblessure. De terugkeer van Jon Dahl Tomasson laat langer op zich wachten. De coach op vi.nl: 'Hij heeft een terugslag gehad, doordat hij te graag wil. Jon Dahl is enorm eager. Hij wil zo snel mogelijk spelen. Een goede eigenschap, maar daardoor moeten we hem een beetje afremmen.' Doelman Henk Timmer ging deze week met de medische staf van Oranje langs het ziekenhuis om een vinger na te laten kijken. Deze bleek niet gebroken en hij had kunnen spelen tegen Zweden en zal dus ook voor zondag beschikbaar zijn.

De laatste dagen stond bij Feyenoord veel in het teken van Nederland B. Onder protest moest de club Kevin Hofland, Leroy Fer en Georgino Wijnaldum afstaan aan het nieuwe team van Johan Neeskens. Wijnaldum haakte uiteindelijk geblesseerd af nadat hij door zijn enkel is gegaan. Of hij zondag wel zou kunnen spelen is een vraagteken. Luigi Bruins werkte de afgelopen dagen met conditie- en hersteltrainer Bjorn Rekelhof individueel aan zijn herstel. De middenvelder viel in de beginfase van het bekerduel met HHC Hardenberg geblesseerd uit na een grove charge van een van de Hardenbergers. Bruins hield er een pijnlijk bovenbeen aan over en was niet inzetbaar tegen FC Twente. De middenvelder hoopt op tijd hersteld te zijn voor de ontmoeting met ADO Den Haag van komende zondag in De Kuip.

Het duel Feyenoord – ADO Den Haag staat onder leiding van scheidsrechter Bas Nijhuis, die zal worden geassisteerd door Hans ten Hoove en Rob Meenhuis. Rutger Bekebrede fungeert als vierde official.

Historie
De ontmoeting tussen Feyenoord en ADO Den Haag staat sinds 1954 voor de 35e keer op het programma. Eenentwintig keer ging de winst naar de Rotterdammers, zeven keer deelden beide ploegen de punten en vijf keer zegevierde ADO Den Haag.


In De Kuip vond Joonas Kolkka tweemaal het doel en bezorgde ADO Den Haag daarmee drie belangrijke punten.

Sinds het seizoen 1989/1990 slaagde ADO Den Haag er niet meer in in één jaargang Feyenoord alle competitiepunten afhandig te maken, maar daar kwam op 26 maart 2006, weer eens een keer verandering in. Zowel thuis (2-1) als uit (0-2) wist de residentieclub te winnen van de Rotterdammers. In De Kuip vond Joonas Kolkka tweemaal het doel en bezorgde ADO Den Haag daarmee drie belangrijke punten in de strijd om direct lijfsbehoud. Bovendien maakte de Fin dusdanig veel indruk dat hij diezelfde zomer door Feyenoord werd ingelijfd.


Albertsen en Zondervan ruziën met Feyenoord’s aanvoerder Aad Mansveld, Lex Schoenmaker en Aad Kila kijken toe, Feyenoord – FC Den Haag 1977 1-3.

Tijdens het seizoen 2004/2005 vormde de wedstrijd Feyenoord – ADO Den Haag het slot van de competitie. In De Kuip eindigde een waar voetbalspektakel uiteindelijk in 6-3. Voor Feyenoord scoorden Bart Goor, Shinji Ono, Salomon Kalou en Dirk Kuijt (3x), Sjaak Polak, Cedric van der Gun en Geert den Ouden waren de Haagse doelpuntenmakers. Dit duel geldt vooralsnog als de meest doelpuntrijke ontmoeting tussen beide clubs in Stadion Feijenoord, oftewel De Kuip.

Onder andere Aad Mansveld, Lex Schoenmaker, Henk van Leeuwen, Roger Albertsen, Tscheu-la Ling, Karel Bouwens, Harry Melis, Harry van der Laan, Peter Houtman, Zier Tebbenhof, Romeo Castelen, Ali Boussaboun, Gill Swerts, Tomasz Rzasa, Edwin de Graaf, Cory Gibbs, Joonas Kolkka, Tininho, Pascal Bosschaart en Michael Mols kwamen zowel uit voor ADO Den Haag als Feyenoord.
Er hangt een verrassing in de lucht, ik voel het! :a:

Waar zit je ook alweer waf? Dan zwaai ik straks nog even! \Big Grin/

Nu naar HS. (kenkercombi)
EJR Wrote:Er hangt een verrassing in de lucht, ik voel het!

Geeft ie al kopjes?
Waarom staat hofland niet in de basis ?
0-1 Knopper :|
1-1 Makaay :razz:
2-1 Niet Dichtbij
3-1 Niet Wits
poepen zonder douwen.

als het niet was gaan sneeuwen was de uitslag groter geworden.

el amadi is erg goed, ook makaay en wijnaldum waren weer prima op dreef. met als klap op de vuurpijl een meer dan verdienstelijk optreden van derijck. deed het al goed in jong feyenoord en ik sluit niet uit dat hij of hofland of bahia uit de basis gaat spelen.
Ik heb alleen samenvatting gezien, maar toen ik derijck paar keer uit zag verdedigen/inspelen, dacht ik bij mezelf, het kan dus nog erger :razz:
Ekslem Wrote:Ik heb alleen samenvatting gezien, maar toen ik derijck paar keer uit zag verdedigen/inspelen, dacht ik bij mezelf, het kan dus nog erger :razz:

ik geef het je te doen, om opeens even een verdediging te gaan leiden. dan ben je geen ingespeeld geheel.

hij had wat foutjes, maar hij is snel en voetballend een verademing tov bahia en hofland. hij legt risico in zijn spel en ik mag dat wel. wat ik ook erg goed vond is dat hij regelmatig inschoof en zich aanspeelbaar maakte.
goeie voetballer voor later, ik denk dat hij eerst nog even moet 'rijpen' in jong Feyenoord want die spitsen van ADO kunnen ze zelfs bij Ajaks, De Graafschap en Volendam verdedigen Wink
Moker Wrote:goeie voetballer voor later, ik denk dat hij eerst nog even moet 'rijpen' in jong Feyenoord want die spitsen van ADO kunnen ze zelfs bij Ajaks, De Graafschap en Volendam verdedigen Wink

dat is natuurlijk helemaal waar, de tegenstand was bepaald bagger, maar goed, ik was gewoon blij met een meevoetballende en snelle laatste man. dat heb ik sinds van wonderen niet meer gezien in de kuip.

Quote:Timothy Derijck terug van 'vakantie'

Door WIETSE DIJKSTRA

ROTTERDAM - Georginio Wijnaldum, Karim el Ahmadi en Roy Makaay stalen zondagmiddag de show. Maar de opvallendste Feyenoorder was de man met het onooglijke rugnummer 53.

Timothy Derijck maakte tegen ADO Den Haag na ruim anderhalf jaar zijn rentree in de Kuip. Na Diego Biseswar en Dwight Tiendalli heeft ook de 21-jarige Belg zijn kans gepakt.

Dat trainer Gertjan Verbeek voor de derde keer dit seizoen een door de clubleiding afgeschreven speler rehabiliteert, roept vragen op. Heeft technisch directeur Peter Bosz deze zomer voor zijn beurt gesproken toen hij Biseswar, Tiendalli en Derijck in de aanbieding deed? Toont de eigenzinnige Verbeek met zijn personeelsbeleid het ongelijk van Bosz en de zijnen aan?

,,Zo zie ik dat helemaal niet,’’ antwoordde Verbeek. Dat Derijck, vorig seizoen verhuurd aan FC Dender, niet meer in de plannen van Feyenoord voorkwam, snapte Verbeek op dat moment maar wat goed. ,,Toen ik Timothy voor het eerst zag voetballen, had ik het idee dat hij anderhalf jaar op vakantie was geweest.’’

Die indruk werd bevestigd toen hij de centrale verdediger in de voorbereiding zag invallen tegen het Westlands elftal. Verbeek: ,,We stonden met 5-0 voor en het werd 5-5. Dat lag aan jou, heb ik hem laatst nog gezegd. Timothy liep met de kousjes naar beneden, zijn voetbalbroek ergens achter op zijn bilnaad. Hij slofte krachteloos over het veld en was totaal niet in conditie.’’

En dus was het niet zo vreemd dat Verbeek in de eerste competitiewedstrijd van het seizoen voor middenvelder Denny Landzaat koos als vervanger van de niet fitte Kevin Hofland. Toen diezelfde Hofland zaterdag aangaf dat hij niet kon spelen, hoefde hij tegen ADO die kunstgreep niet weer uit te halen. Ook als Landzaat, die met een nieuwe hamstringblessure vermoedelijk weer lang buitenspel staat, wél had kunnen spelen, had Verbeek voor de Belg gekozen. ,,Hij heeft zijn rug gerecht, maakt fysieke een sterke indruk en speelt goed in het tweede. Hij heeft het zelf afgedwongen.’’

Wie Derijck de afgelopen weken zag spelen bij de beloftes kon niet anders dan bewondering hebben voor het karakter van de Belg. ,,Aan Diego en Dwight heb je kunnen zien dat je de kans krijgt als je je blijft inzetten,’’ aldus Derijck. ,,Het kan snel gaan.Ik ben blij dat ik weer heb kunnen spelen. Helemaal dat we hebben gewonnen.’’

In het beeld dat Verbeek van hem schetste, kon de verdediger zich wel herkennen. ,,Ik was in die periode bezig met een transfer en zat met mijn hoofd niet bij Feyenoord. Dat was niet goed van me. Toen mijn transfer niet doorging, heb ik de knop omgezet.’’

Derijck liep gisteren weer met de borst vooruit. Al na één minuut zette hij de toon toen hij Fabio Caracciolo in een stevig luchtduel omver kegelde. Hoewel hij niet veel later al geel op zak had na zijn eerste overtreding op de ADO-spits, bleef zelfbewust en hield hij zich niet in.

Als stand-in achter Hofland en André Bahia gloort er weer perspectief. ,,Ik heb er geen probleem mee dat ik Kevin en André voor me heb,’’ aldus Derijck. ,,Dat is wat anders dan vijfde of zesde in de rij zijn.Waar mijn toekomst ligt? Er is me duidelijk gemaakt dat ik voor een bepaalde prijs weg mag. Maar ik weet niet wat de club nu wil.’’

Waar het contract van Tiendalli nog doorloopt en de geblesseerde Biseswar transfervrij kan vertrekken als hij niet bijtekent, is Derijck afhankelijk van de grillen van zijn werkgever. Feyenoord heeft een eenzijdige optie op de verdediger, die gisteren met Bahia een degelijk centrum vormde.

Ook in aanvallend opzicht leverde het duo een bijdrage. Derijck was koppend twee keer dicht bij een treffer. Bahia zorgde dat Feyenoord al vroeg de 0-1 achterstand - blunder doelman Henk Timmer - ongedaan maakte. De Braziliaan reageerde alert toen hij op zichzelf doorkopte en de ballegde vlak voor de achterlijn de bal op het hoofd van Makaay: 1-1. Onder aanvoering van de ongrijpbare Wijnaldum en de steeds beter spelende El Ahmadi zette Feyenoord ADO met de rug tegen de muur. Fer en Bruins zorgden dankzij Makaay voor 3-1, een score die hoger had kunnen uitvallen als de sneeuw toeschouwers en spelers het zicht niet had ontnomen.