FTM Forum

Full Version: Utrecht vs Vitesse
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Quote:FC Utrecht speelt zondagmiddag in Stadion Galgenwaard tegen Vitesse. Een tegenstander die na een matige competitiestart de stijgende lijn te pakken heeft.
Wedstrijd: FC Utrecht-Vitesse
Aftrap: Zondag 23 november, 14.30 uur
Arbiter: Wiedemeijer

Vitesse: Werd vorige week woensdag in het bekertoernooi uitgeschakeld door de amateurs van FC Lienden, maar de Arnhemmers hielden vier dagen na die uitglijder in de competitie knap stand tegen koploper AZ (1-1). Vitesse heeft in de Eredivisie dan ook na een stroeve competitiestart de stijgende lijn te pakken, zo lijkt het. De laatste vier wedstrijden leverden acht punten op.

Citaat: “We staan eigenlijk te laag. We zijn de competitie gewoon niet goed begonnen door een slechte voorbereiding. We wisselden vaak van spelsysteem en lieten na op elkaar ingespeeld te raken. De spelersgroep was op papier goed, maar aan papieren spelers hebben we niks. Met de motivatie die we vandaag lieten zien, kunnen we omhoog kijken.” Vitesse-speler Santi Kolk na het duel met AZ waarin hij de gelijkmaker scoorde.

Blik op de ranglijst: Confrontatie tussen de nummers 10 (FC Utrecht) en 15 (Vitesse). FC Utrecht heeft na elf speelronden vijf punten meer dan Vitesse.

Vitesse-uit: De eerste drie uitwedstrijden dit seizoen gingen verloren: De Graafschap (1-0), Ajax (3-0) en NEC (3-1). Daarna volgde een knappe zege bij Heerenveen (0-2) en een puntendeling bij Heracles Almelo (0-0).

Laatste ontmoeting: Vorig seizoen keek FC Utrecht na ruim een kwartier al tegen een 0-2 achterstand aan in Galgenwaard. Vijf minuten na rust werd het ook nog 0-3. In de 62e minuut deed Van Dijk wat terug. Via een benutte strafschop. Het bracht FC Utrecht niet meer terug in de wedstrijd. De overtuiging ontbrak daarvoor die middag. Vitesse vergrootte de marge weer tot drie. Nelisse maakte er vijf minuten voor tijd nog 2-4 van en hij had de uitslag in de extra tijd nog een dragelijker aanzien kunnen geven, maar de aanvaller miste de tweede strafschop van de middag.

Balans: FC Utrecht won dertien en Vitesse zeven van de 23 voorgaande ontmoetingen met Vitesse. Drie keer eindigde deze wedstrijd in Utrecht onbeslist.
Walk over voor Utrecht, Jeroen Drost in de basis bij vites :wink:
harry_bierdop Wrote:Walk over voor Utrecht, Jeroen Drost in de basis bij vites :wink:

Laten we het hopen, Vitesse moet failliet.
1-0 Keller
2-0 Van der Gun
2-0 assist Caluwe... die heb ik :razz:
3-0 Boussaboun
harry_bierdop Wrote:Walk over voor Utrecht, Jeroen Drost in de basis bij vites :wink:

4-0
Toch denk ik dat dit Vitesse net iets kleins mist, beetje zoals wij vorig jaar. Als dat ontbrekende (defensie?) erbij komt dan kan het zomaar heel hard gaan lopen daar over de waal, ben ik toch wel een beetje bang voor. Klinkt raar maar ik had toch graag een Van Wolfswinkel of een Kolk erbij gehad bij ons.
harry_bierdop Wrote:Toch denk ik dat dit Vitesse net iets kleins mist, beetje zoals wij vorig jaar. Als dat ontbrekende (defensie?) erbij komt dan kan het zomaar heel hard gaan lopen daar over de waal, ben ik toch wel een beetje bang voor. Klinkt raar maar ik had toch graag een Van Wolfswinkel of een Kolk erbij gehad bij ons.

Ik had Kolk ook wel in Enschede willen zien, maar hij heeft die kans gehad en koos destijds voor het geld want hij kreeg bij Vitesse meer aangeboden.
Helaas, maar nu moet hij maar op de blaren zitten.