FTM Forum

Full Version: Nieuws 2009
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
McLaren en teammanager Dennis uit elkaar

WOKING - Ron Dennis heeft zijn afscheid aangekondigd als baas van het formule 1-team van McLaren. Hij stopt op 1 maart en wordt vervangen door Martin Whitmarsh.

''Het is mijn beslissing. Het is tijd dat Martin de baas wordt'', gaf Dennis, die mede-eigenaar van het McLarenteam is, vrijdag aan bij de presentatie van de nieuwe 'zilverpijlen'.

Daarmee gaat Lewis Hamilton komend seizoen proberen zijn wereldtitel te prolongeren.

Dennis, die als 18-jarig jochie in de Formule 1 begon bij het team van Cooper, was sinds 1981 de baas van het formule 1-team. Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, Mika Hakkinen en vorig seizoen Lewis Hamilton haalden voor de Britse renstal onder Dennis de wereldtitel binnen.

Dennis vertrekt bij de renstal maar blijft aan als directeur van de McLaren Group, bestaande uit diverse bedrijven.

''Hij zal altijd een belangrijk deel van het team zijn. Hij heeft in mijn leven ook een sleutelrol gespeeld'', keek de 24-jarige Brit terug op zijn speciale band met de teambaas. ''Ik ontmoette hem toen ik 10 jaar was. Hij heeft me in alles verder geholpen en dus een enorme impact op mijn leven gehad.'' Dennis beschouwde de jonge Hamilton bijna als zijn eigen zoon.

Dennis was een autoriteit binnen de formule 1-wereld. Zijn hoge aanzien liep wel flinke klappen op door een spionage-affaire in 2007. Voor de betrokkenheid daarbij kreeg McLaren een boete van 100 miljoen dollar (zo'n 75 miljoen euro) opgelegd.
De auto van het 'nieuwe' F1-team van Ross Brawn:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.brawngp.com/gallery.php#">http://www.brawngp.com/gallery.php#</a><!-- m -->

Qua kleurstelling is het een beetje Renault en wat me opvalt zijn de relatief kleine
luchtinlaten aan de zijkant, dus ik ben benieuwd hoe hij genoeg koeling krijgt...
Aantal overwinningen bepaalt wereldtitel Formule 1
dinsdag 17 maart 2009Bron: BELGA Auteur: BELGA PARIJS - (Belga) De titel van wereldkampioen in de Formule 1 gaat vanaf komend seizoen naar de F1-piloot die het meeste WK-manches op zijn naam weet te schrijven. Dat heeft de Wereldraad van de FIA, de Internationale Automobielfederatie (FIA), dinsdag bekendgemaakt.
Als twee of meer piloten het seizoen met hetzelfde aantal overwinningen beëindigen, krijgt degene met het meeste punten de wereldtitel. De huidige puntentelling - de eerste acht krijgen respectievelijk 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 punten of 1 punt - blijft wel behouden, maar wordt dus minder beslissend. De rest van het klassement, van de tweede tot de laatste plaats, wordt net als vroeger bepaald door het aantal gesprokkelde punten. Het komende WK formule 1 gaat op zondag 29 maart van start in het Australische Melbourne. (DWM)


Positief voor alles-of-niks rijders....? Of komen er nu alleen maar meer teamorders?
Vind dat helemaal niks.
Gewoon meeste punten wint en ook niet van die wegstreep rondes.
Court of Appeal declares disputed diffusers legal

The FIA International Court of Appeal (ICA) has rejected protests against the diffusers used by the Brawn, Toyota and Williams teams, after concluding that their ‘double decker’ designs comply with the 2009 regulations.
In Spanje hebben ze dus allemaal zo'n diffuser :!:
Ik dacht al: wat is het stil rond ons Joske, maar daar istie weer:

Quote:Verstappen crasht op Monza
Uitgegeven: 26 mei 2009 09:22
Laatst gewijzigd: 26 mei 2009 09:26

MONZA - Jos Verstappen heeft maandag op het circuit van Monza zijn racewagen total loss gereden. De Nederlander was aan het testen op het Autodrome Nazionale, toen hij met 308 kilometer per uur zijn Aston Martin LMP1 de bandenstapel inreed. Verstappen zelf hield er slechts een zere hand en stijve nek aan over. Bij het remmen in een bocht blokkeerden de achterwielen en ging de auto spinnen, zo vertelde de coureur op zijn website.


Verbaasd
''Ik begrijp niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, want ik ging er niet eens vol voor. Ik was niet eens aan het pushen voor een snelle rondetijd. Sterker nog, ik reed zelfs 1,4 seconde langzamer dan mijn snelste tijd.'' Verstappen was in Monza aan het testen voor de 24-uursrace van Le Mans op 13 juni. Vorig jaar reed hij in een Porsche met Jeroen Bleekemolen en Peter van Merksteijn naar de overwinning in de MLP2-klasse.
Max Mosley heeft een probleem: De acht leden van de Formula One Teams' Association (FOTA) hebben gisteravond laat in Engeland een verklaring uitgegeven waarin zij bekendmaken te zullen breken met het huidige Formule 1 kampionschap.

De verklaring komt vlak voor de deadline voor het officieel maken van de inschrijvingen voor de Formule 1, en geeft van hoezeer de onderhandelingen tussen de FOTA en de FIA zijn vastgelopen.

De verklaring is uitgegeven door BMW, Brawn, Ferrari, McLaren, Renault, Toyota, RedBull en Toro Rosso.

In de verklaring wordt de FIA ervan beschuldigd ernaar gestreefd te hebben de FOTA-leden te verdrijven omdat de wensen van de meerderheid van de teams worden genegeerd. Ook wordt de houder van de commerciële rechten ervan beschuldigd tientallen miljoenen Dollars achtergehouden te hebben, teruggaand tot 2006.

Om deze redenen zien de FOTA teams geen andere mogelijkheid dan een nieuw kampioenschap op te starten dat de deelnemers en hun partners waardig is. Details betreffende de nieuwe klasse zijn nog niet bekend gemaakt.

Volgens de FOTA zal de klasse transparant van opzet zijn, één set regels kennen, nieuwe inschrijvingen aanmoedigen en luisteren naar de wensen van de fans, inclusief lagere prijzen voor toeschouwers, partners en andere belangrijke partijen. De voor de autosport belangrijke coureurs, sterren, merken, sponsoren en bedrijven zullen allemaal deel uitmaken van de nieuwe raceklasse.

De verklaring van de FOTA zal veel stof doen opwaaien, al was het maar omdat Ferrari volgens de FIA een contract heeft dat ze verplicht om tot 2012 in de huidige Formule 1 te blijven racen. Dat zou ook voor de beide RedBull teams gelden. Williams en Force India hebben reeds bij de FIA getekend en zijn dan ook geschorst door de FOTA.


De volledige verklaring van de FOTA

"Since the formation of FOTA last September the teams have worked together and sought to engage the FIA and commercial rights holder, to develop and improve the sport.

Unprecedented worldwide financial turmoil has inevitably placed great challenges before the F1 community. FOTA is proud that it has achieved the most substantial measures to reduce costs in the history of our sport.

In particular the manufacturer teams have provided assistance to the independent teams, a number of which would probably not be in the sport today without the FOTA initiatives. The FOTA teams have further agreed upon a substantial voluntary cost reduction that provides a sustainable model for the future.

Following these efforts all the teams have confirmed to the FIA and the commercial rights holder that they are willing to commit until the end of 2012.

The FIA and the commercial rights holder have campaigned to divide FOTA.

The wishes of the majority of the teams are ignored. Furthermore, tens of millions of dollars have been withheld from many teams by the commercial rights holder, going back as far as 2006. Despite this and the uncompromising environment, FOTA has genuinely sought compromise.

It has become clear however, that the teams cannot continue to compromise on the fundamental values of the sport and have declined to alter their original conditional entries to the 2010 World Championship.

These teams therefore have no alternative other than to commence the preparation for a new Championship which reflects the values of its participants and partners. This series will have transparent governance, one set of regulations, encourage more entrants and listen to the wishes of the fans, including offering lower prices for spectators worldwide, partners and other important stakeholders.

The major drivers, stars, brands, sponsors, promoters and companies historically associated with the highest level of motorsport will all feature in this new series."


Bron: F1-Live.com
Als Ferrari geen gezeik wilt met dat contract,kunnen ze toch een abakawalka team inschrijven in de F1 voor 3 jaar?
Adder Wrote:Als Ferrari geen gezeik wilt met dat contract,kunnen ze toch een abakawalka team inschrijven in de F1 voor 3 jaar?

Wa? :eeeek:

Ik vermoed dat je bedoelt dat ze een B-team op moeten stellen. Gewoon de motoren van dit seizoen, minimale ontwikkeling van de auto, zorgen dat dat vehikel binnen de gestelde marges valt en twee talentvolle coureurs in die auto's. Dan heeft zo'n auto ook nog nut.
Gerben Zonderland Wrote:
Adder Wrote:Als Ferrari geen gezeik wilt met dat contract,kunnen ze toch een abakawalka team inschrijven in de F1 voor 3 jaar?

Wa? :eeeek:

Ik vermoed dat je bedoelt dat ze een B-team op moeten stellen. Gewoon de motoren van dit seizoen, minimale ontwikkeling van de auto, zorgen dat dat vehikel binnen de gestelde marges valt en twee talentvolle coureurs in die auto's. Dan heeft zo'n auto ook nog nut.


Ja, dat bedoelde ik.
abakawalka= schubbekutteveen en dat soort synoniemen.
Adder Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Adder Wrote:Als Ferrari geen gezeik wilt met dat contract,kunnen ze toch een abakawalka team inschrijven in de F1 voor 3 jaar?

Wa? :eeeek:

Ik vermoed dat je bedoelt dat ze een B-team op moeten stellen. Gewoon de motoren van dit seizoen, minimale ontwikkeling van de auto, zorgen dat dat vehikel binnen de gestelde marges valt en twee talentvolle coureurs in die auto's. Dan heeft zo'n auto ook nog nut.


Ja, dat bedoelde ik.
abakawalka= schubbekutteveen en dat soort synoniemen.


Abekawalda is een vereniging die gewoon echt bestaan heeft.

In 1973 ( mooi jaar!) zijn ze samengegaan met A.S.C.'37 en heten sinds die tijd fc Abcoude .

Hoe het precies met Schubbekuttenveen zit weet ik niet.........
:Big Grin
Pijnlijk!
Michael Schumacher terug in Formule 1
Uitgegeven: 29 juli 2009 18:57
Laatst gewijzigd: 29 juli 2009 19:12

HAMBURG - Michael Schumacher keert na bijna drie jaar terug in de Formule 1. De 40-jarige Duitser maakte woensdagavond op zijn website bekend dat hij Felipe Massa op 23 augustus tijdens de Grote Prijs van Europa in Valencia vervangt.
Hij rijdt voor Ferrari ook de overige zes wedstrijden van dit seizoen.

De Braziliaan Massa crashte zaterdag tijdens de kwalificatie voor de Grote Prijs van Hongarije. Hij ontwaakte maandag uit kunstmatige coma maar mag voorlopig niet racen.

Schumacher beëindigde zijn loopbaan in oktober 2006. Hij won zeven wereldtitels en kwam 91 keer als eerste bij een Grote Prijs over de streep.

Voorbereiden

Schumacher sprak woensdag onder meer met teamchef Stefano Domenicali van Ferrari. ''We hebben gezamenlijk besloten dat ik me ga voorbereiden op de Grote Prijs van Europa in Valencia'', schrijft Schumacher op zijn website.
''Eigenlijk was de Formule 1 een gesloten boek voor mij. Maar ik ben nog wel erg verbonden aan Ferrari en kan deze ongelukkige situatie dan ook niet negeren. Als sporter verheug ik me op de komende wedstrijden.''
Voyou Wrote:Michael Schumacher terug in Formule 1
Uitgegeven: 29 juli 2009 18:57
Laatst gewijzigd: 29 juli 2009 19:12

HAMBURG - Michael Schumacher keert na bijna drie jaar terug in de Formule 1. De 40-jarige Duitser maakte woensdagavond op zijn website bekend dat hij Felipe Massa op 23 augustus tijdens de Grote Prijs van Europa in Valencia vervangt.
Hij rijdt voor Ferrari ook de overige zes wedstrijden van dit seizoen.

De Braziliaan Massa crashte zaterdag tijdens de kwalificatie voor de Grote Prijs van Hongarije. Hij ontwaakte maandag uit kunstmatige coma maar mag voorlopig niet racen.

Schumacher beëindigde zijn loopbaan in oktober 2006. Hij won zeven wereldtitels en kwam 91 keer als eerste bij een Grote Prijs over de streep.

Voorbereiden

Schumacher sprak woensdag onder meer met teamchef Stefano Domenicali van Ferrari. ''We hebben gezamenlijk besloten dat ik me ga voorbereiden op de Grote Prijs van Europa in Valencia'', schrijft Schumacher op zijn website.
''Eigenlijk was de Formule 1 een gesloten boek voor mij. Maar ik ben nog wel erg verbonden aan Ferrari en kan deze ongelukkige situatie dan ook niet negeren. Als sporter verheug ik me op de komende wedstrijden.''



Hetzelfde als met Armstrong, ik kan niet wachten!
Nog 11 dagen......
Kennen jullie die mop van die oude Duitser die weer in de Formule I ging rijden?
Bumme Wrote:Kennen jullie die mop van die oude Duitser die weer in de Formule I ging rijden?

jij: :lol:

dat nieuws: :cry: Icon_evil