FTM Forum

Full Version: SPA - AJX
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Waarom wordt Atouba niet genoemd? Mi terecht, overal geflopt, niks in Ajax 1 te zoeken. Maar werd door veel Ajacieden toch een goede aankoop gevonden. Verwachten jullie hem weer achterin of is hij zn plek al kwijt?

Ben het overigens best met je analyse van de selectie eens Gitter, maar dat je daaruit de conclusie durft te trekken dat er een kampioenselftal staat vind ik vreemd. Waarom vind je Twente en PSV minder? AZ vind ik op papier sowieso in elke linie sterker dan Ajax. Romero, Jaliens, Pocognoli, Martens, Dembele, Schaars en El Hamdaoui zouden denk ik allemaal meteen basisspelers zijn bij Ajax als ze daarheen zouden gaan.
Atouba was geen aankoop, maar is gratis gehaald, dat gokje kun je altijd nemen imo. Je betaald wel wat salaris, maar als t goed uitpakt en je kunt m weer voor 4 of 5 miljoen verkopen, kan je dat altijd wagen.
Atouba heeft nog niet echt een kans gehad, heb m 2 x zien spelen en vond beide keren tegenvallen, al was de tweede keer al beter dan de eerste keer.
Ik denk niet dat je kunt spreken over zijn plek kwijt zijn, denk dat Jol hem in zet als hij fysieke spelers achterin denkt nodig te hebben.
Quote:Ben het overigens best met je analyse van de selectie eens Gitter, maar dat je daaruit de conclusie durft te trekken dat er een kampioenselftal staat vind ik vreemd. Waarom vind je Twente en PSV minder? AZ vind ik op papier sowieso in elke linie sterker dan Ajax. Romero, Jaliens, Pocognoli, Martens, Dembele, Schaars en El Hamdaoui zouden denk ik allemaal meteen basisspelers zijn bij Ajax als ze daarheen zouden gaan.

Dat is misschien die rood witte bril. Als ik de selectie van AZ die je nu als voorbeeld gebruikt afzet tegen de selectie van Ajax dan kan ik echt niet zeggen dat die veel beter zijn.
Ik denk ook zeker niet dat ze allemaal direct basisspelers zouden zijn. El Ham zouden ze wel kunnen gebruiken al diepste spits.
Romero voorkeur boven Stekelenburg????? Dat ben ik echt helemaal niet met je eens.
Jaliens boven vd Wiel? Ook daar zou ik niet voor kiezen. Als je ze nu tegen elkaar afzet is Jaliens misschien (met de nadruk op misschine) nog iets beter, maar Wiel is zeer getalenteerd en draait momenteel gewoon goed.
Dembele? Mwoah, hangt er vanaf welk systeem je speelt. Hij is een betere speler dan bijvoorbeeld Rommedahl, maar is hij echt een vleugelspeler?
Schaars vs de Zeeuw of Gabri? Lood om oud ijzer. vs Aissati misschien, maar die plek had ik ook al voor aangegeven graag een type Honda te zien
Ben het zeker niet met je eens dat deze spelers direct allemaal een basisplek zouden krijgen
gittermaster Wrote:Atouba was geen aankoop, maar is gratis gehaald, dat gokje kun je altijd nemen imo. Je betaald wel wat salaris, maar als t goed uitpakt en je kunt m weer voor 4 of 5 miljoen verkopen, kan je dat altijd wagen.
Atouba heeft nog niet echt een kans gehad, heb m 2 x zien spelen en vond beide keren tegenvallen, al was de tweede keer al beter dan de eerste keer.
Ik denk niet dat je kunt spreken over zijn plek kwijt zijn, denk dat Jol hem in zet als hij fysieke spelers achterin denkt nodig te hebben.

Gratis? Je bedoelt geen transfersom neem ik aan. Die gast heeft bij Tottenham en HSV gespeeld, reken maar dat het een grootverdiener is bij Ajax. Luque was toch ook 'gratis'? Heb gisteren die Schilder geweldig zien spelen als linksback, schijnt hij al weken te doen.. geen idee waarom Ajax die heeft weggestuurd en er nu zo'n overbetaalde 'vedette' loopt.
gittermaster Wrote:Romero voorkeur boven Stekelenburg????? Dat ben ik echt helemaal niet met je eens.
Jaliens boven vd Wiel? Ook daar zou ik niet voor kiezen. Als je ze nu tegen elkaar afzet is Jaliens misschien (met de nadruk op misschine) nog iets beter, maar Wiel is zeer getalenteerd en draait momenteel gewoon goed.
Dembele? Mwoah, hangt er vanaf welk systeem je speelt. Hij is een betere speler dan bijvoorbeeld Rommedahl, maar is hij echt een vleugelspeler?
Schaars vs de Zeeuw of Gabri? Lood om oud ijzer. vs Aissati misschien, maar die plek had ik ook al voor aangegeven graag een type Honda te zien
Ben het zeker niet met je eens dat deze spelers direct allemaal een basisplek zouden krijgen

Romero pakt punten, Stekelenburg kost punten. Die vrije trappen van Dzsudzsak waren er bij Romero nooit ingegaan, dan was t dus 2-3 geworden en was PSV geknakt (7 punten achter ipv 1), nu heeft PSV-Ajax ze juist doen inzien dat PSV serieus mee kan doen bovenin. Cruciale zaken!
Schaars is een echte leider, meer dan De Zeeuw of Gabri. Denk dat Ajax ook liever Schaars dan De Zeeuw had gehaald, maar dat die 1e onbetaalbaar is.
Peter Wrote:
gittermaster Wrote:Romero voorkeur boven Stekelenburg????? Dat ben ik echt helemaal niet met je eens.
Jaliens boven vd Wiel? Ook daar zou ik niet voor kiezen. Als je ze nu tegen elkaar afzet is Jaliens misschien (met de nadruk op misschine) nog iets beter, maar Wiel is zeer getalenteerd en draait momenteel gewoon goed.
Dembele? Mwoah, hangt er vanaf welk systeem je speelt. Hij is een betere speler dan bijvoorbeeld Rommedahl, maar is hij echt een vleugelspeler?
Schaars vs de Zeeuw of Gabri? Lood om oud ijzer. vs Aissati misschien, maar die plek had ik ook al voor aangegeven graag een type Honda te zien
Ben het zeker niet met je eens dat deze spelers direct allemaal een basisplek zouden krijgen

Romero pakt punten, Stekelenburg kost punten. Die vrije trappen van Dzsudzsak waren er bij Romero nooit ingegaan, dan was t dus 2-3 geworden en was PSV geknakt (7 punten achter ipv 1), nu heeft PSV-Ajax ze juist doen inzien dat PSV serieus mee kan doen bovenin. Cruciale zaken!
Schaars is een echte leider, meer dan De Zeeuw of Gabri. Denk dat Ajax ook liever Schaars dan De Zeeuw had gehaald, maar dat die 1e onbetaalbaar is.



eens met Peter!(ongelofelijk.... :wink: )
Hoewel ik wel denk dat hij liever de Zeeuw wilde dan Schaars( liefst allebei natuurlijk).
Stekel is echt een ongelofelijke boutkeeper. Vermeer heft het vorig seizoen niet gepakt toen hij de kans kreeg.
Dan maar de kat Verhoeven een kans geven. Meen ik serieus, hij schijnt echt werelds gekeept te hebben tegen Huizen( ja, weet het, is maar een amateurclub).
Peter Wrote:Die vrije trappen van Dzsudzsak waren er bij Romero nooit ingegaan, dan was t dus 2-3 geworden

Peter, Peter. Hiermee baggatelliseer je toch echt de vrije trappen van Doedzak. Ik heb het idee dat je weer uitspraken aan het doen bent om reacties uit te lokken. Aan de andere kant verbaast het me eigenlijk ook niet als je dit gewoon meent met die beperkte inhoud van je.

Dit is een beetje dezelfde soort opmerking als die opmerking over Ajax- Bratislava, dat ze zonder Suarez verloren zouden hebben. Snijdt gewoon geen hout.

Je bent gewoon een opportunist pur sang. Hier even een voorbeeldje:

Peter Wrote:Twente zal tijd nodig hebben om ingespeeld te raken en in het begin dus teveel punten verspelen.

Peter Wrote:Ik denk serieus dat Twente mee kan gaan doen voor de titel. Vorig jaar werden jullie al 2e ondanks het vele puntverlies in het begin. Nu wel een goede start, dus waarom niet tot het einde meedoen?

Lijkt me dus een beetje zinloos om deze discussie met je aan te gaan.
Tripplexxx Wrote:
Peter Wrote:Die vrije trappen van Dzsudzsak waren er bij Romero nooit ingegaan, dan was t dus 2-3 geworden

Peter, Peter. Hiermee baggatelliseer je toch echt de vrije trappen van Doedzak. Ik heb het idee dat je weer uitspraken aan het doen bent om reacties uit te lokken. Aan de andere kant verbaast het me eigenlijk ook niet als je dit gewoon meent met die beperkte inhoud van je.

Dit is een beetje dezelfde soort opmerking als die opmerking over Ajax- Bratislava, dat ze zonder Suarez verloren zouden hebben. Snijdt gewoon geen hout.

Je bent gewoon een opportunist pur sang. Hier even een voorbeeldje:

Peter Wrote:Twente zal tijd nodig hebben om ingespeeld te raken en in het begin dus teveel punten verspelen.

Peter Wrote:Ik denk serieus dat Twente mee kan gaan doen voor de titel. Vorig jaar werden jullie al 2e ondanks het vele puntverlies in het begin. Nu wel een goede start, dus waarom niet tot het einde meedoen?

Lijkt me dus een beetje zinloos om deze discussie met je aan te gaan.

hij vermoedt dat twente in het begin veel punten verliest en daarom geen serieuze concurrent is en nu dat niet gebeurt vind hij ze een kandidaar voor de titel. lijkt me gewoon consistent.

die vrij trappen van doedelzak had een keeper gewoon moeten hebben. maar stekelvarken is net zo slecht bij hoge ballen als andere nederlandse keepers. het niveau is gewoon dramatisch.
Agossie triplexxx, heb je eindelijk een uitspraak van me kunnen vinden die niet is uit gekomen? Knap hoor. Twente heeft me sterk verbaasd, so what? Kun jij wel de toekomst voorspellen? Ik durf tenminste vaak een mening te geven en nee had Twente niet meteen zo sterk/efficiënt verwacht zonder Braafheid, Elia en Arnoutovic, schande he? Dan heb je der echt geen kijk op. En was even vergeten dat hier alleen mensen mogen komen met extreem veel voetbalverstand. Blabla..
Gitter, hoe veel goals hebben al die spelers bij elkaar gemiddeld gemaakt per gespeelde wedstrijden .

Kijk naar de basis van Ajax en de gemiddelde goals die ze maken, tel uit je verlies.
Nooit kampioen met dit elftal, er staan te weinig doelpunten makers, veels te weinig.
@ Peter:
Jij vergelijkt steek nu met Romero op basis van een wedstrijd. Je kunt ook de wedstrijd pakken waarin Romero zijn vuist stuk sloeg na de wedstrijd omdat hij een blunder maakte. Is dan ineens Steek wel meer basiswaardig?
Ik weet overigens niet of Romero doe ballen had gehad.
Wie was de doelman tegen Pierre van Hooijdonck tijdens de uefacup toen?
Was gewoon een goeie (gelukkige) vrije trap. Wellicht had hij hem moeten hebben, maar om op basis daarvan te stellen dat Romero in de basis zou moeten als dat zou kunnen ipv Stekelenburg vind ik onzin.
Schaars, de Zeeuw, Gabri, allemaal een beetje lood om oud ijzer imo.
Wat betreft Atouba; Ik weet niet precies wat hij verdient, maar dat zal nooit zoveel als Luque zijn. Je had t over een miskoop, vandaar mijn reactie. Al heeft hij een salaris van 10 miljoen, dan was het hoogstens een miskrijg...
Schilder heeft echt genoeg kansen gehad bij Ajax, maar heeft echt nooit overtuigd. Ik blijd erbij+ Vertonghen links back, sterke CD ernaast samen met Alderweireld

@Fabian:
Volgens mij heb je 1, hoogstens 2 doelpuntenmakers (in de basis) nodig om kampioen te worden. Daarnaast was Ajax afgelopen seizoen en het seizoen ervoor volgens mij het team met de meeste verschillende spelers die een doelpunt gemaakt hebben. Dat is echt geen maatstaf voor een eventueel kampioenschap.
gittermaster Wrote:@ Peter:
Jij vergelijkt steek nu met Romero op basis van een wedstrijd. Je kunt ook de wedstrijd pakken waarin Romero zijn vuist stuk sloeg na de wedstrijd omdat hij een blunder maakte. Is dan ineens Steek wel meer basiswaardig?
Ik weet overigens niet of Romero doe ballen had gehad.
Wie was de doelman tegen Pierre van Hooijdonck tijdens de uefacup toen?
Was gewoon een goeie (gelukkige) vrije trap. Wellicht had hij hem moeten hebben, maar om op basis daarvan te stellen dat Romero in de basis zou moeten als dat zou kunnen ipv Stekelenburg vind ik onzin.
Schaars, de Zeeuw, Gabri, allemaal een beetje lood om oud ijzer imo.
Wat betreft Atouba; Ik weet niet precies wat hij verdient, maar dat zal nooit zoveel als Luque zijn. Je had t over een miskoop, vandaar mijn reactie. Al heeft hij een salaris van 10 miljoen, dan was het hoogstens een miskrijg...
Schilder heeft echt genoeg kansen gehad bij Ajax, maar heeft echt nooit overtuigd. Ik blijd erbij+ Vertonghen links back, sterke CD ernaast samen met Alderweireld

De vrije trappen waren uiteraard maar een voorbeeld. Vind je echt dat Stekelenburg vaak punten pakt voor Ajax? Ik vind het een keeper met een prima uitstraling, maar toch zelden beslissend. Denk dat Ajax zijn top is, Romero zie ik in een grote competitie ook wel tot zn recht komen. Maar goed ieder zn mening. Wink

Hoe kun je overigens de aankoop van De Zeeuw voor 6M steunen terwijl je vind dat ze met Gabri al hetzelfde in huis hadden? Hadden ze die 6M beter in een spits of verdediger kunnen steken.
Gabri is al vanaf maart ongeveer geblesseerd en vrees dat hij dit nog wel ff blijft en of snel weer wordt. Denk dat hij nog veel geblesseerd zal zijn dit seizoen, dus lijkt me dan vrij logisch dat je voor die belangrijke positie een zelfde type speler koopt. Vind 6 miljoen een prima deal.
Er zijn wel wedstrijden waar Steek punten gepakt heeft, maar die zijn beperkt, maar doorgaans vind ik m redelijk stabiel.
Zijn spelhervattingen zijn erg goed en er zijn meerdere malen doelpunten gevallen uit een snelle spelhervatting van Stekelenburg. Ben je dan ook beslissend? Vraag ik me eigenlijk af. Smile
Gabri altijd geblesseerd.
Gabri aanvallend veel minder bijdrage .
Zeker niet gelijkwaardig aan de Zeeuw of Schaars.
kooltje Wrote:Gabri altijd geblesseerd.
Gabri aanvallend veel minder bijdrage .
Zeker niet gelijkwaardig aan de Zeeuw of Schaars.
Dat eerste; ja!
Dat tweede; Daar zijn de meningen over verdeeld, maar daar hebben wij t al eerder over gehad Wink
gittermaster Wrote:Volgens mij staat er een heel behoorlijk team dat kampioen kan worden, ook zonder Suarez, al wordt t dan natuurlijk een heel stuk minder, mits er een goede ervaren centrale verdediger komt en een spits.

Jij hebt gewoon een hele bunker voor je taas ](*,)
Ga jij is ff snel een luier verschonen.... Icon_twisted
Jippie, wel weer 2 records.... :roll:

Vergeefse pogingen Ajax goed voor twee records
24/08/2009 17:15

Ajax deed zondag verwoede én vergeefse pogingen de defensie van Sparta Rotterdam te slechten. Met de 41 doelpogingen kwamen de Amsterdammers op twee lijstjes bovenaan.

Vanaf het 2004/05 houdt Voetbal International nauwgezet bij hoeveel pogingen de clubs in de Eredivisie doen om een doelpunt te maken. VI turfde zondag tijdens het duel met Sparta Rotterdam (0-0) in de Arena 41 pogingen van Ajax.

Recordaantal pogingen


Clubs Pogingen Opponent Datum uitslag
Ajax 41 Sparta Rotterdam 23/08/2009 (0-0)
PSV 38 Vitesse 29/04/2007 (5-1)
Ajax 36 Vitesse 10/09/2006 (3-0)
AZ 35 Roda JC 31/12/2006 (2-2)
Ajax 34 FC Den Bosch 20/02/2005 (2-0)

Ajax ging met dat aantal voorbij aan PSV, dat sinds 29 april 2007 de ranglijst aanvoerde. De Eindhovense formatie kwam toen tegen Vitesse tot 38 doelpogingen. Maar in tegenstelling tot de Amsterdammers scoorden de Brabanders wel. De Arnhemse opponent incasseerde in het Philips Stadion vijf treffers.

Doordat geen van de 41 pogingen ook leidde tot een doelpunt, voert Ajax ook een ander lijstje aan. Tot zondag was Willem II koploper met 29 pogingen en geen treffers. De score van de Tilburgse club, die het record pakte op 21 november 2004 tegen NAC Breda (0-1), werd ruim overschreden door Ajax.


Recordaantal pogingen zonder succes


Clubs Pogingen Opponent Datum uitslag
Ajax 41 Sparta Rotterdam 23/08/2009 (0-0)
Willem II 29 NAC Breda 21/11/2004 (0-1)
Feyenoord 25 ADO Den Haag 26/03/2006 (0-2)
Ajax 24 SC Heerenveen 28/10/2005 (0-0)
29 april 2007? Die dag is toch nooit geweest?
gittermaster Wrote:Ga jij is ff snel een luier verschonen.... Icon_twisted

:lol:. Ik kijk inderdaad nog liever naar een vieze luier dan naar die grindtegel van een Soeares
Pages: 1 2 3 4