FTM Forum

Full Version: Dopingzondaars
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Quote:De Italiaanse wielrenner Francesco De Bonis (foto) is tijdens de eerste etappe van de Giro d'Italia van dit jaar positief bevonden op de epovariant cera. Dit maakte de internationale wielrenunie UCI woensdag bekend.

](*,)
Tour 2008 opnieuw getest. Niemand positief! Dat is erg positief! Onder andere het podium en Menchov en Ten Dam getest. In totaal iets van 30 renners getest.
Quote:'Ullrich 24 keer op bezoek bij dopingarts Fuentes'
Gepubliceerd op 17-10-2009, 13:35 door Mart van Gemeren.
Jan Ullrich is in de periode van februari 2005 tot en met mei 2006 24 maal op bezoek geweest bij de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes. Ullrich vloog acht keer op en neer naar Madrid. Het bewijs van de vluchten staan op de computer van Rudy Pevenage, zijn adviseur bij T-Mobile. Pevenage regelde de vluchten van Ullrich. Dit meldt het Duitse weekblad Der Spiegel op basis van ontdekkingen die de Duitse federale recherche deed.

Ullrich heeft altijd ontkend doping te hebben gebruikt. In 1997 won de Duitser de Tour de France en in 2006 werd Ullrich beschuldigd van sportieve fraude. De Duitser kocht deze zaak toen af met een geldboete.

Wat een verrassing :roll: .
Quote:Óscar Pereiro kan vanaf nu ook meepraten over de mindere kanten van het wielrenner zijn. De Spanjaard die al maanden uit competitie is, werd door de UCI-testers bezocht in het restaurant waar hij op dat moment een maaltijd nuttigde met zijn vrienden. Een redelijk hilarische situatie was het gevolg.

"Ik was aan het eten met vrienden en wilde niet weg", vertelt Pereiro in de Spaanse krant La Voz de Galicia. "Daarnaast hoefde ik die dag alleen tussen 7 en 8 uur 's morgens thuis te zijn. De testers stonden bij me thuis, maar zijn toen maar naar het restaurant gekomen."

De meest praktische oplossing bleek dit niet. Midden in een restaurant vol verraste buitenlanders, werd de Tourwinnaar van 2006 uit zijn stoel gelicht en naar het toilet gebracht. Daar bleek echter te weinig ruimte, zodat het lozen van de benodigde urine achter twee saloondeurtjes in de gang moest gebeuren, onder het oog van de testers.

"Het hele restaurant zag Óscar met een man en een vrouw achter dat deurtje verdwijnen en vervolgens alleen nog zijn hoofd en zijn broek, die om zijn enkels lag", vertelt één van Pereiro's vrienden. "Het was eigenlijk best grappig", geeft Pereiro zelf toe. "Ik heb inmiddels controles ondergaan op het vliegveld, na een voetbalwedstrijd, terwijl ik al maanden niet fiets."

Undecided
Quote:'Verboden materialen bij wielerploeg Astana'

Gepubliceerd op 23-12-2009, 23:57 door Peter Kooijman.

Volgens het Franse dagblad Le Monde is er tijdens de afgelopen Tour de France verboden materiaal gevonden bij de wielerploeg van Astana. Bij de formatie van Tour-winnaar Alberto Contador zouden spullen aangetroffen zijn waarmee bloedtransfusies mogelijk zijn. Volgens de regels van het internationale antidopingbureau WADA zijn deze materialen strijdig met de antidopingwet.

De Franse justitie heeft sinds juli een onderzoek lopen naar gevonden spullen bij de formatie van Astana. Wel is gebleken dat er geen verboden middelen zijn gevonden bij het team. Analyse van producten en uitrusting gaven zeven verschillende genetische profielen aan. Om de betrokken renners te identificeren, heeft de Franse justitie de bij de internationale wielrenunie UCI opgeslagen bloedprofielen nodig.

Contador? Armstrong?
De ronde van Drenthe Undecided

Quote:De normale twee jaren schorsing voor dopinggebruik zijn uitgedeeld aan Maurizio Biondo. De 28-jarige Italiaan won in april vorig jaar de Ronde van Drenthe, maar in september werden in een staal van 12 augustus sporen van Cera gevonden. De straf is na een positieve b-staal nu ook officieel bevestigd. Naast het verplichte twee jaar stilzitten, gerekend vanaf 14 september 2009, moet Biondo ook 13.750 euro betalen van het Italiaanse anti-dopingtribunaal.
Hebben Kuiper en Buurs daar ook nog aan meegedaan?
Lijkt me wel CC, vooral kuiper kan een behoorlijk potje fietsen.
Ricco en zijn vriendin zijn de sjaak:

Quote:Het nieuws dat Vania Rossi tijdens de Italiaanse veldritkampioenschappen CERA zou gebruikt hebben, beheerst al enkele dagen de voorpagina's van de Italiaanse media. Riccardo Riccò, de vriend van Rossi, ontkent bij onder andere La Gazzetta dello Sport ten stelligste iets met de zaak te maken te hebben. De roze sportkrant sprak met hem tijdens zijn trainingskamp in Toscane.

"Wat er gebeurd is? Ik weet slechts evenveel als iedereen. Ik vertrouw Vania. Ik geloof haar als ze zegt dat ze onschuldig is. Ik ben (ter voorbereiding van het nieuwe seizoen) drie maanden van huis weggeweest, maar toch ziet iedereen een verband met mezelf. Ik zal weer als schuldige gezien worden", voorspelt de Italiaan.

"Ik ben drie maanden van huis geweest", lekker makkelijk Undecided
Di Luca twee jaar geschorst
centre court Wrote:Hebben Kuiper en Buurs daar ook nog aan meegedaan?

Bedoel je aan het fietsen of aan het leveren van de doping. :wink:
Levert veel geld op hoor.
Wat, het fietsen of de dope?
Denk dat Kuip het bij de managementspellen houdt. Zo zie net dat hij in de carriere bij sportpools in de top 50 staat, puike prestatie met 29 deelnames. Ik sta 14e met 31 deelnames, op naar de top 10, maar dat wordt moeilijk zat.
Lamme Lennie Wrote:
Quote:'Verboden materialen bij wielerploeg Astana'

Gepubliceerd op 23-12-2009, 23:57 door Peter Kooijman.

Volgens het Franse dagblad Le Monde is er tijdens de afgelopen Tour de France verboden materiaal gevonden bij de wielerploeg van Astana. Bij de formatie van Tour-winnaar Alberto Contador zouden spullen aangetroffen zijn waarmee bloedtransfusies mogelijk zijn. Volgens de regels van het internationale antidopingbureau WADA zijn deze materialen strijdig met de antidopingwet.

De Franse justitie heeft sinds juli een onderzoek lopen naar gevonden spullen bij de formatie van Astana. Wel is gebleken dat er geen verboden middelen zijn gevonden bij het team. Analyse van producten en uitrusting gaven zeven verschillende genetische profielen aan. Om de betrokken renners te identificeren, heeft de Franse justitie de bij de internationale wielrenunie UCI opgeslagen bloedprofielen nodig.

Contador? Armstrong?


Weer de storm in een glas water....... Icon_evil
Quote:WENEN - Minimaal drie Nederlandse ex-sporters zijn verdachte in één van de grootste dopingaffaires van de laatste jaren, de zogenoemde 'Weense zaak'. Dat meldt het AD.

Herman Ram, directeur van de Dopingautoriteit staat op het punt staat om tegen minimaal drie Nederlandse (oud-)sporters een tuchtzaak te beginnen vanwege hun betrokkenheid bij het schandaal, dat draait om verboden praktijken van het Weense dopinglab Humanplasma.

Daar werden tussen 2003 en 2006 illegale bloedtransfusies uitgevoerd bij duursporters als wielrenners en atleten. Bij het grootschalige onderzoek van de Oostenrijkse justitie zijn verschillende (voormalige) renners uit de Rabobank-ploeg, onder wie Michael Boogerd, Thomas Dekker en Michael Rasmussen, gehoord als getuige.

Wie de betrokken Nederlanders zijn mag Ram niet zeggen, ook niet uit welke tak van sport ze afkomstig zijn. Wel benadrukt hij dat 'wielrenners een belangrijke rol spelen in het dossier'.

Ram spreekt over 'tuchtprocedures van een behoorlijk kaliber'. Die zaken zouden moeten uitmonden in een schorsing.

binnenkort horen we dus waarom michael boogerd en erik dekker gestopt zijn?
Het einde van de Raboploeg hoop ik, sinds het terugtrekken van de gele trui drager met Parijs in zicht moet ik niets van deze huichelaars hebben, zelfs nog minder dan van Waf, Rotterdam en Feyenoord :/\
Dugarry Wrote:Het einde van de Raboploeg hoop ik, sinds het terugtrekken van de gele trui drager met Parijs in zicht moet ik niets van deze huichelaars hebben, zelfs nog minder dan van Waf, Rotterdam en Feyenoord :/\

goh, nou, ze zullen het, net als ik trouwens, wel ongelooflijk erg vinden dat er een of andere nunspeetse meeloopboer rondloopt met een mening. Undecided
Ik denk eerder aan Thomas dan aan Erik Dekker, plus Boogerd en Simon Vroemen. Laatstgenoemde had een Oostenrijkse manager die alle dopingzaakjes in orde maakte.
waf Wrote:
Dugarry Wrote:Het einde van de Raboploeg hoop ik, sinds het terugtrekken van de gele trui drager met Parijs in zicht moet ik niets van deze huichelaars hebben, zelfs nog minder dan van Waf, Rotterdam en Feyenoord :/\

goh, nou, ze zullen het, net als ik trouwens, wel ongelooflijk erg vinden dat er een of andere nunspeetse meeloopboer rondloopt met een mening. Undecided

Waffetje, wanneer kom je nou eens met waarheden jochie?

Of is je duim nog steeds zo groot als de reet van je ega?
Boogerd heb ik nooit geloofd en zou het daarom niet vreemd vinden als hij erbij betrokken is.
Scholten! Wrote:Ik denk eerder aan Thomas dan aan Erik Dekker, plus Boogerd en Simon Vroemen. Laatstgenoemde had een Oostenrijkse manager die alle dopingzaakjes in orde maakte.

Hier zou ik ook mijn geld opzetten. Al was het maar omdat deze namen een jaar geleden ook al in de media opdoken vanwege deze 'Weense zaak'.

En inderdaad, de Oostenrijkse manager Stefan Matschiner (een belangrijke spil in dit dopingschandaal) was niet enkel een goede vriend van Vroemen, maar ook diens manager. En laat deze man nu ook de belangen van Rasmussen en Kohl hebben behartigd. :-"
Dan is 1 en 1 inderdaad 2.

We wachten af, het kan ook maar zo weer eens een storm in ene glas water zijn.

In de week voor de tour zouden ook vele namen naar buiten komen, uiteindelijk bleken het een paar nietszeggende renners te zijn.
onno open deur Wrote:We wachten af, het kan ook maar zo weer eens een storm in ene glas water zijn.

djeez, wat een baanbrekende opinie! Notworthy Notworthy
Mattia Gavazzi aan de coke, wat een lul. Ga je echt niet harder van fietsen ofzo. Was juist een aardige renner aan het worden.
Ach, met coke op kun je tegenwoordig meerdere malen gepakt worden zonder echte drastische maatregelen.

Die Baskische ploeg was wel heel erg van voren te vinden gistermiddag. Ook dat neigt naar een extra grondig onderzoek :wink:
Thomas Frei (BMC) test positief op EPO
22 april 2010


Thomas Frei is door zijn werkgever BMC op non-actief gesteld, nadat de Zwitser positief was getest op EPO. Frei reed mee in de Giro del Trentino, waar hij negende werd in de etappe op woensdag.

BMC heeft hem direct uit koers gehaald, toen bleek dat hij positief was getest op verboden middelen. "Ons is verteld, dat Thomas Frei positief is gebleken in een EPO-test", liet de ploeg in een verklaring weten. "Derhalve heeft BMC besloten om Frei uit koers te halen, volgens de richtlijnen van de ploeg."

"Dit moet niet gezien worden als een schuldbekentenis, de renner moet nu zelf de zaak gaan oplossen."
En de volgende meldt zich aan.

Quote:RadioShack zet Li op non-actief na positieve test
22 april 2010

RadioShack heeft per onmiddelijke ingang hun Chinese renner Fuyu Li geschorst. Li is positief getest op het middel Clenbuterol. Het is het eerste dopinggeval in de ploeg van Lance Armstrong.

"Team RadioShack is door de UCI meegedeeld dat Fuyu Li positief is getest op Clenbuterol", liet de ploeg in een verklaring weten. "De test is gedaan op 23 maart, tijdens Dwars door Vlaanderen. Fuyu Li is per direct geschorst en de uitkomst van zijn B-staal wordt in de komende weken verwacht. Als die test positief blijkt, zal hij uit de ploeg gezet worden."

"Team RadioShack neemt dit incident hoog op. We zullen de rechten van onze renner respecteren, maar ons 'zero tolerance'-beleid uitvoeren als ook de B-staal positief blijkt."
Vanaf vandaag verdachte numero uno: VINO =D>

Wat een klasse koers van hem gister zeg, maar wat ging die Gilbert ff hard zeg, geweldig, hij reed Evans en Valverde er gewoon af, al was het rendement van de actie uiteindelijk nihil. 1 mei Frankfurt nog, dan zit het voorseizoen er weer op, jammer maar helaas.
Idd heel indrukwekkend wat Gilbert liet zien, maar als echte klasbak had hij vervolgens ook weg moeten blijven van Evans/Valverde. Heb gemengde gevoelens bij Vino, was altijd fan van 'm, tot zijn dopingperikelen. Benieuwd of Vino wat kan betekenen in de Giro.
Ja, en clean.

Als dit zijn wraak is, dan betekdn dat dus dat er veel meer gebruiken maar hij aan de schandpaal genageld is terwijl de rest vrij uit gaat.....
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9