FTM Forum

Full Version: Dopingzondaars
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Het gaat maar door:

Alberto Contador heeft tussen het Critérium du Dauhpiné en de Tour de France een bloedtransfusie ondergaan. Dat is althans wat een anonieme bron aan Humo heeft verteld. Een niet nader genoemde insider van de Astana-ploeg, de ploeg van de drievoudige Tourwinnaar, verklaart op die manier hoe er in Contadors bloed clenbuterol en weekmakers teruggevonden zijn.

"In de Dauphiné had Contador nog een tikje overgewicht. Er mocht nog een kilo of twee af", citeert het weekblad de bron. "Daar gebruiken ze dan clenbuterol voor (in combinatie met het schildklierhormoon triiodothyronine, red.): de laatste kilo's kwijtspelen, en er tegelijk over waken dat je geen spiermassa verliest. Of, in het beste geval, nog een beetje extra spiermassa kweken."

"In de periode tussen de Dauphiné en de Tour heeft Contador bloed afgetapt: kleine zakjes, om de bloedwaarden in zijn biologisch paspoort niet te verstoren. De afname is dus gebeurd op een moment dat er nog een spoortje clenbuterol in zijn bloed zat. En dat spoortje is in dat zakje bloed blijven zitten, tot hij het later opnieuw in zijn lichaam kreeg.
Deze is ook mooi:

Een opmerkelijk feit: het Deense wedkantoor Bettson gaat mensen, die geld hadden ingezet op een Tour-zege van Andy Schleck, uitbetalen. Het kantoor doet dit vanwege de steeds aannemelijkere beschuldiging van dopinggebruik tegen de nu nog regelmentaire Tour-winnaar: Alberto Contador.

"We veroordelen Contador niet, maar in deze situatie nemen we het zekere voor het onzekere," aldus een woordvoerder tegen het Deense sporten.dk. "Nu er onzekerheid is over de winnaar, geven we onze klanten het voordeel van de twijfel."

Hier blijft het overigens niet bij. Ook degenen die een podium van Andy Schleck, Denis Menchov en Samuel Sanchez hadden voorspeld, krijgen uitbetaald.
dat zal ze wel niet zoveel kosten dan. kunnen ze lekker credits verdienen. maar als er iemand 1 mio op andy schleck of dit podium had ingezet was dit vast niet gebeurd.

en net of die schleck niet gebruik. Undecided
Quote:Rui Costa heeft tijdens het nationale kampioenschap van Portugal positief getest op doping. Volgens Biciciclismo heeft de renner van Caisse d'Epargne positief getest op het middel Methylhexanamine, wat de alertheid en verhoogt de vermoeidheid vermindert. De B-staal gaf hetzelfde resultaat.

Ook zijn broer Mario Costa (Barbot) leverde een positieve test af. Rui Costa zat nog zonder werkgever voor volgend seizoen omdat hij geen contract kreeg bij de Movistar-ploeg. Naar verluidt was hij in onderhandeling met Vacansoleil. Hij werd daarnaast in verband gebracht met Team RadioShack, Lampre en de nieuwe ploeg van de gebroeders Schleck.

De 24-jarige Portugees vergaarde vooral bekendheid door het incident dat hij de afgelopen Tour de France had met de Spanjaard Carlos Barredo. Costa kreeg enkele klappen van de renner van Quick Step. Costa is Portugees kampioen tijdrijden en won dit jaar een rit in de Ronde van Zwitserland.

De broers hebben in een reactie ontkend verboden middelen te hebben gebruikt. Het middel heeft vermoedelijk in een vervuild voedingssuplement gezeten.

Uiteraard was Vacansoleil geinteresseerd in Rui Costa Undecided
ah, daar hebben we em weer: een vervuild voedingssupplement. Undecided
Franco Pellizotti zal ondanks de verdachte bloedwaarden die in 2009 bij hem teruggevonden zijn, niet gestraft worden. Dat heeft het Italiaans Olympisch Comité zopas beslist, zo meldt het Italiaanse persbureau ANSA. De aanklager van het CONI had nochtans een tweejarige schorsing gevraagd.

In de aanloop naar de Tour de France van 2009, waarin Pellizotti zich tot bergkoning kroonde nadat hij eerder al derde was geworden in de Ronde van Italië, stelde de UCI verdachte bloedwaarden vast op zijn biologisch paspoort. Zelf ontkende hij alle beschuldigingen, en daarin is het IOC hem nu gevolgd.
Alberto Contador is tijdens de Ronde van Frankrijk van 2010 niet één maar vier keer positief bevonden op het gebruik van het verboden middel clenbuterol.
Dat meldt de Spaanse sportkrant Marca dinsdag . De krant beroept zich op papieren van de Spaanse wielerbond RFEC. Die bond heeft voorgesteld de drievoudig tourwinnaar voor een jaar te schorsen. Contador is tegen dat voorstel in beroep gegaan.

Volgens Marca is de renner niet alleen op de tweede rustdag in de Tour positief getest, maar ook op de drie daaropvolgende dagen zouden minieme sporen van clenbuterol gevonden zijn.
:nono:
Haggie Wrote:Alberto Contador is tijdens de Ronde van Frankrijk van 2010 niet één maar vier keer positief bevonden op het gebruik van het verboden middel clenbuterol.
Dat meldt de Spaanse sportkrant Marca dinsdag . De krant beroept zich op papieren van de Spaanse wielerbond RFEC. Die bond heeft voorgesteld de drievoudig tourwinnaar voor een jaar te schorsen. Contador is tegen dat voorstel in beroep gegaan.

Volgens Marca is de renner niet alleen op de tweede rustdag in de Tour positief getest, maar ook op de drie daaropvolgende dagen zouden minieme sporen van clenbuterol gevonden zijn.

ik weet niet hoelang dat vuile voedingssupplement ( Undecided )in je bloed blijft zitten, maar dit hoeft natuurlijk niet raar te zijn. dan is het kennelijk in 4 dagen pas is afgebroken.
Oh mijn god, wat een kneus... Als het waar is einde carriere Ricco.

ETTEN-LEUR - Hoewel de officiële bevestiging nog ontbreekt, gaat Vacansoleil ervan uit dat de geruchten over Riccardo Ricco kloppen. ''Ik ga op dit moment uit van het slechtste'', aldus manager Daan Luijkx. Volgens berichten in de Italiaanse media heeft Ricco, die bij Vacansoleil onder contract staat, bij zichzelf een bloedtransfusie uitgevoerd. Dat is in strijd met de dopingregels. Nadat de geruchtenstroom dinsdagmiddag op gang was gekomen, slaagde Luijkx er niet meer in contact te krijgen met Ricco en diens manager.

Vreemd
''We moeten het dus doen met de berichtgeving uit Italië. Het feit dat hij niet te bereiken is, vind ik vreemd.''
''We gaan ervan uit dat het waar is. Maar zoals het een goed werkgever betaamt, passen we momenteel hoor- en wederhoor toe. Daar zijn we druk mee bezig, maar het valt niet mee.''


Ontslagen
Als de berichten kloppen, wordt Ricco op staande voet ontslagen door Vacansoleil, dat bij dopingzaken een zero tolerance-beleid voert. ''We proberen contact te krijgen met Italië en de artsen waar hij is geweest. Als we het ergens bevestigd krijgen, is het voorbij voor Ricco'', aldus de manager.Luijkx bekende ''geschrokken'' te zijn van de berichten uit Italië. ''Echt ongelooflijk. Een renner als Ricco die al eerder geschorst is, weet dat hij bij de volgende misstap levenslang wordt geschorst.'' ''We hebben in het contract allerlei clausules bedongen die dit zouden kunnen voorkomen, zoals een forse boete en schadeclaims. Dat je dan toch de fout in gaat, kan ik niet begrijpen. Hoe hoog die boete is? Het zou niet netjes zijn daar over te praten, maar een modale man kan dat in ieder geval nooit betalen.''

Nieuwe kans
De Italiaanse renner keerde vorig jaar terug na een schorsing van twintig maanden, omdat hij tijdens de Ronde van Frankrijk van 2008 was betrapt op het gebruik van het verboden middel cera. Vacansoleil gaf de erkende klimmer een nieuwe kans. ''Meerdere renners die ooit hetzelfde hebben gedaan, zijn teruggekomen en hebben het wielerpubliek best vermaakt. Op basis daarvan hebben we de keuze gemaakt hem vast te leggen'', zegt Luijkx.
Ik hoop dat hij zijn hele leven ergens in een stinkende keuken smerige borden moet afwassen om die clausule af te betalen! Puke
Ricco geschorst, arrivederci! :cheers:
Mooi, nooit meer aan de bak die hufter!
Jammer, want zijn manier van rijden beviel me wel (als zal zijn aanvalslust wel door de dope komen).

Wel erg zuur van Vacansoleil. Is er nu een kans dat ze toch niet aan de grote rondes mee mogen doen ondanks de pro-tour status?
Lijkt me niet, want zonder Ricco hebben de Vacansoleiers genoeg punten bij elkaar gesprokkeld om te mogen deelnemen aan de grote rondes. Daarbij is het mooi dat dit nu naar buiten komt, als het vlak voor de Giro was gebeurd, was Vacansoleil misschien wel buiten gesloten.
Contador vrijgesproken !!!
:crazy:
Fijne renner die Pellizotti, maar waarschijnlijk dan toch gesnoept:

Franco Pellizotti heeft van het TAS een schorsing van twee jaar gekregen. Dat meldt de Italiaanse krant La Stampa. De UCI wilde de Italiaan schorsen nadat er vorig jaar verdachte bloedwaarden werden vastgesteld op zijn bloedpaspoort, maar hij ging daartegen in beroep bij het Internationaal Sporttibunaal. Dat oordeelde vandaag dat hij dan toch twee jaar aan de kant moet.
verrassend. not.

dat is toch altijd zo bij onhoog vallende italianen. daar kun je gif op innemen. is er wel eens een italiaanse renner geweest die opeens presteerde en die niet gepakt is?

in beign van de jaren 90 hadden ze als enige epo, ze wonnen zowat alles. wij hadden boumans met z'n witte trui. greg lemond was in topvorm, hij was nog nooit zo goed geweest, maar hij moest gewoon lossen.

die italianen schamen zich niet om het zooitje te bedriegen. die nemen gewoon het volle pond. ze lijken goed, maar zonder spul zijn het net zulke modale renners.
Geldt helaas voor bijna alle wielrenners die wat gewonnen hebben de laatste 15 jaar.

Degene die ze nog niet gesnapt hebben vallen later in hun loopbaan of na hun carrière nog wel door de mand.
Over 10 jaar vallen de Schlecks/Contador en Evans ook ngo door de mand. Net als Cavandish, duurt allemaal gewoon even.. :roll:
waf Wrote:verrassend. not.

dat is toch altijd zo bij onhoog vallende italianen. daar kun je gif op innemen. is er wel eens een italiaanse renner geweest die opeens presteerde en die niet gepakt is?

in beign van de jaren 90 hadden ze als enige epo, ze wonnen zowat alles. wij hadden boumans met z'n witte trui. greg lemond was in topvorm, hij was nog nooit zo goed geweest, maar hij moest gewoon lossen.

die italianen schamen zich niet om het zooitje te bedriegen. die nemen gewoon het volle pond. ze lijken goed, maar zonder spul zijn het net zulke modale renners.

Pellizotti presteerde niet ineens, die werd qua resultaten gewoon steeds beter. Daarom verbaasde het mij wel ja. Toch blijven er idd weinig Italianen over zonder dopingverleden. Rebellin, Di Luca, Ricco, Basso.... Mooi dat Cunego en Nibali vooralsnog clean blijven. De nieuwe generatie?
Ja, als je het zo gaat bekijken kun je ook alle duitse renners op gaan noemen.

Wij hebben zelf ook een leuk verleden, Rooks, Teunissen, Jacobs, Th. Dekker
Ik vind dat wij als Nederlands nog redelijk clean zijn! Hoewel Boogerd wel vaak word genoemd de laatste jaren.
Italianen kan je beter noemen wie er niet gebruikt. Hopelijk (zoals Scholten al zegt) blijft de nieuwe generatie als Cunego en Nibali (maar ook Modolo/Ginanni) schoon.

Doet toch altijd wel pijn als een held word betrapt op doping (Di Luca/Ricco/Piepoli)!
Pellizotti per direct gestopt.
Scholten! Wrote:
waf Wrote:verrassend. not.

dat is toch altijd zo bij onhoog vallende italianen. daar kun je gif op innemen. is er wel eens een italiaanse renner geweest die opeens presteerde en die niet gepakt is?

in beign van de jaren 90 hadden ze als enige epo, ze wonnen zowat alles. wij hadden boumans met z'n witte trui. greg lemond was in topvorm, hij was nog nooit zo goed geweest, maar hij moest gewoon lossen.

die italianen schamen zich niet om het zooitje te bedriegen. die nemen gewoon het volle pond. ze lijken goed, maar zonder spul zijn het net zulke modale renners.

Pellizotti presteerde niet ineens, die werd qua resultaten gewoon steeds beter. Daarom verbaasde het mij wel ja. Toch blijven er idd weinig Italianen over zonder dopingverleden. Rebellin, Di Luca, Ricco, Basso.... Mooi dat Cunego en Nibali vooralsnog clean blijven. De nieuwe generatie?

die italianen presteren met name in de giro. in de tour vallen ze door de mand. zo'n cunego weet waar hij zijn grootste shot moet nemen, bij de tour doet hij dat niet, hij heeft toch een kut tijdrit. kun je beter gokken op een etappe.

evans, armstrong, contador, schleck, ze zullen allemaal gebruiken. maar ze doen dat wel heel steady en overal. dat betekent imo dat ze het beter reguleren. zo'n italiaan knalt er voor 1 giro (waarhij de held kan worden) een emmer in en gaat voor het makkelijke succes. zeker omdat het in italie is, in eigen land worden ze gewoon minder snel gepakt.

net zoals armstrong, die zag je een heel seizoen niet, ontliep vast en zeker de off competition controles in amerika (net zoals al die tenniswijven daar geen dopingarts op bezoek krijgen en als dat zo is weer 3 maanden afwezig zijn vanwege een mysterieuze polsblessure duhuh)

ook daarom is imo de tour mooier. die fransen worden hard aangepakt, de italianen in italie naar mijn stellige overtuiging niet.
The Player Wrote:Ik vind dat wij als Nederlands nog redelijk clean zijn!


daarom presteren ze ook minder. ik geloof niet dat ze clean zijn. vroeger was de doping niet zo verschilmakend als de periode na 90, maar van zoetemelk tot teunisse werd er rotzooi gebruikt.

in de jaren 90 wisten wij niet dat er epo was, nu gebruiken ze het vast ook maar kunnen ze het verschil niet meer maken. er zijn altijd debielen die meer risico nemen.

ik weet zeker dat armstrong listig gebruikt heeft, maar het gekke is dat het peloton alleen maar sneller is gaan rijden. dat ligt echt niet alleen aan het materiaal. behalve als je een motortje gebruikt, zoals cancelara, maar die presteert ook minder sinds dat ontdekt is.

erik dekker is ook een keer gepakt, maar die kwam weg met zijn verhaal dat het bandje te strak zat toen ze bloed afnamen. dat denk ik ook ja.....
Je hebt deels gelijk, maar af en toe vind ik je tot nu toe ook een beetje kort door de bocht!

Dat het peloton sneller is gaan rijden in de jaren is toch logisch? Materiaal speelt zeker een rol, maar ook coaching en manier van trainen. De mens is toch ook steeds sneller de 100 meter gaan lopen? en steeds hogen gaan springen (met of zonder stok), en steeds sneller de marathon! En kom nu niet aan met het D-woord dat iedereen gebruikt in alle sporten.

En de Nederlanders presteren minder? Ik durf er veel op in te zetten dat Gesink en Boom bijvoorbeeld clean zijn! En de prestaties die hun afleveren* vind ik toch niet slecht. Gesink rijd in welke ronde dan ook top 10, als het geen top 5 is.

*= Ja ook Boom heeft prima prestaties geleverd. 5 Maal achteréénvolgend Nederlands kampioen Veldrijden, één maal WK Veldrijden, en één keer NK op de weg. Proloog van Qatar, Ronde van België, etappe in de Vuelta en nog wat kleine ritten. En hij groeit alleen maar, zijn grote prestaties komen nog wel!
The Player Wrote:Je hebt deels gelijk, maar af en toe vind ik je tot nu toe ook een beetje kort door de bocht!

Dat het peloton sneller is gaan rijden in de jaren is toch logisch? Materiaal speelt zeker een rol, maar ook coaching en manier van trainen. De mens is toch ook steeds sneller de 100 meter gaan lopen? en steeds hogen gaan springen (met of zonder stok), en steeds sneller de marathon! En kom nu niet aan met het D-woord dat iedereen gebruikt in alle sporten.

En de Nederlanders presteren minder? Ik durf er veel op in te zetten dat Gesink en Boom bijvoorbeeld clean zijn! En de prestaties die hun afleveren* vind ik toch niet slecht. Gesink rijd in welke ronde dan ook top 10, als het geen top 5 is.

*= Ja ook Boom heeft prima prestaties geleverd. 5 Maal achteréénvolgend Nederlands kampioen Veldrijden, één maal WK Veldrijden, en één keer NK op de weg. Proloog van Qatar, Ronde van België, etappe in de Vuelta en nog wat kleine ritten. En hij groeit alleen maar, zijn grote prestaties komen nog wel!

nou je hebt gelijk, nederlanders komen weer een beetje terug aan de top. ik weet niet waar dat aan ligt. ik denk dat nederlanders net zo veel (relatief weinig) gebruiken, maar dat de rest van het peloton ook schoner is gaan rijden oftewel minder extreem is gaan gebruiken. dan kom je als land vanzelf weer bovendrijven. wat voor italianen geldt, geldt ook voor belgen, dat is natuurlijk ook gewoon een grote dopingzooi in het wielrennen. die museeuw is toch steenhard van zijn voetstuk gevallen. dat is toch eeuwig zonde?

ik ben groot van gesink en boom en ook van sebastiaan die de omloop won. dat zijn meer winnaars dan boogerd ooit was. maar echt, een hematocriet van ik dacht 52 is toegestaan, terwijl 43 normaal is. al die renners zaten op een gegeven moment op 50. diegenen die het aandurven zitten hoger. onder een bepaalde waarde was het geen doping. maar daar kom je echt niet op met pindakaas en appelstroop hoor.

100 meter is natuurlijk het grootste voorbeeld van doping, in het schaatsten vertrouw ik ook niemand (lijkt qua inspanning ook veel op wielrennen) en ook het tennis is ontzettend verdacht, maar daar weten ze het naar mijn overtuiging in de doofpot te houden.

ik zal af en toe wel wat kort door de bocht gaan hiero, maar ik ga er graag dieper op in hoor. ik vind dit reuze interessant, dat speculeren over doping. dat neigt naar complotten en complotten zijn mooi. :razz:

trouwens: het italiaans olympiscch comitie wilde pellizotti niet schorsen. Undecided
Ben het voor het grootste gedeelte met jullie eens, maar in iede rgeval een punt niet, al zullen jullie daar vast niet wakker van liggen Flower

Al geeft waf al aan dat hij het zwart/wit weergeeft, of iets in die strekking.


Schaatsen lijkt totaal niet op wielrennen wat dat betreft imo.

Een keer een weekendje (max 3 dagen, max. 5 afstanden) knallen en dan weer de rust.

Wielrennen is met name bij grote rondes van 3 weken slopend. Dan ook nog 4-6 uur per dag, met slechts 2 rustdagen in 3 weken en 1 dag. (meestal start op een zaterdag en einde 3 weken en een dag later op de zondag.)

Verder de klassiekers of meerdaagse wedstrijden, 7-8 uurtjes knallen per dag, pfff, ga er maar aan staan.

Schaatsen zal ook best zwaar zijn, maar slechts max. 15 minuten per rit (10km) of een marathon van 42 km. En dan nog niets eens ieere dag, maar altijd met 1-3 dagen rust tussendoor of zelfs meer.


Wereld van verschil naar mijn mening.



Wielrennen:

Dat de pakkans zeer klein is bewijst het verhaal Rasmussen. 3 weken lang gecontroleerd, niets te vinden, als die journalist hem niet gezien zou hebben of zn bek gehouden zou hebben had hij "clean" de tour gewonnen. Zelfde als met due Fuentes kandidaten. Jaren gecontroleerd, nooit wat gevonden, door een inval bij die arts vielen ze door de mand met vreemde bijnamen als namen van kinderen/hondjes/muisjes etc.

De sporters blijven de artsen altijd een stapje voor, en als er ineens weer wat gepakt worden verzinnen ze wel weer wat anders.

Dat het slecht voor je is lijkt me wel duidelijk, er sterven vrij veel "jonge" (ex-)wielrenners waarvan de doodsoorzaak nogal twijfelachtig is.
Dat meningsverschil over schaatsen vs. wielrennen lig ik inderdaad niet over wakker. Want daarover heb je ook gelijk.

Daarnaast geef ik je ook gelijk dat de pakkans nog zeer klein blijft, bovendien heb ik het gevoel dat er veel gesjoemeld word. Nationale comités die hun eigen renners proberen te beschermen, en het in een grote doofpot willen stoppen. Ook vind ik dat grotere renners (grote namen) minder snel en lang gestraft worden. Kijk naar Contador, ik zeg niet dat hij ooit heeft gebruikt (waar ik wel een beetje van uit ga), maar hij komt nu mooi weg met zijn vlees(wat best wel eens de waarheid kan zijn)!

En Waf benoemde eerder de Belgen, en het is te hopen voor onze zuiderburen dat deze generatie (Gilbert, Boonen, VDB2) schoon is en blijft! Natuurlijk geweldige renners en erg favoriet bij de wielerfans. Ik heb gewoon geen zin om naar een koers te kijken en dat ik dan moet gaan malen over wie er wel of niet doping zou gebruiken. Daarom denk ik er ook nooit aan tijdens de koersen en geniet ik gewoon van het spektakel. En als later blijkt dat de winnaar heeft gebruikt, zonde maar ik heb wel een mooi moment gehad en genoten van de sport!

Doping; De waarheid duurt het langst..
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9