FTM Forum

Full Version: Dopingzondaars
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
De volgende patient:


Wielrenner Sinkewitz betrapt op doping

--------------------------------------------------------------------------------

(Novum) - Wielrenner Patrick Sinkewitz is betrapt op het gebruik van groeihormonen. De UCI heeft de Duitser voorlopig geschorst. De voor Farnese Vini koersende Sinkewitz kan zijn B-staal nog laten testen. De betreffende bloedstaal werd na afloop van de GP di Lugano eind februari bij de Duitser afgenomen.

De wielerunie maakt bekend dat Sinkewitz als eerste is betrapt met behulp van een nieuwe test voor groeihormonen. De Duister zat in 2007 al eens een schorsing van een jaar uit. Toen was hij betrapt op het gebruik van testosteron en gaf hij zijn dopinggebruik toe.
Ben je dan een kneus of niet? De 2e keer Undecided
Ricco2 :crazy:
Die gozer blijft me verbazen, wordt er langzamerhand wel een beetje moe van.

Riccardo Riccò heeft op een hoorzitting met de aanklager van het CONI opnieuw ontkend dat hij een bloedtransfusie heeft ondergaan. Dat schrijft La Gazzetta dello Sport. En de flamboyante Italiaan doet er zelfs nog een schepje bovenop: "Ik ben nog steeds een wielrenner, ik wil opnieuw koersen. Ik ben op zoek naar een ploeg", heeft hij gezegd.

Riccò werd op 6 februari opgenomen in een Italiaans ziekenhuis met hoge koorts, volgens Riccò te wijten aan een virus. Later kwamen er geruchten dat een door zichzelf uitgevoerde bloedtransfusie de oorzaak daarvan zou zijn. Na een intern onderzoek besloot Vacansoleil-DCM, dat hem vorig jaar een contract had gegeven, om hem te ontslaan.

Als Riccò schuldig wordt bevonden, dan zal hij levenslang worden verbannen uit de wielersport. Het is dan namelijk zijn tweede vergrijp, na zijn CERA-gebruik uit 2008. Eerder had hij al aangegeven dat hij het wielrennen voorgoed de rug had toegekeerd, maar daarop is hij nu dus blijkbaar teruggekeerd.
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.nu.nl/sport/2501629/garmin-cervelo-biedt-geschorste-dekker-plaats-aan.html">http://www.nu.nl/sport/2501629/garmin-c ... s-aan.html</a><!-- m -->

Als ik Dekker was had ik hier niet al te lang over nagedacht. Als je ziet hoeveel moeite Rasmussen heeft om een fatsoenlijke ploeg te vinden, dan is dit een buitenkansje.
Idd, niet zeiken en gaan met die banaan. binnen no-time bij de pro's en in een zeer goede ploe, met zelfs kansen voor hem bij de grote rondes. Vandevelde heeft zijn beste tijd gehad, Hesjedal is natuurlijk wel een aardige renner.
Dekker komt er niet meer, jammer, maar wat hij gepresteerd heeft bleek met doping te zijn gebeurd.

Wel vreemd, Rasmussen is nooooit gepakt en vindt geen ploeg meer, Dekker is wel gepakt en kan zo weer op de fiets stappen.

Vreemd wereldje.
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.nu.nl/sport/2514027/uci-hield-dopingscore-bij-van-renners-in-tour.html">http://www.nu.nl/sport/2514027/uci-hiel ... -tour.html</a><!-- m -->

Apart verhaal weer. Betekent een hoge score dat ze ook daadwerkelijk verdacht zijn (waar is dat op gebaseerd?) of dat ze vaker gecontroleerd moeten worden omdat ze goed zijn (maar waarom Contador, die nota bene betrapt is, een 5 en Mentsjov een 9?) ? Ik vrees het eerste als ik de namen van renners met een hoge score lees.
Gesink een 1...
Tjah, Contador ook een laag cijfer, maar wel gepakt voor een "verkeerd stukkie vlees".
Deze discussie was even naar de achtergrond geraakt geloof ik, maar Hamilton gooit weer wat olie op het vuur:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.nu.nl/sport/2519579/hamilton-beschuldigt-armstrong-van-dopinggebruik.html">http://www.nu.nl/sport/2519579/hamilton ... bruik.html</a><!-- m -->

Ik zeg altijd waar rook is, is vuur. En waarom zou iemand dit volledig uit z'n duim zuigen? En was Armstrong in z'n begin jaren niet eens gepakt met een te hoge hematocrietwaarde en werd dat in de doofpot gestopt? Of slaan Hamilton en Landis gewoon wild om zich heen omdat ze zelf gepakt zijn?
De haat jegens Armstrong zit wel hoog bij Hamilton, maar idd: zoiets ga je niet in zijn geheel verzinnen. Ook Hincapie blijkt nu te hebben toegegeven dat hij samen met zijn kapitein aan de dope heeft gezeten. Ik word zo moe van deze berichten, maar dit lijkt toch wel serieuze koek. Als nog meer mensen gaan lekken kan Armstrong weleens de anti-held van deze eeuw worden.
Hincapie die doping gebruikt zou hebben is natuurlijk ook al een schok; z'n trouwste helper bij zeven touroverwinningen. Als het ook waar blijkt te zijn dat hij Armstrong heeft zien gebruiken dan hebben we hem, Landis en Hamilton. Je maakt mij niet wijs dat die gasten dat alledrie zitten te verzinnen. En wat de consequenties daarvan zijn voor Armstrong en de sportwereld, daar wil ik niet eens aan denken..
Ik word er een beetje moe van, die verhalen rond Lance. Hij is al gestopt met wielrennen, heeft grote prestaties neergezet en is bovendien bij al zijn dopingcontroles niet gepakt. Dus óf hij heeft gebruikt maar beter en slimmer dan de andere en hij is er niet mee gepakt, óf hij heeft niet gebruikt. Maar het laat nu toch lekker gaan denk ik dan, geen oude koeien uit de sloot halen. Probeer gewoon nu zoveel mogelijk actieve gebruikers te pakken en te straffen, dat is belangrijker dan gestopte wielrenners met die spookverhalen. Die Hamilton is ook gewoon gefrustreerd, hij heeft zelf een medaille in moeten leveren geloof ik van de OS? Vanwege doping gebruik?
Helemaal mee eens.
Rasmussen is ook nooit gepakt, maar wel gestraft, terwijl hij maar 2 controles gemist heeft en je bij 3 pas strafbaar bent....

Het hele systeem is gewoon verneukeratief voor de sport.

Maar het blijkt wel weer, iedereen gebruikt en alleen de pechvogels/sukkels worden gepakt.


Ik zal er geen minuut minder om kijken, als je weet dat iedereen gebruikt blijft de sterkste winnen.
The Player Wrote:Ik word er een beetje moe van, die verhalen rond Lance. Hij is al gestopt met wielrennen, heeft grote prestaties neergezet en is bovendien bij al zijn dopingcontroles niet gepakt. Dus óf hij heeft gebruikt maar beter en slimmer dan de andere en hij is er niet mee gepakt, óf hij heeft niet gebruikt. Maar het laat nu toch lekker gaan denk ik dan, geen oude koeien uit de sloot halen. Probeer gewoon nu zoveel mogelijk actieve gebruikers te pakken en te straffen, dat is belangrijker dan gestopte wielrenners met die spookverhalen. Die Hamilton is ook gewoon gefrustreerd, hij heeft zelf een medaille in moeten leveren geloof ik van de OS? Vanwege doping gebruik?

Niet mee eens. Als armstrong volledig onder de doping zat tijdens z'n tour winsten zet dat zn overwinningen toch wel in een perspectief. Dat hij bij z'n controles niet gepakt is, is niet belangrijk, dat geeft alleen maar aan dat hij een zeer goeie dokter had die het lang verborgen wist te houden. Juist bij hem is het belangrijk dat je het wel tot op de bodem uitzoekt, als je dat bij een zevenvoudig tourwinnaar al niet meer doet laat het dan helemaal vrij en laat iedereen gebruiken wat hij wil.
Tuurlijk moet je de meeste energie steken in mensen die vandaag de dag doping gebruiken. Als armstrong echter z'n records heeft gehaald op een foute manier moet dat gewoon rechtgezet worden, klaar.
Daar ben ik het dan weer mee eens.
Mac Wrote:
The Player Wrote:Ik word er een beetje moe van, die verhalen rond Lance. Hij is al gestopt met wielrennen, heeft grote prestaties neergezet en is bovendien bij al zijn dopingcontroles niet gepakt. Dus óf hij heeft gebruikt maar beter en slimmer dan de andere en hij is er niet mee gepakt, óf hij heeft niet gebruikt. Maar het laat nu toch lekker gaan denk ik dan, geen oude koeien uit de sloot halen. Probeer gewoon nu zoveel mogelijk actieve gebruikers te pakken en te straffen, dat is belangrijker dan gestopte wielrenners met die spookverhalen. Die Hamilton is ook gewoon gefrustreerd, hij heeft zelf een medaille in moeten leveren geloof ik van de OS? Vanwege doping gebruik?

Niet mee eens. Als armstrong volledig onder de doping zat tijdens z'n tour winsten zet dat zn overwinningen toch wel in een perspectief. Dat hij bij z'n controles niet gepakt is, is niet belangrijk, dat geeft alleen maar aan dat hij een zeer goeie dokter had die het lang verborgen wist te houden. Juist bij hem is het belangrijk dat je het wel tot op de bodem uitzoekt, als je dat bij een zevenvoudig tourwinnaar al niet meer doet laat het dan helemaal vrij en laat iedereen gebruiken wat hij wil.
Tuurlijk moet je de meeste energie steken in mensen die vandaag de dag doping gebruiken. Als armstrong echter z'n records heeft gehaald op een foute manier moet dat gewoon rechtgezet worden, klaar.

Kijk hoeveel out of competition controles hij heeft gehad. Ik had mijn focus ook altijd op hem, maar als hij nu nog nooit positief is gecontroleerd of betrapt dan heeft hij echt niet 7 jaar achter elkaar gebruikt.
Dat hij zo reed heeft mij ook echt aan het twijfelen gezet en was ook geen voorstander/groot fan van hem...Maar het moet ook een keer klaar zijn en accepteren. We gaan ook niet Merckx, Hinault en dergelijke nog in kwaad daglicht plaatsen.
Volgens mij was dat in een tijd dat EPO nog nauwelijks te detecteren was, ook dingen als bloedtransfusies en dergelijke waren nieuw in die tijd. Nogmaals, dat hij niet gepakt is tijdens controles betekent niet dat hij niet gebruikt heeft. EPO is bijvoorbeeld nog steeds niet echt goed te detecteren, alleen door langere tijd iemand zn bloedwaardes te monitoren.

Maar goed je hebt op zich wel gelijk dat het een keer over moet zijn en je niet zomaar dingen moet gaan roepen maar dat er bewijzen moeten komen. Als het niet meer te bewijzen is dat Armstrong fout is geweest heeft het inderdaad weinig nut om dat te gaan roepen, als er bewijs mogelijk is moet je dat gewoon uitzoeken. Hetzelfde geldt voor een merckx, een hinault of een indurain alleen daar is de kans helemaal miniem dat iemand nog met bewijs kan komen.
Dus als Contador dadelijk gestopt is, gaan we dan ook beginnen met jagen op hem? Aangezien hij nu alles wint? Moeten we bij elke topper er jaren achter aan gaan? Elke keer weer spookverhalen van renners die zelf fout zijn geweest. Uiteindelijk loopt nu 50 procent van de wielerliefhebbers rond met het gevoel dat Armstrong gebruikt heeft, waarom? Door alle verhalen, er is nooit 1 positieve test geweest ga er dan gewoon van uit dat die man een topatleet was! Stond eergister ook nog in de krant; Armstrong zette Ullrich op 2e kerstdag al op 2 minuten. Armstrong was dan hard aan het trainen, en ''Der Jan'' zat dan lekker aan de kalkoen en de Duitse bierworst!

Niemand praat meer over zijn geweldige prestaties, zijn sterke punten, en hoe we van hebben genoten als hij Ullrich, Basso, Beloki en Mayo er weer eens flink er op zette!

Bolt komt bij de 100 m sprint overigens ook zomaar ergens vandaan, we hadden nog nauwelijks van hem gehoord of hij rijgt het ene naar het andere wereldrecord aan elkaar. Word hij nu zwart gemaakt? Of gebeurt dat ook pas als hij gestopt is?

Wij vinden het nu allemaal prachtig dat Kruiswijk zo goed rijdt, sinds vorig jaar pas profrenner en nu bijna in de top 10 van een grote ronde. Eigenlijk ook iets wat niet kan, waarom hebben we het niet over hem?
Als er over 5 jaar ontdekt wordt dat een groep renners een drug gebruikte die vandaag de dag ontraceerbaar is ja dan moeten we ook op contador gaan jagen ja. Voor de zoveelste keer: dat iemand niet positief test betekent niet per se dat hij niet gebruikt. Het is al vaak genoeg gebleken dat de tests niet goed genoeg zijn aangezien ze niet alles vinden. Als iemand gestopt is betekent dat niet gelijk dat hij vrij is van vervolging. Even een extreem voorbeeld: een seriemoordenaar ga je toch ook niet laten lopen omdat die inmiddels gestopt is met moorden maar tijdens het moorden niet gepakt is?

Natuurlijk praat niemand meer over de geweldige prestaties. Als die prestaties geleverd zijn met behulp van verboden middelen zijn het namelijk geen geweldige prestaties meer. Helaas is de wielersport inmiddels zo verneukt dat niemand meer een geweldige prestatie kan leveren zonder verdacht te zijn maar dat hebben ze aan zichzelf te danken. De afgelopen jaren is zo vaak gebleken dat een winnaar iets gebruikt heeft. Veel meer dan in andere sporten.

Let wel: ik zeg niet dat Armstrong schuldig is per se, ik zeg alleen dat als 3 oud ploegmaten van je zeggen dat je gebruikt hebt stinkt er iets en moet daar een onderzoek naar komen.
Het is toch een publiekgeheim dat men snoept uit de verkeerde pot?

Het is een kwestie van de controles voor zijn, want iemand wijsmaken dat Ullrich en Basso gepakt zijn en degene die ze het snot voor de ogen fietste niets zou gebruiken lukt je anno 2011 niet meer.

In andere sporten zijn de controles en straffen zo minimaal en totaal niet te vergelijken met het wielrennen.

Gewoon de dopingjagers hun werk laten doen, er geen woord meer over vuil maken en lekker genieten van de wielerzomer met de Tour en Vuelta nog in het verschiet. Dan nog wat najaarsklassiekers en het WK end an is het weer stil tot april, wanneer de sensatiezoekers weer met nieuwe aantijgingen komen.
Mac Wrote:Voor de zoveelste keer: dat iemand niet positief test betekent niet per se dat hij niet gebruikt.

Sterker nog, Armstrong heeft nog nooit gezegd dat hij geen doping heeft gebruikt, hij heeft alleen gezegd dat hij nog nooit is gepakt. Ook wel opvallend.
Ricco is wéér geschorst Undecided

De gezondsheidscommissie van de Italiaanse wielerbond heeft besloten dat Riccardo Ricco opnieuw geschorst wordt. Hij is per direct uitgesloten van het deelnemen aan wedstrijden.

Undecided
Dit kan de verdediging in de zaak van Contador aanzienlijk sterken.


Quote:Five Mexico players test positive for banned substance
Five Mexico internationals have tested positive for the banned substance Clenbuterol.

The players named are goalkeeper Guillermo Ochoa, defenders Francisco Rodriguez and Edgar Duenas and midfielders Antonio Naelson 'Sinha' and Christian Bermudez.

Mexico are taking part in Concacaf Gold Cup in the United States.

Despite the controversy, Mexico booked their place in the quarter-finals on Thursday with a 5-0 victory over Cuba.

"We will wait for the final result [of the investigation]," said Mexico coach Jose Manuel De La Torre after the game.

"Not having all the players hurt but we will be waiting for Concacaf's decision."

The general secretary of the Mexican Football Federation (Femexfut) Decio de Maria said the quintet had been suspended from the tournament.

He added that any further sanctions, which could include bans of up to two years, would be determined by Femexfut.

"Late on Wednesday we received the anti-doping analysis of 14 players of the 'Tri' [national team] that were done on 21 May and five players showed positive," De Maria announced at a news conference.

"The substance for which they were positive is Clenbuterol. The players will be withdrawn from coach Jose Manuel de la Torre's team."

De Maria added: "The cause is believed to be because of [eating] beef or chicken between 17 and 20 May so an investigation will be made with the food suppliers. For the time being we don't see any negligence by anyone, not even theirs.

"We know there is a health alert throughout the country because of food contaminated with Clenbuterol and that will be taken into account for the investigation."

In April, Germany's anti-doping agency [Nada] advised against athletes eating products from Mexico because it might increase the risk of involuntary positive doping results. Mexico denied there was a problem.[/b]
Nou daar gaan we, Kolobnev positief getest..
Door een middeltje wat kan wijzen op, het proberen te verbergen van het gebruik van epo, maar zelf wel erg goed traceerbaar is.

Hoe dom ben je dan?
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.ad.nl/ad/nl/1023/Film/article/detail/2811220/2011/07/20/Ex-bergkoning-Virenque-woest-na-grap-Gasten-zoals-jij-neuk-ik.dhtml">http://www.ad.nl/ad/nl/1023/Film/articl ... k-ik.dhtml</a><!-- m -->

Behalve een smerige leugenaar dus ook geen gevoel voor humor!
Nu.nl Wrote:Van Heeswijk bekent dopinggebruik
AMSTERDAM - Max van Heeswijk (38) heeft tegenover NUsport bekend doping te hebben gebruikt gedurende zijn carrière. De voormalig renner van onder andere Motorola, US Postal, Discovery en Rabobank gaf tijdens een interview toe dat het om epo ging.

Van Heeswijk was prof van 1995 tot en met 2008. In zijn loopbaan won hij een aantal belangrijke koersen (waaronder twee etappes in de Ronde van Spanje) en hij was de laatste Nederlandse drager van de leiderstrui in de Ronde van Spanje, in 2004, zijn beste seizoen.

De Limburger maakte lange tijd deel uit van de ploeg van Lance Armstrong, Floyd Landis, George Hincapie en Tyler Hamilton. Allen momenteel onderdeel van het FDA-onderzoek van agent Jeff Novitzky naar de handel en wandel van US Postal.

Aangifte
Van Heeswijk deed zijn onthulling in een interview dat plaatsvond op 17 juni. Na het interview dat een uur duurde, ontvreemdde Van Heeswijk de diskette met daarop de opname van het gesprek. Hij deponeerde de geluidsdrager in de prullenbak, ging er voor staan en weigerde de diskette vervolgens terug te geven.

NUsport heeft na die ochtend van het interview herhaaldelijk contact gezocht met Van Heeswijk. Van Heeswijk reageerde niet op telefoontjes en sms-berichten. Daarop is aangifte gedaan van ontvreemding bij de plaatselijke politie.

Ontkenning
Nadat NUsport Van Heeswijk een aantal dagen geleden per aangetekende post het verhaal had opgestuurd reageerde hij wel, met de mededeling dat hij nooit had gezegd epo te hebben gebruikt en dat hij geen bekentenis heeft afgelegd, maar niet wil reageren op het verhaal.

NUsport-hoofdredacteur Richard Plugge geeft een toelichting op de gang van zaken rondom het interview met Van Heeswijk.

Vreemd verhaal en toch jammer dat hij dit doet.... blijf dan je leven lang ontkennen...
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9