FTM Forum

Full Version: Tour 2009
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6
Paar opvallende zaken bij de voorselecties bij de Tourploegen. Zo zal Rogers niet rijden bij Columbia en ook Steegmans is een vraagteken aangezien hij een of ander contract (vijf jaarsalarissen inleveren bij doping) niet wil ondertekenen.

Voorselecties:

Liquigas
Franco Pellizotti, Daniele Bennati, Murilo Fischer, Enrico Franzoi, Roman Kreuziger, Aleksandr Kuschynski, Vincenzo Nibali, Fabio Sabatini, Sylvester Szmyd, Brian Vandborg, Alessandro Vanotti, Frederik Willems en Oliver Zaugg.

Saxo Bank
Kurt-Asle Arvesen (Noo), Matti Breschel (Den), Fabian Cancellara (Zwi), Gustav Erik Larsson (Zwe), Stuart O'Grady (Aus), Andy Schleck (Lux), Fränk Schleck (Lux), Chris Anker Sorensen (Den), Nicki Sorensen (Den) en Jens Voigt (Dui).

Française des Jeux
Sandy Casar (Fra), Sébastien Chavanel (Fra), Jérôme Coppel (Fra), Rémy Di Gregorio (Fra), Anthony Geslin (Fra), Yauheni Hutarovitch (WRu), Sébastien Joly (Fra), Mathieu Ladagnous (Fra), Christophe Le Mevel (Fra), Yoann Offredo (Fra), Anthony Roux (Fra), Jérémy Roy (Fra), Benoit Vaugrenard (Fra) en Jussi Veikkanen (Fin).

BBox - Bouygues Telecom
Yukiya Arashiro (Jap), Olivier Bonnaire (Fra), William Bonnet (Fra), Pierrick Fédrigo (Fra), Yohann Gene (Fra), Said Haddou (Fra), Vincent Jerome (Fra), Laurent Lefèvre (Fra), Alexandre Pichot (Fra), Pierre Rolland (Fra), Mathieu Sprick (Fra), Yury Trofimov (Rus), Johann Tschopp (Zwi), Sébastien Turgot (Fra) en Thomas Voeckler (Fra).

Tour Agritubel
Freddy Bichot, Maxime Bouet, Sylvain Calzati, Brice Feillu, Romain Feillu, Eduardo Gonzalo, Yann Huguet, Christophe Laurent, David Le Lay, Geoffroy Lequatre, Christophe Moreau, Anthony Ravard en Nicolas Vogondy.

Rabobank
Stef Clement, Laurens ten Dam, Juan Antonio Flecha, Oscar Freire, Juan Manuel Garate, Robert Gesink, Denis Menchov, Koos Moerenhout, Grischa Niermann, Joost Posthuma, Bram Tankink en Pieter Weening

Team Columbia
Mark Cavendish, Bernard Eisel, Thomas Lövkvist, Marcus Burghardt, Tony Martin, Maxime Monfort, George Hincapie, Kim Kirchen, Mark Renshaw, en Michael Albasini.

Cervélo
Carlos Sastre, Heinrich Haussler, Simon Gerrans, Thor Hushovd, Inigo Cuesta, Philip Deignan, Xavier Florencio, Volodymir Gustov, Roger Hammond, Jeremy Hunt, Andreas Klier, Brett Lancaster, Daniel Lloyd, José Angel Gomez Marchante, Gabriel Rasch en Haydon Roulston.

Katusha
Gert Steegmans, Stijn Vandenbergh, Filippo Pozzatto, Nikolai Trusov, Antonio Colom, Vladimir Karpets, Joan Horrach, Alexandre Botcharov, Serguei Ivanov en Evgeni Petrov.

Milram
Linus Gerdemann, Gerald Ciolek, Markus Fothen, Christian Knees, Fabian Wegmann, Johannes Fröhlinger, Matthias Ruß, Robert Förster, Björn Schröder, Niki Terpstra, Servais Knaven, Thomas Rohregger, Peter Wrolich, Peter Velits en Martin Velits.

Skil
Fumiyuki Beppu (Jap), Simon Geschke (Dui), Floris Goesinnen (Ned), Jonathan Hivert (Fra), Kenny van Hummel (Ned), Thierry Hupond (Fra), Koen de Kort (Ned), Cyril Lemoine (Fra), Piet Rooijakkers (Ned), Albert Timmer (Ned), Tom Veelers (Ned) en Robert Wagner (Dui).

Silence-Lotto
Thomas Dekker, Mario Aerts, Christophe Brandt, Wilfried Cretskens, Mickaël Delage, Cadel Evans, Leif Hoste, Sebastian Lang, Matthew Lloyd, Staf Scheirlinckx, Roy Sentjens, Greg Van Avermaet, Jurgen Van den Broeck, Johan Vansummeren en Charles Wegelius.

Euskaltel-Euskadi
Mikel Astarloza, Igor Anton, Rubén Perez, Alan Pérez, Koldo Fernández de Larrea, Egoi Martínez, Gorka Verdugo, Amets Txurruka, Juan Jose Oroz, Inaki Isasi en Inigo Landaluze.
Geen Karsten Kroon...Jammer voor hem
Skill heeft er niks te zoeken...hooguit wat top-tien plaatsten voor van Hummel.
Hopelijk pakt Gesink de bolletjestrui...Al wordt dat lastig als Menchov weer een goed klassement rijdt.
Cavendish pakt zeker weer minimaal 5 zege's. Of Freire moet in goede doen zijn.
Zal hij ook voor de groene trui gaan? Hij kan de bergen wel over komen. Hij is toch niet voor niks uit de Giro gehaald.
Cavendish gaat voor een ritzege (goh) maar ook vol voor de groene trui. Als hem niks overkomt gaat hij Parijs zeker redden.

In Gesink heb ik heel veel vertrouwen, top 15 moet haalbaar zijn. Het is te hopen dat Thomas Dekker ook weer eens wat laat zien. Vooralsnog zit het hem dit seizoen nog niet mee. Als hij in de ronde van Zwitserland belabberd rijdt, gaat hij helemaal niet mee naar de tour. Afwachten dus.
Rogers doet wss toch mee...

De kans is groot dat Michael Rogers wel van start gaat in de Tour de France. Dit liet een woordvoerder van het team maandagavond weten aan Infostrada Sports. 'De kans dat Michael deelneemt aan de Tour is heel erg groot. Zijn vorm is erg goed op dit moment en hij is ontzettend gefocust op de Tour,' weerlegde het team eerdere geruchten.

Meerdere media meldden eerder dat Columbia de Australiër niet had opgenomen in een voorselectie. Dit ontkende de Amerikaanse ploeg. 'We doen op dit moment geen uitspraken over een selectie voor de Tour,' aldus een woordvoerder.
Valjavec ook niet

Quote:AG2R laat Valjavec thuis voor Tour

Uitgegeven: 8 juni 2009 16:34
Laatst gewijzigd: 8 juni 2009 16:34
AMSTERDAM - AG2R neemt zijn grootste troef voor het klassement, Tadej Valjavec, niet mee naar de Tour. Dit meldt ploegleider Vincent Lavenu maandag in L'Équipe.

De Sloveen, die dit jaar negende werd in de Giro, mag rust houden. Ook Martin Elmiger start op 4 juli niet in de Tour. “De WK in Zwitserland zijn een belangrijk doel voor hem”, zei Lavenu.

Valjavec eindigde de laatste drie jaar bij de beste twintig in het algemeen klassement van de Tour. In 2008 behaalde hij met een tiende plaats zijn beste eindklassering.

De Zwitser Elmiger bereidt zich in de Vuelta voor op de mondiale titelstrijd op de weg, die op 27 september plaatsheeft in het Zwitserse Mendrisio.

©Infostrada Sports
Astana komt ook met een leuke ploeg opdraven.

Naar alle waarschijnlijkheid met o.a.:


Contador, Armstrong, Klöden, Leipheimer, Popo, Zubeldia, Navarro, Iglinsky & Horner.


Het ploegenklassement lijkt me dus bij voorbaat al wel beslist.
Horner ja? Had ik niet op gerekend, was in de giro natuurlijk wel een van dé verrassingen. Viel uit met een blessure maar weet niet of hij daar nu nog last van heeft...

Sammy Sanchez rijdt overigens geen Tour, wel de Vuelta.
Tom Boonen rijdt de tour wel.


Quick Step star Boonen, the winner of major one-day classics and Tour de France stages, sparked controversy last month when it was revealed he had tested positive for cocaine for the second time in a year.

It led to immediate calls for him to be banned from this year's showcase event, and the sport's ruling body the UCI (International Cycling Union) is set to launch disciplinary proceedings against Boonen for bringing the sport into disrepute.

But the UCI has said it would not be able to complete such a disciplinary process before the July 4-26 Tour, meaning that Boonen, "according to the regulations" was free to race in the Tour.

The Belgian star is currently racing the Dauphine Libere in France, a major warm-up for the Tour de France.

Tour de France director Christian Prudhomme was shocked to hear the UCI's stance and said race officials would now meet to decide Boonen's fate for the race.

"We've just learned like everyone else that Boonen is free to race but we will need two or three days to decide whether he will be invited on the Tour," said Prudhomme.

UCI chief Pat McQuaid said earlier Boonen will eventually face some kind of sanction for his actions, which, because they occurred out of competition, means he cannnot face a traditional drugs ban.

"I still stand by my request for him to be sanctioned, but there's a long process that has to be followed and that takes time," McQuaid said at a conference aimed at launching the UCI's anti-doping plan at next month's race.

"That process won't take place before the end of June. Even if it did, he has a right of appeal and from that point of view we cannot intervene in that process.

"Boonen can race, until such times as disciplinary measures decide otherwise."

AFP
Dugarry Wrote:Astana komt ook met een leuke ploeg opdraven.

Naar alle waarschijnlijkheid met o.a.:


Contador, Armstrong, Klöden, Leipheimer, Popo, Zubeldia, Navarro, Iglinsky & Horner.


Het ploegenklassement lijkt me dus bij voorbaat al wel beslist.


Dit moet wel een bak ellende worden.
Wie gaat daar in hemelsnaam knechten?
Het zijn eigenlijk allemaal kopmannen.
Zubeldia, Leipheimer, Popo en Kloden worden de meesterknechten.

Afhankelijk van de resultaten wordt na een week op de eerste rustdag na de Pyreneeën besloten wie de eerste kopman gaat worden, al wedden ze het liefst op twee paarden als ik die Bruyneel zo moest geloven pas in Sporza.

Rabo hetzelfde, in principe is Menchov eerste kopman, maar mocht ie na de Pyrineeën en de eerste grote tijdrit ver achter Gesink staan, dan worden de rollen neem ik aan gewoon verwisseld. Al ga ik daar niet van uit, Menchov moet als ie wat slimmer rijdt dan afgelopen tour gewoon podium met een uitloop naar de eerste vijf kunnen rijden. Als ie maar zorgt in de goede waaier te zitten en in een afdaling ook gewoon in het wiel blijft.

Mijn voorspelling van de top 10 is denk ik op dit moment Contador, Menchov, Sastre, Evans, Schleck, Armstrong, Leipheimer, Gesink, Kreuzinger, Schleck.
Dugarry Wrote:Mijn voorspelling van de top 10 is denk ik op dit moment Contador, Menchov, Sastre, Evans, Schleck, Armstrong, Leipheimer, Gesink, Kreuzinger, Schleck.

nou zeg, jij hebt echt heel veel verstand van wielrennen. wat ongelooflijk knap dat je deze namen kunt noemen voor een top 10 klassering. wie was daar nou opgekomen? :|
Het gaat om de volgorde denk ik....., maar dat staat er inderdaad niet bij, dus was ik onvolledig.

Wat is jouw top 10 volgorde Waf?

Ik heb bewust geen voorletter bij de Schleckjes gezet, geen idee wie er beter is aankomende tour, maar ik gok dan toch op eerst A. dan F. hoewel het afgelopen tour net andersom was.

Mocht Valverde toch meedoen dan strijdt hij om de hoge top tien plekken (8-9-10).
Valverde wordt een dezer dagen definitief of ie wel of niet mee mag doen.

Cofidis is naar mijn weten het eerste team met de definitieve selectie:
Stephane Auge (FRA), Samuel Dumoulin (FRA), Leonardo Duque (COL), Bingen Fernandez (ESP), Christophe Kern (FRA), Sebastien Minard (FRA), Amael Moinard (FRA), David Moncoutie (FRA) en Remi Pauriol (FRA).

Duque, Dumoulin en Moncoutie de grootste namen voor mij.
Lefevere: "Boonen in Tour of het is oorlog"
16 juni 2009

Patrick Lefevere wil snel duidelijkheid van de Tour-organisatie over de deelname van Tom Boonen. De teambaas van Quick-Step verwacht aanstaande woensdag een bevestiging. "Ik wil die op papier zien, officieel," vertelde hij de Gazet van Antwerpen.

Lefevere is op oorlogspad. "Als ik tegen woensdag nog geen duidelijkheid heb, dan is het tijd voor plan B: de totale oorlog." Hij kiest de aanval. "Met braaf te zijn kom je nergens. Dat weet ik uit ervaring."

"Laat de andere kant zich niet horen, vallen we al wie ons iets in de weg legt om Boonen in de Tour te te krijgen vanaf alle flanken frontaal aan", zegt Lefevere. "Dan zullen de schadeclaims hen om de oren vliegen. Miljoenen eisen we. De sportieve en economische schade voor de ploeg en de sponsors valt bij de afwezigheid van Tom in de grootste koers van het jaar immers niet te overzien."
ik geef hem weinig kans met zijn cokesnuivende pupil.

hoewel ik vind dat boonen niet geschorst hoeft te worden voor cokegebruik, zijn dat wel de regels. is natuurlijk wel ontiegelijk lomp van hem, vooral omdat hij zich al kennelijk voor de 3de keer aan die steen stoot..
De regels zijn toch juist dat hij niet geschorst hoeft te worden bij cokegebruik buiten de wedstrijden/competitie om?

Ken de regels niet precies, maar ik dacht juist dat hij daarom wil starten, omdat het op sportieve gronden niet gestraft kan worden/geweerd kan worden door de ASO.

Tevens buigt de UCI zich pas na de tour over deze zaak en is hij dus niet geschorst normaliter.
Dugarry Wrote:De regels zijn toch juist dat hij niet geschorst hoeft te worden bij cokegebruik buiten de wedstrijden/competitie om?

Ken de regels niet precies, maar ik dacht juist dat hij daarom wil starten, omdat het op sportieve gronden niet gestraft kan worden/geweerd kan worden door de ASO.

Tevens buigt de UCI zich pas na de tour over deze zaak en is hij dus niet geschorst normaliter.

oh, in dat geval mogen ze hem niet schorsen. maar dan staat daar weer tegenover dat je als organisator wellicht zelf mag bepalen wie je mee wil laten doen en als je geen cokesnuivers wil.....
Klopt ja, dat mogen ze volgens mij ook al is dat niet in alle gevallen dacht ik.

Als ze hem dus weigeren met deze reden zal Quick-Step wel snel juridische stappen ondernemen.

We zullen zien, ben ook wel benieuwd naar de lijst van 50 renners.
De definitieve selectie van Rabo:
Robert Gesink, Joost Posthuma, Stef Clement, Laurens ten Dam, Juan Antonio Flecha, Oscar Freire, Juan Manuel Garate, Denis Menchov en Grischa Niermann.

Dit houdt in: GEEN Moerenhout en Weening, WEL Niermann en Posthuma. Ik had liever Moerenhout gezien ipv Posthuma. Koos kan als wegkapitein zeer nuttig zijn en staat ook in de bergen zijn mannetje. Laatst reed hij nog een geweldige tijdrit dus had op zijn selectie gerekend. Niermann is altijd nuttig en gun ik het ook wel.
En geen Tommeke.
Columbia neemt Greipel niet mee
Uitgegeven: 22 juni 2009 14:14
Laatst gewijzigd: 22 juni 2009 14:14

AMSTERDAM - André Greipel staat op 4 juli in Monaco niet aan de start van de Ronde van Frankrijk. Team Columbia heeft de Duitser te kennen gegeven dat hij thuis mag blijven, omdat alles bij de ploeg in het teken staat van de Britse sprinter Mark Cavendisch. Greipel, die in de afgelopen Ster Elektrotoer drie van de vijf etappes wist te winnen, moet zich nu gaan richten op de Ronde van Spanje, die eind augustus van start gaat.
Greipel moet snel weg bij Columbia. Hij kan ergens anders in de grote rondes als kopman fungeren, nu moet hij het doen met veelal middelmatige wedstrijden of als eventuele tweede sprinter achter Cav.
Eens wat definitieve selecties:

Cofidis
Stéphane Auge
Samuel Dumoulin
Leonardo Duque
Bingen Fernandez Bustinza
Christophe Kern
Sébastien Minard
Amaël Moinard
David Moncoutie
Rémi Pauriol

Saxo Bank
Andy Schleck
Frank Schleck
Fabian Cancellara
Stuart O’Grady
Jens Voigt
Nicki Sørensen
Chris Anker Sørensen
Gustav Larsson
Kurt Asle Arvesen

Euskaltel
Igor Antón
Mikel Astarloza
Egoi Martínez
Rubén Pérez,
Alan Pérez
Juan Jose Oroz
Koldo Fernández de Larrea
Gorka Verdugo
Amets Txurruka

Milram
Ciolek
M.Fothen
Frohlinger
Gerdemann
Knees
Terpstra
P.Velits
Wegmann
Wrolich

Rabobank
Clement
Flecha
Freire
Garate
Gesink
Menchov
Niermann
Posthuma
Ten Dam

Katusha
Danilo Napolitano
Sergei Ivanov
Alexandre Botcharov
Vladimir Karpets
Filippo Pozzato
Stijn Vandenbergh
Joan Horrach Rippoll
Nikolai Trussov
Mikhail Ignatiev

- edit (aangevuld met andere 'zekerheidjes') -

AG2R
Arrieta
Goubert
Dessel
V.Efimkin
Mondory
Nog vier plaatsen te vergeven

Agritubel
Maxime Bouet
David Le Lay
Christophe Moreau
Nog zes plaatsen te vergeven[/b]

Astana
Armstrong
Contador
Klöden
Leipheimer
Popovych
Zubeldia
[i]Nog drie plaatsen te vergeven


Bbox Bouygues Telecom
Yukiya Arashiro
William Bonnet
Pierrick Fédrigo
Pierre Rolland
Yuri Trofimov
Thomas Voeckler
Nog drie plaatsen te vergeven

Caisse d'Epargne
Pereiro
Luis Leon Sanchez
Nog zeven plaatsen te vergeven

Cervélo
Hushovd
Haussler
Sastre
Nog zes plaatsen te vergeven (sowieso geen Gerrans)

Française des Jeux
Sandy Casar
Jérôme Coppel
Anthony Geslin
Yauheni Hutarovich
Sébastien Joly
Benoît Vaugrenard
Jussi Veikkanen
Christophe Le Mevel
Nog een plaats te vergeven (voor Di Gregorio, Loubet of Roy)

Garmin - Slipstream
David Millar
Svein Tuft
Nog zeven plaatsen te vergeven

Lampre - NGC
Ballan
Bruseghin
Spilak
Furlan
Bandiera
Righi
Nog drie plaatsen te vergen

Liquigas
Bennati
Kreuziger
Nibali
Pellizotti
Willems
Nog vier plaatsen te vergeven

Quick Step
S. Chavanel
Devolder
Nog zeven plaatsen te vergeven (Boonen is vrij zeker, mits hij alsnog mag starten, evenals Rosseler)

Silence - Lotto
Thomas Dekker
Cadel Evans
Greg van Avermaet
Johan Vansummeren
Charles Wegelius
Nog vier plaatsen te vergeven (Jurgen Van den Broeck lijkt me een zekerheidje, aangezien die notabene z''n gehele seizoen hierop heeft afgestemd)

Skil-Shimano
Simon Geschke
Jonathan Hivert
Cyril Lemoine
Albert Timmer
Piet Rooijakkers
Kenny van Hummel
Nog drie plaatsen te vergeven (ik zet m'n geld op: Beppu, Veelers en Wagner)

Team Columbia - High Road
Cavendish
Rogers
Kirchen
Hincapie
Martin
Nog vier plaatsen te vergeven
Geen Gerrans bij Cervelo :eeeek:
Ook definitief geen Steegmans
Scholten! Wrote:Geen Gerrans bij Cervelo :eeeek:

Opmerkelijk. Dan zal Sastre wel een aantal Spaanse helpers mee willen hebben (?)

edit: selecties even aangevuld (Katusha is nu definitief)
Ja maar verder dan Gustov, Cuesta en Gomez Marchante kom je toch niet. Daarvoor hoeft Gerrans niet geslachtofferd te worden.
Scholten! Wrote:Ja maar verder dan Gustov, Cuesta en Gomez Marchante kom je toch niet. Daarvoor hoeft Gerrans niet geslachtofferd te worden.

Nou, Florencio reken ik daar gemakshalve ook even bij. Dan zit je dus al aan zeven. En dan zullen Hushovd en Haussler ook nog wel hun mannetje(s) (Rasch, Lancaster en/of Roulston) mee hebben, dus dan blijft er niet heel veel plek meer over.
Definitieve selectie Katusha: Vladimir Karpets, Sergej Ivanov, Alexandre Botcharov, Mikhail Ignatiev, Nikolai Trusov (Rusland), Filippo Pozzato, Danilo Napolitano (Italië), Joan Horrach (Spanje) en Stijn Vandenbergh (België).

Napolitano dankt zijn selectie aan de blessure van McEwen en het gedoe rondom Steegmans. Vindt het toch redelijk verrassend, maar het blijft natuurlijk wel een aardige sprinter.
- Lovkvist valt af bij Columbia, mss dat ie moe is.

- Roman Kreuziger, Vincenzo Nibali, Franco Pellizotti, Daniele Bennati, Aleksandr Kuschynski, Fabio Sabatini, Alessandro Vanotti, Frederik Willems en Brian Vandborg zijn de mannen die het moeten doen voor Liquigas.

- Selectie Astana wordt opgevuld met Dmitriy Muravyev (voor de Kazaachse sponsors), Sergio Paulinho en Gregory Rast nog bij. Beetje vaag, dus geen Noval, Brajkovic, Vaitkus en Horner.
Pages: 1 2 3 4 5 6