FTM Forum

Full Version: Arbritrage topic '09/'10
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Nieuw seizoen, schone lei ===> Nieuw topic :razz:

Dit 1e weekend lijkt me het aantal niet gegeven pingels vrij opvallend. Ik heb niet alle wedstrijden gezien maar wat ik heb gezien:
- Willem 2- Vitesse; Verhaegh ==> overduidelijk
- Willem 2- Vitesse; Laatste minuut nét na de 3-1 willem 2 speler gesandwiched, imo ook zuivere pingel.
- Heracles - AZ; Dembele 1e minuut, discutabel maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat Wiedemeijer hem niet al meteen binnen de 1e minuut durft te geven want ook dit was imo een pingel.
- Heracles - AZ; Wernbloom bij 3-2 stand, overduidelijk lijkt me.

Op NEC forum vinden veel mensen pingel Feyenoord onterecht en vinden dat Vlemmincx een pingel had moeten hebben (2e helft toen ie bal op de borst aannam en de 16 insneed) maar dat vind ik beide onzin. Pingel voor Feyenoord was zeker terecht, Vlemmincx kreeg vrije trap tegen voor (schouder)duwen... dat vond ik wat overdreven maar vond het ook geen pingel. Werd echter niet herhaald bij studio sport dus heb het alleen 1 x gezien in het stadion.

Dan nog 1 situatie bij Feyenoord - NEC; 49e minuut, Kabir snijdt met de bal naar binnen en wordt neergehaald door Gio. Vink staat op 4 meter, fluit, grijpt naar de borstzak, realiseert zich dat Gio al geel heeft en geeft dan toch geen geel. Ik zeg niet dat we dan gewonnen hadden of dat het veel uitgemaakt had (want tot de pingel waren wij toch de bovenliggende partij maar scoren we weer eens niet) maar vind het toch weer een vreemd moment. Hij durft hem gewoon niet te geven terwijl het in zijn ogen wel een gele kaart is.
Oow ja en nog 1 moment waar ik echt geen idee heb wat de regels zijn:

Feyenoord - NEC; 2e helft:

Duel tussen El Ak en Wijnaldum in de 16, bal rolt richting achterlijn, hun samen erachteraan, bal blijft binnen de 16 liggen, El Ak en Wijnaldum gaan er samen overheen en ook ruim (1,5 meter) over de achterlijn heen, Wijnaldum maakt 1e ovetreding door El Ak vast te houden maar daarna houdt El Ak overduidelijk Wijnaldum vast let wel nog steeds ruim achter de achterlijn. Stel nou dat Vink een overtreding in ziet, wat gebeurd er dan? Indirecte vrij trap op de achterlijn in de 16? Penalty?
Geen idee!

Stel El Ak krijgt hiervoor net iets buiten zijn eigen 16 een indirecte vrije trap. Hij schiet de bal terug naar Babos die er overeen maait (hij mag hem immers niet oppakken). De bal rolt heel langzaam het doel in. Wat nu ?
Dan verbaast me dat niks. El Ak geilt al tijden op Feyenoord en ik zie hem hiertoe wel in staat.
harry_bierdop Wrote:Dan verbaast me dat niks. El Ak geilt al tijden op Feyenoord en ik zie hem hiertoe wel in staat.

Dat was mijn vraag niet, mijn vraag was: wat nu?

Quote:waf; dan moet je je vraag duidelijker stellen
Bumme Wrote:
harry_bierdop Wrote:Dan verbaast me dat niks. El Ak geilt al tijden op Feyenoord en ik zie hem hiertoe wel in staat.

Dat was mijn vraag niet, mijn vraag was: wat nu?

Mijn antwoord blijft hetzelfde.
harry_bierdop Wrote:
Bumme Wrote:
harry_bierdop Wrote:Dan verbaast me dat niks. El Ak geilt al tijden op Feyenoord en ik zie hem hiertoe wel in staat.

Dat was mijn vraag niet, mijn vraag was: wat nu?

Mijn antwoord blijft hetzelfde.

Oke, ik zal het ander stellen: doelpunt Feyenoord of niet?
Nee obvious niet, gewoon corner. Snap heus wel wat je bedoeld. Ik geef alleen aan dat het mij niet verbaasd als El Ak een poging doet een eigen goal te scoren om feyenoords aars te likken.
Maar dat vroeg ik niet.............je antwoord is inderdaad goed, gewoon een corner.
Hoezo dat vroeg je dat niet? Jij vraagt: "wat nu?" Het 1e wat in mij opkomt is dat, dat zou in het stadion ook zijn. Pas daarna zou ik beseffen dat het een corner is :wink:

Quote:waf; dan moet je je vraag duidelijker stellen
wevers wordt wel even vrijgesproken van zijn overduidelijke elleboogstoot. Je ziet de grimas op zijn gezicht dat hij aanzet om een por te verkopen. Lachwekkend dit!
harry_bierdop Wrote:Oow ja en nog 1 moment waar ik echt geen idee heb wat de regels zijn:

Feyenoord - NEC; 2e helft:

Duel tussen El Ak en Wijnaldum in de 16, bal rolt richting achterlijn, hun samen erachteraan, bal blijft binnen de 16 liggen, El Ak en Wijnaldum gaan er samen overheen en ook ruim (1,5 meter) over de achterlijn heen, Wijnaldum maakt 1e ovetreding door El Ak vast te houden maar daarna houdt El Ak overduidelijk Wijnaldum vast let wel nog steeds ruim achter de achterlijn. Stel nou dat Vink een overtreding in ziet, wat gebeurd er dan? Indirecte vrij trap op de achterlijn in de 16? Penalty?

Even navraag gedaan bij KNVB:

Overtreding buiten het veld hervatten met een scheidsrechterbal. Als de bal in de 16 meter ligt ook. ( mogelijk wel rood of geel geven ).