FTM Forum

Full Version: Kwis ronde 1
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Wie van de onderstaande spelers won nooit de wereldbeker voor clubteams in buitenlandse dienst?
Jaap Stam Raimond van der Gouw
Harry Decheiver Ronald Koeman
Als alle quizvragen zo eenvoudig zijn. Koeman natuurlijk.
En de volgende vraag over de broertjes.. Bij hoeveel europese clubs hebben deze samengespeeld?
Is dat 3? Ajax, Glasgow en Barca?
Uhuh, slechts een half jaar bij Glasgow
Barca ('88-'89 en '89-'90) en Glasgow ('03-'04)
Nederland is toch ook europees :!:
Ik neem ook aan dat het 3 is.
Dit was weer zo een fijne onduidelijke vraag. Ik geloof dat hij al weer aangepast is:

Bij hoeveel Europese betaald voetbalclubs speelden Ronald en Frank de Boer in 1 team samen?

Ajax en Barcelona dus. Verder heeft Ronald gespeeld bij Glasgow Rangers. Frank bij Galatasaray, of is dat geen Europese club?
GlasGow heeft Frankie ook even samen gespeeld met het broertje he.. Al was het maar van korte duur....
Je hebt gelijk, daar heb ik bij het overzicht op Wikipedia even overheen gelezen.
Het kan ook 4 zijn....want:

Ronald en Frank zijn opgegroeid in Grootebroek, en hebben leren voetballen bij voetbalclub De Zouaven.
Scrotum Wrote:Het kan ook 4 zijn....want:

Ronald en Frank zijn opgegroeid in Grootebroek, en hebben leren voetballen bij voetbalclub De Zouaven.

Zo das knap sinds wanneer is dat een Europese betaald voetbalclub geworden dan ?