FTM Forum

Full Version: Vuelta 2009
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Nog mensen van plan om een Vuelta-etappe bij te wonen? Ik ben er sowieso bij tijdens de start van de 3e etappe in Zutphen en later die etappe komen ze langs mijn huis... Misschien dat ik de tweede etappe ook nog wel ff bij de finish in Emmen ga kijken.
Ik ga naar de finish toe denk ik, ben daar dan toevallig in de buurt dat weekend!

Probeer nog steeds tribune kaartjes voor de proloog te kopen ergens, via sponsoren ist niets geworden helaas.
Ik ga zaterdag naar de proloog op het TT-circuit
Lamme Lennie Wrote:Ik ga zaterdag naar de proloog op het TT-circuit

Ik had daar ook graag bij willen zijn, maar helaas heb ik verplichtingen alhier.... :|
Sowieso 31 aug de start in Zutphen en de doorkomst in Baak. \Big Grin/
Wellicht ook de proloog.
Wat verwachten we van de Nederlanders?

Gesink:Voor velen is de Nederlandse hoop op hem gevestigd. Het kan wel eens goed zijn dat hij vroegtijdig de Tour moest verlaten, wellicht heeft hij nu over voor in de Vuelta. Top 10 moet lukken, uiteraard met de hoop op meer.

Boom: Ik verwacht veel van Boom in de eerste dagen. Goede tijdrijder, ben benieuwd wat hij in de proloog kan. Ook in de heuvels kan hij goed mee, wellicht een verrassing in de eerste week. Ben ook benieuwd hoe ver hij is in het middengebergte.

Van de overige Nederlanders van Rabo verwacht ik niet heel veel. Wellicht kan Moerenhout zijn goede tijdritten van dit jaar doortrekken en wat leuks laten zien. Weening zal een goede knecht zijn voor Gesink als het omhoog gaat.

Wellicht dat Vacansoleil ook tot leuke uitslagen kan komen. Ik weet eigenlijk niet precies wie er gaan rijden, maar ik hoop dat Hoogerland en Westra rijden. In de Ronde van Vlaanderen liet Hoogerland zien dat hij mee kon in de zware klassiekers. Zal het moeten laten zien in de eerste dagen denk ik. Westra zal zich voornamelijk op de tijdritten richten.

Ik heb er in ieder geval zin in!
VINOKOUROV START IN ASSEN- De Kazachstaanse wielerformatie Astana heeft de omstreden Alexandre Vinokourov opgenomen in de ploeg voor de Ronde van Spanje, die zaterdag in Drenthe begint. De 35-jarige renner, die de Vuelta in 2006 won, heeft er net twee jaar schorsing opzitten wegens bloeddoping in de Tour de France van 2007.

Vinokourov, die ook volgend seizoen voor Astana blijft rijden in tegenstelling tot Lance Armstrong en wellicht Alberto Contador, start in Assen als een van de kanshebbers. Hij heeft als kopman de steun van Chris Horner, Assan Bazajev, Maxim Iglinskij, Jesus Hernandez, Daniel Navarro, Jose Luis Rubiera, Haimar Zubeldia en Michael Schar.

Belachelijk...weg met die gozer
De Nederlanders Mouris, Hoogerland en Westra rijden de Vuelta voor Vacansoleil. Vooral Westra en Hoogerland kunnen wel wat. Bozic kan mss wat top 10-klasseringen rijden in de sprints. Carrara wil een goed klassement rijden maar daar geloof ik niet zo in. Ze hebben na de tour in ieder geval een groot voorbeeld: Skil Shimano.

Edit: 4 Nederlanders zelfs: incl. Matthé Pronk.

Commercieel manager Frank Kwanten: "Dit is de meest uitgebalanceerde ploeg. Bozic voor de sprints, Carrara en Lagoetin voor het hooggebergte en Westra en Mouris voor de tijdritten. Bovendien zijn deze renners het best in vorm."

Ploegleider Hilaire Van der Schueren: "We hebben niets te verliezen en alles te winnen. Hopelijk kunnen we eens meedoen voor de overwinning. We willen attractief koersen en de aanval zoeken. Maar dat niet alleen, we willen het ook afmaken.''
Voor de geïnteresseerden: <!-- w --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.vueltapool.com">www.vueltapool.com</a><!-- w -->
SL: Competitieteam
Olympisch kampioen Samuel Sanchez dacht gisteren niet lang na toen hij vanuit zijn Groningse hotel naar het TT circuit in Assen wilde fietsen: gewoon de blauwe borden volgen. Helaas was de plaatselijke politie minder blij met een groep oranje fietsers op de snelweg.

Zelf was Sanchez hoogstverbaasd toen hem gesommeerd werd een fietspad op te zoeken, meldt De Telegraaf. In het Spaanse binnenland worden wielrenners namelijk gewoon toegestaan op soortgelijke vierbaanswegen.

:Big Grin
Ik ga natuurlijk zondag heen!
Scholten! Wrote:Olympisch kampioen Samuel Sanchez dacht gisteren niet lang na toen hij vanuit zijn Groningse hotel naar het TT circuit in Assen wilde fietsen: gewoon de blauwe borden volgen. Helaas was de plaatselijke politie minder blij met een groep oranje fietsers op de snelweg.

Zelf was Sanchez hoogstverbaasd toen hem gesommeerd werd een fietspad op te zoeken, meldt De Telegraaf. In het Spaanse binnenland worden wielrenners namelijk gewoon toegestaan op soortgelijke vierbaanswegen.

:Big Grin

Schitterende kerel, zowel op als naast de fiets. :Big Grin
Ik vind Sanchez maar een kneus. Hopelijk valt ie vanmiddag wanneer hij probeert Cobo van zich af te schudden in de afdaling richting de finish!
Evans is een kneus! Hoop dat Gesink hem vandaag echt van zijn fiets rijdt!
Die arrogante, ouwe kop van 'm gister na de etappe, bah!
ALICANTE - Cadel Evans heeft voor de start van de tiende rit van de Vuelta a España in Alicante zijn excuses aangeboden aan Robert Gesink. De Australiër zat op zijn fiets bij de bus van Rabobank te wachten tot de 23-jarige Nederlander naar buiten kwam. "Sorry, ik had niet zo moeten reageren", zei de nummer twee van het algemeen klassement, waarna ze elkaar de hand schudden

Gesink, die derde staat, legde zijn versie van het verhaal nog eens uit. ,,Ik heb echt niet eens gezien dat je achter me zat”, zo reconstrueerde hij de sprint van een dag eerder waar Gesink de renner van Silence-Lotto zou hebben afgesneden. Evans raakte zijn leiderstrui aan Alejandro Valverde kwijt en gaf na de finish een kopstoot aan Gesink.

Ploegleider Hendrik Redant had na de negende etappe zijn kopman eveneens vermaand voor zijn onacceptabele gedrag. "Gesink doet zoiets niet opzettelijk. Dat heb ik ook tegen Cadel gezegd. We hebben het er over gehad en hij was het met me eens dat hij naar Robert toe moest om het uit te praten. Dat is nu gebeurd.”

"Ik was gefrustreerd en liet hem dat iets te duidelijk weten. Ik heb niks tegen Robert", zei de Australiër ook nog.


Belangrijker...Kopgroep van vandaag...
Un total de 19 escapados andan en cabeza de carrera: DUQUE Leonardo (074), GARATE Juan Manuel (153), INTXAUSTI ELORRIAGA Benat (106), KROON Karsten (197), TOSATTO Matteo (146), HESJEDAL Ryder (114), GERRANS Simon (064), PALOMARES VILLAPLANA Adrian (087), VINOKOUROV Alexander (039), PEREZ ARRIETA Aitor (088), PIEDRA PEREZ Antonio (026), DE LA FUENTE RASILLA David (103), GERDEMANN Linus (182), FUGLSANG Jakob (195), HANSEN Adam (174), RIBLON Christophe (018), GERARD Arnaud (095), PEREZ SANCHEZ Francisco (057) y SANCHEZ PIMIENTA Julian (081).
Benieuwd welke kopgroep zometeen ontsnapt!
TXURRUKA Amets, FEDRIGO Pierrick and PALOMARES VILLAPLANA Adrian have been joined by DURAN DAROCA Arkaitz, TURPIN Ludovic, HOOGERLAND Johnny and GARCIA DA PENA David.

Weer Johnny =D> =D> =D>
2 riders out front
TXURRUKA Amets (009) and HOOGERLAND Johnny (203) have dropped DE LA FUENTE RASILLA David (103) and MONCOUTIE David (071), who curiously enough are battling for the Mountain Classification. The main group is at 3.11.

Inmiddels Moncoutie er weer bij. voorspromg op Peloton is naar 5:12...Hulde Johnny...Kans op een massasprint groeit wel met maar drie man op kop.
Johnny met 4 minuten virtueel in het goud! :8:
ongelooflijk joh, johny heeft ondekt dat hij kan klimmen.

of hij heeft wat anders ondekt natuurlijk..... :razz:
Toch was hij al vroeg kansloos...40 km voor het einde al terug in peloton.
Boom die Cancellara keihard voorbij gaat en dan stil valt...Freire negende.
De renners die vandaag hebben afgezien, krijgen geen tijd om uit te rusten. Morgen wacht hen namelijk weer een zware bergetappe en dat komt met name door de laatste col. De Sierra Nevada komt eigenlijk neer op meer dan twintig kilometer klimmen met slechts een aantal korte rustmomenten. Kunnen we morgen dan eindelijk een Nederlandse ritzege verwachten?

Etappe 13: Bejar – Alto de Sierra Nevada (175 km) 12/9
De etappe naar de Sierra Nevada leent zich ideaal voor een lange ontsnapping. Al vroeg in het parcours is er een col van derde categorie, met direct daarna de klim naar Puerto de la Ragua (eerste categorie). Na de afdaling van De la Ragua volgt een zeer geaccidenteerd parcours tot aan de voet van de Alto de Monachil. De Monachil is een col van eerste categorie en de aanloop naar de slotklim naar Sierra Nevada. De laatste hindernis van de dag kent geen lastige stijgingspercentages maar de hoogte zal wel vervelend worden. De renners klimmen maar liefst tot 2400 meter hoogte en niet iedereen zal dat goed verteren.
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.lavuelta.com/09/imgrecorrido/13_perfil.gif">http://www.lavuelta.com/09/imgrecorrido/13_perfil.gif</a><!-- m -->

Nou Gesink...Hier moet het gebeuren
18 seconden hoeft ie maar goed te maken [-o<
Die Evans #-o #-o #-o
Bocaloca Wrote:Die Evans #-o #-o #-o
?
Lekke band en nog zo dicht finishen...
Aiaiai Heel even virtueel goud...Toen kwam Valverde ijzerstrerk terug en won zelfs nog 4 seconde...
Klasse Robert!! =D>
Boom alleen voorop...Nog 20km...Kijken dus!!
En hij wint!!!
Vele malen beter dan de andere renners in de kopgroep =D>

nr. 2 op 1.35
Peloton op 25 minuten.
Geweldig! Het is maar een kwestie van tijd voordat hij ook een klassieker gaat winnen =D>
Pages: 1 2