FTM Forum

Full Version: Fisichella naar Ferrari
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Fisichella wordt tweede rijder bij Ferrari
Uitgegeven: 3 september 2009 16:21
Laatst gewijzigd: 3 september 2009 16:43

PARIJS - Giancarlo Fisichella rijdt de rest van het seizoen voor Ferrari.

De Italiaanse coureur van Force India, die afgelopen weekeinde verrassend als tweede eindigde bij de Grote Prijs van België, neemt de plaats in van zijn landgenoot Luca Badoer die de laatste twee races achteraan het Formule 1-veld vertoefde.
Badoer was op zijn beurt de vervanger van de Braziliaan Felipe Massa, die zwaar geblesseerd is.

''Voor elke Italiaanse coureur is een stoeltje bij Ferrari een lang gekoesterde droom. En dat was voor Giancarlo geen uitzondering'', stelde de eigenaar van Force India, de Indiër Vijay Mallya. ''Niemand moet dit verhinderen.'' De deal tussen Ferrari en Force India kwam de laatste 24 uur rond, nadat bekend was geworden dat Massa dit seizoen niet meer in actie kan komen. Mallya: "Giancarlo en zijn management benaderden mij woensdag met het verzoek van Ferrari."

Liuzzi
Afgelopen weekeinde eindigde 'Fisi' nog verrassend als tweede bij de Grote Prijs van België. De vervanger van de Italiaan bij het Brits-Indische team is nog niet bevestigd.
Fisichella's landgenoot en Force India-testcoureur Vitantonio Liuzzi lijkt de eerste gegadigde. Liuzzi reed eerder 39 races voor Red Bull en Toro Rosso.


=D>
Ik ben geen fan van Ferrari maar dit vind ik een wereldactie! Ik gun het Fisi ook zo in de nadagen van zijn carriere! Laat Ferrari dit seizoen nog maar 1 overwinning pakken en laat Fisi dat zijn. De rest mogen ze lekker achter Hamilton aantuffen :-"
Ik vind dit idd ook wel een goede zet. Leuk voor Fisichella dat-ie nog zo'n kans krijgt. Ferrari moest ook wel iemand binnenhalen, die Badoer reed met z'n ferrari geen deuk in een pakje boter.
En massa maar roepen: "Zie je wel, die auto is gewoon niet goed!"
Ik hoop dat Fisi zo goed rijdt dat Massa volgend jaar transfervrij is Wink