FTM Forum

Full Version: Topper: Feyenoord - PSV
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Amor Fati Wrote:
Peter Wrote:Feyenoord wilde stormen als tegen Twente maar werd zelf overlopen. Verdienste van Rutten. En in die openingsfase toen beide ploegen wilden aanvallen bleek dus duidelijk dat PSV veel beter is dan Feyenoord. Daarna was het doodeenvoudig uitspelen. Als PSV niet snel 2x had gescoord waren ze langer doorgegaan met aanvallen en waren de goals ook vanzelf gevallen, ben ik van overtuigd.

Dat is niet de verdienste van Rutten, dat komt omdat PSV gewend is om in een bepaald systeem te spelen. Dat systeem stond er voor Rutten ook al (ik zou zeggen sinds Hiddink), dat maakt voetballen makkelijker. Dan hoeft het niet zo te zijn dat PSV veel beter is dan Feyenoord, dankzij de basis die bij psv al enkele jaren staat konden zij ten eerste scoren en ten tweede de wedstrijd makkelijk uitspelen. Geef Feyenoord wat meer tijd om vertrouwen te krijgen in een systeem (dat duurt even) en tegenstanders krijgen in zulke wedstrijden minder ruimte en gelegenheid te voetballen. En pas dan beginnen zij een Europese wedstrijd te voelen. Kwalitatief staan Feyenoord en psv dichter bij elkaar dan jij (en media) doen geloven. Automatismen gaven gisteren veel eerder de doorslag. (en ja, dat is ook een kwaliteit, maar heeft weinig met de spelers te maken)

:crazy: Het huidige systeem ligt er al jaren? PSV speelt sinds het vertrek van Hiddink het ene jaar nog laffer dan het andere jaar. Soms wel 3 controleurs op 1 middenveld. Nu zijn Mendez en Culina vertrokken en de 3e controleur is tegenwoordig verdediger of bankzitter. PSV speelt een totaal nieuw en zeer aanvallend concept. Welke ploeg komt er behalve PSV zonder controleur(s) op het middenveld naar de Kuip?

Als PSV kwalitatief niet veel onder doet voor Feyenoord.. op welke positie heeft Feyenoord dan een betere speler dan PSV lopen? Isaksson is een zwakke plek, maar Van Dijk niet beter. Pieters viel gisteren tegen maar Gio was helemaal een lachertje. Van Salcido en Bahia kun je hetzelfde zeggen. Tomasson is een leuke spits, De Guzman een groot talent. Die zouden welkom zijn bij PSV, maar niet zeker van een basisplek.

Automatismen gaven iig niet de doorslag gisteren. Lazovic is pas een paar weken rechtsbuiten, Toivonen bijna voor het eerst op 10, Pieters, Ooijer, Engelaar en Manolev nieuw in de ploeg sinds deze zomer. Er groeit wat moois, maar er zijn teveel nieuwe spelers en een nieuw systeem waardoor juist de automatismen nog vaak ontbreken en een probleem vormen. Ik snap jou opinie echt van geen kant.
Bumme Wrote:Als zelfs de doelman weer betrouwbaar gaat worden moeten wij ons inderdaad zorgen gaan maken en PSV gaan zien als een (en tevens de enige) mede-titelkandidaat.

1 zwaluw maakt nog geen zomer. Wink Laatste competitiewedstrijden doet hij het goed, maar in Praag was het dan weer niet veel. Blijft linke soep met hem. :|
Peter Wrote:Ik snap jou opinie echt van geen kant.

soms is het ook een kwestie van niet willen snappen. Natuurlijk ligt er een basis van enkele jaren bij psv, maar als je wilt zien dat psv deze zomer op 0 is begonnen en iets heel anders aan het opbouwen is, prima. Zo zie ik het niet. Iedere ploeg heeft nieuwe spelers.

Agree to disagree.
Peter Wrote:Als de ene ploeg gewoon sterker is dan de andere veranderd dat meestal niet nee. Tenzij een Salcido die na 2 minuten al geel heeft zo dom is er nog 1 te pakken ofzo. Slim dat hij in de rust gewisseld werd (en ook weer schuldig aan de tegengoal).


ik probeer je dus uit te leggen dat dat vaak zat verandert. het mooiste voorbeeld van dit weekend is az-nec. of voor jouw duidelijkheid: een aantal jaar geleden psvee - milan, toen van bommel zijn man liet lopen.

het zegt allemaal niks. psvee opende beter, daar had feyenoord geen antwoord op en voordat een antwoord bedacht kon worden stond het 0-2 en liep je achter de feiten aan. je kan nooit zeggen wat er gebeurt was indien dit of dat, maar de opemrking: 'ik ben overtuigd' slaat gewoon helemaal nergens op

Quote:Beaam, maar het verschil is er nog wel. Bleek gisteren wel.

dat ontkent ook helemaal niemand en daar gaat de discussie ook helemaal niet over. de stelling is dat het verschil niet zo groot is als in de media wordt gesuggeerd.

op basis van een wedstrijd oordelen (en eigenlijk op 15 minuten oordelen) slaat bovendien helemaal nergens op.
Amor Fati Wrote:
Peter Wrote:Ik snap jou opinie echt van geen kant.

soms is het ook een kwestie van niet willen snappen. Natuurlijk ligt er een basis van enkele jaren bij psv, maar als je wilt zien dat psv deze zomer op 0 is begonnen en iets heel anders aan het opbouwen is, prima. Zo zie ik het niet. Iedere ploeg heeft nieuwe spelers.

Agree to disagree.

Niet iedere ploeg heeft nieuwe spelers. Alle Feyenoorders die in de 2e helft speelden stonden daar vorig jaar ook al. En hun concept is nog steeds dezelfde 4-3-3 met 2 controleurs en een aanvallende speler op het middenveld. Alleen wat poppetjes zijn anders ingevuld. Juist Feyenoord zou automatismen kunnen hebben, PSV met alle nieuwelingen niet. Welke basis ligt er van vorig jaar? Die mooie 4e plek (slechste in 20 jaar) om op voort te borduren? Juist ja. Confused
Peter Wrote:Als PSV kwalitatief niet veel onder doet voor Feyenoord.. op welke positie heeft Feyenoord dan een betere speler dan PSV lopen?

nee, het is andersom. psvee is iets beter, maar feyenoord doet kwalitatief niet veel onder voor psvee. het zou dus kunnen dat elke speler van feyenoord net ietsje slechter is en dan klopt die stelling nog.

ik zou doedelzak er wel bij willen hebben. en iemand voor amadi (die speelt al weken matig) ooijer en isakson hoef ik echt niet, gio is uiteraard beter dan pieters en was gisteren zeker geen 'lachertje'omdat 1 bal van lassovic goed valt doordat van dijk niet ingrijpt. zelfs affellay maakt ons imo wss niet beter.
Peter Wrote:
Amor Fati Wrote:
Peter Wrote:Ik snap jou opinie echt van geen kant.

soms is het ook een kwestie van niet willen snappen. Natuurlijk ligt er een basis van enkele jaren bij psv, maar als je wilt zien dat psv deze zomer op 0 is begonnen en iets heel anders aan het opbouwen is, prima. Zo zie ik het niet. Iedere ploeg heeft nieuwe spelers.

Agree to disagree.

Niet iedere ploeg heeft nieuwe spelers. Alle Feyenoorders die in de 2e helft speelden stonden daar vorig jaar ook al. En hun concept is nog steeds dezelfde 4-3-3 met 2 controleurs en een aanvallende speler op het middenveld. Alleen wat poppetjes zijn anders ingevuld. Juist Feyenoord zou automatismen kunnen hebben, PSV met alle nieuwelingen niet. Welke basis ligt er van vorig jaar? Die mooie 4e plek (slechste in 20 jaar) om op voort te borduren? Juist ja. Confused

feyenoord speelde vorig jaar een ander systeem hoor. met been is 4-3-3 gekomen.
waf Wrote:
Peter Wrote:Als de ene ploeg gewoon sterker is dan de andere veranderd dat meestal niet nee. Tenzij een Salcido die na 2 minuten al geel heeft zo dom is er nog 1 te pakken ofzo. Slim dat hij in de rust gewisseld werd (en ook weer schuldig aan de tegengoal).


ik probeer je dus uit te leggen dat dat vaak zat verandert. het mooiste voorbeeld van dit weekend is az-nec. of voor jouw duidelijkheid: een aantal jaar geleden psvee - milan, toen van bommel zijn man liet lopen.

het zegt allemaal niks. psvee opende beter, daar had feyenoord geen antwoord op en voordat een antwoord bedacht kon worden stond het 0-2 en liep je achter de feiten aan. je kan nooit zeggen wat er gebeurt was indien dit of dat, maar de opemrking: 'ik ben overtuigd' slaat gewoon helemaal nergens op

Quote:Beaam, maar het verschil is er nog wel. Bleek gisteren wel.

dat ontkent ook helemaal niemand en daar gaat de discussie ook helemaal niet over. de stelling is dat het verschil niet zo groot is als in de media wordt gesuggeerd.

op basis van een wedstrijd oordelen (en eigenlijk op 15 minuten oordelen) slaat bovendien helemaal nergens op.

Media heb ik nauwelijks gelezen maar blijkbaar zijn die het eens met me eens dus. Deze pot moet je ook gewoon 90 minuten oordelen en niet 90. Zie bv. Luik-Arsenal van de week. Meteen 2-0, maar Arsenal wint nog wel 3-2. En die speelden nog uit ook. Als Feyenoord zich echt zou kunnen meten met PSV zou het, zeker in de eigen Kuip, zelfs na een vroege 0-2 nog bij machte moeten zijn paniek in de Eindhovense defensie te veroorzaken. Die paniek heb ik geen moment gezien.
Peter Wrote:
Amor Fati Wrote:
Peter Wrote:Ik snap jou opinie echt van geen kant.

soms is het ook een kwestie van niet willen snappen. Natuurlijk ligt er een basis van enkele jaren bij psv, maar als je wilt zien dat psv deze zomer op 0 is begonnen en iets heel anders aan het opbouwen is, prima. Zo zie ik het niet. Iedere ploeg heeft nieuwe spelers.

Agree to disagree.

Niet iedere ploeg heeft nieuwe spelers. Alle Feyenoorders die in de 2e helft speelden stonden daar vorig jaar ook al. En hun concept is nog steeds dezelfde 4-3-3 met 2 controleurs en een aanvallende speler op het middenveld. Alleen wat poppetjes zijn anders ingevuld. Juist Feyenoord zou automatismen kunnen hebben, PSV met alle nieuwelingen niet. Welke basis ligt er van vorig jaar? Die mooie 4e plek (slechste in 20 jaar) om op voort te borduren? Juist ja. Confused

Dat heeft met continuiteit in beleid te maken. Feyenoord zou automatismen kunnen hebben ja. Maar Feyenoord was aan het overleven, ook voetballend gezien. Dat geeft geen vertrouwen in welk systeem dan ook. Juist dat kost moeite om te veranderen, een proces wat nu gaande is.
Dat dat juist het tegenovergestelde is van PSV, gaat er echter niet in. Dat zij seizoen draaiden wat het slechtste in 20 jaar was, geeft juist het succes van psv aan. Soms moet je ook naar achtergronden kijken ipv naar 1 wedstrijd.
Amor Fati Wrote:
Peter Wrote:
Amor Fati Wrote:
Peter Wrote:Ik snap jou opinie echt van geen kant.

soms is het ook een kwestie van niet willen snappen. Natuurlijk ligt er een basis van enkele jaren bij psv, maar als je wilt zien dat psv deze zomer op 0 is begonnen en iets heel anders aan het opbouwen is, prima. Zo zie ik het niet. Iedere ploeg heeft nieuwe spelers.

Agree to disagree.

Niet iedere ploeg heeft nieuwe spelers. Alle Feyenoorders die in de 2e helft speelden stonden daar vorig jaar ook al. En hun concept is nog steeds dezelfde 4-3-3 met 2 controleurs en een aanvallende speler op het middenveld. Alleen wat poppetjes zijn anders ingevuld. Juist Feyenoord zou automatismen kunnen hebben, PSV met alle nieuwelingen niet. Welke basis ligt er van vorig jaar? Die mooie 4e plek (slechste in 20 jaar) om op voort te borduren? Juist ja. Confused

Dat heeft met continuiteit in beleid te maken. Feyenoord zou automatismen kunnen hebben ja. Maar Feyenoord was aan het overleven, ook voetballend gezien. Dat geeft geen vertrouwen in welk systeem dan ook. Juist dat kost moeite om te veranderen, een proces wat nu gaande is.
Dat dat juist het tegenovergestelde is van PSV, gaat er echter niet in. Dat zij seizoen draaiden wat het slechtste in 20 jaar was, geeft juist het succes van psv aan. Soms moet je ook naar achtergronden kijken ipv naar 1 wedstrijd.
Je doelt dus eigenlijk op de financiële, bestuurlijke en scoutingsachterstand. Dan kan ik alleen maar beamen dat Feyenoord meer in een proces zit dan PSV, maar qua selectie en speelstijl is er in Eindhoven meer veranderd deze zomer met een logisch bijbehorend gebrek aan automatismen op het veld. Buiten het veld ligt er in Eindhoven idd wel een betere basis, maar om te stellen dat deze selectie van Feyenoord moet winnen door automatismen omdat we vroeger zon goed ingespeelde selecties hadden is natuurlijk onzin. Das hetzelfde geblaat als van die ajaxfans die hun club altijd de beste van nederland vinden omdat ze, vaak zelfs voor hun geboorte, zoveel prijzen wonnen. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Op de lange termijn moet er in Rotterdam meer gebeuren, op korte termijn (wat je in een pot als gister dus ziet) niet.
Ik vind dat Feyenoord gewoon gigantisch overschat wordt door de media. Dat elftal wordt nu enorm omhoog geschreven, verdienste van Been(hakker) en blablabla. Komende maand nog een paar keer verliezen en er is van die hype niks meer over.

PSV heeft gewoon een volwassen ploeg. Ooijer en Engelaar waren al afgeschreven voordat ze kwamen, nou die blijken dus gewoon erg belangrijk te zijn. Doedelzak ontwikkelt zich en is belangrijk. Toivonen is een talent. Manolev is een goede aankoop en Bakkal in de basis is een goede zet. Onderschatte speler en erg belangrijk. Koevermans is prima spits en dan hebben we Afellay nog.

Ben alleen niet onder de indruk van Pieters, de keeper en Simons.
Tripplexxx Wrote:Ik vind dat Feyenoord gewoon gigantisch overschat wordt door de media. Dat elftal wordt nu enorm omhoog geschreven, verdienste van Been(hakker) en blablabla. Komende maand nog een paar keer verliezen en er is van die hype niks meer over.

PSV heeft gewoon een volwassen ploeg. Ooijer en Engelaar waren al afgeschreven voordat ze kwamen, nou die blijken dus gewoon erg belangrijk te zijn. Doedelzak ontwikkelt zich en is belangrijk. Toivonen is een talent. Manolev is een goede aankoop en Bakkal in de basis is een goede zet. Onderschatte speler en erg belangrijk. Koevermans is prima spits en dan hebben we Afellay nog.

Ben alleen niet onder de indruk van Pieters, de keeper en Simons.
Zijn we het nou echt eens grotendeels eens? Wauw. Wink Simons zit niet voor niks op de bank, de keeper is idd niet veel maar gebrek aan beter. Pieters staat er terecht in vind ik. Talentvol (PSV moet uiteindelijk toch rondkomen van de verkoop van zulke spelers en als linksback hoef je natuurlijk niet heel goed te zijn om ver te kunnen komen. Bovendien is Salcido het enige alternatief maar die blundert tegenwoordig elke week een keer en gaf eerlijk toe eigenlijk toe te zijn aan een nieuwe uitdaging. We zijn nu eenmaal een NL-club met weinig geld en geen Real madrid dat voor elke plek zomaar even wat nieuws haalt als iets niet top is. De paar miljoen die er lag deze zomer is prima besteedt. Mocht ook wel eens, afgelopen jaren was het transferbeleid vaak drama.
Peter Wrote:
Ekslem Wrote:Heb je trouwens nog bekers pis (of AMstel Lite Dead) moeten koppen Peter? :razz:

Nope, blijkbaar hebben ze geleerd van eerdere jaren. Vak boven ons was leeg gelaten en langs ons ook een heel stuk aan beide kanten. :razz:

Geleerd van andere jaren? Vak boven jullie leeg gelaten? Dit kon toch echt alleen maar omdat jullie slechts 800 supporters meenemen in een topper ipv 1600. Famous for not traveling wederom bewezen.
Verder beetje jammer dat zo'n wedstrijd door één PSV-er kapot wordt geanalyseerd.
Psv was gewoon een klasse beter, dik verdiende zege. Zondag NAC uit, die moet Feyenoord winnen.
Peter Wrote:Je doelt dus eigenlijk op de financiële, bestuurlijke en scoutingsachterstand. Dan kan ik alleen maar beamen dat Feyenoord meer in een proces zit dan PSV, maar qua selectie en speelstijl is er in Eindhoven meer veranderd deze zomer met een logisch bijbehorend gebrek aan automatismen op het veld.

Volgens mij er qua speelstijl in zijn geheel niet zo heel veel veranderd bij PSV.
Ze spelen nog steeds uitermate verdedigend. Enkel de plek waar het verdedigen begint is 20 of 30 meter verder van het doel af. Daardoor fungeren je centrale verdedigers al bijna als controleur, en kun je op het middenveld spelers zetten met inzicht. En doordat ze zo ver van het doel spelen oogt het wat aanvallender.
Maar ze doen het bij PSV wel slim. Geen moeilijk toepasbaar systeem, maar gewoon zo simpel dat de keuze in spelersmateriaal bij vertrek van anderen groter is.
PSV heeft gewoon een beter collectief, door de vertrouwde stijl van spelen, als het gros van de overige clubs.
centre court Wrote:
Peter Wrote:
Ekslem Wrote:Heb je trouwens nog bekers pis (of AMstel Lite Dead) moeten koppen Peter? :razz:

Nope, blijkbaar hebben ze geleerd van eerdere jaren. Vak boven ons was leeg gelaten en langs ons ook een heel stuk aan beide kanten. :razz:

Geleerd van andere jaren? Vak boven jullie leeg gelaten? Dit kon toch echt alleen maar omdat jullie slechts 800 supporters meenemen in een topper ipv 1600. Famous for not traveling wederom bewezen.
Verder beetje jammer dat zo'n wedstrijd door één PSV-er kapot wordt geanalyseerd.
Psv was gewoon een klasse beter, dik verdiende zege. Zondag NAC uit, die moet Feyenoord winnen.

Famous for not travelling? Was wederom uitverkocht voor PSV-fans. Las dat de thuisvakken niet uitverkocht waren. We willen zelfs graag met de bus, waardoor we er 960 man mee kunnen. We zijn daarom ook al jaren met dat aantal en dat zal hopelijk nog jaren zo blijven. Lekker biertjes drinken zowel voor als na de wedstrijd in de bus ipv een treincombi waarbij niks mag. Verder is PSV natuurlijk een kleinere club met minder supporters en dus logisch dat we minder man meenemen. Denk dat we bij een treincombi ongeveer 1200 man mee zouden hebben zoals ook naar Ajax vaak het geval is.

En NAC-uit winnen jullie niet, daar ben ik bijna zeker van.
Ronnie D. Wrote:
Peter Wrote:Je doelt dus eigenlijk op de financiële, bestuurlijke en scoutingsachterstand. Dan kan ik alleen maar beamen dat Feyenoord meer in een proces zit dan PSV, maar qua selectie en speelstijl is er in Eindhoven meer veranderd deze zomer met een logisch bijbehorend gebrek aan automatismen op het veld.

Volgens mij er qua speelstijl in zijn geheel niet zo heel veel veranderd bij PSV.
Ze spelen nog steeds uitermate verdedigend. Enkel de plek waar het verdedigen begint is 20 of 30 meter verder van het doel af. Daardoor fungeren je centrale verdedigers al bijna als controleur, en kun je op het middenveld spelers zetten met inzicht. En doordat ze zo ver van het doel spelen oogt het wat aanvallender.
Maar ze doen het bij PSV wel slim. Geen moeilijk toepasbaar systeem, maar gewoon zo simpel dat de keuze in spelersmateriaal bij vertrek van anderen groter is.
PSV heeft gewoon een beter collectief, door de vertrouwde stijl van spelen, als het gros van de overige clubs.

Het systeem van Rutten is wel degelijk moeilijk (net als bij Van Gaal vallen de resultaten van Rutten in het begin vaak tegen, nu valt het erg mee) en Afellay-Engelaar-Bakkal met 3 echte aanvallers ervoor is zeker wel aanvallender dan een 4-mans middenveld met brekers als Simons en Mendez wat er geregeld stond laatste jaren.
Tripplexxx Wrote:Ik vind dat Feyenoord gewoon gigantisch overschat wordt door de media.Dat elftal wordt nu enorm omhoog geschreven, verdienste van Been(hakker) en blablabla.

nou, ik ben benieuwd waar dat gelezen hebt.
Quote:Komende maand nog een paar keer verliezen en er is van die hype niks meer over.

er is geen hype, maar toch bedankt voor je bijdrage.

Quote:PSV heeft gewoon een volwassen ploeg. Ooijer en Engelaar waren al afgeschreven voordat ze kwamen, nou die blijken dus gewoon erg belangrijk te zijn.


engelenhar is door niemand afgeschreven. ooijer is een oude lul en een irritante lul en duidelijk op z'n retour. het nederlands elftal gaat met hem in de basis geen hoge ogen gooien. ik weet niet zozeer met wie wel, maar het houdt ook met hem niet over.

Quote:Doedelzak ontwikkelt zich en is belangrijk.

gister niet gezien.

Quote: Toivonen is een talent.

fer en alderweireld zijn ook talenten.

Quote: Manolev is een goede aankoop

aardig.

Quote:en Bakkal in de basis is een goede zet.Onderschatte speler en erg belangrijk


heb ik altijd een goeie voetballer gevonden, maar heeft ook veel slechte wedstrijden. ik weet werkelijk niet waar je vandaag haalt dat hij onderschat wordt. waar heb je dat gelezen dan? je lult maar wat.

Quote:Koevermans is prima spits

eens, maar peter is het niet met je eens. hoewel hij dat wel suggereert door alles wat je zegt klakkeloos te beamen.

Quote:en dan hebben we Afellay nog.

leuk, maar geen absolute top.

Quote:Ben alleen niet onder de indruk van Pieters, de keeper en Simons.

ik ook niet.
Peter Wrote:Media heb ik nauwelijks gelezen

waarom geloof ik dat niet?

Quote:maar blijkbaar zijn die het eens met me eens dus.

fijn voor je.

Quote:Deze pot moet je ook gewoon 90 minuten oordelen en niet 90.

de wedstrijd was na 40 minuten gespeeld en dus al na 20 minuten beslist. je reageert bovendien niet op wat ik zeg, getuige je volgende voorbeeld.

Quote:Zie bv. Luik-Arsenal van de week. Meteen 2-0, maar Arsenal wint nog wel 3-2.
et kwaliteitsverschil tussen luik een arsenal is veel groter dan het verschil tussen feyenoord en psvee. slecht voorbeeld.

Quote:En die speelden nog uit ook.


nou, dat is wel heel belangrijk idd.

Quote:Als Feyenoord zich echt zou kunnen meten met PSV zou het, zeker in de eigen Kuip, zelfs na een vroege 0-2 nog bij machte moeten zijn paniek in de Eindhovense defensie te veroorzaken. Die paniek heb ik geen moment gezien.

kom je weer bij het oude luchtfietsen. was het de verdienste van psvee of was het het gebrek aan vorm bij feyenoord. daar kom je toch nooit uit, maar het is misselijkmakend dat je je eigen mening als een feit blijft presenteren.
waf Wrote:
Quote:Doedelzak ontwikkelt zich en is belangrijk.

gister niet gezien.

We mochten toch niet op basis van 1 pot als zondag oordelen (over Feyenoord) van jou? :razz:

Over Koevermans: hoezo vind ik dat nou opeens geen goede spits? Het is een prima afmaker die altijd goed staat en daarom al een goede spits (NL-competitie niveau). Net als Ooijer in NL nog prima meekan, heb hem tegen Twente, Ajax en Feyenoord niet in de problemen zien komen (had wel de pech dat dwaas Salcido langs hem stond met zn blunders tegen Feyenoord en Ajax) en veel betere tegenstand gaat PSV niet krijgen in NL. Dat Koevermans verder niet kan voetballen is wat anders. We zitten in de luxepositie dat we beter hebben en Koef als pinchhitter kunnen gebruiken.

Verder wordt het allemaal welles-nietes dus we laten het hier maar bij.
Peter Wrote:
waf Wrote:
Quote:Doedelzak ontwikkelt zich en is belangrijk.

gister niet gezien.

We mochten toch niet op basis van 1 pot als zondag oordelen (over Feyenoord) van jou? :razz:

ik beoordeel hem verder niet, ik zeg alleen dat ik hem zondag niet gezien heb. punt. ik wil best geloven dat hij goed is.
Tomasson: "PSV een stap verder? Absoluut niet!
ROTTERDAM - De 1-3 overwinning van PSV op Feyenoord in de Kuip kwam ogenschijnlijk vrij eenvoudig tot stand. Bijna alle betrokkenen betoogden na afloop dat de Eindhovenaren momenteel een stap verder zijn dan de Stadionclub. Feyenoord-aanvaller Jon Dahl Tomasson vormde hierop een uitzondering.


"PSV een stap verder dan wij? Dat vind ik niet," sprak Tomasson zelfbewust tegenover de aanwezige media. De Deen legde de nadruk op het leerproces waarin Feyenoord momenteel verkeert. In dat proces kunnen fouten worden gemaakt. "Wij komen van ver en moeten nog groeien. Vandaag lopen we onszelf voorbij, daar moeten we van leren."

De overtuigende manier waarop Feyenoord enkele weken geleden tegen FC Twente de strijd aanving viel tegen PSV geen moment terug te zien. De ploeg van Fred Rutten had vanaf het begin de boel onder controle en kon vrij eenvoudig drie keer scoren voor rust. "De tegengoals waren grote fouten, we gaven teveel ruimte weg. Dat kunnen we onszelf verwijten," moest Tomasson constateren.

"Verder moet de tweede bal vaker worden gewonnen. In de tweede helft hebben we dan wel strijd getoond, maar PSV deed het ook slim door bijvoorbeeld tijd te rekken. Isaksson heeft geloof ik de bal wel tien minuten in bezit gehad. Of ik boos was daarover? Natuurlijk, maar het mag wat hij doet, hè."

"Feyenoord blijft moeilijk te verslaan"
Door de nederlaag is Feyenoord weer even terug op aarde. Tomasson blijft vertrouwen houden in de kwaliteiten van de Rotterdamse ploeg. "Als iedereen doet wat hij moet doen, is Feyenoord voor iedereen moeilijk te verslaan. Dat blijf ik zeggen, ook na vandaag."

Donderdag wacht de Rotterdammers alweer de volgende klus in het bekertoernooi, waarin aangetreden moet worden tegen Harkemase Boys. Volgens Tomasson een mooi moment om de knop om te zetten. "Dat die wedstrijd donderdag al is, komt ons eigenlijk niet slecht uit."
Bumme Wrote:Isaksson heeft geloof ik de bal wel tien minuten in bezit gehad. Of ik boos was daarover? Natuurlijk

Zou Van Dijk andersom natuurlijk noooooit doen! :razz:
Peter Wrote:
Bumme Wrote:Isaksson heeft geloof ik de bal wel tien minuten in bezit gehad. Of ik boos was daarover? Natuurlijk

Zou Van Dijk andersom natuurlijk noooooit doen! :razz:

Dan moet je de rest van zijn zin ook quoten!
Quote:Isaksson heeft geloof ik de bal wel tien minuten in bezit gehad. Of ik boos was daarover? Natuurlijk, maar het mag wat hij doet, hè."
Bumme Wrote:
Peter Wrote:
Bumme Wrote:Isaksson heeft geloof ik de bal wel tien minuten in bezit gehad. Of ik boos was daarover? Natuurlijk

Zou Van Dijk andersom natuurlijk noooooit doen! :razz:

Dan moet je de rest van zijn zin ook quoten!
Quote:Isaksson heeft geloof ik de bal wel tien minuten in bezit gehad. Of ik boos was daarover? Natuurlijk, maar het mag wat hij doet, hè."

De rest van de zin quotte ik niet omdat dat natuurlijk onzin is. Het mag helemaal niet, een doeltrap moet binnen 6 seconden genomen worden. Maar zelfs als PSV achter staat haalt Isaksson dat nooit met zn eindeloze armgebaren voor elke uittrap. #-o
Maar hij wil dus eigenlijk zeggen dat hij vindt dat PSV een stap verder is dan Feyenoord? :8:
Quote:een doeltrap moet binnen 6 seconden genomen worden.
Weet je dat zeker? Volgens mij is het 7 seconden en gaat het om het moment dat de keeper de bal vast heeft en niet om een doeltrap. Weet eigenlijk niet of daar een tijd voor staat...
gittermaster Wrote:
Quote:een doeltrap moet binnen 6 seconden genomen worden.
Weet je dat zeker? Volgens mij is het 7 seconden en gaat het om het moment dat de keeper de bal vast heeft en niet om een doeltrap. Weet eigenlijk niet of daar een tijd voor staat...

Tuurlijk staat daar een tijd voor. Anders wacht iedere ploeg die voor staat op een doeltrap en neemt de keeper die gewoon niet. 3 punten binnen. :-s
dat begrijp ik ook wel Peter. Maar hoe staat die tijd gedefinieerd. Die 6 seconde die jij noemde, is het volgens mij niet, want volgens mij doelde je op de 7 seconde regel als de keeper de bal vast heeft
waf Wrote:nou, ik ben benieuwd waar je dat gelezen hebt.

In tegenstelling tot Peter, lees ik wel het meeste. De algehele opinie was dat Feyenoord er goed voorstond, zeker gezien het vorige seizoen. Programma´s als Studio Voetbal en Voetbal International zijn ook positief en dat was met name voor de wedstrijd tegen PSV zo. Been en Beenhakker zijn de zogenaamde verlossers, komen precies op tijd etc. Ik heb ht over kranten he, tv en analyses na wedstrijden. Dat vond ik meteen al overdreven, omdat ik Feyenoord gewoon niet heel veel beter vind dan de tweede seizoenshelft van vorig jaar. Owja, ik kom regelmatig in de Kuip dus kan wel een oordeel hierover geven.

Quote:er is geen hype, maar toch bedankt voor je bijdrage.

Jij ook bedankt pikkepijp. Ik vind het dus wel een soort hype en vind het niet zo belangrijk wat jij ervan vindt. Het overdreven positivisme rondom Feyenoord- sportief gezien- is tijdelijk, daar ben ik van overtuigd. Maar dat is mijn mening, omdat dit Feyenoord een in mijn ogen gemankeerd elftal is.

Quote:engelenhar is door niemand afgeschreven. ooijer is een oude lul en een irritante lul en duidelijk op z'n retour. het nederlands elftal gaat met hem in de basis geen hoge ogen gooien. ik weet niet zozeer met wie wel, maar het houdt ook met hem niet over.

Ik omschreef het misschien iets verkeerd. Ooijer was afgeschreven. Zou te oud zijn en op zijn retour, zoals jij al schreef. Nou, hij blijkt dus belangrijk en nog helemaal niet op zijn retour. Speelt goed en speelde de laatste interland ook erg sterk. Over Engelaar waren twijfels, afgschreven is een wat te groot woord. Maar hij geeft PSV body en rust op het middenveld.

Quote:fer en alderweireld zijn ook talenten.

Ja en? Wat probeer je nu aan te geven? Feyenoord heeft ook talenten. Fer wordt de nieuwe Vieira genoemd, vind ik wat overdreven. Ik vind hem sterk, maar nog wat flets. Over Ajax ging deze discussie niet, dus ik zal die Belg even buiten beschouwing laten.

Quote:Bakkal heb ik alijd een goeie voetballer gevonden, maar heeft ook veel slechte wedstrijden. ik weet werkelijk niet waar je vandaag haalt dat hij onderschat wordt. waar heb je dat gelezen dan? je lult maar wat.

Omdat Bakkal sinds hij bij PSV zit, nog van geen enkele trainer het volledige vertrouwen genoten heeft. Staat bijvoorbeeld ook niet in de opstelling van VI. Speelt inderdaad niet altijd goed en staat er ook snel naast. Ik zou hem altijd laten spelen, maar dat is mijn mening. Een dynamische middenvelder met scorend vermogen is voor elk team belangrijk.

Quote:leuk, maar geen absolute top.

Er zijn maar weinig absolute toppers in de eredivisie. Suarez is er een van. Afellay kan wel een topper worden. In balbezit is het de beste middenvelder die er rondloopt.

Maar goed, ik probeerde te schetsen dat ik dit Feyenoord helemaal niet zo goed vind. Zeer matige keeper, dat zagen we zondag wel. Dani aardige rechtsback voor NEC. Vlaar op de weg terug, kan topper worden, maar moet dit nog bewijzen. Bahia vind ik zeer matig. Giovanni is imo meer op z'n retour dan Ooijer, steeds een stapje te laat en zeker niet scherp. Kan nog redelijk meekomen op linksback. Guzman in balbezit goed en natuurlijk een geweldige traptechniek. Zijn vrije trappen maken vooralsnog een hoop goed. Cisse vind ik een drama en Slory idem. Tomasson goede spits, Fer hebben we het over gehad. El Ahmadi is een mooi-weer voetballer. Geen meerwaarde.
Tripplexxx Wrote:In tegenstelling tot Peter, lees ik wel het meeste. De algehele opinie was dat Feyenoord er goed voorstond, zeker gezien het vorige seizoen. Programma´s als Studio Voetbal en Voetbal International zijn ook positief en dat was met name voor de wedstrijd tegen PSV zo. Been en Beenhakker zijn de zogenaamde verlossers, komen precies op tijd etc. Ik heb ht over kranten he, tv en analyses na wedstrijden. Dat vond ik meteen al overdreven, omdat ik Feyenoord gewoon niet heel veel beter vind dan de tweede seizoenshelft van vorig jaar. Owja, ik kom regelmatig in de Kuip dus kan wel een oordeel hierover geven.

peter leest alles man. laat je niet gek maken.

feyenoord stond en staat er goed voor, zeker gezien vorig seizoen. het is in rotterdam ten positieve gekeerd. ik heb altijd al aangegeven dat het niet zozeer aan de kwaliteit lag, maar meer aan het randgebeuren. en daarmee zeg ik niet dat het dus opeens een topteam is en dat heb ik in al die programmas en in geen enkele krant ook maar iemand horen zeggen.

gewoon reeel, hemaal niks voerdrevens gehoord. van dit team mag je een 4de a 5de plaats verwachten.

ik had het trouwens niet over jouw oordeel over het elftal, ik had het over je oordeel van de algemene opinie. die deel ik volstrekt niet.


Quote:Jij ook bedankt pikkepijp. Ik vind het dus wel een soort hype en vind het niet zo belangrijk wat jij ervan vindt. Het overdreven positivisme rondom Feyenoord- sportief gezien- is tijdelijk, daar ben ik van overtuigd. Maar dat is mijn mening, omdat dit Feyenoord een in mijn ogen gemankeerd elftal is.

joh, iedereen is blij als feyenoord weer meedraait, ook al is het een beetje. dat is toch ook veel leuker? ik vind het geen hype en het lijkt ook niet op een hype.

Quote:Ik omschreef het misschien iets verkeerd.


dat zeg ik.

Quote:Ooijer was afgeschreven. Zou te oud zijn en op zijn retour, zoals jij al schreef. Nou, hij blijkt dus belangrijk en nog helemaal niet op zijn retour. Speelt goed en speelde de laatste interland ook erg sterk.


je kunt en op je retour zijn EN sterk spelen. het een sluit het ander niet uit. daarbij kun je ook een irritante zaadstengel zijn, en dat is hij ook. trouwens, ik vond hem helemaal niet zo goed zondag.

Quote:Over Engelaar waren twijfels, afgschreven is een wat te groot woord. Maar hij geeft PSV body en rust op het middenveld.


hoe vaak heeft hij nou meegedaan?

Quote:Ja en? Wat probeer je nu aan te geven?
dat het hebben van talent niet zoveel zegt.

Quote:Omdat Bakkal sinds hij bij PSV zit, nog van geen enkele trainer het volledige vertrouwen genoten heeft.

ja, maar jij stelt dat hij wordt onderschat. dan veronderstel ik dat je de algemene opinie bedoelt.

Quote:Staat bijvoorbeeld ook niet in de opstelling van VI.

het is geen ajakkessied he... :razz:

Quote:Er zijn maar weinig absolute toppers in de eredivisie.

eensch, maar daarom ben ik ook van mening dat de verschillen maar klein zijn. iig kleiner dan nav deze wedstrijd werd gesuggereerd.

Quote:Maar goed, ik probeerde te schetsen dat ik dit Feyenoord helemaal niet zo goed vind.

dat mag. mijn punt is dat geen enkele eredivisie club echt goed is en dat het weinig zin heeft die ananlyse alleen bij feyenoord te maken.

keepers: alleen romero steekt er bovenuit, voor de rest is het kommer en kwel.

rechtback: vd wiel ontwikkelt zich aardig, voor de rest kommer en kwel

cv's: als ooijer al de beste zou zijn zegt dat voldoende over het niveau van de rest.

linksbacks: kommer en kwel

middenvelders: de zeeuw, schaars, appelvlaai, dat steekt er een beetje bovenuit.

aanvallers: sneuarez, doedelzak, hamdoei (wel heel licht ontvlambaar) en wellicht dembele (scoort te weinig). voor de rest allemaal doorsnee.

snappie nu wat ik bedoel?
Pages: 1 2 3 4