FTM Forum

Full Version: Ajax - SC Heerenveen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Quote:Donald (Ajax) over SC Heerenveen: 'Het zijn boeren, hè'

Ajax neemt het zondag op tegen SC Heerenveen. De kans dat Mitchell Donald aan de aftrap verschijnt is klein. De 20-jarige middenvelder kan dit seizoen niet op veel speeltijd rekenen. Toch is hij lovend over trainer Martin Jol. ‘Ik vind dit echt een toptrainer,’ vertelt Donald woensdag op de site van de Amsterdammers. ‘Hij is echt een manager. Ik denk niet dat ik op dit moment een andere trainer had gewild,’ vervolgt hij. ‘Hij voelt gewoon de groep aan. Na zijn teambesprekingen heb je gewoon zin om te voetballen.’

Enoh
Eén van de concurrenten van de jeugdinternational op het middenveld is Eyong Enoh. Behalve een concurrent is hij ook iemand van wie Donald nog veel kan leren. ‘Hij is een goed voorbeeld voor mij,' zegt Donald. ‘Hij is een felle speler. Voetballend en fysiek is het bij mij nooit een probleem geweest, maar qua agressiviteit kan ik nog wel wat opsteken. Ik heb zo mijn punten waar ik aan kan werken en als ik die verbeter kan ik misschien toch ver komen.’

Boeren
Voorlopig moet Donald genoegen nemen met een bijrol en tegen Heerenveen zal dat waarschijnlijk niet anders zijn. Over de Friezen zegt hij: ‘Het zijn boeren, hè. Die zijn mentaal meestal sterker dan voetbaltechnisch. Ik denk dat Ajax het daar wel lastig mee heeft. Ajax moet het altijd hebben van het voetbal en is niet altijd even sterk in het vechten. Hoewel dat dit jaar anders is. Wij moeten ze gewoon pakken.’

Klopt. Christian Grindheim heeft een kop-hals-staart-boerderij in Kutsjelikkerdam met 150 Friesche stamboekkoeien. Papadopulos zitten in de paardenhandel en Assaidi is keuringsmeester voor Halalvlees. Breuer rijdt dagelijks op een tankwagen om melk op te halen. Vandenbussche daarentegen verbouwt aardappels, bedoelt voor de verwerking tot vlaamse friets.

Laat ik maar niks zeggen over Mitchel wie?!...straks ga ik nog zeggen dat hij een goed gevoel voor ritme heeft en dat hij heel goed wc's kan schoonmaken. Dat doe ik niet, dat mag je niet zeggen over negerts. Ow, hij komt uit Amsterdam? Dan zal het wel een crimineel zijn. Ook niet? Dan moet het een homo zijn....
:o Nogal dom, als hij dat zo gezegd heeft. Bron?
ach ja, hij doelt wrs op de mentaliteit vd friezen, denk dat hij het geheel niet negatief bedoeld, maar idd een niet al te snuggere uitspraak, echter heel bijzonder vind ik het nou ook weer niet
Flixieluv Wrote::o Nogal dom, als hij dat zo gezegd heeft. Bron?

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.sportweek.nl/voetbal/118583/Donald_Ajax_over_SC_Heerenveen_Het_zijn_boeren_he">http://www.sportweek.nl/voetbal/118583/ ... _boeren_he</a><!-- m -->

Ik snap ook wel wattie bedoelt, maar het komt een beetje beroerd tussen zijn zulu-lippen (heerlijk dat gegeneraliseer :o ) vandaan.....
of uit de pen van de schrijver...das altijd maar de vraag
Mac Wrote:of uit de pen van de schrijver...das altijd maar de vraag


In dit geval is het een quote, die schrijver mag daar dus niets aan veranderen.
Nee, dit heeft Donald zelf gezegd.
Quote:Nee, dit heeft Donald zelf gezegd
zelf gekwaakt...
Hij zegt ook dat hij veel gevoetbald heeft met Janmaat en Roorda, goede voetballers en hele aardige gasten.
En zolang ik in het uitvak sta en er staan 5 mensen met klompen aan ernaast, dan heeft hij gewoon verdomde gelijk Mukkus. Het zijn en blijven boeren daar.
het gaat er natuurlijk om dat de supporters boeren zijn maar 99% van de spelers niet.

verder zegt hij niet zoveel bijzonders. boeren werken hard, (hij had ook moeten zeggen dat negers lui zijn). hij had ook kunnen zeggen dat ajakkessieden gloryhunters (en laf) zijn, feyenoorders de beste supporters, twenten een stel trommelende teringmoffen, psveeejers saaie piep piep hallo boeren en ado'ers tuig. \Big Grin/

het zijn cliches maar dat is het leuke ervan is, ze zijn gewoon waar. \Big Grin/
Quote:verder zegt hij niet zoveel bijzonders. boeren werken hard, (hij had ook moeten zeggen dat negers lui zijn). hij had ook kunnen zeggen dat ajakkessieden gloryhunters (en laf) zijn, feyenoorders de beste supporters, twenten een stel trommelende teringmoffen, psveeejers saaie piep piep hallo boeren en ado'ers tuig.
:lol: :lol:
waf Wrote:het gaat er natuurlijk om dat de supporters boeren zijn maar 99% van de spelers niet.

Dat zeker, de meesten komen van heinde en verre, vaak uit grote steden of andere landen.
Behalve dan zo'n Roorda, die komt volgens mij wel uit Boerenveen.
wellicht zit er zo'n boer naast me aanstaande zondag.
Als dat maar goed gaat vorige keer werd t toen 0-1... Muk, I am having second thoughts....
gittermaster Wrote:wellicht zit er zo'n boer naast me aanstaande zondag.
Als dat maar goed gaat vorige keer werd t toen 0-1... Muk, I am having second thoughts....

Kwamen ze toen een paar weken later niet 1 doelpunt tekort voor het landskampioenschap? :oops:

Speciaal voor Fabian, ze hebben jouw maat vast ook wel:
[Image: 20081020155815-amsterdam_blank_souvenir.jpg]
Suarez zonder reden een dag te laat terug in Amsterdam, alle trainingen sinds Twente-uit gemist, maar gewoon in de basis. Hoezo onmisbaar?
Peter Wrote:Suarez zonder reden een dag te laat terug in Amsterdam, alle trainingen sinds Twente-uit gemist, maar gewoon in de basis. Hoezo onmisbaar?

Voor Ruiz gold gisteren hetzelfde, kwam pas vlak voor aanvang terug bij Twente maar stond wel in de basis.
Suarez is inderdaad redelijk onmisbaar voor Ajax, groot gelijk dus dat hij gewoon speelt.
Bumme Wrote:
Peter Wrote:Suarez zonder reden een dag te laat terug in Amsterdam, alle trainingen sinds Twente-uit gemist, maar gewoon in de basis. Hoezo onmisbaar?

Voor Ruiz gold gisteren hetzelfde, kwam pas vlak voor aanvang terug bij Twente maar stond wel in de basis.
Suarez is inderdaad redelijk onmisbaar voor Ajax, groot gelijk dus dat hij gewoon speelt.

Ruiz was een dag eerder terug dan Suarez en Silva vernam ik. Groot gelijk dat die Uruguayanen lekker heeft hebben gevierd, maar te laat is bij normale spelers te laat en een plekkie op de bank.

Idd wel logisch dat hij speelt, want onmisbaar.
1-0...De Zeeuw. Ajax begint goed
2-0 de Zeeuw...3 0 Pantelic...mooie doelpunten =D>
en 4-0 Heerenveen staat erbij en kijkt ernaar
kooltje Wrote:en 4-0 Heerenveen staat erbij en kijkt ernaar
Wat moet je anders doen bij een penal? 4-1 popov! Het kan nog!
En dan vice versa...Popov schiet hem wel heerlijk binnen...

alweer 5-1...
Peter Wrote:Suarez zonder reden een dag te laat terug in Amsterdam, alle trainingen sinds Twente-uit gemist, maar gewoon in de basis. Hoezo onmisbaar?

Hij had gewoon toestemming van Jol om een dag langer weg te blijven.
@ Mukkus: Ik wist niet dat je naast me vanaf je Iphone gewoon aan t posten was :Big Grin
@ Harry: Inderdaad, niets aan de hand en natuurlijk stel je je beste speler gewoon op.
Lekkere 1e helft van Ajax zeg. =D>

En weer eens een potje waarbij Suarez niet bij de helft van de goals betrokken was. Wink
Peter Wrote:Lekkere 1e helft van Ajax zeg. =D>

En weer eens een potje waarbij Suarez niet bij de helft van de goals betrokken was. Wink

Waarbij Suarez niet bij de wedstrijd betrokken was.... :wink:
Mukkus nog commentaar op deze pot ?
???
Fabian Wrote:Mukkus nog commentaar op deze pot ?

Ja! Ik heb mijn tweede Whopper in mijn leven gehad. Mede mogelijk gemaakt door Gittermaster.....
Mukkus Wrote:
Fabian Wrote:Mukkus nog commentaar op deze pot ?

Ja! Ik heb mijn tweede Whopper in mijn leven gehad. Mede mogelijk gemaakt door Gittermaster.....

Als jullie eens winnen zit je altijd vol verhalen en nu zit je een beetje over een whopper te zeveren... Nou, ik laat me ook mooi niet horen als we in februari weer met 4-1 verliezen van jullie. Zal wel weer een dik pak sneeuw worden, mn tenen naar de klote en het leukste wat ik zie is dat een voorzitter de sneeuw weg staat te scheppen...! Maar die cheeseburge die ik dan zal nemen, zal lekker zijn :!:
Tsja. Beelden spreken voor zich. Het is de kunst om Ajax lang op 0-0 te houden. Als je in de Arena na 7 minuten met 1-0 achterkomt, loop je al achter de feiten aan.

Vond de opstelling van Heerenveen ook een beetje te opportunistisch. 4-3-3, met ook nog een aanvallend ingestelde Losada op het middenveld.
Daardoor verloor Heerenveen de slag op het middenveld. Met een Grindheim en Svec als blok voor de verdediging zou wat realistischer zijn geweest. Laten we eerlijk zijn, met dit Heerenveen dat nog steeds zoekende is, moet je gewoon wat realistischer spelen. Het is natuurlijk geen RKC-thuis. Maar goed, je kan je ook gaan ingraven met 8 man voor de goal, ook dan verlies je met 3 of 4-0. Vooraf was het al een kansloze missie, ik maakte mij al geen illusies over een positieve uitslag voor mij.

Al met al was iedereen niet even scherp bij Heerenveen, maar echt heel slecht spelen vond ik ze niet. Maar door het te aanvallende spel, kreeg Ajax de ruimte om aanvallend te excelleren. En als je Ajax ruimte geeft.....Dat aanvalsspel, moet ik eerlijk zeggen, was als voetballiefhebber mooi om te zien. Goals waren stuk voor stuk goede aanvallen met een dito afwerking.

Suarez vond ik een beetje flets. Gisteren was het niet AFC Suarez, maar eerder AFC de Zeeuw. Niet alleen vanwege zijn goals, maar ook vooral vanwege zijn aanwezigheid overal op het veld. Stofzuigend op het middenveld, scorend, jagen, afvallende ballen, verdedigend werk etc. De enige plek waar ik hem niet heb zien staan is met handschoenen aan naast Stekelenburg.

Het sneeuwt inderdaad vaak bij Heerenveen - Ajax. Het schijnt dat de KNVB een verzoek heeft ingediend bij het KNMI om dan geen sneeuw te voorspellen, maar helaas moet de KNMI het nog altijd afleggen tegen Pyt Paulusma. Die zal binnenkort wel gecontracteerd worden door 'Zeist'. :wink:
Pages: 1 2